Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
JBF Forsikring
3.1
256 verifiserte omtaler

JBF Forsikring omtaler og erfaringer

Negativ trend

JBF Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
256 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#13
Middels
JBF Forsikring er rangert
#13 av 21 skadeforsikringer
68%
Bra
68% anbefaler JBF Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 256 omtaler om JBF Forsikring

FILTRER OMTALER
137
33
22
18
46
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med JBF Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Utvilsomt et meget bra forsikringsselskap

Omtale av  Anders

Topp på alt fra pris til kundeservice til skadeoppgjør i alle år jeg har hatt JBF som eneste selskap

Svar fra JBF Forsikring
06.09.2022 09:52

Hei! Hyggelig å høre at du er fornøyd med oss i alle ledd - takk for en flott tilbakemelding. Ha en riktig fin dag, Hilsen Jbf

Skade på.bil.

Omtale av  Karl A

Fantastisk bra oppgjør når uhellet er ute ikke noe kluss , leverte bilen til verksted takst ble tatt og alt ordnet opp i , leiebil fikk jeg i hele perioden og det var leiebil i samme str som den som var skadet.

Svar fra JBF Forsikring
06.09.2022 09:51

Hei! Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding om skadeopplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag videre, Hilsen Jbf

Velsmurte løsninger når du trenger hjelp

Omtale av  Bjarne

En bil rygget på min bil under passering. Skademeldinger ble skrevet og jeg fikk anbefalt verksted i nærheten av bosted av jbf. Leiebil inngikk og min bil ble reparert, tilfredstillende. Hele prosessen gikk smertefritt for meg som bileier.

Svar fra JBF Forsikring
05.09.2022 12:00

Hei! Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding! Ønsker deg en riktig fin dag videre, Hilsen Jbf

dårlig

Omtale av  Svein E. Ø

Fikk skade på huset etter meisling med stor gravemaskin på tælet mark i gata div. skader på huset jbf stilte en dårlig takskmann kom ingen vei 0 hjelp. i sommer fikk jeg motorstopp på bilen har gullforsikring fikk ikke leiebil var en vrang kundebehandler som bare bablet om garanti på bilen. fikk også egenandel på berging.

Svar fra JBF Forsikring
05.09.2022 11:59

Hei! Det er synd å høre om opplevelsen din i kontakt med oss. Takk for at du sier ifra slik at vi kan jobbe med å forbedre oss! Vi ønsker selvsagt å være bedre enn det du beskriver, og jeg vil videreformidle anmeldelsen din internt til de ulike avdelingene. Hilsen Jbf

Problemfritt og hurtig skadeoppgjør samt hyggelige saksbehandlere

Omtale av  Terje

Har vært kunde i Jbf forsikring i mange år og alltid vært fornøyd. De gangene det har vært behov for assistanse har jeg alltid fått kjapp respons og god hjelp. Kan anbefale Jbf.

Svar fra JBF Forsikring
05.09.2022 11:58

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding! Hilsen Jbf

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

taxtmann /lege fra JBF sente falske pappirer

Omtale av  Kristoffer S

0 Tillit til JBF Forsiktig med takstmann/legen til JBF han forsøkte på dokument forfalskning for å slippe utbetaling. Denne var tilpasset NAV's regelverk. sto jeg var blitt bedre og gått til bake i jobb(som man vanligvis må prøve i nav) før jeg ble værre og dette var sannsynlig pga andre årsaker. Men heldigvis gikk jeg ikke et normalt løp hos NAV. Så vær veldig forsiktig med disse ved skade.

Bra på pris men hva hjelper det

Omtale av  Jo

Fikk en skade på en bobil i Sverige i sommer. Taksten på skaden er ganske høy. "Men som støres regjering vi må avvente å se an situasjonen". Vente på hva motparten sier. Vel i fjor ble feilen ødelagt på 39 dagers sykehus opphold i år ble det ødelagt pga et forsikringselskap. Tror nok jeg bytter selskap å betaler litt mer for kundeservice. Min sønn har også jbf der å tok det over 2 mnd før noe skjedde å det etter en rekke purringer. Kan ikke holde på sånn.

Svar fra JBF Forsikring
25.08.2022 13:11

Hei! Det er synd å høre om opplevelsen din i kontakt med oss vedrørende skaden din. Vi ønsker selvsagt å være bedre enn det du beskriver, så jeg vil videreformidle anmeldelsen din internt til avdelingen for skade. Hilsen Jbf

Elendig oppfølging

Omtale av  Tove

Hatt JBF i mange mange år. God på pris, men elendig på oppfølging og tilbakemld når du først trenger dem. Her blir det bytte av selskap så fort det lar seg gjøre. Ikke mulig å få hjelp når man trenger det. Betaler heller mer i andre selskap, som yter kundeservice, og man faktisk får hjelp når noe skjer. Her har vi vært syke i flere uker i hjemmet pga byggetabbe, men ikke fått hjelp. Et barn med astma. Dette til tross for at det er regress-sak.

All forsikring i JBF.

Omtale av  Kjell L

Jeg har aldri hatt noe trøbbel med forsikringene mine, bare topp. K.L.

Svar fra JBF Forsikring
17.06.2022 09:23

Veldig hyggelig å høre, ønsker deg en riktig god helg! Hilsen Jbf

Ingen som jobber der..?

Omtale av  Per Ø. N

Hadde en vannskade. Tok en måned fra jeg meldte skaden til noen kom og så på den. Var en ganske enkel ukomplisert gulvskade. Tok vel 3 måneder totalt før jeg fikk et kontantoppgjør, der stort sett ingenting stemte med virkeligheten. I løpet av de 3 månedene tok ikke saksbehandler telefonen en eneste gang. Fikk heller ikke svar på meldinger, chat eller mail. Forsøkte å få kontakt et par ganger i uka. Takstmannen som var der hadde levert kontantoppgjøret til jbf, men saksbehandleren sendte det aldri videre. Er ganske billig, men servicen er helt krise dårlig. I en nødsituasjon så er man avhengig av at man faktisk kan få kontakt med forsikringsselskapet. Kan ikke vente i 3 måneder på svar når huset brenner ned for eksempel.

Svar fra JBF Forsikring
15.06.2022 08:18

Hei Per! Det er synd å høre om opplevelsen din i kontakt med oss vedrørende din skade. Takk for at du sier ifra slik at vi kan jobbe med å forbedre oss! Vi ønsker selvsagt å være bedre enn det du beskriver, og jeg vil videreformidle anmeldelsen din internt. /Stine i Jbf

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Raskt oppgjør og god dialog

Omtale av  Hilde S. Ø. B

Har hatt flere skadeoppgjør med Jbf. Alle håndtert raskt, med god dialog pr. tlf og mail ! Kunnskapsrike og hjelpsomme ansatte, meget god tilgjengelighet, lett å få svar...gode svar.

Svar fra JBF Forsikring
25.05.2022 10:57

Hei, Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding! Ønsker deg en riktig fin dag videre, Hilsen Jbf

Useriøs kundebehandling

Omtale av  Petter

Hei. Har hatt selskapet i over 20 år. Vært fornøyd med det. Men har nå kommet til et punkt hvor det viser seg at det virker særdeles useriøst. Så det er når du trenger noe tilbake at de viser sitt sanne jeg. Det gjaldt en bilforsikring. Jeg sjekker pris på deres automatiserte system og får en pris. Så går jeg inn for og bestille forsikringen senere samme dag og da kommer jeg ikke inn. Når jeg da ringer inn for og få hjelp så svarer de at det stemmer at man ikke kommer inn flere ganger på samme bil, men de skal ordne det for meg. Så bra tenkte jeg, helt til jeg fikk tilbake en pris som er over 5000 kr dyrere enn hva jeg så prisen ble i systemet. Når jeg konfronterer de med dette så får jeg svarene: 1. Du kan ha lagt inn en annen bil. ( men jeg fikk opplysninger om riktig bil med alle detaljer opp) 2. Du kan ha brukt en annen priskalkulator. ( Jeg svarer nei, la inn på regnr og fikk bekreftet at det var riktig bil) De etterspør dokumentasjon som feks foto eller et tilbud som kan bekrefte dette, men det har jeg jo ikke da prisen ble sjekket på mobiltelefon, men jeg har lagt frem alle detaljer fra klokkeslett, priser, navn på vedkomne jeg har snakket med. Men eneste jeg får til svar er at det ser ikke ut som det har vært noe feil med systemet og de kan ikke vurdere dette annerledes. Så et tips . ta alltid skjermbilde når man sjekker en pris for den kan øke vesentlig, like etterpå og ingen tar på seg ansvaret. På grensen til svindel.

Svar fra JBF Forsikring
19.05.2022 08:27

Hei, Det er synd å høre om opplevelsen din i kontakt med oss, og takker for tilbakemeldingen din. Vi ønsker gjerne å se om vi kan rette opp dette, så dersom du ønsker kan du sende oss en e-post på [email protected] slik at vi kan kontakte deg for en prat. Prisene våre er de samme både på Min side og gjennom rådgiver dersom man legger inn samme informasjon og valg, så her vil vi gjerne oppklare hva som har skjedd dersom du gir oss en sjanse til det. Mvh Jbf

Godt forsikret til en god pris.

Omtale av  Helge K. S

JBF har vært et godt forsikringsselskap å være kunde hos når det har vært behov for det.

Svar fra JBF Forsikring
02.05.2022 15:42

Tusen takk for en fin tilbakemelding! Ønsker deg en fin dag videre, hilsen Jbf

God å enkel registrering av skade elektronisk, topp notch no hazzel selv for en som ikke er god på e

Omtale av  Bjørn V

Enkel registrering og tilbake melding, når man har registrert inn skademelding. Veldig bra, tilbakemelding og oppfølging utmerket. Vurderer faktisk og flytte alt av bank tjenester også hit. Bare gode ord å si om JBF.

Svar fra JBF Forsikring
02.05.2022 12:44

Hei, Tusen takk for kjempefin tilbakemelding og at du er fornøyd med oss. Ønsker deg en riktig fin dag videre, hilsen Jbf

veldig fornøyd

Omtale av  Trygve

Hurtig besvarelse neiledelse og informasjon, samt ogjør.

Svar fra JBF Forsikring
19.04.2022 13:44

Hei. Takk for hyggelig tilbakemelding! Ha en riktig fin dag. Hilsen Jbf

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Enkelt og greit.

Omtale av  Kai

Har mange forsikringer der. har nylig hatt en utforkjøringsskade. Den ble gjort opp etter takst. Helt knirkefritt. kontakt forgikk på mail med saksbehandler. Kunne med fordel vært på websiden.

Svar fra JBF Forsikring
25.04.2022 08:15

Hei! Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi tar med oss innspillet ditt videre internt. Ha en riktig fin dag, hilsen Jbf

JBF Forsikring

Har tilegnet profilen
JBF Forsikring deltar på Bytt.no

JBF Forsikring har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
JBF Forsikring besvarer ikke omtaler

JBF Forsikring har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
JBF Forsikring henter ikke inn tilbakemeldinger

JBF Forsikring benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR