Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Når vi trenger hjelp i en skadesak, får vi ikke hjelp, bare kjeft. Ved flytting til annet selskap, sender de feile opplysninger videre. De trakk bonus enda motparten hadde tatt på seg hele skylden. Meldinger eller beskjeder sender de bare på SMS, ikke brev eller e-post. Frende forsikring er gode på å selge inn produktene sine, men der stopper det. De har dårlig kundebehandling, gidder ikke å sette seg inn i saken. Leser ikke det man skriver om hvordan skaden har oppstått. De har en selvgod oppførsel med en "ovenfra og ned" holdning til kundene sine. Frende sin oppførsel er bare tragisk.
Det er et fint forsikringsselskap, men jeg vil gjerne ha bedre tilbud. Spesielt for bilforsikring.
Fikk tilbud i desember 2015 med premie for 12 måneder. Aksepterte tilbudet og de økte premiene i januar 2016 som "generell premie økning". Det aksepterte jeg ikke og etter en del om og men, fikk de til å akseptere sitt skriftlige tilbud. Nå har jeg en sak gående med de da sender elektronisk faktura på ett beløp og krever betalt ett høyere beløp enn det som står på fakturaen. Kunde service er svært lite konstruktiv og aksepterer ikke at de selv faktisk kan ha gjort en feil selvom jeg legger ved elektronisk kopi av deres egne fakturaer som dokumenterer min påstand. Det er ikke pengene som irriterer, det er er småpenger, men den lite konstruktive holdningen.
Egen rådgiver, å superkjapp behandling. Tilegg billig på pris. Gikk til frende for å få tilbud på reiseforsikring da de fikk høyt terningkast, ende opp som totalkunde :)
Jeg er meget fornøyd med frende. Kontorer rett borte i gata. Dem er lette å komme i kontakt med. Meget hyggelig betjening her i Moss.
Har blitt hjulpet ved behov. Har steget ein del siste åra.
Generelt bra! Alltid hatt greie oppgjør. Enkelt å administrere forsikringer på nett!
Flott og fantastisk kundebehandler. Ellers ikkje hatt skadeoppgjør, kan ikkje uttale meg om dette.
Rask behandlingstid, god kundeservice og god pris på deres forsikringer.
Har bare gode erfaringer, rask respons ved problemer.
Har betalt inn over 400.000.- gjennom ca 15 år. Jeg har ikke før nå meldt inn skade. Lås på sykkel klippet av og stjålet utenfor min bolig. Finner ikke kvitteringen på kjøpet og rammenummer. Da lener de seg fint tilbake og nekter å hjelpe. Dette gjelder kr 9900.- resulterte i at jeg sjekket priser på både rente og forsikringer. Jeg kommer nok til å bytte til skandiabanken og Gjensidige forsikring.
God service. Det er lett å komme i kontakt med firmaet via telefon.
Har ikkje opplevd at noe ikkje er bra, men i et konkurranseutsatt samfunn der det er opp til den enkelte å vera bevisst sine utgifter er det på sin plass å samnenlikne priser i ny og ne. Og kanskje oppnå ekstra rabatt heller enn bytte selskap.☺
Frende hadde jeg ingenting og klage på MEN det var fremtil jeg ble utsatt for 2 skader tett på hverandre frastjålet henger og bilinnbrudd, jeg har etter ca 4 mnd fremdeles ikke fått noe info fra Frende, de har kastet all jobb med saken over på 2 stk innleide takstfolk eller etterforskere eller hva vet jeg. Jeg har prøvd og snakke med dem men det har vist seg at hver gang jeg har tatt kontakt for å høre om status har jeg fått til svar at de sitter og jobber med saken nå. Og at de bare venter på noen priser og så blir saken sendt til Frende. Jeg tok kontakt ca 3 uker mellom hver gang og når en får samme svar eller at en vet hvilket svar jeg får Ja kanskje det er en kjempesak for dem, men da må de bli en kjempedyr for frende, ja visst de har en innleid som jobber med en så liten sak i flere mnd. Jeg snakket sist med dem for 3 dager siden i håp om å få litt info om status, men fikk et surt svar at det skulle bare finskrives, blir hverfall spennende pga det er et svar jeg har fått 4-5 ganger tidligere, Og at det var HELT unødvendig og ringe dem flere ganger. Jeg ringte alltid Frende først pga det er de jeg har forsikringsavtale med. Men fikk hver gang Det første jeg har tenkt etter denne behandlingen var om disse folkene virkelig ikke skjønte at det var en grunn til at vi hadde tingene, og de stadig var i bruk i næringen i den forbindelse kunne gjort et lite forsøk på rask avklaring i en sak fra min side burde vært en enkel sak Og fra min delsmåt bare få lov og etterforske tyveriet og ta seg så god tid de ønsker, det har ikke plaget meg, Men det som har irritert meg hvorfor de ikke har vært ærlige på enkle spørsmål om status og tid, jeg har tenkt etter hver samtale har jeg følt at hvor er den kundebehandlingen fra reklamen.. Kun pga. jeg har måtte leie meg transport og utstyr noe Frende ikke dekker jeg har prøvd og snakke med Frende ang hva de dekker, men har ikke vist noe vilje til å svare meg. Og ser jeg litt på tapet bedriften har hatt så er det jeg vil ikke vite det i sum. Min erfaring med saken når det gjelder de innleide personene tenker jeg at de virkelig har vært så trengt opp i hjørnet at det har vært behov for å bruke hvite løgner? NEI mener nå jeg...... Og det funker dårlig og mistenkelig gjøre meg og samtidig på spørsmål late som ingenting..... Men hvertfall totalt skivebom. Det inntrykk jeg har fått av de innleide aktører som Frende bør evaluere de har opptredd useriøs og uærlige og har aldri fått noe som helst info om saken eller noe status på tid. F. eks. Tors for 2 uker siden hadde nok en kontakt og han trengte da bare tlf nr til en kollega og skulle snakke med han og skulle da sende det rett etterpå, jeg prøvde ringe han i 3 dager før jeg da fikk høre at han var i syden. Og dette visste han ikke om torsdag? Som har stemt, blir spennende og se, det er nå 2 dager siden de skulle sende den over på mail og at service innstilling og info har vært totalt fraværende. Kanskje alle parter bør vurdere kurs innen hvordan oppføre seg for kunder, og bør lære seg at selv om de kan ha dårlig dag så må de hvertfall prøve og ha godt humør og virke positiv Uff ble lang avhandling, men så har det blitt en komplisert sak visstnok.
Skadeoppgjør meget godt håndtert. Dette er de virkelig god på. Ikke så fornøyd med imøtekommenhet når man ber om bedre pris utfra tilbud sammenliknet fra andre selskap. Dette kan man bli bedre på.
Det vi har trengt å bruke forsikringen til dekker ikke Frende. Når jeg i ettertid har sjekket mange andre forsikringsselskap så ser jeg at jeg har vært uheldig å valgt feil. Nå kan den derimot ikke byttes siden andre selskap ikke vil dekke barn som allerede innehar en diagnose.