Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hadde et uhell med felling av et digert tre som landet på garasjen som var under oppbygging. I frustrasjon kjørte vi vekk og kastet restene. Flere måneder etterpå spurte en kar på jobb om ikke jeg hadde tabbe forsikring. Ringte Frende som kom og kikket. De dekket skadene til tross for at "bevisene" var borte. Kun et bilde som viste at garasjen hadde vært der tidligere. Veldig positivt overrasket da jeg var sikker på at kravet ville bli avvist. Tror ikke mange forsikringsselskap hadde gjort det samme. Anbefaler Frende på det sterkeste
Så kjekt å høre, Kai! Som utgangspunkt stoler vi jo alltid på kundene våre. Takk for hyggelig tilbakemelding!
Litt for dyr i forhold til andre. Ble mye dyrere da jeg økte kjørelengden fra 12 000 til 16 000 km.
Aldri noe problem. Utrolig god service. God pris. Anbefaler alle dette forsikringsselskapet.
Tusen takk, Erlend! Glad for å høre at du er fornøyd! Veldig hyggelig at også fornøyde kunder tar seg tid til å gi tilbakemeldinger, så ikke bildet blir helt skjevt ;) Vi skal stå på fremover også!
Har ikke vært lenge i Frende forsikring, men helt ok erfaring enda. Har skrudd opp prisen etter bare noen måneder? Veldig dumt at de ikke har e-faktura /avtalegiro?
Hei Jan, e-faktura er på plass hos flere banker nå, sjekk om ikke din også?
Fått med meg at Frende er kåret til best i test på kundeservice, skadeoppgjør osv. Tegnet forsikring der og fikk en god pris med brede dekninger. Veldig hyggelig han som hjalp meg med å sette opp tilbudet og har anbefalt dette videre til venner og familie.
Hei Ingrid, så hyggelig å høre! Vi skal stå på slik at du også blir fornøyd fremover. Hilsen Heidi
Vi var to par som hadde kjøpt reise sammen på en cruisebåt. Da min kone ble alvorlig skadet på reisens første dag, og måtte avbryte reisen, søkte jeg om å få en kompensasjon for tapte feriedager. Grundig dokumentert. Jeg fikk blankt avslag, selv etter klage og spørsmål om skjønn. Begrunnelse: -"Jeg var ikke eneste med-reisende da det gikk frem av skademelding at det også var et annet par med på reisen." (De fortsatte selvfølgelig turen uavhengig av oss..!??) Som "eneste medreisende" hadde saken altså stilt seg annerledes!!?? Altså: Si aldri den hele sannhet i skademeldingen, men minst mulig. Frende svarer heller ikke på utfyllende forklaring av avslaget. Det er den mest slette erfaring av kundeservice jeg har opplevd! Korrespondanse signeres ikke en gang av saksbehandler.
Hei Berry, vi trenger mer info om deg for å kunne se på saken din og følge opp. Fint om du kontakter oss direkte på [email protected]
Rimelig forsikring, med bra dekning. Enkel å komme i kontakt med. Men de skrur opp prisene hvert år, som alle andre. Lurt å ta en prissjekk minimum en gang i året.
Kjøpt forsikringen alt var helt ok, betalt hver regning riktig og da kom den dagen jeg trengte forsikringen etter en kollisjon. det har gått nesten 2 måneder nå og dem har ikke gjort noe enda.
Hei Theusma, noen skadeoppgjør tar et par minutter, andre tar mer tid. I bilskader er vi ofte avhengige også av motpartens selskap eller svar fra takstmann og verksted. Hva som er grunnen i akkurat skaden din kan vi gjerne finne ut av, men da må du ta kontakt med oss direkte. Du har sikkert fått kontaktinformasjon til skadebehandleren din?
For ikke mye for pengene og alltid de legger på prisene.
Eneste som er godt med Frende er at de er lav på pris, de skal bare flå deg for penger
Har hentet inn priser ifra flere forsikringselskaper. Tiden var inne for å hente inn pris fra Frende forsikring. Selgeren reklamerte med trumf avtalen der man får trumf bonus på det man betaler i forsikringer. Jeg snakket på telefon med en "Forsikringsrådgiver" (selger). Han var veldig fokusert på å snakke ned det selskapet jeg hadde idag. Det er bra at dere har noen punkter dere kanskje er litt bedre på, men å snakke dritt om andre selskaper synes jeg er noe uprofesjonelt. Etter gjennomgang av alle mine forsikringer, fikk jeg en muntlig pris, som viser seg å være billigere enn det jeg har i dag. Jeg takker derfor ja til å få skriftlig tilbud på e-post for å gå grundigere igjennom det. Når jeg får tilbudet er det mange feil...! -En forsikring som ble snakket om på telefon, har han glemt å legge inn i tilbudet -Ingen vilkår ligger med i tilbudet heller ikke noen henvisning til hvor vilkår finnes. -Det er flere skrivefeil i tilbudet. -Trumf bonusen som han skrøt veldig av på telefon, viser seg å kun være 3%første året, deretter 1%. -Mange detaljer som jeg opplyste om, er ikke notert i tilbudet. La meg ta et eksempel; innboforsikring på et lagerhotell har dere klart å sette opp som hus og vilkår at noen må på bo adressen! Hvem bor på et lagerhotell?! Jeg svarte pent og ryddig på e-post tilbudet, med spørsmål og kommentarer på alt som ikke stemte. Jeg ønsket svar på spørsmål og nytt tilbud. Dette er nå over 7 arbeidsdager siden. Har ikke hørt noen ting fra dere eller selgeren... Dette har kanskje vært en sjelden "uheldig" episode og kanskje er Frende egentlig bra. Men dette ødela mine inntrykk av dere. Kommer ikke til å bli kunde uansett hvor mye billigere dere er. SERVICE og punktlighet er for meg mye viktigere enn noen hundrelapper spart.
Hei Jan, setter pris på at du tok deg tid til å gi en grundig tilbakemelding, da kan vi følge opp med Trumf Forsikring. Regner med rådgiveren også har fått den direkte fra deg?
Jeg har elbil, og trenger en forsikring som dekker de behovene jeg har med det.
Hei Reinery, takk for hyggelig tilbakemelding! Send oss gjerne en e-post med hva du savner, så kan vi melde ønskene videre til produktavdelingen. Du kan bruke [email protected]
Forsikret elbilen min med den beste forsikringen etter en selger tok kontakt. Veldig hyggelig, skulle få "min egen" kundebehandler som alltid ville være på plass for å hjelpe. Etter ca. 1 år ble bilen ødelagt og jeg sendte inn skademelding for å få dekket en veldig dyr reparasjon. Det hadde vært en glødebrann som hadde svidd noen kretser så varmeanlegget sluttet å virke. Fikk avslag siden brannforsikringen min ikke dekker brann tydeligvis. Det MÅ være med åpne flammer eller eksplosjoner. Helt latterlig da dette er en elbil og det som går galt er i elektronikken (siden hele bilen består av elektronikk). Helt ubrukelig kundeservice. Prøve å få tak i min kontakt i 2 uker uten svar. Hold dere unna små forsikringsselskaper.
Frende, er selvfølgelig helt grei så lenge jeg bare betaler. MEN, så kommer problemene. Konkuransen om mine surt oppsparte kroner var mellom Gjensidige og Frende. Frende vant med 1000 kr, noe som var helt greit for meg :) Og forsikring bestilt. Oppdaget tilfeldigvis at garasje ikke var blitt forsikret. Kontaktet selskapet (pr tlf), som selvfølgelig skulle ordne dette. OK tenkte jeg og trodde det var ordnet. Joda, 3 år senere sjekker jeg på nytt, og finner ikke noe garasje i papirene. Mail til kundeservice, hyggelig svar som beklaget... ulempen, han trengte bare noe info. Infoen sendt på mail og jeg hører ikke noe mere. Alt ok igjen? Joda Adam og paradiset. Kommer tilbake til garasjen litt senere. Jeg har en også "hobby traktor" som er forsikret hos Frende. i januar oppdager de at den ikke er registrert, og sier opp forsikringen. Samtidlig gir de meg en "Forsikring for uregistrert kjøretøy" på nevnte traktor. Jeg har i mellomtiden skremt opp biltilsynet som har ordnet registreringen, hadde trolig noe med den nye samkjøringen av registre å gjøre. (Traktoren har hatt skilter og forsikring i over 20 år) Mailer selskapet og takker selvfølgelig NEI til deres UReg forsikring. Svaret fra Frende var BEKREFTELSE på NY forsikring for uregistrert kjøretøy. Jeg gjør saksbehandler oppmerksom på at ny ansvar forsikring allerede er ordnet og at jeg ikke skal ha denne. Ikke noe svar fra Frende... 7-8 mnd senere kommer årsfornyelsen, selvfølgelig MED det uregistrerte kjøretøyet, som ikke eksisterer (som nevnt er denne allerede registrert og har egen forsikring) Jeg betaler regningen med fradrag av 500++ kroner som tilsvarer neste periode med forsikring av uregistrert kjøretøy, jeg har da tross alt også noe tilgode på forsikringen jeg IKKE hadde bestilt men som har "løpt" siden jan.? Vell Purring kommer, datamaskinen hadde trolig ikke forstått hvorfor det manglet 571 kroner på innbetalingen. OK da er det vell bare å gi ny beskjed til Frende om at jeg verken har bestillt, godtatt eller bruk for forsikringen, ikke sant? FEIL: Her er saksbehandlers forklaring, (ikke ett ord om at jeg hadde avbestillt forsikringen) God dag! Jeg beklager, men jeg kan ikke helt se hva som er feil. Gjelder dette forsikringen på uregistrert kjøretøy som vi gjorde om fra fritidstraktor til uregistrert kjøretøy i januar? Dette ble gjort fordi du stod oppført med en forsikring på en traktor med ansvarsforsikring, og da den ikke har skilter på, så vil heller ikke ansvarsforsikringen være dekket ved skade. Vi gjorde da om forsikringen til å gjelde uregistrert kjøretøy slik at du også da slipper å betale veiavgiften som du ellers måtte ha gjort. Ha en fin dag! Med vennlig hilsen * Nå er jeg "lettere irritert"....... Forklarer igjen at jeg IKKE skal ha forsikringen osv osv Dette har de ennå ikke svart på, well de har sendt purringer og varsel om oppsigelse.... Nå gidder jeg ikke mere og klager til Forsikringsklage nemda.... Er så lei dette. Burde vell ha lært tidliger, har vert kunde i Sparebank1 og siden dette er ett selskap i denne gruppen.. Nå holdt jeg på å glemme garasjen... neida den har ennå ikke fått forsikring.. De tviholder på en, for meg, ubrukelig forsikring og tegner ikke de jeg trenger.... Selv etter 8 mail til 3 forskjellige saksbehandlere så er ikke dette ordnet. Dette tyder ikke på feil hos saksbehanler, men mere om hvilke innstrukser de har. Mitt råd til nye kunder er.... ja nå kan du gjette!
Hei Hans, skjønner godt at du er frustrert, for dette høres rotete ut! Jeg foreslår at du skriver akkurat denne informasjonen du har skrevet her i e-post til [email protected]. Jeg synes du forklarer problemet veldig greit og forståelig her, og kan ikke skjønne at ikke dette skal la seg løse. Hilsen Heidi i Frende Ps. Vi er eid av 15 uavhengige sparebanker, men er ikke en del av verken Sparebank1- eller Eika-gruppen.
Har reiseforsikring, en rulletrapp hektet seg fast i skolisser til min kone som ble dratt overende og lettere skadet, ødelegger solbriller, lisser og skader en hånd. Briller blir ikke dekket og rest dekkes av folketrygden = ingen dekning av reisegods du bærer når du blir utsatt for en plutselig uforskyldt ulykke. Veldig dårlig erfaring å få den beskjeden på e-post uten henvisning til paragrafer eller opplysning om mulighet til å klage. Veldig uprofesjonelt inntrykk og oppsett på besvarelser fra saksbehandler/kundekontakt.
Har vært kunde av Frende i 1,5 år nå og for første gang i mitt liv så har jeg hatt behov for å bruke min forsikring. Selgeren som solgte meg produktene (både bil, innbo og reise) fortalte meg at skulle noe skje med bilen så ordnet de opp. I sommer fikk bilen min en stans og det lyste i alle varselskilt inne i bilen, men siden det ikke var bilbrann eller klart definert motorskade så kunne de ikke hjelpe meg. Når det gjaldt reiseforsikringen så skulle den dekke alt mulig uforutsett. Nå var jeg nettopp på reise og da klare noen å skumpe borti meg mens jeg holdt min ipad, dette ble heller ikke dekket med reperasjon da det ikke var stjålet eller at noen med vilje skadet ipaden. Jeg har betalt forsikring i mange år nå og aldri hatt bruk for den. Nå som jeg har det, så møter jeg er sur og ufyselig mann på kundesenteret som sier til meg uten å si det direkte, at jeg er dum som tror vi dekker reperasjon eller erstatter en ipad fordi den ble skadet på reise. Hva skal man egentlig med disse forsikringene? Fint hvis du en gang blir skikkelig syk på reise eller hvis bilen din faktisk tar fyr en gang. En ting er sikkert, Frende skal byttes ut og jeg skal fraråde alle og enhver med å noen gang bruke de.
Hei Dani, vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Hvis du ikke er fornøyd med behandlingen du har fått i Frende, er det fint om du kontakter den som har behandlet saken din. En prat kan oppklare misforståelser eller gi nye opplysninger. Har du gjort det allerede, kan du lese mer om våre klagemuligheter her https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/