Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
En selger ringte meg og lurte meg til å skrive ok på sms. Avtalen var en helt annen enn det selger sa. Jeg måtte betale rundt 2000kr for slippe avtalen. Det selger sa stemte ikke med det jeg signerte. Måtte skrive ok for å få se avtalen, ok var ikke innsyn, men bekreftelse på avtale. Fikk ikke tak i selger etterpå, ringte før det var gått 5 minutter. Så det ble kostbare minutter som kunde hos Fortum. Aldri mer!!!!
Hei Monica, Tusen takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre du har hatt en negativ opplevelse med en av våre selgere. Vi vedsetter kundetilfredshet og ønsker å sikre at alle har en positiv opplevelse i møte med oss. Vi beklager for at dette ikke skjedde i ditt tilfelle. Vi vil gjerne undersøke saken nærmere og oppfordrer deg derfor til å kontakte oss direkte på telefon 21494949 eller [email protected]. Vi ser frem til å høre fra deg og håper vi får mulighet til å gjenopprette tillit. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Hjemmesiden er enkel og oversiktlig med vært enkel prosedyre for bestilling
Hei Roy, Tusen takk for omtalen! Det er hyggelig å høre du syntes hjemmeisden er ovsiktelig. Vi ønsker å ha en brukevennlig nettside slik at våre kunder enkelt kan finne informasjonen de trenger. Vi setter derfor stor pris på din tilbakemelding om vår nettside og bestillingsprosedyre. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Jeg fikk flott service da jeg telefonisk avbestilte Grønt valg, som jeg fra Aftenposten har forstått ikke er særlig "grønt" i virkeligheten.
Hei Arne, Tusen takk for omtalen. Det er hyggelig å høre du er fornøyd med vår kundeservice. Grønt Valg er en tilleggstjeneste for de som er ekstra opptatt av å ta bærekraftige valg. Tjenesten Grønt valg består av tre deler. Hovedelementet er opprinnelsesgarantier tilsvarende ditt strømforbruk, som vi kjøper inn for deg på det åpne markedet. I tillegg får Grønt valg-kundene én time profesjonell energirådgivning per år og for hver Grønt valg-kunde vi har gir Fortum et årlig bidrag på 100 kr til Regnskogfondet. Du er med på å beskytte hele 24 000 km2 regnskog hvert år, et område som tilsvarer arealet til Akershus, Buskerud og Østfold – gamle Viken fylke. Opprinnelsesgarantier er en europeisk merkeordning som beviser at en viss mengde strøm produseres fra fornybare energi kilder. Ingen strømselskap kan garantere hvilken strøm som kommer i kundens stikkontakt, men med opprinnelsesgarantier sikrer strømleverandøren at det produseres like mye strøm som kunden forbruker fra fornybare energikilder. Har du flere spørsmål er det bare å kontakte oss direkte på telefon eller epost. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Veldig dyrt. Det er 1000kr i forskjell fra sist juni til juni 2024
Hei Ramona, Tusen takk for din omtale angående våre priser. Prisen på strøm er det kraftbørsen Nord Pool som bestemmer og ikke noe vi som strømleverandør kan påvirke direkte. Som strømleverandør er vi forpliktet til å kjøpe strøm på kraftbørsen til gjeldende priser. Du som kunde har direkte innkjøpspris fra kraftbørsen Nord Pool. Prisen du ender opp med på fakturaen er spotpris basert på ditt forbruk opp mot Nord Pools timesverdier, tillagt mva. Vi vil gjerne se nærmere på din nåværende strømavtale og finne en løsning som passer for dine behov. Gjerne ta kontakt med vår kundeservice på [email protected] eller 21494949. Så kan vi finne en løsning. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Et godt alternativ og aktuelt om ikke mitt tidligere
Hei Brita, Tusen takk for omtalen! Det er hyggelig å høre du er fornøyd med oss som din strømleverandør. Vi gleder oss til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Dere er avhenge av ar kundebehandlerne er kunnskapsrike og ivaretar kundens interesse og retter feil samt sender bekreftelse på rettelsen. Dette er uaksptabelt
Hei Jon, Tusen takk for din tilbakemelding. Jeg beklager å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Vi setter stor pris på din tilbakemelding, da det gir oss mulighet til å forbedre oss. Vi tar dine kommentarer på alvor og ønsker en mer detaljert oversikt over hva som har skjedd. Vi oppfordrer deg til å kontakte oss direkte på [email protected]. Da kan vi undersøke saken nærmere. Beklager for ulempen dette medfører, og jeg håper vi kan få mulighet til å rette opp i situasjonen. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Oversiktlig og greit, sikkert bra kundeservice. Pris på strøm er for høy i Norge, men det kan vel ikke Fortum noe for, vet jeg.
Hei Liv, Tusen takk for omtalen. Vi setter pris på deg som kunde, og er glad for at du valgte Fortum som din strømleverandør. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
En selger ringte meg og ville ha meg tilbake som kunde og lovet at jeg skulle få de samme betingelsene som jeg hadde fra før. Dvs. 39 kr. i påslag pr.mnd. Men når jeg sjekker betingelsene så viser det seg at jeg har fått 3,9 øre pr.kwt i påslag i tillegg til de 39 kronene. Ringer for å rette opp i dette men får da beskjed om at det er umulig å endre dette.
Hei Freddy, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi beklager du har opplevd at et løfte gitt av en av våre selgere ikke har blitt infridd. Dette er ikke tråd med våre standarder, og vi forstår frustrasjonen. For å kunne løse saken på best mulig måte, ønsker vi å få en bedre oversikt over hva som ble lovet. Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss direkte på 21494949 eller [email protected]. Vi ser frem til å høre fra deg! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Fortum sin app fungerer ikke, vi har pr nå ingen oversikt over vår strømavtale. Bytter leverandør, noe som er synd da vi har hatt norgesenergi i mange mange år!
Hei Line, Det er leit å høre appen ikke fungerer som den skal. Dette er noe vi selvsagt kan hjelpe deg med. Vi oppfordrer deg til å kontakte oss på [email protected] med skjermbilde av hva som ikke fungerer, og hvilken innloggingsmetode du bruker. Da kan vi undersøke hvorfor oversikten ikke syntes for deg. Ser frem til å høre fra deg! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Hyggelig og bra service, fikk raskt svar på telefon
Hei Terje, Tusen takk for fin omtale. Det gledes å høre du er fornøyd med vår kundeservice. Vi ønsker å være tilgjengelig for våre kunder, med kort ventetid på telefon. Vi setter derfor stor pris på din positive tilbakemelding vedrørende dette. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Dårlig kundeservice prøvde å kontakte flere ganger, dem har ingen ønsker om å utbedre seg alt er tydelig veldig vanskelig for dem Skjenerelt dårlig Dårlig oppførsel fra alle jeg har vært i kontakt med. Bruker selgere som ikke vet hva dem selger.
Hei Geir, Det er leit å høre du ikke er fornøyd med vår kundeservice. Dette er ikke den standarden vi ønsker å ha, og vi tar dine tilbakemeldinger på alvor. Vennligst kontakt oss direkte slik at vi kan få løst dette for deg. Vi setter pris på din tålmodighet og håper å kunne rette opp inntrykket ditt. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Lett å se aktuelle priser og super bra support kort ventetid når man ringer
Hei Lise, Tusen takk for din positive omtale. Vi er glade for å høre du opplevde kort ventetid. Vi jobber kontinuelig med å ha kortest mulig ventetid på telefon for våre kunde. Vi setter derfor stor pris på å høre at vår innsats gir resultater. Vi ser frem til å hjelpe deg igjen i fremtiden! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Dere er veldig flinke til og svare på spørsmål og veldig hyggelige samtaler
Hei Lillian, Vi er glad for at du har hatt en god opplevelse hos oss. Tusen takk for de hyggelige ordene! Vi ser frem til å betjene deg igjen. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Det viktigste for meg er å få CashPoints avtalen som NorgesEnergi hadde tidligere. Dette er eneste grunn til at jeg ønsker å fortsette å være kunde hos dere og håper dette skal gå greit. Vennlig hilsen Carl Erik
Hei Carl, Du som tidligere NorgesEnergi-kunde skal oppleve en knirkefri overgang til Fortum. Du beholder selvfølgelig avtalen du hadde hos NE, til samme pris, uten endringer. Har du spørsmål er det bare å kontakte oss direkte på [email protected] eller 21494949. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Veldig bra ikke noe problem med dere god service på alt
Hei Inge, Tusen takk for fin omtale om vår kudeservice. Det er hyggelig å høre du er fornøyd med ditt kundeforhold hos oss. Vi setter pris på deg som kunde, og gleder oss til å fortsette å levere god service til deg. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm
Høyt påslag pr kwh. Nett sidene er bra, og her kan alt gjøres. Oversiktlig og fin.
Hei Thomas, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi vil gjerne se nærmere på din nåværende strømavtale og finne den løsning som passer for dine behov. Gjerne ta kontakt med vår kundeservice på [email protected] eller 21494949. Så kan vi finne en løsning. Veldig hyggelig å høre du er fornøyd med oversikten! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm