Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Dyre påslag. Men aller viktigst: dårlig service og tullete tilbud (reklame for 3djepart) i appen.
Hei, Takk for din tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du tar deg tid til å dele dine tanker med oss. V beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med våre priser og kundeservice. Dine synspunkter er viktige for oss, og vi skal se nærmere på reklamen i appen Vi jobber kontinuerlig med å forbedre både våre priser og tjenester, og setter pris på din tilbakemelding. Takk igjen for at du tok deg tid til å skrive til oss, ta gjerne kontakt med vårt kundesenter om det er noe vi har misforstått. Vennlig hilsen Jonathan, Fjordkraft
Har tegnet en avtale forutsigbar 70 uten binding og oppsigelse i 2022. Men luringene har klart og bake inn en løsning som en må betale seg ut av sikringen dem har gjort. Koster over 4000,- da hvor et brudd hadde kostet 3000,- Denne avtalen var ingått for og kunne få en forutsigbarhet i strømmen men det viser deg at dette er en måte for dem og kunne fortsett sin mafia virksomhet. Styr unna Fjordkraft og måten dem driver på. Bare lureri :(
Hei Jan! Takk for din tilbakemelding. Ser at dette gjelder en bedriftsavtale som vi ikke har innsyn i her. Ta gjerne kontakt med kundeservice på telefonnummer 23 00 61 00, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan. Vennlig hilsen Madeleine, Fjordkraft
Beste selvskapt jeg har vært i. De siste 10 årene har jeg vært trofast kunde.
Hei Bilal. Tusen takk for den fine tilbakemeldingen fra deg! Ønsker deg en fin helg :-) Vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft
Prosent har økt veldig mye , jeg klarer ikke å betale så mye.
Hei, Takk for din tilbakemelding! Det er trist at du mener at prisene har økt mye. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice. Da kan vi se over avtalen din og kanskje tilby deg en billigere avtale. Hører fra deg! Mvh Frank Fjordkraft Kundeservice
Valgte Fjordkraft via megler etter boligkjøp. Det angrer jeg på nå. Når jeg mottok den første fakturaen, mottok jeg papirfaktura. Da fikk jeg gebyr på 49,-. Jeg hadde aldri gitt samtykke om å motta papirfaktura eller en gang blitt opplyst om valget. Selvfølgelig har de papirfaktura som standard... Følte med lurt. Fra før av har jeg allerede aktivert "Motta eFaktura overalt" under "Alltid efaktura" i Vipps innstillingene. Denne skal gjelde for alle nye bedrifter man oppretter avtaler med. Burde ikke vært vanskelig for Fjordkraft dette her. I tillegg til dyrt påslag, kom det månedlig gebyr på 49,- for selve spotpris avtalen. Ble fort dyrt. Jeg blir ikke å bruke Fjordkraft noe mer.
Hei Stian! Takk for din tilbakemelding. Endringen i finansavtaleloven fra 1. januar 2023 krever at man ikke kan kreve høyere fakturagebyr enn det som er faktiske kostnader ved å sende ut. Gebyret på 49 kroner gjenspeiler våre kostnader i forbindelse med dette. Vi analyserer nå videre egne kostnader knyttet til papirfaktura. Vi kommer til å redusere gebyret, men det er for tidlig å si hva det nye papirfakturagebyret vil bli. Det er dessverre slik at de økte kostnadene ellers i samfunnet treffer oss på samme måte, og da er vi nødt til å ha disse prisene for drive en sunn forretning og samtidig videreutvikle verktøy som hjelper våre kunder å redusere sitt forbruk og faktura. Vennlig hilsen Miriam, Fjordkraft
Så nettopp en annonse fra Fjordkraft der de feilaktig markedsfører at de er første selskap med app som gir oversikt på variasjonene i strømpris (spottpris) Ren løgn. Lyse energi har lenge hatt en app som gir oversikt i variasjonene i strøpris time for time i døgnet så den som følger med kan spare mye på å bruke mest strøm, f.eks vaske klær når strømmen er billigst. Fjordkraft fremstår som det selskapet som markedsfører seg selv hissigst, men ikke la dere lure! Dette må kalles ulovlig markedsføring. Vil heller si: Ikke la dere lure. Styr unna Fjordkraft!
Hei Anita, Takk for din tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du tar deg tid til å dele dine tanker med oss, og forstår din bekymring angående Fjordkrafts markedsføring, men vi mistenker at du har misforstått annonsen. Appen vår tilbyr en unik spotprisprognose som viser forventede strømpriser fem dager fremover i tid, i motsetning til vanlige time-for-time priser for dagens og morgendagens strøm. Visning av spotprisen time for time er som du nevner ikke unik til Fjordkraft-appen, men vi har ikke klart å finne andre leverandører som tilbyr en lignende prognose. Takk igjen for at du tok deg tid til å skrive til oss, ta gjerne kontakt med vårt kundesenter om det er noe vi har misforstått. Vennlig hilsen Jonathan, Fjordkraft
Påslag på 5,9 øre/kwh er for høyt i forhold til konkurrenter. Månedlig påslag kr. 49,00 er heller ikke godt nok
Hei, Herman! Takk for din tilbakemelding. Ved å benytte verktøyene vi tilbyr i vår app/min side, kan du med noen få grep redusere din strømfaktura ved å flytte deler av forbruket ditt til timer der strømmen er billigere, benytte smartlading hvis man har elbil osv.. Da kan du potensielt spare mer penger enn ved å bytte til en leverandør som har lavere påslag. Om du ønsker hjelp til å redusere forbruket ditt og strømprisen din ved å benytte forskjellige funksjoner i appen vår, hjelper vi deg gjerne med dette. Da kan du sende en mail til [email protected]. Vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft
Tror jeg har en god avtale og en grei pris på det som de kaller spot forvaltning
Hei! Takk for din tilbakemelding. Spot med forvaltning er en god og langsiktig avtale vi har. Våre forvaltere er godt kjent med strømmarkedet og jobber hele tiden for å gjøre gode innkjøp av strøm frem i tid. Oppnår de bedre pris enn spotprisen, får du som kunde 80% av gevinsten. Over tid har en slik avtale vist seg å være lønnsom for våre kunder. Vi vet aldri med sikkerhet hvordan prisene kommer til å utvikle seg, denne avtalen er ment som en forsikring mot høye pristopper. Du vil uansett aldri betale med enn 12,5 øre/kWh, dette er en ekstra forsikring for deg som kunde. Vennlig hilsen Nora, Fjordkraft
Vi har hatt fjordkraft ett år nå og synes de er veldig dyre. Appen oppdaterer seg sjeldent om dagspriser.
Hei, Takk for din tilbakemelding! Vi beklager at din erfaring med oss har vert sånn, ta gjerne kontakt med vårt kundesenter så skal vi undersøke for deg om vi har en avtale som kan bli billigere for deg. Og vi kan ta en prat om appen. Med vennlig hilsen Frank Fjordkraft
Har fått melding om at fjordkraft har økt sine gebyr på kWh time
Hei Trond! Takk for tilbakemeldingen. Fra tid til annen er det dessverre nødvendig å øke prisen på våre avtaler, spesielt i disse tider med høyere kostnader generelt i samfunnet. Dette påvirker også oss som kraftleverandør, som har lave marginer på videresalg av strøm. Husk at du kan redusere strømfakturaen din ved å flytte deler av strømforbruket til de billigste timene i løpet av dagen. Spotprisen for strøm endres fra time til time, da er Fjordkraft-appen, hvor du kan se hva strømmen koster time for time, et godt verktøy for å gjøre totalsummen på fakturaen lavere. Vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft
Alt for store strømpriser.... Dårlig kommunikasjon... Ujevne priser...
Hei Odd! Takk for tilbakemeldingen. Strømprisene er dessverre høye for tiden over hele landet, dette merkes på lommeboken. Spotprisen for strøm endrer seg time for time, så det kan være lurt å følge med på hvor mye strømmen koster, slik at man kan prøve å flytte deler av forbruket til de timene hvor spotprisen er lavere. For å få best mulig oversikt over strømprisene anbefaler vi å laste ned Fjordkraft-appen. Da kan du sjekke strømprisene den dagen, og klokken 13:00 publiseres også morgendagens strømpriser, slik at en kan prøve å planlegge. Om man ikke ønsker å bruke appen er det en god huskeregel å unngå tidsrommene hvor folk flest bruker strøm. Timene når folk kommer hjem fra jobb og lager middag er ofte de timene som er dyrest, vanligvis mellom 16:00 og 19:00. Strømmen er ofte billigere i helgen enn i ukedagene også! Ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt på 23 00 61 00 for andre strømsparetips. Med vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft
Dårlig oppfølging på avtalen før den utgår og altfor høy påslag per kwt
Hei Frank! Takk for tilbakemeldingen. Ved prisendringer vil man alltid varsles skriftlig minst 30 dager før endringen trer i kraft, slik at en vet på forhånd om man får en ny pris, og når den gjelder fra. Om du ikke har fått et slikt varsel anbefaler vi å ta kontakt slik at vi får sjekket nærmere hva som har skjedd. Når det kommer til påslaget så finnes det strømselskap med lavere påslag, men husk at påslaget bare er en liten del av strømfakturaen, i hvert fall nå som strømprisen er godt over 1 krone per kWh. Ved å ta i bruk Fjordkraft-appen kan du med enkle grep redusere din strømfaktura ved å flytte deler av forbruket ditt til timer der strømmen er billigere. Vi tilbyr blant annet smartlading for elbiler, slik at en kan unngå de dyreste timene når bilen skal lades. Da kan du potensielt spare mer penger enn ved å bare bytte til en leverandør som har lavere påslag. Hvis du ønsker flere tips som kan redusere forbruket og strømprisen er det bare å ta kontakt med vårt kundesenter på 23 00 61 00, eller sende en e-post til [email protected]. Vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft
Avtalen står på min samboer, men får ikke tilgang til appen lengre, selv om de skryter av flere brukere. Fryktelig dårlig informasjon på nettsidene.
Hei, Lars! Takk for din tilbakemelding. Grunnet omlegging av baksystemer i app er dessverre tilgang for gjester tatt ut av drift for en liten periode fremover. Tilgang for gjester vil komme tilbake. Inntil ny løsning er på plass kan din samboer være innlogget på flere enheter samtidig, og da kan samboer logge inn på din enhet slik at du har tilgang. Vi setter stor pris på forbedringsforslag så om du har noen gode tips til utforming av nettside er du hjertelig velkommen til å sende oss en e-post til [email protected] Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft
Veldig bra kundeservice, og veldig korrekte. Har desverre blitt veldig dyre.
Hei, Tove! Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er dessverre i en dyrtid som treffer oss på samme måte som følge av at vi betaler renter for strømmen vi legger ut for våre kunder, og da må vi øke påslagene våre for at det skal gå rundt på en fornuftig måte. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft
Bra strømselskapet. Veldig fornøyd med kunde Servis Veldig for nøyd kunde
Hei, Josef! Takk for din tilbakemelding. Vi er svært glad for at du er fornøyd med tjenestene vi leverer til deg. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft
Er ikke lenger interessert i å betale mer for et produkt fra en leverandør som i utgangspunktet tjener nok fra før av og skal sko seg enda mer på en vare som folk må ha. Grådighet kalles dette. Finnes andre leverandører med betydelig bedre avtaler. Blir nok bytte da jeg har fått sondert markedet.
Hei, Svein! Takk for din tilbakemelding. Vi som kraftleverandør har lave marginer på videresalg av strøm og da må vi dessverre øke påslaget på avtalen for å drive fornuftig og samtidig videreutvikle nye tjenester som kan hjelpe våre kunder å spare strøm. Vennlig hilsen Endre, Fjordkraft