Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Gode priser. (kan sikkert få det billigere) Ble påkjørt av bil fra gjensidige på parkeringsplass (min bil var parkert) og Gjensidige prøvde å redusere skadeoppgjøret. Kontaktet Frende og ba om kontantoppgjør som var 1000kr lavere enn kondemneringstilbudet fra Gjensidige. Fikk da beholde bilen. Pengene var på konto dagen etter at jeg fylte ut et skjema.
Hyggelig å høre at du er fornøyd! Vi skal gjøre vårt beste for at du også skal være det fremover!
God kundeservice, men det virker som det er en del skjulte kostnader, og du må passe på at bonusen på bilforsikringen din faktisk blir registrert fra år til år. Oppdaget i tillegg at jeg ikke hadde fått totalkunderabatt til tross for at jeg har hatt tre forsikringer over flere år.
Hei, kontakt oss gjerne direkte på 55153600 hvis du lurer på noe om bonus eller kostnader. Når det gjelder totalkunderabatt kan du se her hvilke forsikringer som teller med: https://www.frende.no/slik-far-du-billigere-forsikring/ Og husk at vi er det eneste selskapet i Norge som belønner trofaste kunder med lojalitetsbonus, etter tre år som kunde får du automatisk fem prosent rabatt på alle skadeforsikringene dine.
Har dessverre ikke opplevd noe bra med Frende så nå bytter jeg selskap. Når uhellet har vært ute må jeg selv følge opp selskapet på mine skader. Det går 1 mnd fra skaden er meldt til det blir gjort noe og da blir det bare tatt raske avgjørelser som ikke faller kunden tilgode. De har mye å ta igjen på kundeservice og ikke minst oppfølgning av kundene sine. Jeg har vært kunde der lenge men dessverre hjelper det ikke noe i saken min. NÅ bytter jeg selskap, og får noen som er seriøse og følger meg opp som kunde i mine saker.
Hei Bitte, vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Og det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oppfølgingen i skadesaken din. Siden vi ikke kan gå inn i den på nett, håper jeg du tar kontakt direkte med skadebehandleren din, og om du ikke allerede har gjort det, anbefaler jeg deg å benytte deg av klagemulighetene, slik at vi kan se på saken din med friske øyne. https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/ Beste hilsen, Heidi i Frende
Kundekonsulenten som ikke er fra Frende, men banken er suveren. Prisen er lav Dårlig service og provoserende medarbeidere.
Received an offer for 3450,- annual premium. Setup automated payment and turns out I was being over changed to the by 300%.
Hadde forsikringer med årlige premier på kr. 25000 i Frende. Så får vi ein båtskade på kr. 17000, har aldri hatt båtskade eller andre skader tidlegare. Då bestemmer ein ekspert som aldri har sett skaden, at dette er skade som ikkje er dekka av kaskoforsikringen. Dette til trass av at fagfolk som har vurdert og reparert skaden, opplyser at det er usikkert om kva som er årsak til skaden.
Dårlig kundeservice, få priser for tilleggsforsikringer tar veldig lang tid, flere uker.
Har vært kunde hos frende i nesten ett år nå, for det første fikk jeg ingenting for tapt bagasje på flyplass i Frankrike. Neste gang jeg meldte skade for knust tv fortelte de meg at forsikringen var stoppet for mer enn to mnd siden uten at jeg vet noe om det det var bare helt tilfeldig at jeg visste det, jeg fikk ingen melding fra frende om at alle mine forsikringer var stoppet, jeg kjørte frem og tilbake til Oslo i to mnd uten forsikring og uten at jeg vet om det, skulle det skjedd noe underveis hadde jeg tapt alt. Riktig at frende er en av det billigste, men dette er jo selvfølge når du ikke få noe ut av det du betale for og ikke minst når de sier beklager dine forsikringer er stoppet pga manglende betaling noe som de ikke kunne sjekke før jeg ringte og da leitet de litt i systemet og fant at betalingen har skjedd men de hadde ikke oppdatert dette. Forstår ikke hvordan kan de stoppe forsikringen uten å merke at regningen var betalt. Aldri igjen - anbefales ikke i det hele tatt.
Har ingen ting negativt, men vil sjekke pris på mine forsikringer.
Da jeg kontaktet frende for og få bil ansvars forsikring blei jeg lovet markedets beste pris.. 4005kr i året på kun ansvar er langt fra en god deal! Og skulle få 40% start bonus.. Som enda står 20%😒 I tillegg sender di meg plutselig regning nå på 6mnd i en faktura.. Og gidder ikke dele den opp pr måned 😡 latskap syns jeg.
Hei Hilde, Så leit at du ikke er fornøyd, det vil vi gjerne ordne opp i. Ta gjerne kontakt med kundeservice direkte hos oss på 55 15 36 00, så skal vi ta en kikk på avtalen din. Hilsen Heidi i Frende
God erfaring basert på forsikringsoppgjør etter totalbrann på hytte.
Googlet reiseforsiking. Frende annonserer med erstatning ved forsinket bagasje, Jeg ankommer Flesland, fra Australia og Philippines, med vinterklær i bagasje, som ikke er der. Jeg, iført sandaler og sommerklær, tror dette er enkelt. Fryser meg i minus 2 til nærmeste kjøpesenter. Kjøper billig jakke og sko. Bagasjen min kom noen dager senere. Men kan ikke få noe fra Frende, fordi det er hjemreise, og jeg nok har vinterklær i skapet hjemme. Hva med flere timer reise i minusgrader, før jeg kan kle på vinterklær. Ble bedt om å lese alle vilkårene. Til Frende, dere bør forandre annonseringen deres, så folk vet at det bare gjelder utreise. Vet ikke hvordan det går med lommetyveri enda. Politirapport fra Philippinene er litt vanskelig.
God kundeservice. God service angående betalingsutsettelse.
Man får ikke noe av det man betaler for. Det hele virker som svindel! Man har bedre hjelp i å sette pengene i banken. Får man ser ikke hjelp eller penger fra disse. Kan det hele være en avansert svindel?
Dette selskapet er bra og jeg anbefaler dette selskapet.
Etter flere dårlige erfaringer med selskapet og en relativt høy forsikringspremie, besluttet vi å bytte selskap. Når vi fant et selskap som var konkuransedyktig, signerte vi ny avtale med dem. Deretter ble vi kontaktet av kundebehandler i Frende, som snakket veldig mye negativt om det nye selskapet vi hadde valgt. Dette opplevdes som veldig usportslig, kundebehandler prøvde å presse oss til å benytte oss av angreretten. Og kunne garantere at vi ikke kom til å få hjelp i det nye selskapet. Da ingenting tydet på at det var hold i påstandene, kuttet vi alle bånd med det gamle selskapet.