Telia TV opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Hva er årsaken til at tv signaler forsvinner hele tiden ? Dette er irriterende plage som har pågått lenge! Om ikke bedring så klager jeg via borettslaget!?
Det er altså ikke mulig å komme i kontakt med Telia skriftlig for å levere en klage på tv eller bredbånd hos de .. Du må enten ringe eller gå via en chat. Vel, jeg vil ha ting skriftlig, så da gikk jeg innom skjema for faktura og leverte min klage der Det har, iallefall i løpet av den siste måneden, vært helt umulig å streame innhold via Telia play appen over på Chromecast !!! Jeg synes dette er helt håpløst, og jeg har sluttet å bruke Telia play appen, den fungerer ikke i det hele tatt sånn som det er nå. Når det i tillegg ikke går an å levere en skriftlig klage, men at man da er nødt til å ringe til noen (sannsynligvis må man stå i telefonkø først...) for så å snakke med en som sitter og leser opp masse som jeg allerede har gjort fra en manual, eller å chatte med "Otelia" som ikke skjønner noe som helst av tekniske problemer, da kjenner jeg at min tålmodighet er slutt. Makan til elendig kundeservice og ingen hjelp å få har jeg omtrent aldri vært borti.
Dette bare toppen av tull med konstante omstarter, heng, treghet i oppstart og bruk. Er låst til Telia gjennom borettslag. Regner med at det ble en systemoppdatering for mye eller ganske enkelt utslitt Telia box.
Vi byttet eldre Get boks med en ny Telia boks pga. pikselering av bildet på skjermen. Billedkvalitet er særdeles dårlig med den nye boksen også. Om man ser et NRK program for eksempel via Telia boksen eller LG TV sin app er det natt og dag. Lydkvaliteten blir også elendig med Telia boksen. Jeg har kontaktet Telia og har fått grei kontakt med kundeservice og det kan se ut som de gjør det de kan, men foreløpig er det ingen bedring. Det går ikke å se TV via Telia boksen - det blir for dårlig. Om man ikke hadde hatt noe å sammenligne med hadde man kanskje slått seg til ro, men man kjøper jo et dyrt TV for å få gode bilder. Det ser ut til at Telia har en jobb å gjøre for å bedre kvalitet.
Stadig vekk er bildet og lyden usynkrom. Restarter i reklame pauser, og det hjelper en 2-3 timer, så er det samme ellendighet. Skiftet box flere ganger. Det holder 3-4 måneder. Så er det på han igjen.
Har prøvd å få abonemanga som min mann hadde over på meg, da min mann døde brått og jeg ringte dem og forklart hva som var hendt sa de ikke tenk på det vi bare flytter alt over på deg, vist nok lett å si men å utføre......den ene etter andre tingen forsvinner, programmer kommer og går, dataen slår seg av og på, på en og en halv uke har jeg ringt ca 5 ganger og skiftet passord like mange ganger, nå gidder jeg ikke mer.
Ekstrem dårlig bildekvalitet. Har apple box. Funker utmerket på rikstv. Dette funker dårlig. Terningskast2
Ca 1min med bra bildekvalitet så 2 min med så elendig kvalitet att en ikke kan skjelne ansikter. Ikke noe feil på nettforbindelse. Sammenligner med Strim.no. Helt stabilt og mye bedre bilde Rett og slett ikke brukbart.
Tekniske problemer, ofte ikke tilgang TV. Dekoder uforutsigbar og treghet ved bytte. Deler av tekstinga synes ikke.
Jeg har hatt GET nå Telia i MANGE år. Ja Telia har vert veldig dårlige med kundeservice å de å rette feil. De tar offte ikke klagene dinne seriaøst å ber deg kun om å restarte utstyr 20 ganger før de endelig gidder å fåreta seg noe å innser at der kanskje er utstyre dems eller linjen det er noe feil med. Der jeg bor har vi ganske nytt fiber net noe som gjør at TV å internet har fungert ganske stabilt uten mye feil. Vi bruker fremdeles den gamle get box 2 tv tuneren siden jeg har sakt nei til Telia sin nyeste ustabile for svak hardware som også blir for varm inni den tette boksen. Ikke alltid de nyeste som er best. De vil ikke si at det har vært feilfritt. Små feil har jeg opplevd! eksempel er at sentralen, ruteren vi har ikke alltid klarer å mota ip. adresser noe som gjør at utstyr må startes på nytt før internet fungerer på nytt. Om jeg ikke hadde hatt tv å internet gjennom fiber fra før å hadde valget mellom altibox å Telia så hadde jeg valgt ALTIBOX. jeg har lite errfaring med altibox men vet at de har døgn opent på teknisk kundeservice både på telefon å chat, så de er MYE bedre en telia. Alle har nokk svin på skogen å er ikke perfekte noen av de. Ved bruk av telia android tv app så kan man bruke en pc med android eller en android box som en tv tuner om du har Telia tv abonement! Jeg har ikke blitt bett av noen tv/internet leverandører om å skrive dette.
Jeg fikk besøk i garasjen i går 11/09-2023 av en veltalende kar som ønsket å selge meg tv og internett til en langt lavere pris en Telenor tilbyr meg. Sååå bra !!! tenkte jeg. Gikk med på avtalen og glemte å sjekke BYTT.NO før jeg sa ja.... uuh det var kanskje litt dumt. Nå har jeg sjekket litt og finner at jeg vil benytte meg av angrerett skjema. Skriver det ut og scanner og skal sende dette, MEN hvor?? Det finnes ingen informasjon om hvor jeg skal sende det, annet enn vanlig post adresse med frimerke og konvolutt. Det kan da ikke være mulig ?? Måtte inn på internett og søke opp og fant en Facebook side med lite hyggelig lesing vedr. Telia som jeg hadde takket ja til. Men fant nå efter litt en E-post adresse jeg kunne sende mitt angrerettskjema til, TROR jeg.... Har mottatt mld om at min epost er mottatt og at vanlig behandlingstid er 1-3 virkedager. Har bedt om bekreftelse på at angrerett skjema er mottatt. Vi får se. Kan vel ikke si at jeg er veldig imponert over Telia. Telenor er svært dyre på priser, men de har da et anstendig opplegg må vite. Må si jeg er skuffet over Telia.
Det er ofte problemer med signal hos Telia. Og liten vilje til å fikse problemet. Samtidig synes jeg det er ekstremt dyrt å betale 1300 kr i måneden.
Tregeste kundebehandler system jeg har opplevd Mye frem og tilbake Venter og venter for å få kontakt på telefon 😒
Enormt med feil. Verste jeg noensinne har vært borti. Den klarer ikke å synkronisere lyd og bilde. Den starter ofte opp med feil i bilde. Mange streker…desidert dårligste tv boks til nå. Blir byttet umiddelbart det foreligger et alternativ
Vanskelig å komme gjennom til kundeservice, lager mer rot for deg enn hjelp!
TV app hakker konstant - dette har den gjort i lang tid. Når jeg nå kl 18.14 på en ettermiddag skal kontakte kundeservice, er det 85 - åttifem - minutters venting. Håpløst dårlig produkt.