⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
ice
3.4
4 010 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
4 010 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Dårlig
ice er rangert
#9 av 13 mobiloperatører
50%
Middels
50% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 4 010 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 435
524
340
418
1 293
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kundeservice er elendig

Omtale av  Per M. Ø

Styr unna dette firmaet. Kan ikke logge inn på min side etter at jeg har fått ny ruter, ruter fungere annen hver gang. Får også brev om at jeg har snakket opp mitt abonnement. Det stemmer ikke, fikk bare ny ruter.

Svar fra ice
03.11.2017 15:03

Hei, Per M. Ø Dette hørtes ikke bra ut. Uten kjennskap til saken din så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til "[email protected]" så skal vi hjelpe deg så godt vi kan. Hører fra deg! Mvh Carl-Fredrik ice.net

Super service

Omtale av  Bente

Fantastisk god hjelp da min mor ville bytte abonnement nå som vi er på andre siden av jorda. 😃 Raskt og konkret svar tilpasset vår henvendelse. Ingen standardsvar. Tok kontakt med oss på telefon da det var hensiktsmessig. Stor takk!

Svar fra ice
02.11.2017 13:53

Hei, Bente Tusen takk for en kjempe hyggelig omtale. Det er godt å høre at du er fornøyd med servicen du fikk. Du får hilse din mor og ønske henne velkommen som kunde! Ønsker dere en superduper dag videre. Mvh Carl-Fredrik ice.net

Bra

Omtale av  Sara M

Har ikke hatt noe problemer uran en gang, men det retta seg fort opp. 😊

Svar fra ice
31.10.2017 17:07

Hei, Sara M Takk for din super hyggelige tilbakemelding. Det varmer å høre at du er fornøyd. Dersom du skulle trenge hjelp i fremtiden er det som alltid bare til å ta kontakt på Facebook eller på telefon 08200. Ha en super dag videre! Mvh Carl-Fredrik ice.net

Hjelp ved innlogging

Omtale av  Salko S

Jeg fikk hjelp ved det nye inloggningen med e post fra dere, det var veldig raskt, tusen takk for hjelpen.

Svar fra ice
31.10.2017 11:19

Heisann Salko S Tusen takk for en kjempe hyggelig omtale. Det er godt å høre at du fikk den hjelpen du trengte. Ønsker deg en strålende dag videre. Mvh Carl-Fredrik ice.net

Fungerer ikke i utlandet

Omtale av  Per

Er i USA og uten fungerende telefon, etter å ha lagt inn apn innstillinger fra ice.net.

Svar fra ice
31.10.2017 11:19

Hei Per, Slik skal det selvfølgelig ikke være når du er på reisefot. Send oss en e-post til "[email protected]" så skal vi hjelpe deg så godt vi kan. Du kan også prøve å følge denne guiden for å se om det løser problemet ditt. Link: https://www.ice.no/utland/ Mvh Carl-Fredrik ice.net

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Styr unna ICE

Omtale av  Rk

Har i flere år før jeg byttet til ICE vært kunde hos Chess og Telia. Begge disse kunne jeg ringe fritt til andre land i norden uten ekstra kostnader, da jeg har familie som jeg ringer mye til. Gikk over til ICE da jeg ble lovet "gull og grønne skoger" og det fristet da å prøve noe nytt. Bitte litt billigere bare, men ellers så det greit ut. Det eneste jeg glemte å sjekke skikkelig var om enn kunne ringe fritt i norden som enn kunne gjør hos Telia, noe jeg har fått erfart på den negative måten. Nå er det mindre ringing til familie og mer går via Messenger, noe som ikke er helt det samme. Spurte kundeservice da jeg oppdagen den lille "blemmen" og spurte om de hadde tenkt å innføre en lignende ordning, men ble bare fortalt at jeg kunne betale kr 99 ekstra pr mnd for å kunne ringte "fritt" til de nordiske landene. Spurte så om ICE hadde noen planer om å få en lignende ordning som Telia, men da ble det taust via chatten.... Ellers så var kundeservie veldig flink å love ting, men når ting sviktet så ordnet de ikke opp i problemene som ICE skapte. Hadde store problemer med porteringen av abonnementet og var uten telefonforbindelse i nesten 2 døgn.... Pga dette, så er vurderer jeg sterkt om å bytte bort fra ICE.net, og heller betale de kronene bruddgebyret kommer på. ICE.net, ønsker dere å ha glade og fornøyde kunder MÅ dere yte bedre både på service og kundeløsninger.

Svar fra ice
31.10.2017 11:19

Hei, Rk Dette hørtes ikke bra ut, veldig dumt dersom du har blitt lovet noe som ikke stemmer.. Send oss en e-post til "[email protected]" så skal vi ta en gjennomgang i saken din. Hører fra deg! Mvh Carl-Fredrik ice.net

Elendig dekning

Omtale av  Trond

Dette er 2. gang vi prøver Ice.net og garantert siste gang. Vi var fornøyd med Hello, men dessverre oppkjøpt av Ice.net og overgang til Telia. Dekning i et tett befolket område av Norge med samme befolkningstetthet som i Nederland er det mange større områder hvor man kun får inn Edge, og ikke hverken 3G eller 4G. Telefonsamtalen preges av skurring og SMS kommer noen ganger ikke frem i det hele tatt og andre ganger opptil 1 time forsinket- altså upålitelig og derfor ubrukelig for en aktiv familie og i hverfall for vårt Firma. Telefonsvar løsning håpløs vanskelig å bruke, utallige menyer, samtalene kuttes, dårlig lyd osv... Det eneste jeg kan fremheve er rask kundeservice med lang åpningstid, men de jobber dessverre med et forferdelig produkt, så uansett hvor vennlige og imøtekommende de er hjelper det lite.

Svar fra ice
31.10.2017 10:39

Hei, Trond Det er beklagelig å lese at dere opplever det slikt.. Uten kjennskap til hva som har skjedd her så blir det vanskelig å kommentere. Ser at du/dere har allerede bytte operatør men dersom du ønsker at vi tar en ekstra gjennomgang av saken din, Så kan du sende oss en e-post til "[email protected]" Ha en super dag videre! Mvh Carl-Fredrik ice.net

Veldig ustabilt, tregt, ekko, maks 2 streker signal

Omtale av  Dejan

Dårlig dekning da det alltid er 1-2 streker på mobilen og dårlig talekvalitet. Nesten umulig å bruke datatrafikk hjemme på 3810 Gvarv og spesielt er dårlig med upload. Det er ekko og andre lyder på linjen.

Veldig fornøyd med Ice.net

Omtale av  Bertha S. L

Gikk over til Ice.net når jeg kjøpte ny mobil. Veldig fornøyd. Har fått rask svar ved spørsmål på Messenger og koselige emojier. 😃

Godt produkt, bra service!!!

Omtale av  Pet O

Er utrolig fornøyd med mitt mobilabonnement hos dere, har aldri hatt noen problemer og når jeg trengte hjelp fra kundeservice i dag så fikk jeg rask og god service!

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Har bare dårlig erfaring med Ice.net for andre gangen

Omtale av  Kris K

Min kone brukte Ice.net for et par år siden men måtte bytte pga av dårlig dekning og problemer med MMS og SMS. Vi ble begge tvangsflyttet fra HELLO til Ice.net for et par uker siden og nå må vi flytte fra Ice.net igjen. Vi bor sentralt i Bærum, men har begge store problemer med dekning. Det tar fra 15-25 sekunder før det begynner å ringer når vi slår et nummer på både iPhone og Android. Noen ganger skjer det ikke i det hele tatt. Ice.net sier det er fordi mobilen først prøver å koble på 3G og hvis dekning er dårlig går det over til 2G og det tar tid. MYE tid. Jeg spurte om hvorfor det ikke kunne gå over til 4G som de skryter av (LTE) men de sier at LTE brukes bare til data hos Ice. Net. Ice.net tilbyr heller ikke tvilling SIM som jeg hadde gratis hos HELLO. Lykke til hvis du frivillig velger å bytte til Ice.net.

Svar fra ice
24.10.2017 14:40

Hei Kris k, Dette hørtes ikke bra ut, det blir dessverre vanskelig å gi deg noe bra svar da jeg ikke har noe kjennskap til saken din. Send oss en e-post til "[email protected]" så skal vi undersøke denne saken videre. Tvilling-SIM tilbyr vi dessverre ikke, men vi tilbyr noe som er veldig likt. Det heter DATA-SIM og fungerer nesten på lik måte. Du kan bruke det i f.eks en ipad og surfe. Det eneste du ikke har mulighet til er å ringe og motta SMS. Tjenesten koster 29 og det er ingen etablering. Ønsker deg en fin dag videre! Mvh Carl-Fredrik ice.net

Bruk av mobil i utland

Omtale av  David

Umulig å ringe fra New York eller for folk til å ringe til meg i New York. Prøvde alle tips jeg fekk fra icenet uten å lykke. Skal bytte abonnement så snart bindingstid er ute.

Svar fra ice
23.10.2017 15:40

Hei, David Det er beklagelig å lese at du opplevde det slik når du var på reisefot. Uten kjennskap til saken din så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til "[email protected]" så skal vi undersøke videre om hvorfor du opplevde dette problemet. Vi skal prøve alt vi kan for å få deg fornøyd igjen. Mvh Carl-Fredrik ice.net

Alt fungerer utmerket

Omtale av  Jon K. S

Jeg måtte endre noen innstillinger på min iPhone manuelt (f. eks. Settings for hotspot og data i utlandet), men alle normale funksjoner ble ok automatisk.

Svar fra ice
23.10.2017 15:40

Hei, Jon K. S Det er godt å høre at alt fungerer utmerket.😊 Dersom du skulle trenge hjelp i fremtiden er det som alltid bare til å ta kontakt på Facebook eller på telefon 21000000. Ha en strålende mandag videre! Mvh Carl-Fredrik ice.net

Tregt og ustabilt

Omtale av  Thor

Jevnt over dårlig dekning og dårlig talekvalitet. Nesten umulig å bruke datatrafikk hjemme (ok i Oslo). Har vært kunde i ca 2 uker etter at ICE tok over Hello. Bytter til et annet selvskap i dag. Ga ICE en sjanse men dette var ikke noe for meg.

Svar fra ice
19.10.2017 15:48

Hei, Thor Takk for din tilbakemelding. Det er trist å høre at du hadde en slik negativ opplevelse med oss.. Dersom du ønsker at vi undersøker dekningen for deg så kan du send oss en melding til "[email protected]" Vi jobber hele tiden med å forbedre dekningen vår, derfor er din tilbakemelding viktig for oss. Ønsker deg en fin dag videre! Mvh Carl-Fredrik ice.net

Hva i alle dager

Omtale av  Gaute

Folk kommer ikke gjennom til meg når de forsøker ringe. Det er ekko og andre lyder på linjen, og i to av tre samtaler, detter bare kontakten bort fra samtalen.. Og denne roamingsaken, kommer og går uten at jeg rører meg en meter. Ser det er flere som har samme problemet, så håper det blir rettet opp raskt, ellers mister dere mange kunder!

Svar fra ice
19.10.2017 15:06

Hei, Gaute Dette hørtes ikke bra ut. uten kjennskap til saken din så blir det vanskelig å kommentere den. Send oss en e-post til "[email protected]" så skal vi undersøke problemet du opplever nærmere. Mvh Carl-Fredrik ice.net

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Kundeservice: kunden har alltid rett (nesten alltid)

Omtale av  Nicenet

Jeg "tabbet" meg ut ved å reise fra Nice til Monaco (ikke EU) Med ice.net mobilabonnement, det kostet meg nesten 500 kr (125 kr/mb). Etter kontakt med ice.net via facebook, fikk jeg bare svar at dette var min feil, og de høye prisene på mobildata i ulike land er noe som de jobber med hele tiden. I min frustrasjon byttet jeg abonnement, og til min undring så fikk jeg vite etter igjen kontakt via facebook at selv om jeg ikke er kunde lenger, så måtte jeg pent betale for hele oktober, ellers ble det inkassosak. Altså, kunden har aldri rett. MEN, etter omtale på Bytt.no, fikk jeg tilbakemelding fra ice.net, om at dette slipper jeg å betale, fantastisk bra og helt uventet. Helomvending. Da kan jeg faktisk fortsatt snakke varmt om ice.net. Det er fortsatt småting som må bli bedre, men de er i utvikling. Etter dette vil jeg ikke utelukke en retur til ice.net. En bra start på uka.

Svar fra ice
23.10.2017 13:13

Hei, Nicenet Tusen takk for en kjempe hyggelig omtale. Det varmer å lese at du er fornøyd med løsningen du fikk. Du er hjertelig velkommen tilbake til oss! Ønsker deg en riktig god helg. Mvh Carl-Fredrik ice.net

Har tilegnet profilen
ice deltar på Bytt.no

ice har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
ice besvarer omtaler

ice har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
ice ønsker tilbakemeldinger

ice benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR