Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Det er ufattelig at dette selskapet har lov å svindle mennesker slik de gjør. Man tegner en billig avtale og vipps dagen etter er prisen mangedoblet uten at man går beskjed. Møkkaselskap.
Hei Luwi, Vi har kampanjeavtaler som til tider innebærer en direkte sponsing av din første måned som kunde, før vi går over på en konkurransedyktig.standardtariff. Dette fordi vi synes det er bedre at kunden drar nytte av markedsføringsmidlene enn at de svis av på dyre reklamekampanjer. Dersom du synes dette er for svakt formidlet på våre bestillingssider, er vi veldig takknemlige for tips til hvordan det kan gjøres bedre. Du må gjerne skrive til meg direkte på [email protected] . Jeg vil også understreke at det ikke er noen bindingstid på disse kampanjene. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Kundeservice OK, noe trøbbel med fakturering, i orden etterhvert.
Hei Ivar, Bra det ordnet seg, Si gjerne fra om det er noe mer vi kan hjelpe med! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Dere kunne ha sendt mail feks 4 uker før om at avtale utløper.
Jeg har tidligere vært kunde hos Agva, byttet til en annen leverandør og nå nylig kommet tilbake til Agva. På den siste fakturaen jeg mottok vil Agva at jeg skal betale en såkalt "Miljøgebyr for papirfaktura". Jeg ringte til Agva og sporte om hvorfor faktura ikke har blitt sendt via epost eller sms, jeg har også påpekt at jeg har aktiv e-faktura avtale. Jeg har fått til svar at det hadde ingenting å si at jeg hadde en aktiv e-faktura avtale, jeg måtte tegne nytt uansett siden jeg kom tilbake som kunde. Til spørsmålet om hvorfor det ikke gikk an å sende via epost fikk jeg til svart at slik datasystemet deres fungerer. Det går da fortere å produsere en pdf fil og sende på epost enn å sende en konvolutt via vanlig post. Jeg sporte også om de 49 kronene faktisk gikk til et miljøformål. Kundekonsulenten nektet å svare på det spørsmålet. Altså, skam dere Agva! Skulle dere virkelig brydd dere om miljøet skulle dere sendt faktura på epost eller sms, eller i det minst gitt kunden valg om det. Dere "bryr" dere om miljøet så lenge det e lønnsomt å bruke ordet "miljø". Men de 49 kronene går nok rett i lomma til toppsjefene, det kommer helt sikkert ikke til gode. Takk for meg, aldri dere igjen! PS Det bør også nevnes at å snakke med den småfrekke kundekonsulenten deres er ikke spesielt hyggelig. Lær vedkommende folkeskikk.
Hei, Av kostnads- og miljøhensyn forsøker vi å redusere antall papirfaktura og dette mener vi er formidlet tydelig i bestillingsprosessen. Men vi har både efaktura og epostfaktura som du nevner. Det er altså ikke riktig at vi ikke har pdf, og det er selvfølgelig helt uten gebyr. Vi vil understreke at vi ikke ønsker å fakturere 49 kroner på faktura, det er langt bedre for både kunden, oss og miljøet at det velges et digitalt alternativ. Men vi ønsker at kunden skal ha valget og det er når som helst mulig å skifte fakturaform. Du kan lese mer om Agva Krafts miljøengasjement på https://www.agva.no/om-agva/ Håper dette var klargjørende. Om du har tips til hvordan det kan gjøres tydeligere i bestillingsprosessen, tar jeg gjerne imot tips på [email protected] Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Fantastisk bra kundeservice etter at jeg fant et annet abonnement. Så viste Aqua kraft en smidighet som gjør at jeg vil anbefale Aqua kraft til andre og kommer til og velge Aqua kraft ved neste anledning.
Hei Svenn-Kåre, Så bra at du er godt fornøyd, jeg skal videreformidle til kundeservice det du har skrevet. Sånt er alltid veldig hyggelig å høre :) Ha en strålende dag! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Svarer raskt på telefonen og gir god service. Man må passe på selv å få fornyet avtalen hvis ikke blir det dyrt.
Jeg ønsker ikke å gå detaljert inn på mitt tidligere kundeforhold hos Agva Kraft, men kort oppsummert var det bare rot med bestillingen av strøm og særdeles dårlig kundeservice. Min erfaring er at de er lite samarbeidsvillig og uhyggelige over telefon. De er også trege å svare på e-post. Bestillingen min av strøm på nettsiden deres ble bare rot siden jeg var registrert med to målere i mitt navn. Nettsiden skal være lett å bruke, men mangler funksjonalitet som kan gi uheldige utfall (i alle fall for min del). Etter den siste telefonsamtalen jeg hadde med dem byttet jeg strømleverandør med en gang. Agva Kraft var usæriøse og brukte alt for lang tid på å rydde opp i problemene de ga meg. De ordnet faktisk aldri opp. Agva Kraft anbefaler jeg ikke til noen. Styr unna dem og finn noen som leverer god kundeservice og gode tjenester. Det finnes andre strømleverandører der ute som også kan levere strøm fra fornybare energikilder, så ikke vær redd for det.
Hei, Det er dessverre helt umulig for meg å se hva som har skjedd når du skriver anonymt. Det skal selvfølgelig ikke være noe som helst problem å ha verken to eller flere målere. Skriv gjerne en mail direkte til meg på [email protected] så skal jeg se på saken din. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Denne leverandøren passer best for den påpasselige kunden. De gir gode kampanjetilbud på strøm, men du skal passe på når kampanjeperioden går ut, da kan du bli flyttet over på et dyrt abonnement. De er hyggelige og informative på kundestøtte. Vedr. bytte av strømselskap: Jeg vurderer strømpriser regelmessig og bytter leverandør hvis det er lønnsomt for meg, men jeg har ikke konkrete planer om å bytte fra Agva.
Hei Eivind, Hyggelig å høre at du er godt fornøyd! Vi har mange gode langsiktige avtaler i tillegg til kampanjene, så du er hjertelig velkommen til en samtale med vår kundeservice for å se hva som passer best for deg også fremover. Ha en fin dag! Venlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Klarer ikke å se at det kan være noen kvalitetsforskjell på strømmen levert av agva kontra andre jeg har benyttet. Men jeg ser stor forskjell på fakturaen. Best på pris.
Hei, Det er som du påpeker ingen kvalitetsforskjell på strømmen. Selv våre verste konkurrenter har like god strøm som oss :) Men pris er viktig! I tillegg har vi i motsetning til de fleste opprinnelsesgarantier inkludert i prisen. Det betyr at pengene kanaliseres til produsenter av grønn energi. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Bra pris, bra service og veldig konkurranse dyktig.
Hei Mansoor, Så bra at du er fornøyd! Vi har vært konkurransedyktige på pris siden vi kom på markedet og det skal vi fortsette med. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice om det er noe vi kan hjelpe til med. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Jeg har i over en måned forsøkt å få bekreftelse på endringer i min strømavtale og har flere ganger forgjeves forsøkt få kontakt med både Telinet og Agva. Men jeg får bare melding om "taste 9" og bli ringt opp og de ringer ikke og de svarer ikke på mail. Dette virker svært useriøst og jeg vurderer nå å skifte strømleverandør.
Hei, Her må det ha skjedd en feil, for vi har ikke kø på verken tlf eller mail for tiden. Fint om du sender meg en mail på [email protected] så skal jeg få sjekket opp og kontaktet deg asap. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Samme som opplevelse som flere andre skriver om her. Etter 12 måneder får jeg plutselig et avtalegirotrekk i banken - uten at fakturainfo engang har kommet - på 7834 kroner eller 10 ganger mer enn forrige strømregning. Strømforbruket for inneværende måned er så godt som identisk med forrige måned. Etter forespørsel til kundeservice får jeg følgende svar: "Din avtale, Agva Spot Online, er kun gjeldende for 1 år. Avtalen utløp den 01. 10. 2017 og gikk da automatisk over til avtalen Agva Flyt som fakturerer forskuddsvis med et estimert forbruk for kommende måneder. Dersom du ønsker å gå tilbake til en etterskuddvisavtale, kan vi tilby avtalen Agva Spot Valgfri. Avtalen følger innkjøpsprisen på strøm med et påslag på 8,9 øre/kWt, og er løpende. " INGEN notifikasjon har vært gitt på forhånd om dette såkalte avtalebyttet. Ingen forklaring på hvordan de har regnet seg frem til en strømregning på nesten 8000 kroner, for hvilken periode den liksom gjelder eller så mye som et fakturagrunnlag. Råder alle til å styre langt unna dette selskapet som åpenbart har som sin forretningsmodell å svindle kundene ved uforvarende å vippe dem over på en latterlig dyr avtale etter noe tid uten nærmere forklaring.
Tidligere kunde, ble oppringt med kampanjetilbud. Orker ikke bytte i tide og utide, så takket nei. Typisk råselger som prøver overkjøre kunden. Prøvde seg med nye argumenter hver gang jeg avviste han, og la på etter femte forsøket. Forventer å bli behandlet med respekt av Agva sine representanter, og dermed blir score lav. Selskapet forøvrig har jeg ikke erfaring med, annet enn å betale faktura i en årsperiode.
Hei Ole, Takk for at du sier fra! Selgere kan av og til bli litt ivrige, så vi er nøye på å følge opp dette. Vi tar en ny runde meg selgerne for å understreke at det går an å formidle det gode budskap uten å være for pushy! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Vi tegnet oss på kampanje-avtaler så ofte som mulig for å få billigst mulig strøm (selvsagt), dette var tydeligvis ikke greit for Agva da de ikke tjente mye penger på oss. Så vi fikk til slutt ikke lov være kunde, med årsak: "Basert på en totalvurdering ønsker vi ikke å inngå en strømavtale med deg" Selvsagt kan jeg også nevne at de har vanligvis "lokkepris" en måneds tid, etter en stund kan de så mye som ti-doble prisen pr kilowatt-time. Da blir det ikke billig lenger. I tillegg sender de papir-faktura med høye gebyrer selv om kunden har bedt om efaktura, og har vært efaktura-kunde tidligere. De har åpenbart null kontroll i sitt kundesystem/fakturasystem. Agva ønsker tilsynelatende kun å loppe folk for penger, og de som de ikke klarer å loppe ønsker de ikke å ha noe med å gjøre. Greit nok i et forretningsøyemed, men de fremstår virkelig som en gjeng med kjeltringer. At de i det hele tatt eksisterer tyder på at folk flest liker å bli lurt, eller ikke bryr seg om at de blir lurt.
Hei Marius, Jeg kjenner ikke til ditt kundeforhold, men der synd å høre at du har dette inntrykket. Generelt kan jeg si at vi ved kampanjer ofte sponser prisen for nye kunder i stedet for å bruke de samme pengene på dyr reklame. For at dette skal komme til gode for flest mulig tillater vi ikke at kunder går inn og ut på disse sponsede avtalene flere ganger i året. Derimot har vi ingen binding på noen av spotprisavtalene og kunden står generelt fritt til å bytte til en annen leverandør eller til en av våre svært konkurransedyktige alternativer etter dette. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Dette selskapet driver i grenseland, kundene har ingen oversikt over hva de blir fakturert for. Useriørst, har også dyrt spesialnummer sjøl om det ikke lenger er lov.
Hei Elo, Vi har aldri hatt et dyrt spesialnummer, og 815-nummer har aldri gitt oss noen inntekter, da tror jeg du blander med 820-nummer som vi aldri har hatt. Derimot er det noen få mobilavtaler hos noen teleoperatører som har sett sitt snitt til å fakturere mer for anrop til 815-nummer. Derfor oppfordret norske myndigheter alle norske leverandører om å finne et alternativ fra midten av oktober. Vi skiftet derfor til tlf 67114466 uten at dette har gått utover noen funksjonalitet. Du kan se mer på infoen vi sendte ut her: https://www.mynewsdesk.com/no/agva-kraft/news/nytt-nummer-til-kundeservice-268397 Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice