⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Greit nok

Omtale av  Tone S

Byttet leverandør. Ble oppringt av selger fra selskapet noe seinere og ser at jeg plutselig er fakturert for en tjeneste jeg ikke har takket ja til og slikt gjør meg radende!

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2022 08:23

Hei Tone, Dersom man får tilbud om strømtjenester skal man alltid motta god informasjon om dette ved innsalg, samt at man skal bekrefte bestilling via SMS. Dersom du ikke har mottatt tilstrekkelig informasjon om bestillingen må du gjerne kontakte vårt kundesenter slik at vi får undersøkt nærmere. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Må være litt våken

Omtale av  Linlin W

Min avtale ble lagt inn tilleggs tjenester uten jeg fikk tydelig beskjed da jeg fikk tilbud i Elkjøp, betalt 160 kr ekstra for ingenting i 10 måneder. Ber alle må være våken når dere blir kunde hos dem.

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2022 08:22

Hei Linlin, Ved avtaleinngåelse hos Elkjøp skal man informeres muntlig om eventuelle strømtjenester. Disse er selvfølgelig valgfrie og uten binding. Ved signering av avtaledokumentasjon i butikk må man selv huke av dersom man ønsker tjenestene, og man får tilsendt dokument med informasjon om avtalen like etter signering. Dersom man ikke ønsker strømtjenestene i avtalen kan man ta kontakt med kundesenteret, så fjerner vi selvsagt disse. Kontakt derfor gjerne vårt kundesenter dersom du ønsker å fjerne disse. Du kan nå oss per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

strømavtale

Omtale av  Svein

Har betalt dobbel forsikring i 4 år. Ingen info om dette ved avtaleinngåelsen

Svar fra NorgesEnergi
19.09.2022 15:58

Hei Svein, Slik jeg forstår det basert på det du skriver har du strømtjenesten Strømforsikring hos oss. Strømtjenesten koster 49,- kr/mnd per anlegg. Med Strømforsikring kan du få dekket strømregningen din dersom du blir sykmeldt, arbeidsledig/permittert eller havner på sykehus/institusjon. Vi dekker egenandelen dersom du får strømskade i huset ditt. Produktet er valgfritt og uten binding. Dersom du ønsker å fjerne produktet, eventuelt ønsker nærmere informasjon om bestillingen må du gjerne kontakte vårt kundesenter per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Da ble jeg lurt

Omtale av  Rasmus

Ble ringt opp av selger - hyggelig dame - som lovet 1,14 fastpris bindingtid pr 2 måneder. Og lovnad om at min strømregning nå ville bli mere enn halvert. Har nå fått faktura som på ingen måter avspilet denne avtale. Ringer inn, får beskjed om at en slik avtale ikke findes. Ser andre her omtaler en lik opplevelse. Det er bare et ord for slikt - Svindel!

Svar fra NorgesEnergi
19.09.2022 15:56

Hei Rasmus, Det stemmer at vi dessverre ikke har fastprisavtaler til denne prisen. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte vårt kundesenter igjen slik at vi kan undersøke hva som kan ha skjedd, samt ta saken videre. Du kan gjerne kontakte oss via dette skjemaet: https://norgesenergi.no/innhold/skjema-for-klage/ Håper på å høre fra deg, mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Avtalen med "topp 10 garanti" garanterer bare at du har den dyresete strømmen!

Omtale av  Øystein

Når jeg sjekker prisen jeg betaler, finner jeg at det er 44 leverandører har billigere strøm enn det jeg har på "topp 10 avtalen" jeg har. Så da føler jeg at Norgesenergi har lurt meg, og at de er mere opptatt av å "melke" kundene sine enn å følge opp at løsningene de tilbyr, er konkurransedyktige.

Svar fra NorgesEnergi
19.09.2022 15:54

Hei Øystein, Det er beklagelig å høre at du ikke har vært fornøyd med avtalen din hos oss. Garantien vi gir i denne avtalen er at du på årsbasis får en strømpris som ligger blant de 10 rimeligste målt mot de variable prisene hos våre 20 største konkurrenter. Du har ingen fast månedspris med denne avtalen, og den er mer stabil og forutsigbar enn spotprisen som svinger i takt med kraftbørsen. Den senere tiden har vi sett en nedgang av spotprisen. Med en spotprisavtale betaler du alltid den gjeldende markedsprisen. Dette kan medføre en risiko ettersom prisene kan endre seg fort, men det kommer deg umiddelbart til gode når prisene synker. Med en variabel avtale endrer prisene seg med 14 dagers ettervirkning. Skulle du ønske å endre avtalen din til spotpris, kan dette enkelt gjøres via MinSide, eller ved å kontakte vårt kundesenter. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80 dersom du ønsker at vi endrer avtalen for deg. mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Kundeservice!

Omtale av  Line

De har en meget bra kundeservice både når du ringer om hjelp og på chat. Selvsagt kunne deres min side vist mer detaljert hva en bruker strøm på, men ok. Med spotprisen jeg har ville jeg kun ha tjent 700kr i året på å bytte til den billigst, og med det samt kundeservice har jeg gode tanker om de.

Svar fra NorgesEnergi
19.09.2022 15:51

Hei Line, Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding - det setter vi stor pris på! Kontakt gjerne vårt kundesenter dersom det skulle være noe vi kan hjelpe deg med, mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Vanvittig bindingstid

Omtale av  Tor

Selv om forbrukerrådet sier noe annet, står norgesenergi hardnakket på at enmannsforetak som bruker strømmen i bolig, skal pålegges tolv måneders bindingstid. Dette blir selvsagt ikke fremhevet av pågående selgere. Så pass på. Her låser du deg for lang tid!

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2022 09:47

Hei Tor, Man skal alltid få god informasjon ved avtaleinngåelse, og jeg beklager dersom du føler du har mottatt utilstrekkelig informasjon. Basert på hva du skriver antar jeg at dette gjelder en bedriftavtale, ta derfor gjerne kontakt med vår bedriftavdeling per tlf: 38 10 00 81. mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Scamming the customers

Omtale av  Jitendra P

Norgesenergi offered me season price and sent me deal via email, but in invoice they put spot price charges and when contacted customer care to get a help , she was not willing to accept and not understading the problem. even with reference number of the deal and email she was not capable of finding the problem. worst company and service

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2022 09:45

Hi Jitendra, It`s unfortunate to hear that you havent been happy with your agreement at NorgesEnergi. Our agreement Sesongpris has a fixed monthly price 49,- kr, and is a combination between spotprice and variable price. In the winter you get variable price, and in the summer you get spotprice. This information is confirmed in the written offer you will get when you order the agreement. Please contact us via our form, if there is anything more we might be able to help you with: https://norgesenergi.no/innhold/skjema-for-klage/ Best regars, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Føler meg lurt ved prisavslag på mobiltelefon

Omtale av  Kari J

Fått mye høyere streømregning, går i beste fall break/even. Byttet både hjemme og på hytta. Bruker ikke strøm på hytta når jeg ikke er der, men betaler mer enn nettleie. Og hvorfor skal jeg betale for makspris hjemme når staten støtter. Har sagt opp ved slutten av bindingstiden

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2022 09:41

Hei Kari, Det er leit på høre at du ikke har vært fornøyd med strømavtalen din hos oss. Dessverre har strømprisen økt betydelig den senere tiden. Jeg håper du har anledning til å ta kontakt med vårt kundesenter, så tar vi gjerne en gjennomgang av strømavtalen din for å se om vi har mulighet til å gjøre noen forbedringer. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Lurt av selger

Omtale av  Liv

Hadde strømavtale med Fjordkraft , med forutsigbar strøm . Hun fra Norgesenergi tilbyr en pris som hadde pristak, i følge henne , på mye lavere . Gikk til slutt med på å bytte . Så viser det seg at alt var bare selgertriks , fikk helt vanlig spotprisavatale en pris , 3 ganger dyrere enn den jeg hadde med Fjordkraft . Har prøvd å få hjelp hos kunde støtte , som lagde en sak . Skulle ringe meg tilbake , men ingen av de fire som har lovet å ta kontakt tilbake . Må også vente opptil 1 time før noen svarer på kundeservice . Har tatt saken videre med ellklagenemda,. Styr unna !!! Der går heller ikke an å kommunisere med de på Mail , eller annet . Håper de vil gjøre opp for seg , men det ser dårlig ut

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2022 09:39

Hei Liv, Det er svært beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse som kunde hos NorgesEnergi, det ønsker vi selvsagt ikke. Vi tilbyr ingen strømavtale med pristak, men vi tilbyr en strømtjeneste som gir mulighet til å binde strømprisen i korte perioder. Denne strømtjenesten heter Prissikring. Man skal alltid få tilstrekkelig informasjon ved avtaleinngåelse, samt at man skal få skriftlig bekreftelse om tilbudet. TIlbudet må da godkjennes av deg som kunde, før vi starter leveransen. Jeg beklager at du har opplevd ventetid hos oss, men håper du har mulighet til å kontakte oss igjen dersom du ikke allerede har fått svar. Du kan kontakte oss her: https://norgesenergi.no/innhold/skjema-for-klage/ mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

grei hjemmeside

Omtale av  Bjørn

raskt å finne ut hva man skal velge da det har få avtaleforslag. ikke en masse forvirrende avtaler som det tar lang tid å sette seg inn i

Svar fra NorgesEnergi
12.09.2022 15:58

Hei Bjørn, Vi har hatt omfattende oppdatering av våre strømavtaler og tilbyr nå få avtaler slik at man skal enkelt kunne få oversikt over de ulike avtaler vi tilbyr. Det er flott å høre at du er fornøyd med endringen! Ønsker deg en fin dag, mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Tar kundene på alvor!

Omtale av  Alf E. H

Både priser, forutsigbarhet og kundebehandling er strålende. Egenerfaring gjennom ti år gjør at jeg kan anbefale NorgesEnergi på det beste.

Svar fra NorgesEnergi
12.09.2022 15:56

Hei Alf, Tusen takk for svært hyggelig tilbakemelding, og takk for at du fortsetter å velge NorgesEnergi som din strømleverandør! Ønsker deg en god dag, mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

God avtale!

Omtale av  Renate

Vi er svært fornøyd med vår spotpris avtale fra Norgesenergi. Ett veldig ryddig, økonomibesbarende og ordentlig selskap som har svært gode avtaler! Skulle jeg kunne ønske meg noe mer måtte det være at selskapet også kunne tilby fastprisavtale over lengre perioder enn to måneder. Men vi er alt i alt svært fornøyde!! 😊

Svar fra NorgesEnergi
12.09.2022 15:55

Hei Renate! Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Strømmarkedet kan være svært usikkert, derfor tilbyr vi ikke fastprisavtaler i lengre perioder, men vi takker for ditt innspill! Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom det skulle være noe vi kan hjelpe deg med, mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Strøm august

Omtale av  Stein E. R

Ikke som fryktet og ventet men vært sparsom med strøm

Svar fra NorgesEnergi
12.09.2022 15:58

Hei Stein, Så hyggelig å høre at du er fornøyd med strømavtalen din hos NorgesEnergi. Dersom det skulle være noe vi kan hjelpe deg med, må du gjerne ta kontakt med vårt kundesenter. Du kan kontakte kundesenteret per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Masete

Omtale av  Ikkjebra

Strømprisen er som hos alle andre leverandører. Ble vervet av en venn og skulle få 500 kr fradrag på neste faktura. Trengte kun å være kunde en måned for rabatten, så tenkte det var verdt et forsøk. Etter at avtalen ble aktiv har jeg blitt oppringt 2-3 ganger hver eneste dag fra et nytt ukjent nummer. Hver gang har det vært NorgesEnergi som har ringt. Beklager, men hvis det skal være så mye mas fra dere ETTER at man blir kunde hos dere, så blir det dessverre nei takk fra meg. Byttet tilbake til Tibber etter en uke, og svært fornøyd med det valget.

Svar fra NorgesEnergi
07.09.2022 08:28

Hei, Det er beklagelig å høre at du byttet leverandør som følge av uønskede opprininger. Nye kunder vil gjerne motta en telefon med informasjon om ulike tilbud man kan få som kunde hos NorgesEnergi, men man skal selvfølgelig ikke bli oppringt mer enn dette. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi får tatt saken videre. Du kan nå oss per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Enkelt

Omtale av  Håvard

Fikk bestilt raskt og enkelt. Veldig hyggelig service og under en time fra anrop til strøm i huset.

Svar fra NorgesEnergi
07.09.2022 08:21

Hei Håvard, Takk for hyggelig tilbakemelding, og takk for at du har valgt NorgesEnergi som din strømleverandør! Ønsker deg en fin dag, mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR