⚠️
Blakk Week på
strøm mobil bredbånd forsikring lån
Spar opptil 20 000 kr
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Krever betaling for uønskede tilleggsprodukter

Omtale av  Jensern

Var fire ganger i kontakt for å få avsluttet og tilbakebetalt for de uønskede tilleggsproduktene der jeg ble fortalt at dette var ordnet, men ble allikevel fakturert for disse ved neste faktura. Ingen funksjonalitet for å avslutte selv gjennom "Min side" tilbys. Kun deler av utestående beløp til min fordel ble refundert. Kundekontakt nektet til slutt for at jeg har vært i kontakt med begrunnelse om at de ikke har logget dette. Elendig kundekontakt, manglende funksjonalitet for å avslutte uønskede produkter på kunde-websider og dyr strøm ift mange konkurrenter. Ren svindelbedrift. Styr unna!

Svar fra NorgesEnergi
23.09.2021 14:47

Hei Jensern! Jeg beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med NorgesEnergi, det ønsker vi selvsagt ikke. Det stemmer at fordelsprodukt ikke kan avsluttes via Min Side, men ved kontakt med kundesenteret. Vi ønsker gjerne å undersøke saken din nærmere, og hadde satt pris på om du tok kontakt på telefon 38 10 00 80 eller epost [email protected]. Vi har åpent mandag - fredag kl 08.00 - 16.00. Mvh Anna, NorgesEnergi.

Nyttig (2)

Fornøyd.

Omtale av  Trude H

Jeg har desverre endel inkasso fra noen år tilbake, og har ikke nok inntekt til å ordne opp. Dette medførte at jeg hadde tvungen strøm leeenge, det dyreste som er. Norges energi ga meg en sjanse, og det er jeg så glad for. Har også strømkonto, så jeg vet nøyaktig hva som kommer. Betalte først 1250 pr mnd, men for to uker siden fikk jeg brev om at det ble for mye i forhold til bruk, og har nå gått ned til 800 pr mnd🙏🌹

Svar fra NorgesEnergi
22.09.2021 16:16

Hei Trude! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å legge igjen en hyggelig tilbakemelding - det setter vi stor pris på! Flott å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi samt betalingsløsningen Strømkonto. Ønsker deg en god høst! Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (1)

Ubrukelig

Omtale av  Kjetil

Kundeservice er forferdelig. Bruker over en uke på å svare på en e-post og svarer ikke engang på den faktiske henvendelsen

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2021 15:44

Hei Kjetil, Vi opplever for tiden stor pågang i alle våre kanaler, dessverre resulterer dette i lengre behandlingstid enn ønskelig. Vi beklager derfor ventetiden, samt at du ikke opplevde å få svar på det du lurte på. Jeg håper du har anledning til å ta kontakt igjen, så vil vi hjelpe deg med det du måtte lure på. Kontakt oss gjerne per telefon: 38 10 00 80. Vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina - NorgesEnerg

Nyttig (2)

Svært fornøgd

Omtale av  Helen

Jeg pratet med en veldig hyggelig person som snakket tydelig. Fikk meg i godt humør av å prate med en som var så hyggelig. Da har jeg enda mer lyst til å kjøpe produkter hos NorgesEnergi.

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2021 15:43

Hei Helen, Så hyggelig å høre at du har vært fornøyd med samtalen du hadde med en av våre kundebehandlere. Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig tilbakemelding - det setter vi stor pris på! Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (1)

2 strøm avtaler på 1 leilighet!!!?

Omtale av  Ole E

Bestilte hos Norgesenergi, så lagde dem avtaler og får 2 fakturaer i mnd. Når man ringer, så sier dem*Du er nr 12 i køen* Så jeg trykker 1 for tilbake ring. Så bruker dem 3-4 timer, så lang tid tar ikke 12 kunder, ellers ringer dem ikke tilbake eller svarer på mail. Så fant ut at det er 30 stk som er billigere og kan tjene 800 jr på pr mnd. Ikke mye, men nok som økonomien er om dagen, forhold til covid-19/virus. Ringt for over 2 timer siden, så ordner dem ikke dette idag, bytter jeg bare. Greit med bytt.no, her slipper man å gjøre noe, dem bare bytter for deg og meg. Får se hva og om dem tar kontakt. Dem sier noe på tlf og gjør det motsatte, helt utrolig, hvertfall når dem lager 2 kontoer på 1 leilighet og kun jeg, 1 person som bor her. Bra denne siden er her for meg/oss. Her er det service hvertfall Tommel opp for bytt.no 👍👍👍

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2021 15:43

Hei Ole, Vi har for tiden stor pågang og derfor lengre behandlingstid enn ønskelig. Jeg beklager derfor at du har opplevd lang behandlingstid hos oss, og forstår at dette oppleves som frustrerende. Vi ønsker gjerne å undersøke hvorfor du har mottatt to fakturaer samt å se på hvilken avtale du har. Jeg håper derfor at du har mulighet til å kontakte oss slik at vi får undersøkt dette nærmere. Kontakt oss gjerne per telefon: 38 10 00 80, eller via mail: [email protected] , Vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (2)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Trygg avtale

Omtale av  Michael R

Vi har altid kunne lite på avtalen vi har med dere

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2021 15:43

Hei Michael, Tusen takk for at du har tatt deg tid for å legge igjen en hyggelig tilbakemelding - flott å høre at du er fornøyd med din strømavtale hos NorgesEnergi! Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Jeg er fornøyd slik den er pr dags dato

Omtale av  Roar

Har hatt avtale mer enn 15 år. Har alltid følt at avtalen er bra. Fornøyd med den slik den er.

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2021 15:43

Hei Roar, Så flott å høre at du er fornøyd med din strømavtale hos oss! i setter stor pris på at du har valgt NorgesEnergi som din strømleverandør i alle disse årene og håper du fortsetter som fornøyd kunde hos oss! Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Får aldri avsluttet abonnementet. Inkasso

Omtale av  Sebastian

Jeg har vært egentlig ganske fornøyd med selskapet inntil jeg skulle avsluttet. Jeg har vært i kontakt med de 3 ganger. Første gangen så fikk jeg en bekreftelse på at det skulle bli avsluttet. Det ble den aldri gjort. Andre gangen ringte jeg for at jeg hadde fått faktura som jeg ikke skulle ha siden jeg hadde avsluttet dette. Jeg fikk bekreftelse av han på kundeservicen at dette skulle de på fakturaavdelingen håndtere seg av. Etter dette skulle jeg få sluttregningen. Det har jeg aldri fått og nå har jeg fått en ny faktura. Etter denne så kontaktet jeg de en tredje gang via mail og fikk ALDRI SVAR. Nå har jeg fått inkassovarsling på den de skulle ha slettet for nesten en måned siden.

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2021 15:43

Hei Sebastian, Jeg beklager at du har hatt en dårlig opplevelse hos NorgesEnergi - det ønsker vi selvfølgelig ikke. Jeg håper du har mulighet til å kontakt oss igjen slik at vi får ordnet opp i dette. Vi har for tiden stor pågang i alle våre kanaler, noe som dessverre fører til lengre behandlingstid per mail enn normalt. Kontakt oss derfor gjerne per telefon: 38 10 00 80. Vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (1)

Dårlig prismatch, legger på tilleggsprodukter uten godkjenning

Omtale av  Lise

Har vært kunde lenge. Så ble jeg anbefalt å prøve ut prismatch og var da veldig fornøyd med å ha Norges energi. Jeg var så fornøyd at jeg anbefalte de videre. Ettersom fler har begynt å benytte seg av prismatcher endret de nå vilkårene som gjør at kundene får enda mindre valgmuligheter. Kommer til å bytte strømselskap kun på grunn av dette. I tillegg legger de bare på tilleggsprodukter, har vært i kontakt med de som sier at det er rart at det har blitt lagt på, har fått det endret - men hadde skrevet gjentatte ganger at det ikke skulle være tilleggsprodukter, likevel klarer de å legge det på. Jeg forstår ikke hvordan det kan være mulig! Vi som kunder opplever at det er kaos hos Norges energi, fakturaene er ikke riktig, og nå har de begynt å sende ut strømfakturaen uten nettleia for flere av oss, noe som betyr at ved neste faktura vil jeg få to nettleier og strøm. Jeg er kjent med at jeg ikke er den eneste. Jeg har vært i kontakt med Norges energi flere ganger på grunn av dette. Jeg kan dessverre ikke anbefale Norges Energi videre lenger!

Svar fra NorgesEnergi
20.09.2021 15:43

Hei Lise! Det stemmer at vi nylig har oppdatert våre vilkår for Prismatch, og det er beklagelig å høre at du nå ikke er fornøyd med vårt prismatch-tilbud. Som følge av endringen matcher vi dessverre ikke avtaler med negativt påslag. NorgesEnergi ønsker ikke å bidra til at lokkeprisavtaler skal bli standarden i bransjen og derfor vil vi ikke prismatche mot denne type avtaler. Lokkeprisavtalene øker også kraftig i pris over tid, og gir et falskt bilde av avtalens gunstighet. Vi har derfor valgt å ikke tilby prismatch ved denne type avtaler. Prismatch kan derimot benyttes mot vanlige spotpris og variable strømavtaler som ikke inneholder bindingstid. Våre fordelsprodukter skal alltid informeres om samt godkjennes ved registrering. Dersom du er usikker på hvordan dine fordelsprodukter har blitt registrert hos oss håper jeg du har mulighet til å ta kontakt med oss igjen, så skal vi selvfølgelig undersøke dette videre. Vi har i sommer hatt et omfattende systembytte, dette har dessverre bydd på noen utfordringer mtp fakturering, og vi beklager at du har opplevd problemer med faktura hos oss i denne perioden. Vi tror og håper derimot at systembytte vil gange våre kunder og at alt er i orden ila kort tid. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80, kundesenteret har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (2)

Rot med brukergjenkjenning! Laaang ventetid på hjelp og svar

Omtale av  Kjell E

Skal sjekke fakturaen - får svar «ukjent bruker»! Kunde i mange år!

Svar fra NorgesEnergi
18.09.2021 13:18

Hei Kjell, Jeg beklager dersom du har hatt vansker med å få tak på oss. Dersom du legger igjen ditt telefonnummer vil vi selvfølgelig ringe deg tilbake så snart en kundebehandler er ledig. Vi vil da hjelpe deg med tilgang til MinSide. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. Vi har åpent mandag-fredag. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Slett kundeservice

Omtale av  Camilla

Stay away ! Kundeservice fra helvete, ingen forståelse, ingen vilje så da må det være evnene det står på. Å når dem ikke evner så er dem heller ikke egnet til å gjøre jobben de er satt til.

Svar fra NorgesEnergi
18.09.2021 13:18

Hei Camilla! Det er svært beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med hjelpen du mottok i kontakt med kundesenteret vårt. Jeg håper du har anledning til å kontakte oss igjen, så kan vi se nærmere på saken. Kontakt oss gjerne per tlf 38 10 00 80. Vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (1)

Jeg er fornøyd

Omtale av  May B. A

Jeg er fornøyd som kunde, vil ikke bytte strømleverandør.

Svar fra NorgesEnergi
18.09.2021 13:18

Hei May! Takk for at du har tatt deg tid til å legge igjen en hyggelig tilbakemelding - det setter vi stor pris på! Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Meget bra service

Omtale av  Knut Å

Jeg er meget fornøyd med Norges energi anbefales på det sterkeste

Svar fra NorgesEnergi
18.09.2021 13:18

Hei Knut! Så hyggelig å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør, tusen takk for tilbakemelding! Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Legger på tjenester som ikke er bestilt. Stur unna

Omtale av  Morten G

Ved en feil ble NorgesEnergi valgt som leverandør ved et boligkjøp. Så når faktura kom at de hadde lagt til en tjeneste jeg ikke hadde bestilt. Jeg må nok ta det litt på min kappe som trodde at de ikke ville gå aktivt inn å lure meg…

Svar fra NorgesEnergi
10.09.2021 14:58

Hei Morten, Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør. Ved innsalg skal du selvfølgelig alltid få god informasjon om strømavtale og eventuelle fordelsprodukter i avtalen. Våre fordelsprodukter er alltid valgfrie og uten binding. Ta gjerne kontakt så vil vi se nærmere på avtalen din hos oss. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. Vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (3)

Forslag til nytt slagord: Vi ringer hele tiden!

Omtale av  Jan O

Jeg har reservert meg mot salg over telefon (brønnøysundregisteret) men... Aldri har jeg blitt ringt mer. med en gang Norgesenergi får tak i ditt telefonnummer har du en mørk tid i vente. fra første telefon ba jeg om å ikke bli ringt fra norgesenergi, om å bli fjernet fra telefonlistene og om det var noe særdeles viktig kunne de kontakte meg via epost. de fire neste dagene ringte de meg igjen, hver dag - og jeg gav de samme beskjedene. etter telefoner og eposter til norgesenergi fra MEG fikk jeg fred i ca 1 år. men nå er de tilbake, med mer pågangsmot en noen gang. norgesenergi ringer mer en microsoftsvindlere og mamma. De eneste jeg kan anbefale norgesenergi til er mennesker som er særdeles ensomme og som elsker å høre på salgsargumenter i telefonen.

Svar fra NorgesEnergi
10.09.2021 14:54

Hei Jan, Det er svært beklagelig dersom du har blitt oppringt til tross for at du er registrert i Brønnøysundregisterert. Dette skal ikke forekomme og jeg håper derfor du har mulighet til å ta kontakt slik at vi får undersøkt dette nærmere. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80, eventuelt via e-post: [email protected]. Vi har åpent mandag-fredag 08-16. Henvis gjerne til dette inlegget og til meg. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (2)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fungerer godt

Omtale av  Nils A. O

Leverer som avtalt, uten ekstra mas. Jeg setter pris på å slippe stadig tlf. om tilbud. Det er ok at slikt kommer i brevs form.

Svar fra NorgesEnergi
10.09.2021 14:54

Hei Nils! Så flott å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør - takk for tilbakemelding. mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR