Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har vært kunde hos Frende i over 10 år. Har hatt 2 skade på kjøretøy (bil og snøscooter). Ble møtt med forståelse og veldig god hjelp i hele prosessen fra skade til kjøretøyene ble fikset. Prisen er veldig bra sammenlignet med mange andre selskaper. Om jeg skulle dra frem noe negativt, så var det vanskelig å flytte forsikringer i forbindelse med samlivsbudd (virket nesten umulig å flytte bonus på bil over til eksen). Anbefaler Frende på det sterkeste! (Tips til dere som klager, les igjennom hva du har forsikret samt vilkår!)
Tusen takk, Frank ❤️ Betyr mye for oss når fornøyde kunder tar seg tid til å si fra! Beklager ekstra styr ved samlivsbruddet, det skal vi se nærmere på!
Har vært kunde i mange år uten at noen har klart å slå prisen. Jeg lar alle selgere som ringer regne tilbud , men ingen har klart å så prisen , spesielt på ene bilen som er kronisk dyr å forsikre . Har også hatt skade. Til tross for at skademelding måtte leveres på papir i dette tilfellet gikk alt sømløst og raskt. Har vært kunde hos mange andre selskap også , så har godt sammenligningsgrunnlag
Utrolig hyggelig å høre, Kristian! Veldig glad for tilbakemelding fra en trofast kunde. Takk! ❤️
Generelt bra, men for stor prisøkning gjør at den må benchmarkes. Tilbud mottatt fra konkurrerende alternativ gir grunnlag for bytte
Hei Kai, godt å høre at du er fornøyd, det er viktig for oss! Skjønner at nykunde-rabatt kan friste hos konkurrentene, men ta gjerne en sjekk med oss også, så kan vi se at du har det du trenger og de rabattene du skal. Hilsen Heidi
Fin på vilkår og pris år nr 1, kraftig økning til hovedforfall år nr 2. Har ikke brukt forsikringer eller hatt skadesaker, mener derfor at kunder som meg ikke bør straffes for andre sin uflaks/utbetalinger.
Hei du, hyggelig å høre at du er fornøyd med vilkårene hos oss! Lokketilbud har vi ikke, men det er riktig at mange opplever prisoppgang nå, det er på grunn av alle skadene det siste året på de aktuelle produktene du har, pluss den generelle prisoppgangen i markedet som gjør at det koster mer med alle typer reparasjoner. Forstår tankegangen din, når du ikke har hatt skader, men grunntanken i forsikring er nettopp at alle går sammen om å betale litt, som et spleiselag, for å sikre seg om noe skulle skje. Og noe har skjedd for veldig mange andre med mange og store branner, mye uvær og en lang, lang rekke bilskader. Hilsen Heidi
En pris på forsikringsdokumentene og en annen pris på fakturaen.
Hei Stein, dette kan kundesenteret vårt lett forklare! Ring oss da vel. Vi har ikke lyst til at du skal gå og lure på grunnen til dette. Hilsen Heidi
Brukt dem i 10 år uten problemer fordi jeg aldri har trengt å kontakte dem. - Makan til AHA-opplevelse!.... Frarådes alle som ser etter nytt forsikringsselskap!
Hei igjen, Eirik. Hyggelig at du har vært kunde hos oss i ti år, men leit at du er misfornøyd nå. Takk kontakt om det er noe du mener vi har gjort feil, som du vil vi skal se på på nytt. Hilsen Heidi
Ønsker prissammenligning da jeg synes prisen er høyeste lag.
Hei Trygve, forsikringsselskapene har varslet at prisen må opp etter mange skader. Vi ligger vanligvis i laveste sjiktet her. Sammenlign gjerne, men ta også en telefon til oss og se om du har de rabattene og forsikringene du skal ha. Hilsen Heidi
Hyggelig og rask behandling når jeg ringer har ikke noe og utsette på dem
Nå ble vi glade, Kurt! Så hyggelig at du tok deg tid til å sende oss en tilbakemelding. Hilsen Heidi
Grei pris. Vanskelig å få tak i på telefonen………………
Hei Tom, hyggelig å høre at du har det greit hos oss. I dag har vi hatt 14 sekunders svartid på telefonen, så du har nok vært uheldig. Forhåpentlig en annen opplevelse neste gang du ringer! Hilsen Heidi
Frende Forsikring HAR 0 FORSTÅELSE FOR VANSKELIGE TIDER. I stedet for å være imøtekommende ved kortvarig betalingsproblemer - noe som ville ført til et fortsatt kundeforhold, er de HELT AVVISENDE til en kun kort utsettelse!!! Og det til kunde SOM ALDRI har brukt forsikringen, og derned IKKE har belastet FRENDE FORSIKRING økonomisk, men tvert om. DA FÅR EN HELLER FINNE SEG ET ANNET FORSIKRINGSSELSKAP ! På Forbrukerrådets FINANSPORTALEN ser en at det bare er SMÅ FORSKJELLER sammenlignet med større og mer kjente forsikringsselskaper.
Hei Jan, så leit å høre at du ikke ble møtt med forståelse hos oss. Sånn skal det jo ikke være. Kjenner ikke detaljene i kundeforholdet ditt, men vet at vi har stor fokus på å hjelpe der vi kan, også med utsettelser. Hilsen Heidi
Stortsett fornøyd. Bortsett fra at fakturaer blir sendt altfor tidlig
Hei Shahrokh, ta gjerne en prat med kundeservice hvis du vil ha en annen forfallsdato eller det er noe annet du lurer på om regningen. Hilsen Heidi
Har aldri hatt så dårlig forsikring som frende. Lite ansvarlig hos frende og tok en månede på en enkelt skadesak. Så skal avslutte med dem idag. Folkens det verste er frende... Og fleste ansatte er tullinger.....
Det er mange grunner til at skadebehandlingen kan ta tid. De fleste sakene er oppgjort på et øyeblikk, så leit at du har vært uheldig. Hilsen Heidi
Det kommer Regninger i ett kjør.Man er aldri ajour,for Frende sender nye Regninger før du har forfall på regning som gjelder.Dermed mister du oversikten, og må hele tiden nøste opp i,og gå tilbake og sjekke hva du har betalt.Du får en dårlig følelse på at du alltid har noe utestående hos Frende.Jeg har aldri opplevd maken til mas,og føler vi betaler og betaler og de bare sender nye krav.Jeg går over til Ibis.
Hei, så dumt at du har opplevd oss som masete! Håper du har snakket med de flinke folkene på kundeservice om dette. De kan finne ut av det. Hilsen Heidi
.valgte frende pga trumf bonus. Den er np borte,og i tillegg har prisen økt endel
Hei, det stemmer dessverre at Trumf Forsikring er lagt ned. Men du får lojalitetsbonus etter tre år som kunde, da! Fem prosent rabatt på alle skadeforsikringene dine. Hilsen Heidi
Etter mange måneder med utsettelse av saken, fikk jeg et negativt svar fra Frende. De ønsker ikke å betale meg erstatningen på grunn av skaden på bilen. Jeg tapte mye tid og penger. Du kan ikke stole på dem. Hvis du leter etter et trygt forsikringsselskap, hold deg unna Frende!
Hei Adrian! Jeg kjenner ikke detaljene i saken din. Hvis du mener vi har gjort en feil, og vil vi skal se på den på nytt kan du sende oss en klage på: https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/ Hilsen Heidi
God og rask service. Gode priser på sine produkter.
Herlig, Erik! Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd! Hilsen Heidi