⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Allente TV
1.4
922 verifiserte omtaler

Allente TV omtaler og erfaringer

Ingen trend

Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
922 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
#5
Forferdelig
Allente TV er rangert
#5 av 5 tv-leverandører
14%
Forferdelig
14% anbefaler Allente TV
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!

Utforsk 922 omtaler om Allente TV

FILTRER OMTALER
62
47
55
91
667
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Allente TV?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

som tidligere ansatt i dette firmaet

Omtale av  Andreas J

la meg lære dere alle sammen der ute en liten ting, hvis dem ikke leverer det dem lover dere, bare ring og si opp, du blir satt videre til AC som er en oppsigelse avd. dem vil gi dere minimum 6 mnd gratis( merk da jeg jobbet der), sier dere nei blir dere ringt opp av en av deres sammarbeidspartnere som tilbyr 10 mnd gratis

Løgner fra telefonselger.

Omtale av  Mads

Ble ringt opp av en svensk telefonselger som kom med et tilbud om å samle alle mine streamingtjenester på et sted. Han ga meg et tilbud som jeg mente var veldig bra, nesten for bra. Jeg spurte selger flere ganger hva som var "catchen" med dette abonnementet, da det mer enn halverte utgiftene mine som jeg har per dags dato med streamingtjenester. Det var ingen sa han, jeg spesifiserte alle tjeneste jeg bruker til han flere ganger, og spurte spesifikt om denne prisen han ga meg ville dekke alle disse. Det sa han ja til flere ganger. Han hadde att på til som mål å bli den ærligste selger i msrkedet ano 2023 ble nevnt i samtalen. Jeg sa ja til pakken og var fornøyd med handelen. Så viser det seg når jeg laster ned appen at 4/7 av de spesifikt nevnte tjeneste jeg bruker ikke engang finnes i appen?! De har dem ikke engang! Er det mulig å lyve kunden så rett opp i ansiktet.... Styr unna.

Svar fra Allente TV
13.01.2023 10:49

Hei, Det var leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med oss og vår selger. Vi beklager så mye for dette og håper vi får en sjanse til for å gjøre om den negative opplevelsen til positiv. Som kunde hos Allente tilbyr vi flere av de større strømmetjenestene i ett abonnement, som Viaplay, TV2 Play og HBO. Disse må imidlertid aktiveres i tillegg til Allente appen, vi hjelper deg gjerne med dette. Vi jobber kontinuerlig for å bli bedre og levere beste kunde opplevelsen og vi vet vi har fortsatt mye å lære. Derfor setter vi stor pris på deres tilbakemeldinger. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi prøve så godt vi kan for å få hjulpet deg. Med vennlig hilsen, Allente

Full fart bakover.

Omtale av  Hans A

Opprinnelig Canal Digital. Selskapet var på vei i riktig retning, god dekoder og nettløsning som var relativt ryddig, stabil og hadde et godt utvalg av muligheter for tilpassinger osv. Et par måneder etter at det ble Allente var plutselig ikke den 6 måneder gamle dekoderen støttet lenger. Streamingappene sluttet å fungere. Canal Digital-nettløsningen blir erstattet av noe som ser ut til å være bygget fra bunnen av igjen, så vi er tilbake på 0. -Søkealgoritmene er svært dårlige. -Mye innhold ligger dobbelt/trippelt hvor en versjon gjerne er gratis men en annen må du betale for (bevist?) -Avspilleren er ustabil. Om du ser direkte-TV kan den finne på å bytte kanal eller rett og slett krasje om du trykker pause. -Det er ikke lenger mulig å tvangsstyre kvaliteten for å tilpasse seg dårlig nettkapasitet eller mobilbredbånd. Så da sitter vi igjen med en dekoder som ikke støttes og en nettløsning som ikke fungerer. Selskapet har forøvrig forskjellige prinsipper for deg og meg, for selv om det fint er mulig å inngå en avtale over telefon, så må oppsigelsen være skriftlig. Dette selskapet er på full vei ned og vil være kjøpt opp eller konkurs iløpet av 12 måneder.

Svar fra Allente TV
13.01.2023 10:49

Hei, Det var leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med oss og vår kundeservice. Vi beklager så mye for dette og håper vi får en sjanse til for å gjøre om den negative opplevelsen til positiv. Vi jobber kontinuerlig for å bli bedre og levere beste kunde opplevelsen og vi vet vi har fortsatt mye å lære. Derfor setter vi stor pris på deres tilbakemeldinger. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi prøve så godt vi kan for å få hjulpet deg. Med vennlig hilsen, Allente

Arrogant firma som behandler deg som pasient, ikke kunde.

Omtale av  Tom

Etter lang venting kommer du til en kundebehandler. Ikke bare klarer de ikke å løse det tekniske problemet. De mørklegger alle kanaler! Altså har du nå et større problem enn før henvendelsen. Så går de hjem for kvelden! De er klar over at problemet ikke er løst, men det er du som pasient som må ta kontakt neste dag. Dette har gjentatt seg i tre dager. Har snakket med 5 forskjellige hjelpepleiere. Alle må sette seg inn i saken på nytt for deretter å foreslå samme nyttesløse tiltak. Ikke får du snakke med noen andre. Her er det tette skott mellom pleierne og teamlederne deres. Sjefene skal ikke brys. Toppen ble nådd da jeg skulle settes over til den tekniske avd. med størst(!!!) kompetanse. Etter 1 time ga jeg opp. I neste samtale med en pleier fikk jeg opplyst at denne avd. ikke tok telefonen. Alt dette i tillegg til bytte av satelitt og avtaler som ikke stemmer med hva som avtales på telefon.

Svar fra Allente TV
13.01.2023 10:50

Hei, Så leit å høre at du opplever problemer med abonnementet ditt, beklager så mye for denne opplevelsen! Dersom problemene vedvarer, så ønsker vi veldig gjerne å feilsøke videre med deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.allente.no, slik at vi kan se nærmere på dette sammen. Med vennlig hilsen, Allente

Irriterende tuner

Omtale av  Hans G. B

Opplever til stadighet at programmer ikke blir tatt opp til slutt. Må ofte restarte tuneren nå den slutter å virke.

Svar fra Allente TV
13.01.2023 10:50

Hei, Så leit å høre at du opplever problemer med abonnementet ditt, beklager så mye for denne opplevelsen! Dersom problemene vedvarer, så ønsker vi veldig gjerne å feilsøke videre med deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.allente.no, slik at vi kan se nærmere på dette sammen. Med vennlig hilsen, Allente

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Skrøyt

Omtale av  Kjell A

Heldige dåkke som har en montør som heter (anonymisert), han bor på (anonymisert) koselig og servicminded mann ska dåkke leida lenge etter. Håper han blir lenge i firmaet. Har bare alt godt å gi , og håper dere beholde han lenge. Beste hilsen (anonymisert) setter pris på om dere gir han tilbakemelding og ei stjerna i boka🥰

Svar fra Allente TV
02.01.2023 12:14

Hei, Så hyggelig å høre at du er fornøyd, og takk for at du tok deg tid til å gi tilbakemelding. Vi skulle veldig gjerne gitt din tilbakemelding direkte til montøren, men siden denne omtalen er offentlig er personinformasjon anonymisert. Hvis du kontakter vår kundeservice på telefon 915 06070 vil vi absolutt gi tilbakemeldingen videre. Med vennlig hilsen, Allente

Katastrofal kundeservice

Omtale av  Jose

Jeg har vært kunde av Canal Digital, nå heter det Allente, i mange år, kanskje 20 eller mer. Da jeg fikk høyhastighetsbredbånd av Telenor for litt over 1 år siden, abonnerte jeg på Telenors T-We. Jeg hadde ikke lenger behov for TV fra parabol. Jeg ringte Allente for å si opp abonnementet, men kundeservice påsto at Allente kunne tilby en del i tillegg til hva Telenor T-We ga meg av tjenester. Dessverre stolte jeg på Allente og jeg abonnerte på bredbånd TV med bindingstid 1 år. Jeg hadde ingen fordeler av å fortsette med Allente. Tre måneder før bindingstiden var over, sendte jeg med Posten en oppsigelse til Allente. Tre måneder i forveien var mer enn nok, siden vanlig oppsigelsestid er 6 uker. Men Allente sendte meg en faktura utenom bindingstiden, gyldig for januar 2023, med betalingsfrist 15. desember. Jeg ringte Allente og jeg innvilget at samtalen kunne tås opp. Jeg klaget på fakturaen og gjorde oppmerksom på at jeg hadde sendt inn en skriftlig oppsigelse datert den 27. september. Kundeservice satte meg over til vedkommende som håndterte oppsigelser. Jeg gjentok at jeg hadde sagt opp den 27. september. Så trodde jeg at saken var oppklart, men utrolig nok fikk jeg en melding etterpå at min oppsigelse var registret med virkning av 12. desember og at abonnementet løp inntil 1. februar 2023. Uansett hva jeg skriver og hva jeg legger ved av dokumentasjon, inkludert at jeg har returnert Allentes dekoder, får jeg «god dag mann, økseskaft» som svar fra Allente. Allente skriver tilbake at siden jeg sendte oppsigelsen med posten, tar det mye lengre tid enn vanlig å registrer oppsigelsen (3 - tre - måneder er altså ikke nok tid til at Allente greier å registrer oppsigelsen 😢). Jet må betale fakturaen på 399 kroner og så — når Allente endelig finner min oppsigelse som de har rotet til — da får jeg pengene tilbakebetalt. Utrolig, men dessverre sann.

Svar fra Allente TV
02.01.2023 12:14

Hei, Det var leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med oss og vår kundeservice. Vi beklager så mye for dette og håper vi får en sjanse til for å gjøre om den negative opplevelsen til positiv. Vi jobber kontinuerlig for å bli bedre og levere beste kunde opplevelsen og vi vet vi har fortsatt mye å lære. Derfor setter vi stor pris på deres tilbakemeldinger. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi prøve så godt vi kan for å få hjulpet deg. Med vennlig hilsen, Allente

Helt ELENDIG,deLyverOglover. Skulle ikke vert lov.

Omtale av  Kurt S

Jeg mistet tv signalet i feb-mars2022 Bestilte montør som ikke kom. Sa opp abo….og nå etter ett år kommer det krav om 579 kr mnd. Bruker kun iPod,og strømmetjenester. Men de skal ha PENGER for hva ? Hvorfor,og med hvilken RETT ? Kaster dere over folk som gribber, i håp om at jeg vil gi opp ?!! Lykke til ! Og god hjul !

Svar fra Allente TV
02.01.2023 12:15

Hei, Det var leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med vår kundeservice. Vi beklager så mye for dette og håper vi får en sjanse til for å gjøre om den negative opplevelsen til positiv. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi nok få hjulpet deg. Med vennlig hilsen, Allente

Har betalt for et ikke brukt abonnement siden januar -22. Kjøpte et tre mnd abonnement, har måttet

Omtale av  Har V. K. I. T. M. S. J. O. F. I. A. B. V. I. T. P. T. U. K

Umulig å få kontakt pr mail eller mobil tlf. Venter i timevis med ventemusikk, selv om den jeg kontakter lover å ordne opp og gi meg tilbakemelding. Har nå kastet bort mnd abonnement i et år!!!

Svar fra Allente TV
02.01.2023 12:15

Hei, Beklager så mye for ventetiden på telefon/chat, vi har hatt litt ekstra pågang i det siste men nå skal det være bra igjen. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi nok få hjulpet deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.allente.no, om du fortsatt trenger hjelp eller lurer på noe. Med vennlig hilsen, Allente

Den nye(boksen) er en fornermelse til kunder! Brukergrensesnitt som på en 10 år gammel smart tv!

Omtale av  Trond K

Gledet meg stort til jeg skulle få den nye super boks,for bare kr 3000 plus opptaks dingser til 1000kr ekstra. Fulstendig ubrukbar,blir bare dårligre for hver gang jeg kjøper nye bokser. Nye Chrome cast med fjernkontroll,er vil jeg påstå dobbelt så bra,mye raskere og en fjernkontroll som er for dagen brukere. Jeg har hatt og har alt av utstyr oppigjennom åra fra canal digital.Så jeg påstår at jeg er ekspert på bruker opplevelser og bruk av dette skammens utstyr! Kjøp Apple tv! Uten tvil.Gjerne ny tv med begge typer smart funksjoner.

Svar fra Allente TV
02.01.2023 12:15

Hei, Så leit å høre at du opplever problemer med abonnementet ditt, beklager så mye for denne opplevelsen! Dersom problemene vedvarer, så ønsker vi veldig gjerne å feilsøke videre med deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.allente.no, slik at vi kan se nærmere på dette sammen. Med vennlig hilsen, Allente

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ubrukelig dekoder

Omtale av  Rune

Dekoder er helt ubrukelig. Kan ikke se program fra start og opptak mangler ofte start og slutt. Får heller ikke hjelp hos kundeservice/Chat.

Svar fra Allente TV
02.01.2023 12:16

Hei, Så leit å høre at du opplever problemer med abonnementet ditt, beklager så mye for denne opplevelsen! Dersom problemene vedvarer, så ønsker vi veldig gjerne å feilsøke videre med deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.allente.no, slik at vi kan se nærmere på dette sammen. Med vennlig hilsen, Allente

Feil opplysningar ved avtale, blei direkte lurt!

Omtale av  Dag R

Då eg tinga allente opplyste selvstendig at dei hadde teksting. For høyrselshemma er det c viktig. Så synte det seg at fette ikkje var rett når me har kabel. Eg sa opp avtalen og gjekk over til Telenor. Allente tvihold på at det er bindingstid på eit år. Eg må betala dobbelt i 6 månader. Tjuveri av kr 2300!

Svar fra Allente TV
02.01.2023 12:17

Hei, Det var leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med vår kundeservice. Vi beklager så mye for dette og håper vi får en sjanse til for å gjøre om den negative opplevelsen til positiv i fremtiden skulle du velge å gi oss en ny sjanse. Med vennlig hilsen, Allente

Ingen tv og ingen hjelp

Omtale av  Clas

Den nye Android boksen, kan hverken aktiveres, eller vise tv kanaler. Ingen hjelp å få. Har vært slik i 2 mnd. Og som sagt får ingen hjelp.

Svar fra Allente TV
20.12.2022 11:25

Hei, Så leit å høre at du opplever problemer med abonnementet ditt, beklager så mye for denne opplevelsen! Dersom problemene vedvarer, så ønsker vi veldig gjerne å feilsøke videre med deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.allente.no, slik at vi kan se nærmere på dette sammen. Med vennlig hilsen, Allente

Fungerer bra

Omtale av  Erik M

Grei kundeservice. Fungerer problemfritt når den ikke står i sparemodus(står på hytte)

Svar fra Allente TV
20.12.2022 11:26

Hei, Så hyggelig å høre at alt fungerer og at du er fornøyd, og takk for at du tok deg tid til å gi tilbakemelding. Med vennlig hilsen, Allente

Helt forferdelig alt sammen

Omtale av  Martin

Helt forferdelig nettverk, hadde det i en måned også slutta det å virke, hastigheten gikk under 1 og kundeservice var ikke hjelp i det hele tatt, ALDRI velg dette nettet fordi jeg garanterer deg at hva nå en annet du finner er bedre

Svar fra Allente TV
09.12.2022 11:04

Hei, Så leit å høre at du opplever problemer med abonnementet ditt, beklager så mye for denne opplevelsen! Dersom problemene vedvarer, så ønsker vi veldig gjerne å feilsøke videre med deg. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.allente.no, slik at vi kan se nærmere på dette sammen. Med vennlig hilsen, Allente

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

STYR UNNA DETTE SELSKAPET!!!

Omtale av  Wenche

Dette er et veldig useriøst selskap med dårlig kundeservic!!! Bare tull med dekoder, ble lovet ny på tlf av en av de mange jeg måtte prate med ang et problem, som ingen klarte å løse( til tross for at de jobber med tekniske support..) plutselig får jeg ikke ny boks da loggen var "borte" fra helgen og de stolt tydeligvis ikke på hva jeg sa...Dette er d verste selskapet jeg har vært borte i

Svar fra Allente TV
09.12.2022 11:05

Hei, Det var leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med oss og vår kundeservice. Vi beklager så mye for dette og håper vi får en sjanse til for å gjøre om den negative opplevelsen til positiv. Vi jobber kontinuerlig for å bli bedre og levere beste kunde opplevelsen og vi vet vi har fortsatt mye å lære. Derfor setter vi stor pris på deres tilbakemeldinger. Vi får dessverre ikke kontaktet deg direkte, siden vi ikke har dine personopplysninger, så det hadde vært flott om du kan kontakte oss en gang til, så skal vi prøve så godt vi kan for å få hjulpet deg. Med vennlig hilsen, Allente

Allente TV

Har tilegnet profilen
Allente TV deltar på Bytt.no

Allente TV har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Allente TV besvarer ikke omtaler

Allente TV har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Allente TV henter ikke inn tilbakemeldinger

Allente TV benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR