Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 140 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 140 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 140 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
373
161
83
68
455
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no

Slutt på betingelsene i avtalen med OBOS = slutt på kundeforhold

Omtale av  Alexander C

Fortum har avsluttet samarbeidet med OBOS og øker prisen. Fortum er selvfølgelig ikke eneste part som kan endre på ting og jeg satte derfor livet på vent i to minutter mens jeg fant noen andre som tar seg mindre betalt for det samme. Appen til Fortum har vært helt grei i bruk, og jeg har fått strøm i leiligheten i bytte mot betalte fakturaer i perioden jeg var kunde uten noe krøll. Akkurat som med alle andre strømleverandører altså.

Svar fra Fortum
31.08.2023 15:25

Hei Alexander! Det er forståelig at dette er leit, og vi synes det er hyggelig å høre at du trivdes med OBOS-avtalen. Denne har altså blitt avviklet, men vi har andre avtaler vi tror kan passe for deg, så kontakt oss gjerne direkte om du er interessert i en gjennomgang av avtaler vi kan tilby deg. Vi kan nåes via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Grei langsiktig avtale, men nå avsluttes den

Omtale av  Erik H

Fikk melding fra Fortum at OBOS-avtalen avsluttes og erstattes av en dyrere. Da er det på tide og bytte. Alt har vært OK.

Svar fra Fortum
31.08.2023 15:27

Hei Erik! Så hyggelig å høre at du har vært fornøyd med vår OBOS medlemsavtale! Det er leit at denne har blitt avviklet, men kontakt oss gjerne direkte om du er interessert i en annen avtale hos oss. Vi har et bredt utvalg avtaler og bistår deg gjerne med å kartlegge hvilken som kan passe for deg. Kontakt oss gjerne direkte via epost; [email protected], evt tlf; 21494949. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum

Pålagt bruddgebyr som ikke skulle vært.

Omtale av  Bjørn

Fortum klarte aldri å sende faktura til riktig adresse. Når jeg ringte sa de at jeg ikke var kunde, noe jeg var. Valgte derfor å bytte leverandør og fikk da bruddgebyr på 3000,- jeg klaget på dette og ble da tilsendt inkassovarsel, noe de ikke lovlig kan gjøre da det er en tvist. Alt kan dokumenteres med På Fortums vis er all dokumentasjon «borte». Hold dere langt inne denne elendige levrandøren!

Svar fra Fortum
31.08.2023 15:30

Hei Bjørn! Dette var veldig leit å høre om. Slik skal det ikke være etter kontakt med oss! Vi ønsker gjerne å ta en nærmere titt på dette, og vår bedriftsavdeling kan nåes direkte via tlf; 21494949 og tastetrykk bedrift, evt via epost; [email protected]. De kan bistå deg videre med å oppklare dette, og forhåpentligvis finne en tilfredsstillende løsning! Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Fortum

Lurt inn i 'bedriftsavtale', dyrere strøm og kundeoppfølging er elendig.- Styr unna!!!

Omtale av  Bent O

Fikk et telefontilbud hvor selger garanterte pris lavere enn Tibber. Etter noen mnd. og høyere pris, henviser jeg til avtale. Da påstår Fortum at opptak av samtalen er slettet og vi må forholde oss til det skriftelige. Påklaget dette i epost allerede i desember, beskrev at jeg følte meg lurt og har foreslått at kontakten heves med bakgrunn i https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27 § 30. I abonnementet setter de deg også automatisk opp med tilvalg som koster en del pr. mnd., og som du aktivt må velge vekk. Stille fra kundeservice nå og har ikke svart på 13 dager nå. Styr unna.

Svar fra Fortum
31.08.2023 15:43

Hei Bent! Det er leit å høre at du ikke opplever å motta svar fra oss enda. Vi regner med at saksbehandlingen pågår, og håper dermed du har mottatt, eller mottar, svar på dette innen kort tid. Om du fortsatt ikke har mottatt svar er det veldig fint om du kan sende en henvendelse til, feks via epost, slik at vi kan undersøke saksgangen på dette, og hvor det evt har stoppet opp, slik at vi kan finne en tilfredsstillende løsning. Vi hjelper deg gjerne, og kan nåes via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum

OBOS avtale

Omtale av  Rune

Flott, ryddig og meget konkurransedyktig avtale. Godt fornøyd.

Svar fra Fortum
31.08.2023 15:35

Hei Rune! Takk for denne hyggelige tilbakemeldingen din! Det er flott å høre at du har vært fornøyd med OBOS medlemsavtale hos oss. Ikke nøl med å kontakte oss for videre bistand, endringer eller spørsmål vedrørende dette! Vi kan nåes via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Ønsker deg en super dag videre! Vennlig hilsen Fortum

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Styr unna!

Omtale av  Andreas

Strømmen er dyr fra før, med avtale i Fortum ble den ennå dyrere, er låst i en ett års avtale nå, og trege meg syk. Styr unna dette selskapet

Svar fra Fortum
31.08.2023 15:39

Hei Andreas! Dette var leit å høre om, og vi ønsker gjerne å bistå deg med en løsning på dette. Ingen av våre privatavtaler har bindingstid el, men noen bedriftsavtaler har bruddgebyr og dette fremstår derfor som en bedriftshenvendelse. Vi vil oppfordre til å kontakte vår bedriftsavdeling direkte for bistand med dette, feks via epost; [email protected], evt via telefon; 21494949. Vi håper vi kan finne en tilfredsstillende løsning på dette! Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Fortum

Holder ikke avtalen som er avtalt

Omtale av  Andre

Delvis bra app. Lover masse på telefon, endrer alt fra første faktura. Pass på og få alt skriftlig ellers gjør de som de vil.

Svar fra Fortum
31.08.2023 16:01

Hei Andre! Det er leit å høre at du har hatt disse utfordringene. Vi har ikke mulighet til å gjøre endringer i dine fakturaer, men kontakt oss gjerne direkte for videre bistand med dette slik at vi kan ta en titt på hva som har oppstått her. Vi kan nåes via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Vi er avhengige av å motta bekreftelse vi sms eller epost på utsendte tilbud for å føre opp tjenester el, så vi ønsker gjerne å ta en nærmere titt på dette for deg. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum

Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener
Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR