Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Dårligste leverandøren jeg har noensinne har hatt. Bytter prisen til den høyeste rett etter jeg er blitt kunde.
Jeg var misfornøyd med min tidligere strømleverandør og gikk over til Guldbrandsdal Energi. Må si at i begynnelsen så tjente jeg selvsagt å bytte og dum og naiv som jeg er/var så trodde jeg at Guldbransdal Energi var var der og passet på å hele tiden komme med den gunstigste prisen til trofast kunde. Har nå smertelig fått erfare at de er der bare for å ha strørst mulig vinning for sin egen del! Faktura beløpene ble bare større og større og når jeg nå endelig kontaktet selskapet ble jeg oppmerksom på at jeg har en avtale om variabel strømpris (nå over 89 øre / kW) men at de nå kunne tilby spotpris til 62 øre / kW. De fikk meg til å forstå at det er viktig å sjekke avtalene minst en gang / år ! Det som en gang var god avtale blir endret til elendig om du ikke passer på !!! Kostbart å være naiv. Sikkert ikke bare GE som oppfører slik! Vær obs å sjekk avtalen ofte !!! Og ikke nøl å bytte strømleverandør.
Dårlig til å varlse om prisendringer og legger på flere sjulte tilleggsgebyrer.
Du får det du bestiller. Men som andre skriver: Gebyrer hvis det ikke er avtalegiro og e-faktura. Så lenge dette står klart og tydelig i vilkårene, ser jeg ikke hvorfor noen regagerer negativt på det. Grei app til telefonen, som viser forbruk og andre relevante data.
Gudbrandsdal Energi fakturerer 49 kroner i måneden for kunder som betaler med eFaktura for avtaler som regnes som lavpris. Det er usikkert om det finnes rettslig grunnlag for å kunne fakturere kunder et slikt gebyr, og Forbrukertilsynet har dette oppe til vurdering om de skal ta tak i denne praksisen. Gudbrandsdal Energi er her derfor i gråsonen for hva som man kan kalle god forretningsskikk.
De tar gebyr dersom du ikke oppretter avtalegiro. I tillegg ble jeg oppringt av kundeservice etter at jeg hadde avsluttet kundeforholdet for å be om årsak til at jeg byttet leverandør. Dette hadde jeg allerede besvart i spørreskjemaet jeg fikk tilsendt da jeg sa opp abonnementet.
Hei, grunnen til at vi har betingelser om avtalegiro(automatisk trekk på forfallsdato) er at vi sparer mye tid på betalingsoppfølging mot kunder som glemmer å gå inn i nettbanken å godkjenne efakturaen. Med hilsen Jan Jansrud
Jeg forstår ikke de andre som har negative opplevelser med GE, jeg er 100% fornøyd med dem. Men det er vel her som med alt annet at noen uheldige episoder kan oppstå. Greit nok at de har mange forskjellige avtaler, men det er ikke noe problem å velge det som er billigst. Akkurat nå har jeg en fastavtale, som er lagt billigere enn spotprisen. Jeg var litt forutseende i sommer, og regnet med at prisen ville stige i vinter, derfor tok jeg en relativt billig fastpris - og det tjener jeg godt på nå.
Gode priser men gebyrene ødelegger alt. Så hurtig at de tok gebyr for papirfaktura så skyndte meg inn i nettbanken for å opprette e-faktura. Fikk dælen meg gebyr for dette også. Gebyr for e-faktura??? Hallo i luken. Ble avtalegiro da, selv om jeg selv liker å holde styr på strømregningene mine, så jeg sa opp og byttet firma hvor jeg nå får regning på Mail kostnadsfritt!
På de fleste av våre avtaler er det betingelser om opprettelse av efaktura eller kunden kan få fakturaen til sendt på epost uten kostnad. Dette må kombineres med an avtalegiro (automatisk trekk). Kunden får ikke gebyrer ved førstegangsfakturering grunnet at han skal få god tid til å etablere dette. Men som tidligere sagt, hvis noen kunder skulle overse dette, er det bare å ta kontakt. Vi har ingen problemer med å fjerne et gebyr eller to. Med hilsen Jan Jansrud
Tar gebyr for at jeg ikke hadde avtalegiro etter at de byttet avtale til meg etter kun 14 dager. Var ikke gebyr på opprinnelig avtale.
God oversikt, og greie avtaler, men hver gang jeg velger den billigste avtalen, får jeg en mail etter en måned eller to, hvor det blir fortalt at det må legges et påslag pga kaldt vær, eller tomme magasiner eller dyr innkjøpspris eller elsertifikater. Det går ikke ann å ha en god avtale over lang tid med Gudbrandsdal. På under 1 år så har jeg skiftet avtale minst 2-3 ganger pga den forrige avtalen ikke var så rimelig lenger.
De har "Førjulsspot 2018", "Julespot 2018", Kvitfjell World Cup", "Social Spot" og flere andre spot-avtaler med seperate vilkår. Dersom man er innom iblant og passer på å ha den billigste varianten er det penger å tjene, men det burde være unødvendig å måtte sjekke jevnlig mellom ulike avtaler med varierende påslag for å få/beholde laveste pris.
Fantastisk kundeservice og billigst. Aldri problem med efaktura slik andre skriver her. Veldig fornøyd😁
Har lang historie som kunde av GE. Sakte men sikkert har de gått fra å ha topp kundeservice og priser, til å bli en slags strømselskapenes svar på Ryan Air. Gebyrer og straff for det meste. Roboten på siden dems ljuger og forsøker å lure deg inn på dyre strømavtaler. Summasumamrum tjener de kanskje på dette..
Vår Chat-bot basert på kunstig intelligens råder ikke kundene inn på dårlige avtaler, men scroller siden på www.ge.no og publiserer den billigste avtalen til enhver tid. Dette kan kundene sjekke sjøl ved å gå inn på www.ge.no. å spørre chat-boten. Som nevnt tidligere tilkommer ingen gebyrer ved bruk av efaktura eller epostfaktura kombinert med avtalegiro. Hvis kunder overser dette i bestillingen er vi ikke vanskelige med å fjerne noen gebyrer. Med hilsen Jan Jansrud Daglig leder
Styr unna, prøver sleipe triks på å utnytte kundene sine. Fakturagebyr manglende efakturagebyr manglende avtalegiro gebyr. Gebyr gebyr gebyr. Vær obs om de skal kreve inn gebyr for å sende faktura SKAL dette gebyret ikke være høyere en faktiske kostnader. Her prøver de seg på 100kr i gebyr om du mangler avtalegiro og efaktura. Mens faktiske kostnader er 0kr (får faktura på epost) ingen papir, ingen konvelutt, ingen porto. Utrolig forbrukerfiendlig og rett og slett svindel av kundene. Sjekk fakturaen din under annet. Ikke la deg lure. ! Kommer med svada svar og ingen dokumentasjon på lovligheten, nekter å slette gebyrene. Forliksrådet neste ?
Når vi leser dette innlegget kjenner vi oss ikke igjen, og vi opplever det som trist at man ikke kan fremstå med navn og tilkjenne hvem man er når man er så kritisk. Du kan være en konkurrent.Vi har ingen sjanse til å forsvare oss ved urimeligheter. Det stemmer at det er gebyr ved manglende e-faktura og avtalegiro for en del produkter. Det er helt normalt i dagens samfunn og noe bankene tilbyr som betalings-løsninger. Men, hvis kunder skulle ha oversett noe i betingelsene ved bestilling så kommer vi kundene i møte og vi har ingen problemer med å slette noen gebyrer. Vi tror ikke du har ringt vårt kundesenter. Vi opptrer ikke slik. Ber om at du sender epost til undertegnede så avklarer vi denne saken. [email protected]. Hører jeg fra deg?
Skjønte at firmaet tar betalt for å sende faktura. Derfor er jeg rask med å bestille avtalegiro. Man skulle tro dette var nok? Men nei - firmaet trekker 49kr for manglende avtalegiro og nye 49kr oppå dette for papirgiro. Dårlig informert, jeg var svært bevvist på dette på forhånd, men klarte allikevel "gå i fella".
Hei, vi fakturerer ikke gebyr på første faktura for at kundene skal få god tid til å få etablert efaktura og avtalegiro i nettbanken. Hadde du tatt kontakt med kundesenteret før du skriver dette innlegget, hadde det gitt oss mulighet til å sjekke hva som har skjedd, og vi hadde fjernet gebyret. Med hilsen Jan Jansrud Daglig leder.
Jeg har hatt spotpris fra GE i mange år. Regningene har alltid vært lave, og hver gang jeg sjekker er abonnementet mitt blant de billigste i landet. Ingen plutselige gebyrer eller andre ting som plutselig dukker opp. Har heller ikke blitt oppringt av selgere om vil ha meg over på andre produkter. Det har hendt at jeg midlertidig har vært innom andre selskaper (pga. spesialtilbud o.l.) men havner alltid tilbake til GE.