⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 141 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 141 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 140 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
373
161
83
68
455
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Spotpris

Omtale av  Arntivar B

Veldig fornøyd med spotpris avtale hos Fortum .Veldig oversiktlige tjenester.Anbefaler Fortum på det sterkeste.

Svar fra Fortum
03.04.2024 15:46

Hei Arnt Ivar, Tusen takk for fin tilbakemelding. Det er hyggelig å høre du er fornøyd med våre tjenester. Vi setter stor pris på at du ønsker å anbefale oss videre. Dine positive ord motiverer oss til å fortsette å levere kvalitet og forbedre oss ytterligere. Tusen takk for tillitten og vi ser frem til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Kjempefornøyd.

Omtale av  Bitteliten

Kjempefornøyd! Bl.a er Fortum-Appen utrolig bra. Jeg har full oversikt på alt som bruker strøm i leil! Målinger ned til timer, forventet strømbruk neste mnd. Får gode tips og råd og strømsparing og selv om min kunnskap til strøm o.l. ikke er god fra før, så har jeg ihvertfall full kontroll nå.

Svar fra Fortum
27.03.2024 11:40

Hei, Tusen takk for din fantastiske anmeldelse. Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss som strømleverandør og oversikten i appen. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å dele din tilfredshet med oss. Tusen takk igjen, vi gleder oss til å fortsette å betjene deg best mulig! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Har lys til å prøve med en anen leverandør.

Omtale av  Kun H

Middel fornøy og har brukt den leverandør over 15 år

Svar fra Fortum
27.03.2024 11:27

Hei, Tusen takk for din tilbakemelding. Kundetilfredshet er av aller største viktighet for oss, og vi tar din tilbakemelding på alvor. Vi ønsker å få en bedre forståelse av hva som gjør deg mindre fornøyd, slik at vi kan forbedre oss ytterligere. Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss på telefon 21494949 eller epost [email protected]. Vi ser frem til å høre fra deg! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Rask Svar

Omtale av  Maria L. M

Jeg fikk veldig bra svar og fornoyd med svaret fra en kunde behandler

Svar fra Fortum
27.03.2024 11:23

Hei Maria, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Kundetilfredshet er av aller største viktighet for oss, og vi setter derfor stor pris på å høre du er fornøyd. Vi gleder oss til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Er fornøyd med dere

Omtale av  Anne L. O

Det passer meg bra å ha dere. Synes det kan bli litt mye å følge med på til tider, men det går greit

Svar fra Fortum
27.03.2024 11:25

Hei Anne, Tusen takk for fin omtale. Vi setter stor pris på å høre du er fornøyd med oss som strømleverandør. Vi pris på tillitten og ser frem til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Tillit Skaugård begge veier.

Omtale av  Vivian A

Jeg er fornøyd,bor i et boligsameie. Jeg tror på, og har tillit til at det er bra og at det blir gjort på beste måte.

Svar fra Fortum
26.03.2024 15:49

Hei Vivian, Tusen takk for din positive tilbakemelding og den fine omtalen av oss som strømleverandør. Det er hyggelig å høre du er fornøyd med våre tjenester og at de oppfyller dine forventninger og behov. Dine positive ord motiverer oss til å fortsette å levere kvalitet og forbedre oss ytterligere. Vi setter stor pris på tillitten og ser frem til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Samme service som alle andre og samme pris.

Omtale av  Øyvind M

Alle priser er alt for høye og tilleggstjenestene irrelevante. Men Fortum er like greie som de fleste leverandører, har samme pris som alle andre og samme service og nettjenester. Det er ikke konkurranse på strøm i Norge og alle leverandører har tilnærmet samme overpris.

Svar fra Fortum
26.03.2024 16:00

Hei Øyvind, Tusen takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre våre tjenester ikke møter dine behov. Vi jobber kontinuelig med å forbedre våre produkter og tjenester. Kundetilfredshet er også noe vi setter høyt, og ønsker alltid å gi våre kunder en god opplevelse. Ta direkte kontakt med vårt kundesenter hvis du har noen forbedringsforslag. Vi verdsetter din tilbakemelding og tar alle kommentarer om forbedring videre. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Enkelt å oversiktlig

Omtale av  Jøran T

Var veldig fornøyd med kundeservice å app ..appen var enkel å oversiktlig

Svar fra Fortum
26.03.2024 15:50

Hei Jøran, Tusen takk for hyggelige ord. Vi setter pris på å høre du er fornøyd med vår kundeservice og app. Det er vår prioritet å sikre at alle våre kunder føler seg godt ivaretatt og er fornøyde. Vi gleder oss til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Lytt til råd til de som vet!

Omtale av  Marit

Fulgte råd fra min sønn om å bytte til Fortum da jeg flyttet til Oslo. Sååå fornøyd!😊

Svar fra Fortum
25.03.2024 15:42

Hei Marit, Takk for din fantastiske omtale. Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Dine positive ord motiverer oss til å fortsette å levere kvalitet og forbedre oss ytterligere. Vi setter stor pris på tillitten og ser frem til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Bra strøm leverandør

Omtale av  Asghar M

Jeg har vært kunde hos fortum.no mange år og jeg synes de er veldig seriøst og veldig grei og oversiktlig med appen og faktura.

Svar fra Fortum
22.03.2024 15:20

Hei Asghar, Tusen takk for din positive tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å dele din tilfredshet med oss. Hyggelig å høre du er fornøyd med oversikten i appen, og oppsettet av faktura. Vi gleder oss til å fortsette å betjene deg på best mulig måte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fortum leverer for dyr strøm

Omtale av  Berit

De leverer altfor dyr strøm, og det kan jeg ikke leve med. Ønsker å få en mere reell strømavtale.

Svar fra Fortum
22.03.2024 15:15

Hei Berit, Med en spotprisavtale har du direkte innkjøpspris fra kraftbørsen Nord Pool. Strømprisen settes på kraftbørsen Nord Pool, og bestemmes av tilbud og etterspørsel. Gjerne kontakt oss direkte på epost [email protected] eller telefon 21494949. Da kan vi undersøke hvilken avtale som passer best for dine behov. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Alt er bra

Omtale av  Svein

Alt fungerer bra, så jeg har ingenting og klage på

Svar fra Fortum
25.03.2024 15:38

Hei Svein, Tusen takk for fin omtale. Vi ønsker å gi våre kunder den beste opplevelsen. Vi blir veldig glad for å høre at alt fungerer som det skal. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Godt fornøyd med Fortum som leverandør på strøm og nett

Omtale av  Torunn R. E

Jeg prøver å følge med på det blir anbefalt av Fortum Fornøyd med avtalen

Svar fra Fortum
25.03.2024 15:34

Hei Torunn, Tusen takk for fin omtale. Det er hyggelig å høre du er fornøyd med avtalen du har hos oss:) Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å dele din tilfredshet! Tusen takk for tillitten! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Appen er urdårlig

Omtale av  Jan

Appen faller stadig ut. Strømforbruk tar det dager mellom oppdatering. I forhold til abdre strømleverandørers er den totalt bånn. Appen er den daglige kontakten med fortum og den er svindårlug😱

Svar fra Fortum
25.03.2024 15:32

Hei Jan, Tusen takk for din omtale. Det er synd å høre du har negativ opplevelse med vår app. Vi mottar forbrukstall fra Elhub, og appen oppdateres fortløpende. Vi tar dine tilbakemeldinger på alvor og jobber kontinuelig med å forbedre våre tjenester. Vi setter stor pris på din tilbakemelding. Gjerne kontakt oss direkte så kan vi bistå i de problemene du opplever med appen. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Etterfakturering på nettleie uten å bli gjort oppmerksom på at «denne skulle komme»😯

Omtale av  Eli

Regninger fra dere uten kontroll. Fikk etterslep på på faktura fra januar på nettleie på ca 1000,- uten at det var signalisert fra Fortum. Ved henvendelse til Fortum var det ingen beklagelse, bare sånn er det. Jeg var snar å skifte leverandør, og det ble gjort på timen. Takk for meg🤬.

Svar fra Fortum
22.03.2024 15:31

Hei Eli, Fortum tilbyr gjennomfakturering, som vil si at du får samlet både strøm og nettleie på samme faktura. Da slipper du å forholde deg til to separate strømregninger. Vi får dessverre ikke beskjed om eventuelle korreksjoner fra netteier. Vi som strømleverandør mottar fakturagrunnlag fra netteier og fakturerer deretter. Det er netteier som må kontaktes vedrørende spørsmål om nettleie. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Vanskelig for Fortum å håndtere potensielle kunder med mer enn en måler.

Omtale av  Kjetil U

Fortum klarer ikke å håndtere bytte når man har to målere. Da blir det rot og surr.

Svar fra Fortum
21.03.2024 16:02

Hei Kjetil, Tusen takk for tilbakemeldingen. Vi vedsetter kundetilfredshet og ønsker å sikre at våre kunder har en positiv opplevelse med oss som strømleverandør. Vi beklager så mye for at du har hatt en negativ opplevelse med oss. Din tilbakemelding er svært verdifull for oss, og vi setter pris på muligheten til å rette opp i eventuelle feil og forbedre våre tjenester. Gjerne kontakt oss direkte på [email protected] eller telefon 21494949. Vi ser frem til å høre fra deg og håper at vi får mulighet til å gjenopprette tillit. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR