⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Chilimobil
3.8
800 verifiserte omtaler

Chilimobil omtaler og erfaringer

Ingen trend

Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.8
Bra
800 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#4
Bra
Chilimobil er rangert
#4 av 13 mobiloperatører
56%
Middels
56% anbefaler Chilimobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 800 omtaler om Chilimobil

FILTRER OMTALER
357
72
57
73
241
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig firma

Omtale av  Adil

Aktiverte sim den 28jul brukte 0,6g fram til 1aug. Fikk en regning på 621,24 til 15aug byttet med en gang til happy byte. Fraråder på det sterkeste☹️

Svar fra Chilimobil
09.09.2021 10:14

Hei, Adil! Beklager så mye for at du har en dårlig opplevelse her! Vårt dyreste abonnement koster ikke mer enn 398 kr i måneden, så her må det være noe annet som gjør at fakturaen er høyere enn månedsprisen. Kontakt gjerne vårt kundesenter slik at vi får sett på saken. Vi ønsker at det alltid skal være så billig som mulig å bruke våre mobilabonnement. Hvis det er noe på fakturaen som du ikke kjenner igjen, er det viktig for oss at du får oversikt over dette med en gang. Med vennlig hilsen oss i Chilimobil

Sperrer telefonen din

Omtale av  Marianne M

Dårlig kundeservice. Svarer ikke på epost, når en etter laaang telefonkø får kontakt og gjør en avtale om fakturabetaling, registreres ikke dette og de sperrer telefonen din. Som umuliggjør både nettbank og å ringe det oppgitte nummeret, for å oppklare misforståelsen. Svært frustrerende. Skjønner hvor de sparer inn pengene, for å gi lavere pris på abbonement.

Svar fra Chilimobil
09.09.2021 10:14

Hei, Marianne! Beklager så mye for at du har hatt en dårlig opplevelse her! Det ble dessverre litt forsinkelser på henvendelsene våre grunnet ferieavvikling i sommer. 55 dager etter utsendelse av opprinnelig faktura, vil utgående trafikk og data sperres på mobilabonnementet. Dette er i henhold til offentlige regler gitt av Nkom. Dersom det var en feil på fakturaen så kan du kontakte vårt kundesenter slik at vi kan undersøke dette nærmere og eventuelt rette opp i feilen :) Hilsen oss i Chilimobil

Tar ikke hendvenelser på alvor

Omtale av  Knut G

Etter mye ustabilt nett ser jeg meg nødt til å gi opp chili. Har ikke fått svar etter mange tlf. samtaler der de lover å se på saken.Har sendt inn skjermbilder i hopetal når dekning har vært lik 0.Det virker som ett firma som ikke vet hva det er de selger,huff huff styr unna.

Svar fra Chilimobil
09.09.2021 10:14

Hei, Knut! Beklager at dekningen har vært dårlig for deg. Det kan være flere grunner til at nettet ikke har fungert, som feil på en sender, en kabelfeil, feile innstillinger på telefonen eller en skade på SIM-kortet. At du ikke har fått svar på dine henvendelser, at ingen har gjennomgått dette med deg og at du ikke har fått den hjelpen du trenger, er ikke bra. Slik skal det ikke være! Vi vil ta saken videre internt slik at dette ikke skjer igjen. Beklager så mye! Hilsen oss i Chilimobil

Super fornøyd

Omtale av  Stine

Supert abonnement, billig, god dekning. Veldig fornøyd!!!

Svar fra Chilimobil
09.09.2021 10:14

Hei, Stine! Utrolig koselig å høre at du er fornøyd med vårt abonnement. Det er bare til å ta kontakt dersom det er noe du lurer på :) Hilsen oss i Chilimobil

Dårlig dekning og service

Omtale av  Adrian

Dårlig dekning. Byttet den 4. dagen i måneden og måtte allikevel betale for hele måneden. Useriøst.

Svar fra Chilimobil
09.09.2021 10:14

Hei, Adrian! Beklager så mye for at dekningen ikke fungerte for deg. Det kan være ulike grunner til at dekningen ikke fungerte, som en kabelfeil, feil på en sender, feile innstillinger på telefonen eller en skade på SIM-kortet. Vi har en feilsøkingsprosess som vi går gjennom med kunder som opplever dette, som kan hjelpe deg å finne ut hvor problemet ligger. I likhet med de andre mobilselskapene i Norge så fakturer vi dessverre ut den påbegynte måneden som abonnementet avsluttes i. Når du har hatt problemer slik du forklarer så skulle du selvfølgelig ikke betalt for dette. Dersom du har lyst til å gi oss en sjanse til så vil vi gjerne prøve å finne ut hva som har forårsaket problemet for deg. Vi ønsker å gi deg kompensasjon for tiden du har vært uten dekning og det du har betalt for mye. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter og legg ved denne henvendelsen :) Håper du får en strålende dag! Hilsen Therese fra Chilimobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårlig dekning

Omtale av  Sebastian

Bytta fra Telia til Chili pga GB, men opplever at dekningen er en del dårligere hos Chili. Hvis du bor i Oslo og klarer deg uten kundeservice bør du gå for det. (De svarer ikke på kundeservice)

Svar fra Chilimobil
09.09.2021 10:14

Hei, Sebastian! Dette må vi finne ut av. Vi har akkurat den samme dekningen som Telia-kunder har, det er ingen forskjell, så her må vi få undersøkt nærmere. Det kan være ulike grunner til at dekningen ikke fungerer, som en kabelfeil, feil på en sender, feile innstillinger på telefonen eller en skade på SIM-kortet. Vi har en feilsøkingsprosess som vi går gjennom med kunder som opplever dette, som kan hjelpe deg å finne ut hvor problemet ligger. Kundesenteret er dessverre ikke åpent i helger, beklager så mye for det! Våre åpningstider er 09.00-17.00 fra mandag til fredag. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på tlf 91502445 eller sendt oss en e-post til [email protected], så hjelper vi det gjerne! :) Hilsen oss i Chilimobil

Tragisk styr UNNA

Omtale av  Janni

Byttet fra Telia. Chili bruker Telia sitt nett. Men på hjemstedet og på jobben hadde 10 % av netthastigheten av det jeg hadde hos Telia. Ringte kundeservice men ga opp flere ganger. Over 1 time venting. Eposter svarer dem ikke på. Omsider fikk jeg kontakt på telefonen. Fikk et frekt svar at jeg fikk kontakte Telia som eier nettet og be dem bygge ut til 5G i mitt område. Brukte angreretten og bytter selskap. Desuten fakturerer dem på forskudd. Og bruk som ikke er inkludert i etterkant, så det strømmer på med regninger og alle blir belastet med 70 i avgift.

Svar fra Chilimobil
10.09.2021 14:52

Hei! Dette var veldig merkelig siden vi har tilgang på akkurat den samme dekningen som Telia selv har. Beklager at du ikke har fått svar på e-post og at du fikk et slikt svar på telefonen, slik skal det ikke være! Dette vil vi ta videre internt. Det kan være flere grunner til at du opplever dårlig signal som for eksempel en kabelfeil i området, en skade på simkortet eller feile innstillinger på telefonen. Vi sender faktura i starten av måneden og den gjelder da ut den påbegynte måneden. Dersom en betaler fakturaen mer enn 14 dager etter forfall så vil det legges på et purregebyr, dette er på 35 kr, så de 70 kr omhandler nok noe annet. Du burde jo selvfølgelig ikke blitt fakturert for noe som ikke har fungert så her må jeg bare beklage igjen. Dersom du ønsker å gi oss en ny sjanse så kan du vise til denne saken slik at vi kan undersøke problemene nærmere og gi deg kompensasjon for feilen. Kontakt oss gjerne på tlf 91502445 eller på e-post: [email protected] dersom du skulle ønske det :) Hilsen oss i Chilimobil

Billigst å enkel app og oversikt over bruk og fakture

Omtale av  Linn T. H

Har hatt chilimobil siden 2017, byttet da fra chess som tidligere var norges billigste. så kom chilimobil med det beste å billigste abonnementet. helt utrolig fornøy, å de vinner vært år som best i test å det biligste abm du får mest gb osv.billig å enkel app der man kan bytte eller velge andre abonnement. har samlet 2 av barna mine i tilegg som kommer på samme regning, og i dems navn

Svar fra Chilimobil
10.09.2021 14:52

Hei, Linn! Tusen takk for så fine ord! Vi blir utrolig glad for å høre at du er så fornøyd med våre tjenester. Vi har jobbet iherdig med å gjøre appen så brukervennlig og effektiv som mulig, så det settes veldig pris på å høre at du synes den fungerer så bra :) Ikke nøl med å ta kontakt med vårt kundesenter dersom det skulle være noe du lurer på :) Ha en strålende dag videre! Hilsen Therese fra Chilimobil

Ikke fornøyd

Omtale av  Daniel

Ikke fornøyd. Avsluttet abonnementet 5 mai, men må likevel betale hele måneden.

Svar fra Chilimobil
17.09.2021 12:56

Hei, Daniel! Beklager at du hadde en dårlig opplevelse hos oss. Vi fakturerer ut den påbegynte måneden som abonnementet avsluttes i. Dette er likt for de fleste mobiloperatører i Norge, vi anbefaler derfor at en bytter den siste dagen av en måned, før månedsskiftet for å unngå at en faktureres hos to operatører med en gang. Hilsen oss i Chilimobil

Fungerer fint, men dårlige betalingsvilkår.

Omtale av  Freddy

DEt er fint med mye data, men synes det er dårlig at man får varsel om betaling for inneværende mnd. Dette er fordi Chilimobil tar forhåndsbetalt, og forbrukere blir normalt frarådet til kjøp av tjenester som ikke fakturerer eller lar deg betale etter utført arb/levering av produkt osv. Dvs, at hos Chili så betaler du ikke for en tjeneste eller produkt du har fått. Du betaler for en tjeneste som de har tenkt å levere/du får senere. Tvilling-sim er etterskuddsbetalt, som vanlig. Noe som er utrolig merkelig,

Svar fra Chilimobil
10.09.2021 14:52

Hei, Freddy! Fakturaen sendes i starten av måneden mellom den 02. og den 04. Her inkluderes månedsavgiften for kommende måned og forbruk fra foregående måned. Forfall på faktura er 10 til 12 dager etter utsendelse. På dag 15 sender vi en SMS-påminnelse til de som ikke har betalt. Dette er bare en påminnelse og det legges ikke på purregebyr enda. Inkassovarsel/purring sendes 24 dager etter fakturering. Dersom du legger til et tvilling-SIM etter at fakturaen for inneværende måned sendes ut, vil dette faktureres måneden etter. Dersom du for eksempel legger til et tvilling-SIM den 1. i en måned så vil det komme med på fakturaen for den påbegynte måneden. Dersom du ønsker å utsette forfallet på en faktura så er det bare til å kontakte vårt kundesenter så hjelper vi deg gjerne med det :) Hilsen oss i Chilimobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Omtale

Omtale av  Allan

Har aldrig hatt problem, bare positiv erfaring den tiden jeg har vært kunde. Veldig lett å endre abonnement hvis jeg ønsker det

Svar fra Chilimobil
10.09.2021 14:52

Hei, Allan! Utrolig hyggelig å høre at du er så fornøyd med vårt abonnement og vår kundeservice, det settes stor pris på! Dersom det skulle være noe du lurer på så kan du alltid kontakte oss på vårt kundesenter eller på e-post: [email protected] :) Hilsen oss i Chilimobil

Fornøyd

Omtale av  Tomas

Hatt Chilimobil i snart to år. Aldri noe tull, billigst og har en oversiktelig app. Enkelt å bytte abonnement hvis man har ulike databehov noen måneder. Jeg har aldri hatt behov for å snakke med kundeservice, så den biten kan jeg ikke uttale meg om.

Svar fra Chilimobil
10.09.2021 14:52

Hei, Tomas! Supert at du er så fornøyd med vårt abonnement. Vi har jobbet iherdig med å gjøre appen så brukervennlig og nyttig som mulig slik at du som kunde skal kunne administrere abonnementet akkurat slik du ønsker :) Dersom du lurer på noe så er det bare til å kontakte oss på vårt kundesenter eller på e-post til [email protected]! Hilsen oss i Chilimobil

Bra abonnement

Omtale av  Tore S

Billig abonnement, god dekning. Ikke hatt noen problemer med det.

Svar fra Chilimobil
10.09.2021 14:52

Hei, Tore! Så hyggelig at du er fornøyd med våre tjenester, det liker vi! Vi prøver hele tiden å presse prisene så lavt vi kan, med mest mulig data for våre kunder :) Ikke nøl med å kontakte oss dersom du lurer på noe! Hilsen oss i Chilimobil

Helt utmerket

Omtale av  Levi

Grei priser gode muligheter og tjenester, helt på like linje med de større aktørene

Svar fra Chilimobil
10.09.2021 14:52

Hei! Tusen takk, dette setter vi utrolig stor pris på! Vi prøver hele tiden å presse prisene så lavt vi kan, med mest mulig data, uten at det skal gå utover kvaliteten selvfølgelig :) Det er bare til å ta kontakt med vårt kundesenter dersom du lurer på noe :) Hilsen oss i Chilimobil

Lureri

Omtale av  Eric

Jeg hadde oppfordret mange til å velge Chilimobil Fri Data grunnet deres 5gb om dagen. Det var hele poenget til at jeg og flere valgte chilimobil. Men så veldige de plutselig å ta vekk 5gb lm dagen, sånn at man nå må tenke seg om hvor mye data man bruker hver dag. For bruken kan gjøre at du plutselig bruker all data på 2 dager og da må man ha lav hastighet resten av måneden. Med 5 GB per dag ble slikt nulls ut hver dag. Så man slapp å tenke på sånt. Og nå har de i tillegg gått til 100gb i måned som maks mengde. De har rett og slett blitt som alle andre OG det er ingen ting som skiller dem ut lengre. Det at de på under et år har forandre abonnementet 3 ganger gjør at man heller ikke kan stole på dem. Ville holdt meg langt unna chilimobil hvis du er ute etter et abonnement med masse data. Eller hvis du er en som bruker masse data. Eller hvis du er en som liker å ha samme abonnement over lang tid. Chilimobil kan finne på å forandre ting veldig raskt. Jeg føler meg lurt etter å ha anbefalt chilimobil fri data til mange folk, inkludert 3 i familien. Men det var med 5 GB hver dag. Det var det som gjorde at de var bedre enn Telia. Men nå har det blitt borte og man har mindre dtaa for omtrent like mye i måneden. Hold dere langt unna.

Svar fra Chilimobil
13.09.2021 09:41

Hei, Eric! Vi ser at det er en stund siden du sendte denne henvendelsen, men ønsker likevel å svare her. Beklager så mye for at du har hatt en dårlig opplevelse! Vi har hatt flere justeringer på Fri Data-abonnementet, hvor vi har prøvd og feilet opp i gjennom årene siden lanseringen i 2018. Vi er helt enig, det har vært for mange endringer i abonnementet. Vi har sett på hva forbrukeren ønsker og trenger. Vi så at mange kunder heller ønsket en billigere pris, enn mer data, da mange ikke brukte mer på sitt mobilabonnement. Dette er grunnen til at vi gjorde endringen fra daglig GB til den nye løsningen. For deg som bruker mye data, ser vi på flere løsning som kan dekke dine behov bedre enn hva det nye abonnementet har gjort. Beklager så mye igjen for at du føler deg lurt her, det har aldri vært meningen. Vi prøver hele tiden å presse prisene så lavt vi kan, for å gi de beste abonnementene. Hilsen oss i Chilimobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Utrolig dårlig.

Omtale av  Jan

Dårlig dekning, alltid feil på faktura og dårlig kundeservice. Styr unna!!!

Svar fra Chilimobil
28.09.2021 12:45

Hei, Jan! Beklager så mye for at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Kontakt oss gjerne slik at vi kan finne ut hvorfor du opplever dårlig dekning og hvorfor det dukker opp feil på fakturaene slik at vi kan rette opp i det. Du kan nå oss på tlf 91592445 eller ved å sende en e-post til [email protected] :) Hilsen oss i Chilimobil

Chilimobil

Har tilegnet profilen
Chilimobil deltar på Bytt.no

Chilimobil har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Chilimobil besvarer omtaler

Chilimobil har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Chilimobil henter ikke inn tilbakemeldinger

Chilimobil benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR