Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Lyver om avtale ad oppsigelse. Feil på utstyr. Ringt utallige ganger. Ingen endring.. Opptrer arrogant. Umulig å få snakke med en ansvarlig.
Fortsatt ingen løsning på software feil i one place dekoder. Kundeservice kommer med dårlige unnskyldninger og ingen snarlig løsning. Feilene har vært tilstede i over 1. år. Styr unna.
I motsetning til de gamle dekoderene kan man ikke spole på vanlig måte, men kun hoppe flere minutter av gangen. Når en skal spole over reklame i opptak, kunne man før velge hastighet, spole med bilde o.l. Alt dette er borte og man er tilbake i steinalderen. Tidligere hadde man en meny med de kanalene man hadde betalt for. På denne dekoderen må en bla gjennom hundrevis av kanaler man ikke har. Ofte er det noe som svikter og dekoderen må resettes. Jeg har klaget og klaget uten at det nytter, og prøvd å få byttet i en gammel dekoder som tross alt virket. Kundeservice ringer opp for å høre hva jeg er misfornøyd med, og lover oppdateringer og forbedringer - men dette er bare tull. Her er det bare å finne ny leverandør, for hver dag er full av ergrelser.....
Fikk tegnet abonnement via telefon. Fikk bekreftelse på mail med kundenummer og ordrenummer. Ingenting fungerer og de sier de ikke kan finne det i systemet sitt. På dag 7 med telefonkontakt. Har sendt 3 mail, ingen respons.
Etter stadige problemer med at dekoderen mister nettforbindelsen, samt at fjernkontrollen fungerer dårlig og knaker og spraker, har vi flere ganger vært i kontakt med kundeservice både via chat og telefon om problemene. Telefon er nesten håpløst å få svar på og uansett er svaret alltid det samme: Slette data og resette til fabrikkinnstillinger. Det hjelper like lite hver gang. Viljen til å innrømme at One Place-dekoderen rett og slett er et mer eller mindre ubrukelig produkt, sitter langt inne. Etter at CD ble Allente har kundeservice blitt helt elendig. En skulle tro at med så mye dårlig omtale og med såpass mange som sier opp (prøver, i allefall), burde de snart tatt ting på alvor og komme opp med noe som fungerer, men interessen virker laber for det. Veldig skuffende opplegg.
Kundeservice via epost fungerer ikke. Sendt flere meldinger om å benytte angrefrist på en dekoder jeg ikke ønsker. Dekoderen ble nesten tvungen på meg når jeg skulle skifte parabolhodet. Koster over 2000,-😲 Har ringt kundeservice flere ganger for å få vite hvor dekoderen kan sendes ved retur. Blir lovet at de skal sende returlapp. Men den kommer aldri. Ringer påny neste dag, blir påny lovet at den blir sendt på epost. Fortsatt ikke mottatt noe. Hos en av kundebehandlerene får jeg høre at det er kjent at epost ikke fungerer eller ikke besvares. Neste nå er at jeg kommer til å levere varen tilbake personlig oppmøte
Kynisk useriøse folk. Som bare er ute etter å gjøre det vanskelig for folk som ikke ønsker dem.
De skriver at de har solgt til deg når du faktisk har takket nei, de deler heller ikke opp regningen hvis det er behov for dette. Si NEI, og husk på å velge at de tar opp samtalen.
Ikke mulig å si opp på mail eller internett, bare telefon, det er jo taktikk, for ventetid på telefon og alle valg er enorm!! OG du må for all del huske å trykke riktig, om du kommer fra Viasat eller Canal Digital, blir det feil, må du starte på nytt. Så kjøp aldri, og har du først kommet igjennom....SI OPP!!
Opphøyd priser i alle år uten å høyne kvaliteten på innholdet i kanalpakkene. Alt for dyrt i forhold til det som tilbys.
Hadde feil på dekoder. Etter 50 minutter i kø så kom jeg gjennom til en svenske som ikke forsto mye av det jeg prøvde å fortelle. Ble sendt videre til teknisk avdeling, nye 45 minutter å vente. Får ikke beskjed om når det er min tur, eller hvilket nummer jeg er i køen. Fikk tilsendt ny strømledning, som teknisk person mente var feil. Det var det IKKE! Ny runde frem og tilbake. Skru av og på dekoder. Trykk på ditt og datt. Anbefales ikke!!
Vi la inn nytt opplegg på hytta i april 2021. Tidligere hadde vi Viasat og var super fornøyd med dem. Avtalen vi fikk var at vi skulle betale ca. 2000 for dette. Deretter var avtalen 349 kroner hver måned. Nå har vi fått 2 regninger til på installasjon hver på ca 1500 kroner og i dag nytt gebyr på 590 i gjenåpning. Jeg slettet autogiro, men Allente har klart å legge inn ny uten min tillatelse Dette er helt crazy. Tror vi tar saken til Forbrukerrådet!
Ringte å skulle si opp canal digital for å gå over til strim, da jeg ser det blir mye billigere (399 i mnd) inkludert HBO, TV2PLAY, Viaplay og Paramount+ pluss endel kanaler. Da skulle canal digital / allente gi meg en bedre avtale med mer streaming service (disney+ og discovery+) og kanaler for 417 kr i mnd, bare jeg bindte meg 12 mnd'er. Så fant jeg ikke par av streaming appene, ringte oppigjen til canal digital / Allente dagen etter, å da var prisen plutselig på over 700 i mnd når jeg inntil igår har betalt litt over 500 Men med Netflix og hbo blir det jo nesten 800 i mnd. Å disse samtalene ble jo tatt opp, forstår ikke at dette kan være lovlig. Nei takk!
OnePlace tuneren er makkverk, hakker og henger seg opp konstant. Null reaksjon og må bare trekke ut ledningen for å få liv i den. Sånn har den vært siden dag 1. Et stort pluss at det er trivelige folk på kundeservicen :)
Jeg avsluttet 3 års avtale og ble oppringt av en kar som tilbød 8 mnd.gratis abb. Ved å trykke ok på en SMS var avtalen godkjent. Jeg hadde fått bredbånd, og hadde selvfølgelig ikke behov for CD. Jeg sa opp avtalen etter 7 mnd. Etter en stund får jeg regning ,og ved kontakt med CD får jeg vite at ved å trykke ok hadde jeg godkjent en ny 1 års avtale. Saken har nå gått til Forliksrådet. At CD vil bruke tid og krefter for å inndrive kr. 3500 er uforståelig.
Jeg synes det er vanskelig å orientere meg når jeg stadig må på nett for å lese meg opp i manualen. Jeg har ikke skriver, så får ikke skrevet ut. Hva slags dekoder må jeg ha for å gjøre opptak?