Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Gjensidige er raske når skade oppstår og leverer greie oppgjør.
Har ingenting å klage på. Prisnivået er sterkt økende.
Har vært fornøyd. Har vært kunde så lenge at jeg vil se om jeg kan spare noen kroner ved å bytte.
Gjensidige er veldig greie å forholde seg til ved skader på forsikret gjenstand. Føler dog at de er dyrere enn mange jeg har sammenlignet med.
Hurtig oppgjør, men for dårlig ift. reell førverdi. F.eks. hvis du forsikrer kjøretøy, HUSK å forsikre ekstrautstyr og spesielle ting! Store, årlige prisøkninger i premie, hvis man ikke ringer og pruter... Dårlig opplysning om hvilke muligheter man har til å forsikre seg bedre. Har også opplevd å betale dyrt for en uføreforsikring, men da jeg BLE ufør, nektet de utbetaling, for en av selskapets innleide (!) leger mente det var mulighet for at uførheten KUNNE skyldes andre årsaker enn det fastlegen, sykehuset og NAV la til grunn!
De økte prisen med kr. 1500,- uten noen melding om hvorfor.
Når du har et uhell, eksempelvis bil skade deler de bare skylda på de to og ferdig med da og så øker de prisen på deg. Etter 13 år hos forsikringsselskapet med 80% bonus i flere år.
God respons, har ikke noe å utsette på Gjensidige. Har gjennomgang hver 3. år for å sjekke priser.
Gjensidige har nesten doblet forsikringpremien på eneboligen min på 4 år selv om jeg aldri har hatt noen skader av noe slag. Skylder på "en generell økning både hos oss og i markedet generelt, og er basert på blant annet økte reparasjonskostnader, økte forsikringsutbetalinger og prisindeksen.", når jeg spør om hvorfor de øker premien min med over 10% hvert eneste år. Styr unna.
19% økning av fullverditaksten på ett år er helt urimelig. Skadeoppgjørene har vært greie.
De sier først at du er gullkunde, at du hverken skal betale egenandel eller miste bonus, før de blir ubesluttsomme, og ber deg betale det dobbelte for å beholde forsikringen videre. De lover gull og grønne skoger, helt til de begynner å sende deg mail, og når du ringer de, så nekter de for å ha sagt det som har blitt sagt!
Er fornøyd så lenge jeg får et godt tilbud. Ellers god service :)
Bra kundeservice. Prisen øker hvert år. Det er bra forsikringsselskap.
Ønsker at selskapet kunne gitt pristilbud uten pruting. Automatisk gjennomgang en gang i året med skriftlig tilbakemelding.
Har hatt en full gjennomgang av mine forsikringer nå og valgte å forbli i Gjensidige. Jeg har funnet andre selskap som tilbyr noe lavere pris på bil - men ser her inne at de scorer dårligere på både kundeservice og skadeoppgjør. Jeg har generelt gode priser gjennom mitt NITO-medlemskap og det har vært relativt lite å hente på pris hos andre selskap. Jeg har hatt noen skadeoppgjør, både på hus og bil - og jeg har aldri opplevd noen utfordringer verken på kundeservice, oppgjør eller utbetalinger.
Jeg har generelt gode erfaringer med Gjensidige og har tidligere vært kunde hos andre selskap. Ved skade på bolig har de gitt hurtig bistand og fulgt opp i ettertid. Imidlertid er prisen på forsikringene litt høyere enn de rimeligste, men man må også ta i betraktning at kundene mottar utbytte som reduserer totalkostnaden.