Phonero opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Vi tegnet en firmaavtale på mobiltelefoni med Phonero i februar 2016, med en bindingstid på 24 måneder (trodde vi). Den gangen brukte Phonero Telenornett, og vi har vært veldig fornøyde med avtalen helt til Phonero gikk over til Telianett. Etter overgangen har vi opplevd generelt vesentlig dårligere mobildekning , noe som ofte gjør databruken umulig både i privat og i jobbsammenheng. Jeg tok kontakt med Phonero i juli 2018 for å informere om det, men det var ikke noe de kunne gjøre med umiddelbart. Da bindingstiden med Phonero er over, tok jeg kontakt med en annen mobiloperatør som bruker Telenornett for å bytte. Det tok ikke lang tid før jeg mottok en sms fra Phonero der det stod at de kom til å fakturere et bruddgebyr (3000 kr. eks moms per mobilabonnement). I avtalen, underskrevet 26.02.2016., står det at det er en bindingstid på 24 måneder. Nå er det over 30 måneder siden inngåelsen av avtalen, så jeg tok kontakt med Phonero for å sjekke hva bruddgebyret gjalt. Phonero ansatten jeg snakket med, henviste til Abonnementsvilkår punkt 9. Der står det: " Abonnement varer I FØRSTE OMGANG i 24 måneder. Kunden kan si opp abonnement med virkning fra bindingstidens utløp med minst 3 måneders varsel." Vi får bare slite med dårlig Telianett fra Phonero i 3 måneder til, før vi kan bytte til annen operatør (ikke aktuelt å betale bruddgebyr). Jeg var dessverre ikke nøye nok til å lese hele abonnementsvilkår på flere sider for å avdekke skjulte betingelser. Tips til de som vurderer å inngå avtale med Phonero: les abonnementsvilkår nøye, for å unngå uhyggelige overraskelser i ettertid.
Hei Patrick, Takk for tilbakemelding. Først og fremst er det synd at vi ikke tilfredsstilte forventningene dine. Vi forstår at dekning er kritisk, og vi er svært opptatt av at våre kunder har forbindelse. Telia legger flere milliarder i dekningsutbygging hvert år, og bare i løpet av de siste månedene (august/september) har vi sett store forbedringer for flere av våre kunder. Håper dette også har hatt en positiv effekt for dere den siste tiden. Når det gjelder våre abonnementvilkår så har vi ikke som intensjon å skjule noe for våre kunder. Vi jobber hele tiden med å bli bedre, og vil i nærmeste fremtid ta en titt på vilkårsettet vårt for å se om vi kan tydeliggjøre dette noe, slik at kunder som deg ikke skal sitte igjen med en ubehagelig overraskelse. Ønsker dere lykke til hos ny leverandør, og velkommen tilbake til Phonero om det kan være aktuelt for fremtiden. Mvh Katrine Phonero
Løsningsorientert. Rask oppfølging. God service, imøtekommende i forhold til kundens behov
Hei Bente, Takk for hyggelig tilbakemelding! Godt å se at du er fornøyd med vår kundeservice. Ha en fin dag. Mvh Mads Phonero
Tekniske utfordringer og spørsmål ble handtert profesjonelt.
Hei Knut, Bra å høre at du er fornøyd med vår kundeservice! Mvh Mads Phonero
Svarer alltid innen kort tid og er løsningorientert
Hei Siw, Takk for hyggelig tilbakemelding! Mvh Katrine Phonero
Phonero villeder sine kunder gjennom en dårlig informasjonspolitikk angående priser. For eksempel fri bruk av telefon i Norge og EU + Eos betyr ikke at du kan bruke telefonen din fritt, ikke med mindre du har veldig lyst til og punge ut med noen tusen i måneden. Fri bruk av telefon betyr i kundenes øye fri bruk. Phonero utnytte dette og kaller det hva kunden forstår under fri bruk for fri tale. Dermed er det veldig lett og gå i en prisfelle. Dette er bare en eksempel på en vell gjennomført villedende informasjonspolitikk som Phonero tjener godt på. Kjøre du til utlandet og for de typiske sms'ene så står det oss Phonero ingenting om priser og lignende. Dermed legge kunden ikke merke til Luksusfellen heller. Det står bare samme pris som abonnement hjemme. I Phonero sin app (om man kan kalle dette app i det hele tatt) står det ikke noen priser heller. Det er veldig lurt da slipper kunden og for en oversikt over kostnadene og Phonero tjenere grov. Vil bare informere om at flere i mitt Firma blir lurt på samme måten. Mitt personlig råd: ligg langt unna.
Hei Vidar, Våre Fri bruk abonnement inkluderer Fri bruk av tale, meldinger og valgt datamengde i Norge, Norden og EU/EØS. I Phonero Mobilapp finner du under menyvalget «Forbruk» en egen fane for utland. Her kan du følge med på forbruket ditt hittil denne måneden, forrige måned og så langt i år. Dersom du har behov for å ringe fra Norge til Norden og EU/EØS har vi også egne valg og pakker for dette. Vi er svært opptatt av at alle våre kunder skal ha full kontroll og oversikt over deres abonnement og priser, og har flere gode verktøy som kan hjelpe med dette. Det er synd å høre at du ikke har fått denne opplevelsen hos oss. Gir du oss en ny sjanse er jeg sikker på at vi vil finne en god løsning for deg og din bedrift. I mellomtiden ønsker jeg deg lykke til med ny leverandør. Mvh Katrine Phonero
Abonnementet hos Phonero fikk jeg da jeg byttet jobb i august. Har ingen ting å klage på så langt. Veldig bra kundeservice på "Chat"-funksjonen på hjemmesiden.
Hei Per-Arthur, Takk for fin tilbakemelding! Så fint å se at du er fornøyd med oss. Mvh Katrine Phonero
Veldig god service, bra oppfølging, så langt positiv opplevelse.
Hei Johan, Takk for hyggelig tilbakemelding! Mvh Katrine Phonero
Hyggelige og profesjonelle kundebehandlere, svarer alltid raskt. Fikk god forklaring spørsmålene mine.
Hei Siv, Takk for hyggelig tilbakemelding! Veldig gøy å se at du er fornøyd med våre kundebehandlere. Mvh Katrine Phonero
Phonero er en god leverandør, ryddig i regningene og gir god kvalitet.
Hei Sigrid, Så fint å se at du er fornøyd med oss. Takk for fin tilbakemelding! Mvh Katrine Phonero
Min erfaring er at jeg får hjelp og nødvendige opplysninger ved forespørsel.
Hei Sissel, Takk for hyggelig tilbakemelding! Mvh Mads Phonero
Rask og effektiv behandling. Hyggelig og imøtekommen kundebehandler
Hei Rolf, Takk for tilbakemelding. Godt å se at du er fornøyd med våre kundebehandlere. Mvh Mads Phonero
En mail - rask respons fra kundeservice. Ingen problemer - servicen er på topp fra 1.dag.
Hei Jan, Takk for hyggelig tilbakemelding! Mvh Katrine Phonero
Er veldig tilfreds med priser og hastigheter hos Phonero. Litt å gå på dekning i utkantstrøk. Servicen er upåklagelig!
Hei Ingar, Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi vil gjerne undersøke hvilke områder dette dreier seg om, og på den måten se om det er noe feil eller om det trengs oppgradering. Send meg en mail på [email protected], skriv telefonnummeret så ringer jeg deg. Mvh Katrine Phonero
Bra Pris, rask og god kundeservice, god dekning og veldig viktig: ikke masete reklame eller tilbud om ditt og datt. Tusen takk!
Heisann! Takk for fin tilbakemelding. Godt å se at du er fornøyd. Mvh Katrine Phonero
En enkel løsning å håndtere og god service. Jeg hadde en teknisk utfordring i dag på sentralbordløsningen og det ble løst på direkten under kyndig veiledning
Hei Bengt, Takk for hyggelig tilbakemelding! Godt å høre at du er fornøyd og at du fikk god hjelp fra våre kundebehandlere. Mvh Katrine Phonero
Dere er veldig gode på kundeservice. Jeg har alltid fått god hjelp.
Hei Hanne, Takk for hyggelig tilbakemelding! Mvh Katrine Phonero