Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Fjordkraft
2.2
1 346 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 346 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#87
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#87 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 346 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
209
156
100
131
750
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ufattelig dårlig

Omtale av  Jon

Dyre påslag. Men aller viktigst: dårlig service og tullete tilbud (reklame for 3djepart) i appen.

Svar fra Fjordkraft
31.01.2024 11:26

Hei, Takk for din tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du tar deg tid til å dele dine tanker med oss. V beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med våre priser og kundeservice. Dine synspunkter er viktige for oss, og vi skal se nærmere på reklamen i appen Vi jobber kontinuerlig med å forbedre både våre priser og tjenester, og setter pris på din tilbakemelding. Takk igjen for at du tok deg tid til å skrive til oss, ta gjerne kontakt med vårt kundesenter om det er noe vi har misforstått. Vennlig hilsen Jonathan, Fjordkraft

Fjordkrafts måte og lure kundene på.

Omtale av  Jan

Har tegnet en avtale forutsigbar 70 uten binding og oppsigelse i 2022. Men luringene har klart og bake inn en løsning som en må betale seg ut av sikringen dem har gjort. Koster over 4000,- da hvor et brudd hadde kostet 3000,- Denne avtalen var ingått for og kunne få en forutsigbarhet i strømmen men det viser deg at dette er en måte for dem og kunne fortsett sin mafia virksomhet. Styr unna Fjordkraft og måten dem driver på. Bare lureri :(

Svar fra Fjordkraft
30.01.2024 10:37

Hei Jan! Takk for din tilbakemelding. Ser at dette gjelder en bedriftsavtale som vi ikke har innsyn i her. Ta gjerne kontakt med kundeservice på telefonnummer 23 00 61 00, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan. Vennlig hilsen Madeleine, Fjordkraft

Billig og bra selvskap

Omtale av  Bilal F

Beste selvskapt jeg har vært i. De siste 10 årene har jeg vært trofast kunde.

Svar fra Fjordkraft
26.01.2024 11:22

Hei Bilal. Tusen takk for den fine tilbakemeldingen fra deg! Ønsker deg en fin helg :-) Vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft

Dyrt med spot pris

Omtale av  Yericka R

Prosent har økt veldig mye , jeg klarer ikke å betale så mye.

Svar fra Fjordkraft
22.01.2024 13:41

Hei, Takk for din tilbakemelding! Det er trist at du mener at prisene har økt mye. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice. Da kan vi se over avtalen din og kanskje tilby deg en billigere avtale. Hører fra deg! Mvh Frank Fjordkraft Kundeservice

Dyre og skjulte gebyrer

Omtale av  Stian

Valgte Fjordkraft via megler etter boligkjøp. Det angrer jeg på nå. Når jeg mottok den første fakturaen, mottok jeg papirfaktura. Da fikk jeg gebyr på 49,-. Jeg hadde aldri gitt samtykke om å motta papirfaktura eller en gang blitt opplyst om valget. Selvfølgelig har de papirfaktura som standard... Følte med lurt. Fra før av har jeg allerede aktivert "Motta eFaktura overalt" under "Alltid efaktura" i Vipps innstillingene. Denne skal gjelde for alle nye bedrifter man oppretter avtaler med. Burde ikke vært vanskelig for Fjordkraft dette her. I tillegg til dyrt påslag, kom det månedlig gebyr på 49,- for selve spotpris avtalen. Ble fort dyrt. Jeg blir ikke å bruke Fjordkraft noe mer.

Svar fra Fjordkraft
19.01.2024 14:41

Hei Stian! Takk for din tilbakemelding. Endringen i finansavtaleloven fra 1. januar 2023 krever at man ikke kan kreve høyere fakturagebyr enn det som er faktiske kostnader ved å sende ut. Gebyret på 49 kroner gjenspeiler våre kostnader i forbindelse med dette. Vi analyserer nå videre egne kostnader knyttet til papirfaktura. Vi kommer til å redusere gebyret, men det er for tidlig å si hva det nye papirfakturagebyret vil bli. Det er dessverre slik at de økte kostnadene ellers i samfunnet treffer oss på samme måte, og da er vi nødt til å ha disse prisene for drive en sunn forretning og samtidig videreutvikle verktøy som hjelper våre kunder å redusere sitt forbruk og faktura. Vennlig hilsen Miriam, Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Lyver om å være den første med prisapp

Omtale av  Anita K

Så nettopp en annonse fra Fjordkraft der de feilaktig markedsfører at de er første selskap med app som gir oversikt på variasjonene i strømpris (spottpris) Ren løgn. Lyse energi har lenge hatt en app som gir oversikt i variasjonene i strøpris time for time i døgnet så den som følger med kan spare mye på å bruke mest strøm, f.eks vaske klær når strømmen er billigst. Fjordkraft fremstår som det selskapet som markedsfører seg selv hissigst, men ikke la dere lure! Dette må kalles ulovlig markedsføring. Vil heller si: Ikke la dere lure. Styr unna Fjordkraft!

Svar fra Fjordkraft
19.01.2024 14:21

Hei Anita, Takk for din tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du tar deg tid til å dele dine tanker med oss, og forstår din bekymring angående Fjordkrafts markedsføring, men vi mistenker at du har misforstått annonsen. Appen vår tilbyr en unik spotprisprognose som viser forventede strømpriser fem dager fremover i tid, i motsetning til vanlige time-for-time priser for dagens og morgendagens strøm. Visning av spotprisen time for time er som du nevner ikke unik til Fjordkraft-appen, men vi har ikke klart å finne andre leverandører som tilbyr en lignende prognose. Takk igjen for at du tok deg tid til å skrive til oss, ta gjerne kontakt med vårt kundesenter om det er noe vi har misforstått. Vennlig hilsen Jonathan, Fjordkraft

For høye påslag

Omtale av  Herman M

Påslag på 5,9 øre/kwh er for høyt i forhold til konkurrenter. Månedlig påslag kr. 49,00 er heller ikke godt nok

Svar fra Fjordkraft
19.01.2024 09:43

Hei, Herman! Takk for din tilbakemelding. Ved å benytte verktøyene vi tilbyr i vår app/min side, kan du med noen få grep redusere din strømfaktura ved å flytte deler av forbruket ditt til timer der strømmen er billigere, benytte smartlading hvis man har elbil osv.. Da kan du potensielt spare mer penger enn ved å bytte til en leverandør som har lavere påslag. Om du ønsker hjelp til å redusere forbruket ditt og strømprisen din ved å benytte forskjellige funksjoner i appen vår, hjelper vi deg gjerne med dette. Da kan du sende en mail til [email protected]. Vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft

Spot med forvaltning

Omtale av  Odne J

Tror jeg har en god avtale og en grei pris på det som de kaller spot forvaltning

Svar fra Fjordkraft
18.01.2024 09:47

Hei! Takk for din tilbakemelding. Spot med forvaltning er en god og langsiktig avtale vi har. Våre forvaltere er godt kjent med strømmarkedet og jobber hele tiden for å gjøre gode innkjøp av strøm frem i tid. Oppnår de bedre pris enn spotprisen, får du som kunde 80% av gevinsten. Over tid har en slik avtale vist seg å være lønnsom for våre kunder. Vi vet aldri med sikkerhet hvordan prisene kommer til å utvikle seg, denne avtalen er ment som en forsikring mot høye pristopper. Du vil uansett aldri betale med enn 12,5 øre/kWh, dette er en ekstra forsikring for deg som kunde. Vennlig hilsen Nora, Fjordkraft

Dyrt, -app

Omtale av  K

Vi har hatt fjordkraft ett år nå og synes de er veldig dyre. Appen oppdaterer seg sjeldent om dagspriser.

Svar fra Fjordkraft
17.01.2024 15:43

Hei, Takk for din tilbakemelding! Vi beklager at din erfaring med oss har vert sånn, ta gjerne kontakt med vårt kundesenter så skal vi undersøke for deg om vi har en avtale som kan bli billigere for deg. Og vi kan ta en prat om appen. Med vennlig hilsen Frank Fjordkraft

Har åkt sine gebyr.

Omtale av  Trond R

Har fått melding om at fjordkraft har økt sine gebyr på kWh time

Svar fra Fjordkraft
16.01.2024 14:41

Hei Trond! Takk for tilbakemeldingen. Fra tid til annen er det dessverre nødvendig å øke prisen på våre avtaler, spesielt i disse tider med høyere kostnader generelt i samfunnet. Dette påvirker også oss som kraftleverandør, som har lave marginer på videresalg av strøm. Husk at du kan redusere strømfakturaen din ved å flytte deler av strømforbruket til de billigste timene i løpet av dagen. Spotprisen for strøm endres fra time til time, da er Fjordkraft-appen, hvor du kan se hva strømmen koster time for time, et godt verktøy for å gjøre totalsummen på fakturaen lavere. Vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Strømprisene er for høye..

Omtale av  Odd U

Alt for store strømpriser.... Dårlig kommunikasjon... Ujevne priser...

Svar fra Fjordkraft
15.01.2024 15:17

Hei Odd! Takk for tilbakemeldingen. Strømprisene er dessverre høye for tiden over hele landet, dette merkes på lommeboken. Spotprisen for strøm endrer seg time for time, så det kan være lurt å følge med på hvor mye strømmen koster, slik at man kan prøve å flytte deler av forbruket til de timene hvor spotprisen er lavere. For å få best mulig oversikt over strømprisene anbefaler vi å laste ned Fjordkraft-appen. Da kan du sjekke strømprisene den dagen, og klokken 13:00 publiseres også morgendagens strømpriser, slik at en kan prøve å planlegge. Om man ikke ønsker å bruke appen er det en god huskeregel å unngå tidsrommene hvor folk flest bruker strøm. Timene når folk kommer hjem fra jobb og lager middag er ofte de timene som er dyrest, vanligvis mellom 16:00 og 19:00. Strømmen er ofte billigere i helgen enn i ukedagene også! Ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt på 23 00 61 00 for andre strømsparetips. Med vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft

Oppsummert

Omtale av  Frank W

Dårlig oppfølging på avtalen før den utgår og altfor høy påslag per kwt

Svar fra Fjordkraft
15.01.2024 15:42

Hei Frank! Takk for tilbakemeldingen. Ved prisendringer vil man alltid varsles skriftlig minst 30 dager før endringen trer i kraft, slik at en vet på forhånd om man får en ny pris, og når den gjelder fra. Om du ikke har fått et slikt varsel anbefaler vi å ta kontakt slik at vi får sjekket nærmere hva som har skjedd. Når det kommer til påslaget så finnes det strømselskap med lavere påslag, men husk at påslaget bare er en liten del av strømfakturaen, i hvert fall nå som strømprisen er godt over 1 krone per kWh. Ved å ta i bruk Fjordkraft-appen kan du med enkle grep redusere din strømfaktura ved å flytte deler av forbruket ditt til timer der strømmen er billigere. Vi tilbyr blant annet smartlading for elbiler, slik at en kan unngå de dyreste timene når bilen skal lades. Da kan du potensielt spare mer penger enn ved å bare bytte til en leverandør som har lavere påslag. Hvis du ønsker flere tips som kan redusere forbruket og strømprisen er det bare å ta kontakt med vårt kundesenter på 23 00 61 00, eller sende en e-post til [email protected]. Vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft

Ræva app

Omtale av  Lars

Avtalen står på min samboer, men får ikke tilgang til appen lengre, selv om de skryter av flere brukere. Fryktelig dårlig informasjon på nettsidene.

Svar fra Fjordkraft
15.01.2024 15:48

Hei, Lars! Takk for din tilbakemelding. Grunnet omlegging av baksystemer i app er dessverre tilgang for gjester tatt ut av drift for en liten periode fremover. Tilgang for gjester vil komme tilbake. Inntil ny løsning er på plass kan din samboer være innlogget på flere enheter samtidig, og da kan samboer logge inn på din enhet slik at du har tilgang. Vi setter stor pris på forbedringsforslag så om du har noen gode tips til utforming av nettside er du hjertelig velkommen til å sende oss en e-post til [email protected] Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft

Veldig fornøyd

Omtale av  Tove

Veldig bra kundeservice, og veldig korrekte. Har desverre blitt veldig dyre.

Svar fra Fjordkraft
15.01.2024 15:38

Hei, Tove! Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er dessverre i en dyrtid som treffer oss på samme måte som følge av at vi betaler renter for strømmen vi legger ut for våre kunder, og da må vi øke påslagene våre for at det skal gå rundt på en fornuftig måte. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft

Veldig fornøyd med kunde Servis

Omtale av  Josef B. L

Bra strømselskapet. Veldig fornøyd med kunde Servis Veldig for nøyd kunde

Svar fra Fjordkraft
15.01.2024 15:32

Hei, Josef! Takk for din tilbakemelding. Vi er svært glad for at du er fornøyd med tjenestene vi leverer til deg. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Skifte fra innlansSpot til timespot.

Omtale av  Svein R

Er ikke lenger interessert i å betale mer for et produkt fra en leverandør som i utgangspunktet tjener nok fra før av og skal sko seg enda mer på en vare som folk må ha. Grådighet kalles dette. Finnes andre leverandører med betydelig bedre avtaler. Blir nok bytte da jeg har fått sondert markedet.

Svar fra Fjordkraft
15.01.2024 15:31

Hei, Svein! Takk for din tilbakemelding. Vi som kraftleverandør har lave marginer på videresalg av strøm og da må vi dessverre øke påslaget på avtalen for å drive fornuftig og samtidig videreutvikle nye tjenester som kan hjelpe våre kunder å spare strøm. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft

Fjordkraft

Har tilegnet profilen
Fjordkraft deltar på Bytt.no

Fjordkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fjordkraft besvarer omtaler

Fjordkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Fjordkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Fjordkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR