Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Gjensidige Forsikring
3.1
2 468 verifiserte omtaler

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
2 468 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#11
Middels
Gjensidige Forsikring er rangert
#11 av 21 skadeforsikringer
65%
Bra
65% anbefaler Gjensidige Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 2 468 omtaler om Gjensidige Forsikring

FILTRER OMTALER
912
616
333
204
403
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Oppdater årlig forsikringsvilkår

Omtale av  Sjur M. A

Lang erfaring med Gjensidige, men ikke lenger konkurransedyktig på pris og enkelte vilkår

Prøver å lure seg unna skadeerstatning

Omtale av  Trygve P

Totalt manglende vilje til å erstatte skade. Enormt lite effektiv prosess, og gjentatte forsøk fra Gjensidige til å unngå å ta det ansvaret de har. De gir seg til slutt, men det skal være unødvendig å krangle seg til erstatning for en skade.

Forsikring

Omtale av  Trond E

Veldig fornøyd utenom pris har vært kunde i 10 år…..

Veldig fornøyd

Omtale av  Kent M

Alltid behjelpelid å strekker kundeservicen veldig langt for å gi kundene sine det di fortjener av hjelp å ytw maks service

Gjensidige har en tvilsom måte å ta betalt for kjørelengde på bilforsikrin

Omtale av  Jan J

Gjensidige gir ikke tilbakebetaling for kortere kjørt kjørelengde enn avtalt og betalt for.

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Gjensidige er OK

Omtale av  John A. S

Enkelt å forholde seg til. Relativt greie priser. Solid aktør.

Lite kundevennlig

Omtale av  Tor E. G

Service og hjelpsomhet = 0 Etter 40 års kundeforhold vil de ikke hjelpe med takst

"Satt på gaten" statt på spissen, av Gjensidige

Omtale av  Helge E

Var skadelidende pga vannskade fra overetasjen. Dvs en 3. person som ikke bær utsettes for unødig belastning. Dette er snakk om borettslagsforsikring, kjøpt av styret. Men jeg mener min sak har avdekket manglende kultur, manglende prosesser, manglende grensesnitt for å på litt automatisk måte ivareta kunder, slapp saksbehandling av saken osv. som en -kunne- tenkes gjelder for hele selskapet. Måtte ha erstatningsbolig da leiligheten min ble ubeboelig. Jeg la ut penger for Airbnb. Fikk ikke pengene for markedsleie fra Gjensidige, selv etter flere purringer. Penger fra innbo, utover markedsleie, (fra Fremtind) kom etter to dager etter ryddig prosess. Her meldte jeg saken, fikk mail om hva de trengte av dokumentasjon, og fikk pengende med engang. Gjensidige hadde ikke utbetalt etter 6 uker. Kassen mi var tom. Jeg kunne ikke legge ut for mer pga tilfeldigheter. Men det er ikke riktig at jeg skal fungere som bank for Gjensidige, uansett. Enda jeg forklarte saken om at jeg ble uten leilighet, holdt de ikke det de lovet. Å holde muntlige avtaler er god kultur. Løftebrudd nr. 1 De lovet at en som kunne løse saken ringte meg dagen etter. Det var 1. linje ringte allik. Løftebrudd nr. 2 Etter 1 timer 22 min i telefonen ble jeg lovet å bli ringt opp dersom de trengte mer info. De skulle uansett ringe opp, selv når de hadde overført penger. De ringte ikke. Ingen eskaleringsrutine i prekære situasjoner Ingen respekt for at jeg var i en vanskelig situasjon. Leieforhold jeg var avhengig av å forlenge varte til lørdag. Ingen penger var overført fredag. Ingen ekstra hjelp eller eskaleringsrutine, enda jeg faktisk og bokstavelig ble satt på gaten. Jeg tror de mangler en del på prosess i dette selskapet. Styr unna. Du får ingen ekstra hjelp selv om du er skikkelig "i nød". Selskaper uten prosesser og rutiner og god kultur, som ikke tilpasser seg til å ha fleksibiliteten et moderne samfunn krever og som kan yte den servicen som står i vilkårene, bør dø ut. Styr unna. Håper dette har vært en informativ artikkel som kan påvirke ditt valg av forsikring.

Fornøyd

Omtale av  Alexander S

God personlig service, gode priser via Tekna som ingen enda har klart å slå.

kundeundersøkelse

Omtale av  Arnold W. P

Gode kunderådgivere og bra service og bra priser på forsikring

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Stort sett forbøyd

Omtale av  Kyrre O

Bra på bolig, dårlig på bil. Raskt oppgjør, ved skade på bolig, eller på Reiseforsikring

problemfritt

Omtale av  Ronny O

har ikke hatt noe ulykker verken hjæm eller på reiser,men de betaler overskudd med kundene.

Selskap som utnytter deg

Omtale av  Kjell

Styr unna du blir bare utnytte. De er bare interessert i dine penger og ikke hjelpe deg når ulykken er ute. Og det fantastiske kunde utbytte er bare tull, en masse regler for hvor og hvordan du skal få det. Jeg skal ALDRI være kunde der mere, og kommer til å vurdere oppsigelse hos arbeidsgiver som har forsikring der.

Bak fasaden på Gjensidige

Omtale av  Cecke

Det har gått mer enn et år siden jeg fikk store setningsskader (inngangsparti falt ned, parkett skle især og sprekker i vegger og tak) i huset inkludert stor vannlekkasje i kjelleren etter sprengning. Gjensidige har fortsatt ikke vurdert setningsskadene. Kjelleren er ubeboelig siden et år tilbake, det er påvist vann i vegger som man ikke vet hvor det kommer ifra. Gjensidige åpner ikke veggene for å fjerne vannet og finne kilden til vannlekkasjen. Jeg har bestilt OPAK som har vurdert setningsskadene til å være årsaket av sprengning og de har anbefalt at man åpner baderomsveggen for å finne kilden til vannlekkasjen. Det som er rystende er at Gjensidige ikke svarer meg eller min advokat som jeg har ansatt. De bryr seg ikke om vurderingen til OPAK. Gjensidige svarer ikke, de gjør ikke noe. Jeg må nå i rettssak bare for å få Gjensidige i tale.

Luringer og bedrageri …verste forsikring selskap tar de videre til retten

Omtale av  Shr

Jeg snakker norsk og jeg sier biletten min var bestilt lenge før og da jeg planla og bestilte reisen det var absolutt ingen reiseråd og uro og fare for krig og det at jeg ikke kunne reise hadde ingenting å gjøre med det som tilfeldigvis skjedde rett før min Reise og jeg har ringt og så på søndag men dere tok ikke telefon for å si at jeg er blitt syk og klarer ikke å reise .. viser til dato for bestilling av min bilett i tillegg legeerklæring …. hva behager???? jeg har jo levert legeerklæring fordi jeg ble syk og fikk ikke reise biletten min var bestilt lenge før situasjonen som skjedde mellom iran og israil for det første og for det andre uansett når norske myndigheter fraråder og hvis man reise å bli krig det er forsikringen som taper der ! det er bullshit og dette tar jeg videre also og saksøker dere , jeg kunne ikke reise pga av sykdom og det ble helt tilfeldig at det ble samtidig det som skjedde med israil og hadde jeg vært frisk hadde jeg drittet i det og hade reist likevel ! nå må dere skjerpe dere also! Ber en annen behandle saken! (anonymisert navn) i Gjensidige10:05 Hei, Vi har full forståelse for at utfallet i saken ikke ble slik som ønsket og forventet. Vi må allikevel legge vilkårene til grunn når vi behandler skadesaker. Dessverre så dekker ikke reiseforsikringen reiser til/i land med krig/uro hvor det foreligger et offisielt reiseråd fra Utenriksdepartementet, med mindre utvidelse er avtalt spesielt. Ettersom det har foreligget et reiseråd til Iran siden slutten av 2022, faller hendelsen din utenfor hva reiseforsikringen din dekker. Beklager at vi ikke kan bistå mer i saken. Ønsker deg en fin dag. (anonymisert navn) i Gjensidige10:15 Hei, Viser til mottatt skademelding. Så leit å høre at du ikke fikk dratt på planlagt reise til Iran. Reiseforsikringen dekker avbestilling av reise som følge av uventet og akutt sykdom, men vi dekker ikke avbestilling av reise til land/områder med krig/uro hvor det foreligger et offisielt reiseråd fra Utenriksdepartementet, med mindre utvidelse er avtalt på forhånd. I dette tilfellet skulle du dra til et land med reiseråd. Ettersom hendelsen din ikke faller inn under hva reiseforsikringen din dekker, kan vi dessverre ikke utbetale erstatning til deg. Ønsker deg allikevel en fin dag.

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

håper på en god pris

Omtale av  Mothana A

prisen går opp isteden for å gå ned noe som er ikke riktig der for bytter jeg .

Gjensidige Forsikring

Har tilegnet profilen
Gjensidige Forsikring deltar på Bytt.no

Gjensidige Forsikring har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Gjensidige Forsikring besvarer ikke omtaler

Gjensidige Forsikring har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Gjensidige Forsikring henter ikke inn tilbakemeldinger

Gjensidige Forsikring benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR