⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Gudbrandsdal Energi
4.1
757 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.1
Bra
757 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#3
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#3 av 82 strømselskaper
74%
Bra
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 757 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
447
113
46
35
116
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Gebyrjungel

Omtale av  Henrik G

Kan bare stille meg 100% bak de andres klager på sleipe gebyrer og vilkår fra dette selskapet! Ble selv overrasket over gebyr på manglende AvtaleFaktura til tross for at jeg mente meg sikker på at markedsspotpris ikke hadde et slik krav, men med en ekstra nærlesing av vilkårene så gjelder det åpenbart ikke markedsspotspris avtaler som sådan men bare en bestemt "M"arkedsspotpris avtale (med stort "M") som da refererte til ett bestemt produkt. Sleipt, rett og slett. Hadde ellers akkurat blitt kunde, men nå må jeg vurdere å bytte leverandør igjen av ren og skjær prinsipp. AvtaleFaktura er en uting der folk ender opp med å betale uten å vite hva de betaler for fakturainformasjonen blir først tilgjengelig flere uker etter betalingen er lagt til forfall; et system velegnet for lureri. Kundeservice består av en robot, så det er bare bortkastet tid.

Fakturert strømpris mye høyere enn annonsert

Omtale av  Sigmund

Vanskelig å komme i kontakt med, kun en dum robot på kundesvar. Stiller spørsmål om hvorfor strømpris på fakturert er mye høyere enn oppdaterte strømpriser på bytt.no, elskling.no forbruker osv.... Gidder ikke å svare.

Meget fornøyd, privat og borettslaget her

Omtale av  Tore

Aldri hatt noe problem med Gudbrandsdal Energi, vært i kontakt noen ganger bare. Å dem fikser det meste, fort også. At prisen går opp å ned vet vi alle, i vinter fikk vel alle ett sjokk pga prisen. Men det gjaldt jo i andre selskaper også. Så tusen takk for god service

Billig og komme inn. Men ser nå etter å ha vært kunde i mange år at de justerer prisen opp

Omtale av  Morten

Billig og komme inn. Men ser nå etter å ha vært kunde i mange år at de justerer prisen opp. Skuffet. Over 51 øre til ny avtale som gir 60 dager 35 øre. Og etter dette flytende felles strøm som i dag er litt under 43 øre. Lirer folk til at man til en hver tid har beste pris. Bytt hvert kvartal er min oppfatning. Lureri!

To måneder etter at jeg kansellerte avtalen min...

Omtale av  B

To måneder etter at jeg kansellerte avtalen min, gjeninnsatte de den og belastet meg for strøm noen andre brukte. De kan ikke forklare hvorfor de gjorde det og klarer ikke å fikse feilen sin. De tvinger meg til å ringe en ny leietaker, netteier, snart sannsynligvis også gud, men likevel kan ingen forklare hvorfor er jeg fortsatt registrert som betaler for denne strømmåleren.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
09.08.2019 14:00

Kunden er anonym, men vi mener kundens misfornøydhet gjelder denne saken her: Det var flyttet inn ny kunde i boligen som hadde bestilt strømavtale med oppstart tilbake i tid. Ny kunde kansellerte avtalen og din avtale ble reetablert. Vi kontaktet ELHUB nasjonal målerdatabase om saken og de rettet dette manuelt. Dette skulle egentlig ikke kunne skje. ELHUB (Statnett) skriver at dette skjedde fordi den nye kunden ble flyttet inn på en dato tidligere enn utflyttingsdatoen for BRS-201. Gammel kunde blir automatisk flyttet inn igjen ved reversering av innflytting, men det er uheldig at dette skjer når kraftleverandør allerede har fått godkjent BRS-201. Jeg har sendt dette videre til vår utviklingsavdeling som et forbedringsforslag. Vi kan sette sluttdato på kunden 01.05 manuelt og dere vil da motta BRS-305. Det er således ikke Gudbrandsdal Energi som er årsak til at dette har skjedd, men vi vil ordne opp for kunden. Refusjon blir gjort med en gang Hafslund krediterer Nettleiefakturaen.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Bra pris. God service.

Omtale av  Alexander O

Gode priser, lite påslag på spot. God kundeservice. Brukervennlig nettside, enkelt og bytte mellom abonnement. Anbefales.

Ganske Bra

Omtale av  Ragnar

Veldig godt fornøyd med GE. God service, brukbare priser god service og oppfølging.

Sikkert ok, om en følger med kontinuerlig.

Omtale av  Hans

Har hatt en avtale med Gudbrandsdal energi siden 2014 eller 15 og det var ganske rimelig det første året eller to. Så har prisen steget kraftig. Min egen sløvhet at jeg ikke har fulgt med, men ser nå at jeg nok har hatt noe av det dyreste som eksisterer og har nok hatt det en stund. De kunne ha gitt varsel om slike endringer, i stedet for å snike det inn over tid.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.06.2019 09:06

Svaret under om produkter med minuspåslag er ikke helt relevant i forhold til dette innlegget men jeg sender det inn allikevel for å beskrive litt hvordan strømmarkedet har utviklet seg. Det med minuspåslag er en ting, men vi har også fått økende kostnader med myndighetspålagte elsertifikater som har økt på år for år. Dette har bidratt til økte påslag på strømregningene. Utover det må strømleverandørene ta høyde for alminnelig prisstigning i markedet. Det som er positivt med ordningen er at ordningen har gitt mye ny fornybar kraft inn i markedet. Ref. NVE om elsertifikater: https://www.nve.no/energiforsyning/elsertifikater/ Produkter med minuspåslag Strømmarkedet har dessverre utviklet seg i en retning hvor påslagene har vært negative. Til dels store minuspåslag, nede i minus 28 øre/kWh på det meste. Dette er produkter strømleverandørene taper penger på så det vil være begrenset hvor lenge strømleverandørene kan holde prisen. Vi har konkurrert i dette markedet for å være billigst på pris, og har forsøkt å være langsiktige før vi foretar prisendringer, men i vinter var pågangen så stor at vi måtte regulere opp prisene etter kun få måneder. Dessverre. På alle produkter som blir regulert i pris sendes det ut prisvarsel i henhold til gjeldende regelverk. Det er hard konkurranse i strømmarkedet om dagen, men vi tar imot kritikk og skal forsøke å bli bedre. Men kunder som går inn på avtaler med minuspåslag må før eller senere forvente at prisene blir justerte. Hos Gudbrandsdal Energi kan kunder skifte produkt når de måtte ønske.

Lokketilbud

Omtale av  Egil

Har vært kunde hos Gudbrandsdal energi for siste gang. Grunnen er ganske enkel. Du ser at de ligger blant de billigste, og velger dem. Kort tid etter er den avtalen som ble gjort med dem blitt dyrere. Og så er det blitt opprettet ny avtale for å lokke til seg nye kunder. Jeg har intet ønske om å være kunde i et selskap som holder på slik. Er man ikke årvåken ovenfor dette, kan det falle seg veldig dyrt for kunden i det lange løp.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.06.2019 09:06

Strømmarkedet har dessverre utviklet seg i en retning hvor påslagene har vært negative. Til dels store minuspåslag, nede i minus 28 øre/kWh på det meste. Dette er produkter strømleverandørene taper penger på så det vil være begrenset hvor lenge strømleverandørene kan holde prisen. Vi har konkurrert i dette markedet for å være billigst på pris, og har forsøkt å være langsiktige før vi foretar prisendringer, men i vinter var pågangen så stor at vi måtte regulere opp prisene etter kun få måneder. Dessverre. På alle produkter som blir regulert i pris sendes det ut prisvarsel i henhold til gjeldende regelverk. Det er hard konkurranse i strømmarkedet om dagen, men vi tar imot kritikk og skal forsøke å bli bedre. Men kunder som går inn på avtaler med minuspåslag må før eller senere forvente at prisene blir justerte. Hos Gudbrandsdal Energi kan kunder skifte produkt når de måtte ønske. https://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/bransjeresultater-2019/

Griskheten har tydeligvis ingen grenser

Omtale av  Tor

Praksisen med fakturagebyr på e-faktura sier alt. Jeg forventer at Forbrukerrådet tar tak i dette ettersom praksisen medfører at strømprisen som blir gjenngitt i bytt.no ikke bli reell.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.06.2019 09:05

Hei, det medfører ikke riktighet at Gudbrandsdal Energi tar fakturagebyr på e-faktura, men det er en del avtaler hvor det er krav om E-faktura og Avtalegiro (automatisk trekk). Dette er en vanlig betalingsmåte i Norge. Men som sagt hvis noen skulle overse dette er det bare å ta kontakt så fikser vi det meste. Med vennlig hilsen Jan Jansrud

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Greit.. men...

Omtale av  Stian B

Gode lokketilbud, som fort går ut på dato. Grei nettside. Ok kundeservice. NB. DE HAR FAKTURAGEBYR PÅ EFAKTURA... grunn nok til å styre unna.

Bytter leverandør

Omtale av  Bjørn

Etter første regning er det bare å finne en annen leverandør. Sjekket først hos en nettside som ga tips om billigste leverandør der jeg bor. Bløff

Ble lurt til en dyrere avtale.

Omtale av  Dashni

Jeg hadde vinterspot som var den billigste strømavtalen den perioden. Men ble ringt og fikk «bedre tilbud» sa de og at markedskraft i 3 mnd vil være billigere en den avtale jeg har. Ble overrasket da jeg fikk faktura Og pris per kwh var nesten dobbelt så mye som den forrige avtalen min. Fikk ingen info om det påforhånd. Det sto heler ikke på avtalen som ble sendt på epost.

Anbefales

Omtale av  Stian

Veldig fornøyd med GE. God service, hyggelig pris og service. Det var en selger fra Fjordkraft som ønsket at jeg byttet. Jeg sa hva jeg hadde i GE. Selgeren fra Fjordkraft sa at de ikke klarte å matche det jeg hadde, men skrøt av GE og den avtalen.

De förväntar sig att kunden själv ska gå in och se att de har den billigaste avtalen

Omtale av  Karin

Efter en väldigt hög strömräkning i januari ville jag höra mig för att allt var ok och de visade sig att jag kunde fått ett lägre pris men då måste jag själv gå in att byta trots att jag blev lovad att ha det billigaste spot priset när jag bytte över. På kundservice menar dem att det visar till at det är billigast just då (när jag tecknade avtalet) och att dem senare gör nya billigare avtal men inte informerar kunderna om det utan man måste själv följa med och byta över för att ha det billigaste priset. Väldigt tungvint enligt mig och kundservicen är inge vidare, jag möttes av ingen förståelse alls för att jag ansåg att det var ett problem att själv konstant behöva följa med för att få det jag blev lovad. Bemötandet var speciellt lite vänligt och de hade en nästan överlägsen ton.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Øker prisene uten å varsle

Omtale av  Axel

Endrer prispåslag over spotpris uten å varsle kunde. Umulig å få opp informasjon om hvordan prisen på min avtale beregnes. sommerspot2018 finnes ikke mer og det eneste jeg ser er hvilken gjennomsnittlig pris som betales.

Gudbrandsdal Energi

Har tilegnet profilen
Gudbrandsdal Energi deltar på Bytt.no

Gudbrandsdal Energi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Gudbrandsdal Energi besvarer omtaler

Gudbrandsdal Energi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Gudbrandsdal Energi ønsker tilbakemeldinger

Gudbrandsdal Energi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR