DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg håper dere har en grådig god dag på kontoret, for jeg har definitivt hatt mine utfordringer med å holde tritt med deres kjærlighet for tall. Jeg føler meg noen ganger som Robin Hood, bare uten buen og pilene, og jeg prøver å redde pengene mine fra å ende opp som fangene deres i Sherwood-skatteskrinet. Er det virkelig nødvendig å ta en liten bit av kaken min hver gang jeg gjør en transaksjon? Jeg føler meg som en deltaker i et bakeprogram, men jeg har aldri bedt om å dele premien min med dere! Og hva med disse gebyrene? Jeg trodde jeg hadde abonnert på et sportsnettverk med alle de "overføringsavgiftene" dere krever. Hver gang jeg ser på kontoen min, føler jeg meg som en stuntmann som hopper over hindringer for å unngå å betale ekstra. Kan dere ikke bare gi meg en breakdance-leksjon istedenfor? Til slutt, la oss ikke engang snakke om rentene. Jeg føler meg som en karakter i en dårlig romantisk film der dere prøver å stjele hjertet mitt, men bare ender opp med å stjele lommeboken min. Jeg håper dere tar denne klagen med en god porsjon humor, for jeg prøver virkelig å le av det grådige spillshowet deres. La oss gjøre bankopplevelsen mindre som en heist-film og mer som en komedie!
Hei! Vi har ingen gebyrer for overførsler i Norge, så er litt usikker på hvilke type transaksjoner du mener. Vi kan gjerne se nærmere på dette. Du kan ta kontakt med kundesenteret på chat fra innlogget nettbank/mobilbank, eller på telefon 915 04800. Dersom du ringer inn til oss kan vi samtidig se på om det er noe vi kan gjøre med renten din :-) /Frida
Oppsummering av elendig kundeservice: - En belastning skjedde uten min godkjenning. - Jeg sperret korter mitt umiddelbart og ringte dem opp. De sa at jeg måtte vente til 2. januar for å sende inn et krav. Hvorfor ikke bare gjøre det på stedet, sånn at jeg slipper å vente til 2. januar? - Jeg ventet til 2. januar. Fremdeles ikke mulig å sende inn et krav. - Jeg fikk til å sende inn et krav i dag som er 4. januar. Jeg stoler ikke på DNB lenger. Dere tapte meg penger og jeg kommer til å bytte bank hvis dere ikke fikser det snarest mulig.
Hei, Alban. Det er alltid kjedelig når det skjer ukjente belastninger på kortet. Grunnen til at du må vente med å sende et krav (reklamasjon) er fordi beløpet må være bokført på konto før det er mulig å sende inn en sak. En reservasjon betyr at noen har gjort krav i pengene, og den kan i teorien slettes. Det er først når betalingen er bokført at trekket er endelig, og da kan man sende en reklamasjonssak. Vi hjelper deg mer enn gjerne med reklamasjonssaken din så fort beløpet er bokført :) /Hilsen Even
På grunn av at jeg har et NUF så sletta de kontoen min (jeg har også et AS, denne kontoen ble ikke sletta) uten at de tok personlig kontakt. Jeg sendte klage til bedriftsavd. uten å få svar.
Hei, Dagfinn! Etter jul og nyttår er det noe lenger ventetid på skriftlige henvendelser enn normalt, så du vil helst sikkert få svar på henvendelsen så fort noen får sett på den. Hvis det haster kan du alltid ta kontakt med oss på telefon 915 04800 eller på chat i nettbanken, så kan vi se på det med en gang :) /Even
Saldo stemmer ikke i det hele tatt den siste uka. Jeg hadde 300-400 kr på konto. Jeg overførte 600 kr fra annen konto. Pengene ble borte fra opprinnelig konto, men dukket ikke opp på konto jeg overførte til. Derimot gikk konto heller i minus, og selv om det ble satt inn 1000 kroner rikket ikke saldo seg fra MINUS 174 kr - og akkurat der har den stått i ca en uke. Jeg har sjekket hver eneste dag, for å se om dette skulle rette seg opp automatisk, men saldoen har vært akkurat den samme: minus 174. Ingen regning hadde blitt trukket og kortet var ikke brukt på noen måte. Jeg har sittet her uten penger i flere dager pga dette tullet. I dag snakket jeg med to forskjellige på kundeservice. Den ene påstår at jeg hadde 640 kroner på konto i går... Den andre kunne ikke se dette... Ingenting henger på greip! Og så vidt jeg kan se har Sbanken/Dnb surret bort 1400-1500 kroner av mine penger! Tro meg, jeg skal bytte bank. Aldri mer DnB!
Hei Lisa! Dette var leit å høre. Her vil jeg anbefale deg å sende oss en melding fra postkassen i nettbanken, så vi kan se nærmere på hva som har skjedd for deg. Sannsynligvis er det en eldre transaksjon som er trukket nå, da legger den seg på datoen for opprinnelig bruk, men med bokføringsdato den datoen den ble trukket. Det skal vi kunne se om du tar kontakt med oss. Håper du får en god dag! /Lene
Er nesten umulig å få tak i(snakke med et menneske). Rask til å sette opp renten maksimalt, treg til å sette opp innskuddsrente + å gi info om hva som er mest gunstig for kunden. Også svært irriterende at de lønner en ualminnelig usympatisk leder(slik oppfatter jeg henne i det offentlige(tv osv)) uanstendig høyt(hvorfor gjør ikke staten som stor eier noe med dette, er over min forstand).
Heisann. Takk for at du skriver til oss. Vi er tilgjengelig på telefon og chat mellom 07.00-23.00 hver dag. Håper du kan ta kontakt igjen, dersom det er noe du lurer på. Vi ønsker gjerne å komme med tips om hva som passer deg best. /Mariell
Hatt samme bank i over 30 år og er storfornøyd med det
Så gøy å lese! Tusen takk for tilbakemelding :) /Mariell
Veldig fornøyd med det meste. For alltid hjelp når jeg trenger det.
Hei Mauro! Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding :-) /Viktoria
Hvis man «sitter stille i båten» er det ingen i DNB som gir deg fornuftige råd imens båten synker! En ber deg om å «ro mens livbåten er i luften» , en er opptatt av at det finnes «rutiner for HMS» og en spiller fiolin! Samlet sett så seiler faktisk «Titanic» videre ved hjelp av alle forbrukerens «fingre som tetter hullet i skipet» , imens kapteinen sitter fint på naboskipet og skåler med sine kollegaer 🫡
Hei, takk for tilbakemelding. Vi er ikke helt sikte på hva du prøver å si her, men om du føler at du ikke har blitt tatt godt vare på som kunde hos oss anbefaler vi å ta kontakt med vårt kontaktsenter så vi kan se nærmere på ditt kundeforhold. Vi tilbyr en rekke løsninger til våre kunder, som feks. innsyn i sparing så vi kan finne skreddersydd spareløsning for deg, refinansiering av kreditter i andre banker og masse annet. Vi kan dessverre ikke vite alt om våre kunder, og det er på sett og vis en bra ting også. Hvis man har noen spørsmål om hvordan vi kan gjøre ditt kundeforhold hos oss bedre anbefaler vi å ta kontakt så vi kan få sett nærmere på det /Vinjar
Undrar om det är någon där som gillar sitt jobb? eller vad det är för typ av människor de anställer? hade jag kunnat ge 0 stjärna så hade de fått de. Gör ont att ge dem 1 stjärna och det får mig nästa till att inte vilja ge dem omdöme!
Hei, det er leit å høre du har denne oppfatningen av våre ansatte. Det er svært mange som liker å jobbe i, og som er stolte av å være ansatte i DNB. Vi hadde likt om du kunne være med konsis på hva din misnøye er så vi kan ta det med videre til forbedring /Vinjar
Jeg har lån i DnB privat og bedrift og overførte "dagligbank bedrift" til DnB fra Danske Bank fordi regnskapsfører anbefalte. Fikk for en stund siden brev fra DnB, med spørsmål om valg, om jeg ønsket DnB eller S-banken som bank. Jeg har også s-banken privat. Jeg valgte s-banken. Fikk da beskjed fra DnB at alle mine bankforhold nå ble satt over til DnB-systemet, også min private s-bank. DnB har for alle praktisk forhold norges dårligste nettbank. Jeg fortalte at i så fall måtte jeg finne en ny bank til mine privat-konto, og at jeg ville finne en ny bank for bedriftens daglige drift, om jeg ikke fikk benytte s-bankens system i stedet for. S-banken har i flere tiår hatt norges beste nettbbank. Men nei, svaret var at nei, det gikk ikke. Så da jeg fortalte at jeg da måtte finne ny privatbank samt ny bedriftsbank for den daglige driften av bedriften sa vedkommende i DnB at det måtte jeg bare gjøre, for det var ikke noe hun fikk gjort med det. Så nå kaster DnB sine s-bank-kunder på dør, og i stedet for å benytte den elegante og enkle s-bank-nettbankens løsninger går de over til at alle skal benytte Norges dårligste nettbank, DnB.
Hei, Jonny. Jeg har forståelse for at bytte av konsept kan oppleves negativt, men jeg håper samtidig at du er villig til å gi oss en sjanse til å skape gode opplevelser for deg som bankkunde. Det er hovedfokuset vårt i en prosess som kan være vanskelig for både oss og kundene. Når det er sagt: Du har alltid full valgfrihet på hvilken av de to merkevarene du ønsker å bruke. Vi har bare etter beste evne vurdert hvilken merkevare vi tror passer best for deg basert på hvilke produkter du har i begge bankene i dag, ettersom vi ikke har anledning til å tilby produkter til én og samme bankkunde i begge banker. Du står likevel helt fritt til å bli værende i Sbanken om kundeforholdet ditt i DNB avsluttes. /Hilsen Even
Problem med innlogging, umulig å få i tale. Nettsida deira ser ut til å være optimalisert for å unngå kontakt med vanlige kundar. Ingen kunderådgjevarar tar telefonen, og du blir broten etter to minutt.
Hei, Leif. Det var ikke kjekt å høre at du har problemer med å komme i kontakt med oss. Det er for tiden stort trykk mot kundesenteret vårt på enkelte tidspunkter i løpet av dagen, spesielt mellom 10 og 16. Vi er åpen fra 07-23 hver dag, og på ettermiddag/kveld er det ofte kortere ventetid for å komme gjennom til en ledig rådgiver :-) /Even
Dette er den verste banken i historien. Det går jo ikke ann å få tak i DNB kundeservice lenger. Er bare en AI stemme som ikke skjønner at du vil ha tak i kundeservice, kommer med idiotiske forslag på noe jeg ikke spørr om. At folk velger denne banken er for meg helt ufattlelig. Synd jeg ikke bytta bank når de kjøpte opp postbanken, som VAR en fantastisk bank! Jeg veit at jeg skal bort fra denna banken snarest!
Hei! Så leit å høre at du er misfornøyd med taleportalen vår på telefon. Denne får stadig forbedringer for å gjøre det enklere å havne på riktig sted/riktig avdeling. Vi har også chat i nettbanken og mobilbanken, så gi gjerne chatten et forsøk dersom du synes det er vanskelig å komme igjennom på telefon :-) /Frida
Behjelpelig med å sette ned renten og lage tilpassede lånedtilbud. Nettbanken kunne vært mer logisk. Ligg vanskelig å finne alt .
Hei Ole! Tusen takk for tilbakemeldingen. Nettbanken vår er for tiden under oppussing og vi jobber med forbedringer der, men veldig kjekt at du er fornøyd ellers :) /Marthe
DNB lyver når de uttaler seg om apple pay. Når de får et direkte spørsmål om hvorfor ikke Apple Pay blir brukt på lik linje som Google pay svarer de ikke på spørsmålet. De forteller heller om helt andre ting. Litt som at det lønner seg å meditere når renten blir satt opp. De er i dag norges største bank så de synes det er greit å holde kunder som gissel. I norge så er iphonen en av de mest brukte telefoner blant unge. Nye kunder som kanskje vil beholde alle egenskaper som telefonen gir dem.
Hei! Leit å lese at du er misfornøyd med oss. Du finner mer utfyllende svar rundt Apple Pay her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. /Marthe
For den vanlige mann i gata er denne banken en katastrofe....Det nye slagordet til DNB burde være "Hvorfor gjøre ting enkelt ,når man kan gjøre det vanskelig"......
Hei Runar. Trist å høre at du føler det slik. Vi verdsetter kundene våre og prøver alltid å gi den beste kundeopplevelsen. Ta gjerne kontakt med oss om det er noe som ikke har blitt løst skikkelig. /Thomas
Hvis ikke «merkevaren» er riktig valg for meg, kan vi gå gjennom produktene og behovene mine og se hva som må endres for at jeg skal passe inn i den merkevaren jeg ønsker???? Så hvis jeg ønsker «merkevaren sbanken» som jeg byttet til, for å komme meg vekk fra DNB, som virkelig, helt seriøst, MÅ jobbe med enorme resurser for å i det hele tatt klare å bli så dårlig på alle felt. Dette kan ikke være tilfeldig. Så dårlige dere er på ALLE felt, MÅ man jobbe for å få til. Å jeg er heldigvis, eller uheldigvis kanskje, ikke alene om å synes dette. Dere når ut til alle med den råtne merkevaren DNB. Kan dere endre, slik at jeg kan fortsette å bruke sbanken, slik den var før dere fikk spredt den giftige og ødeleggende kreften fra DNB til sbanken? Det høres for godt ut til å være sant. Er dere sikker på at dette ikke bare er ren løgn? Enda en løgn for å prøve å pynte på fakta som kommer fram her hvor folk forteller sin faktiske mening. Det er helt skremmende å se at det knapt finnes fornøyde kunder hos dere. Eller har dere kanskje betalt de ansatte for å legge ut en positiv melding? For at det skal være noen få positive meldinger også?
God morgen Richard. Trist å høre at du er så misfornøyd med oss. Jeg har forståelse for at bytte av konsept kan oppleves negativt, men du har alltid full valgfrihet på hvilken av de to merkevarene du ønsker å bruke. Vi har bare etter beste evne vurdert hvilken merkevare vi tror passer best for deg basert på hvilke produkter du har i begge bankene i dag, ettersom vi ikke har anledning til å tilby produkter til én og samme bankkunde i begge banker. /Thomas