DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har i utgangspunktet ønsket å ha DNB Mastercard for å kunne bruke de gode tilbudene i Supertilbud. Før var det ikke et krav å bestille hele pakke for å kunne ha kredittkort i DNB, men nå må man ha brukskonto, debetkort og bli kunde av nesten alle tjenester kun for å få sjansen å ha kredittkort. Så da bestemmer jeg meg for å avslutte debetkort i KLP og begynne å bruke DNB som min hovedbank. Jeg tenkte at det går sikkert helt fint, DNB må like god... Oh nei, stor NEI. Her er et par eksempler: - Pris på kontantuttak i utlandet med debetkort - 40 kr i DNB, i KLP er det helt gratis. - Pris på hurtigbetaling - 75 kr i DNB, i KLP er det 10 kr. - Pris på utenlandsk betaling - 50 kr i DNB, i KLP er det 30 kr. Du må til og med betale for å avslutte kontoen, det koster 75 kr. Men de 75 kr skal jeg betale veldig gjerne, det blir best brukt 75 kr i mitt liv. Dra til helvete DNB.
Hei Zee. Kjedelig å høre at du er misfornøyd med tjenestene og produktene våre. Vi jobber stadig med å forbedre oss og setter pris på tilbakemeldinger. Håper du en gang vil revurdere og velge oss igjen. Ønsker deg en fin dag. /Thomas
Møkkabank fra A til Å. Elendige betingelser og avvikler kundeforhold uten i det hele tatt å forsøke å finne en løsning. Null sympati fra denne banken. Bare å holde seg langt vekk!
Hei, dette er ikke slik det skal være hos oss. Her håper jeg du tar kontakt med oss via nettbanken og skriver en klage hvor du beskriver problemet og situasjonen så vi kan se nærmere på dette og forbedre på dette /Vinjar
Meget misfornøyd. Generelt dårlig opplevelse i sin helhet sammenliknet andre banker. Skulle gjerne gitt 0 av 5 om det var mulig.
Hei, leit å høre du har dette inntrykket av oss. Hvis mulig hadde vi satt pris på mer spesifikk beskrivelse av hvor du var misfornøyd så vi kan ta dette med og forbedre på våre løsninger /Vinjar
Hva er kunderservice? Dårlig opplegg tvers igjennom. Velg annen bank som i hvert fall bryr seg en promille om kundene sine.
Hei Peter! Det er veldig leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi jobber stadig med å forbedre oss, og ønsker gjerne og se nærmere på din sak. Send det gjerne til oss her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon. /Tonje
Mesker seg på Ola Nordmann som er for lat til å bytte bank, ved å sette opp utlånsrenta lenge før innskuddsrenta igjen og igjen. Bruker millioner på svindyre lokaler på Barcode, men har ikke råd til å ha kundeservice på telefon som ikke har en halvtime kø. Med mindre du sier du skal søke nytt lån eller annet de tjener penger på da, da er køen plutselig kortere. Har også ufattelig dårlig erfaring med DnB på jobb, hvor de er den klart vanskeligste banken å ha med å gjøre.
Hei Kevin! Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Flere banker kan ha lavere boliglånsrente enn oss, men flere har også høyere rente enn oss. Hvilke banker som tilbyr den laveste renten vil variere over tid. Dersom du ønsker å forhandle boliglånsrenten din kan du gjerne ringe oss på telefon 91504800. Når det gjelder innskuddsrentene våre, så tilpasser vi oss markedet og vi opplever at prisene våre står seg godt. /Tonje
Har hatt konto hos DnB hele livet, men stort sett brukt Sparebank1 til vanlig. Nå når vi sist kjøpte bolig var det kun DnB som kunne tilby lån på det beløpet vi trengte. Det var helt i grenseland til hva vi etter de nyere reglene fikk, men de strakk seg så langt de kunne. Når renten har skutt opp har de også vært behjelpelige i forhandlinger. Ingen andre klarer å slå renten. De får dog ikke full pott grunnet Chat-robot og telefon-robot. Ellers TIPP TOPP
Hei Ola! Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss, og enda gøyere å høre at dere fikk lånet dere trengte for å kunne kjøpe boligen dere ønsket! /Tonje
Dårlig kundeservice. Anbefales ikke. En bank som bruker alle pengene på reklame på tv og hundrevis av filialer, og ingenting på deg som kunde
Hei Simen! Leit å lese at du er misfornøyd med oss. Vi ønsker alltid å bli bedre, så setter stor pris på hvis du ønsker å utdype hva som gjør at du er misfornøyd med kundeservicen. /Marthe
DNB sin kundeservice har blitt verre og verre oppigjennom årene. Før hadde de 24/7 chat tilgjengelig. Nå er det fjernet og det finnes bare en ubrukelig chat robot. Når man ringer til kundeservice er man tvunget til å snakke med en robot før man får tak i et menneske. DNB har vanvittig med penger så jeg skjønner ikke hvorfor kundeservicen har blitt så pass dårlig. DNB bryr seg mere om å ta et oppgjør med Apple enn å faktisk tilby hva privat kundene ønsker. Ingen privat kunder har bedd om at DNB ikke skal støtte Apple Pay. Sparekonto rentene er latterlig lav og man må tydligvis ha minst 500.000 kr for å få sparekonto pluss renten. Dette reflekterer helt tydelig at DNB setter sine egne interesser forran kundene sine. Det jeg liker med DNB er at de er en bank fra A til Å som tilbyr mye tjenester. Jeg studerte i utlandet i noen år og de kunne faktisk sendte brukskortet mitt til Asia helt gratis. Jeg tviler sterkt på at andre banken kunne gjøre dette. Nettbanken fungerer også bra og appen er grei. Jeg synes at DNB er en god bank for kunder med store behov, men for de fleste "vanlige" kunder så har DNB vanvittige dårlig vilkår. Jeg likte Sbanken før, men nå har de ødelagt den med deres kundefientlige filosofi. Det gir faktisk ingen mening å ha DNB som bank i 2023. Bulder og Nordea er langt bedre
Hei, David! Vi setter pris på ærlige tilbakemeldinger som denne. Vi aksepterer at det er ting du liker godt med oss, og andre ting du ikke liker fullt så godt, selv om vi selvfølgelig ønsker at alle våre kunder har en så godt bankhverdag som mulig. Angående chatbot og telerobot: Chatbot svarer på mange enkle spørsmål og hjelper kunder med standarad servvicehenvendelser. Du har alltid muligheten til å skrive "Snakke med menneske/rådgiver" og komme til en kunderådgiver som vil hjelpe deg. :) /Hilsen Even
Veldig fornøyd med tjenestetilbudet og ikke minst kundebehandlingen. Har stort sett alltid fått rask og god hjelp fra kundeservice. Ikke alltid like gode på å sette renten ned når markedsrenten har gått ned. Da har en telefon fått god effekt. Seriøs og god bank. Ikke av de som har lavest lånerente men har bedret dette i det senere.
Hei, Arild! Tusen takk for at du tar deg tid til å gi oss en så fin og motiverende tilbakemelding :) /Even
Endelig har vi kommet i gang med bytteprosessen fra DNB til en annen bank. Etter mer enn 50 år som totalkunde er nok mer enn nok for min kone og meg. Denne banken har bare blitt mer og mer kundefientlig mer årene, og fortjener absolutt ikke vanlige folk som kunder. Vår anbefaling til alle dere aom er mer eller mindre misfornøyde med banken. Bytt bank. Vår påstand er at alle andre banker er bedre.
Hei Tor! Det er veldig leit å høre at dere ikke har vært fornøyd med oss. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, men send oss gjerne en melding via denne siden: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon, så vil vi se på saken din. Vi setter stor pris på tilbakemelding. /Tonje
Frekke saksbehandlere, fikk ikke forklart saken da hun avbrøt hele tiden og snakkt frekt og respektløst!
Hei. Leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse hos oss. Sånn skal det ikke være! Vi ønsker gjerne å rette opp endre inntrykket, så ta gjerne kontakt med oss igjen, slik at vi får muligheten til å hjelpe deg. :) /Even
Kortreklamasjoner behandles lukket og inhabilt. Langt og tro kundeforhold blir ikke verdsatt. DnB behandler henvendelser fra kunder som en offentlig instans; mekanisk, setter sammen ferdig formulerte politiker type svar, kan umulig hjelpe, og bestemmer når saken stoppes. Case closed.
Heisann! Dette var leit å høre om. Vi prøver alltid å behandle både kunder og saker med den største respekt, men uten å kjenne til den spesifikke saken er det litt vanskelig å si hva som har skjedd i dette tilfellet. Håper og tror at du får en bedre opplevelse hos oss neste gang :) /Even
Får du problemer, sparker de deg mens du ligger nede. Kynisme til skyene. Har vært i dette systemet altfor lenge. Sist helg hadde de lutefiskfest for rikinger. På festen ønsket dnb å overraske en velledig organisasjon. 17000 kr. Det forteller alt om dnb
Hei, Kjell. Dette var da sterke karakteristikker! Jeg kan forsikre deg om at ingen som jobber hos oss har andre ønsker enn å hjelpe til i vanskelige situasjoner. Angående donasjonen til Kirkens Bymisjon: Utgangspunktet var at vi matchet summen som ble samlet inn, som da ble kr. 17 000. Etter reaksjoner på summen økte vi raskt til 100 000 kr. Det forteller vel også alt om DNB? :) /Even
Jeg vil sterkt advare mot å benytte DnB som bank, da de har vist seg å være svært problematiske i min siste erfaring med dem. Etter å ha mottatt en utbetaling fra Stripe, valgte DnB uten forvarsel å sperre kontoen min. Til tross for at jeg har dokumentert alle transaksjonene og forsøkt å komme til en enighet, står jeg nå kun igjen med ønsket om å avslutte kundeforholdet og få tilbake pengene mine, noe som også virker vanskelig. De stjeler penger. Det mest frustrerende aspektet er den ekstremt vanskelige kommunikasjonen med DnB, da alt må gjøres gjennom e-post(DnB-UTV). Dette har ført til en ekstremt frustrerende opplevelse, og jeg håper at DnB kan forbedre sin kundeservice og hjelpe meg med å løse denne saken raskt og smidig. Jeg vil anbefale andre å være forsiktige med å velge DnB som sin bank.
Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Jeg får ikke sett saken det gjelder her, men ut fra det du skriver ser det ut til å gjelde spørsmål om transaksjoner. Banken er pålagt å innhente informasjon om innbetalinger og utbetalinger vi er usikre på. Om konto blir sperret vil denne åpnes igjen så snart vi har mottatt tilstrekkelig dokumentasjon på hva transaksjonen gjelder :-) Vi vil gjerne hjelpe deg med å løse problemet, så anbefaler å ta kontakt med kundesenteret på nytt for mer informasjon. /Frida
Elendig kundekontak. har i et par år forsøktt å løse problemer ved tilgang til vår bedriftkonto, men banken klarer ikke å løse det. Vi ønsker å skifte bank. Vi skulle helst ha byttet til en annen bank, men det er for kronglete. Jeg vil ikke anbefale noen å bruke denne banken for sin bedrift. Foreldet og ekstremt lite intuitiv nettside sammenlignet med andre banker.
Hei! Så leit å høre at du har hatt problemer med tilgang til bedriftskonto. Mulig det kan være manglende legitimering eller oppdatering av kundeopplysninger som kan være grunnen. Det får vi sjekket opp raskt dersom du ta kontakt med oss på telefon 915 04800, eller via chat i nettbanken. Vi har ingen kø for øyeblikket :-) /Frida
Dette må være norges dårligste bank. Kundesenteret svarer ikke på det man spørr om. Tekniskhelt utdatert, ikke synk av f.eks. mottakere mellom mobilbank og nettbank. Nettbanken ser ut som det vi hadde for 30 år siden. Dårlige betingelser. Høye gebyrer. først til å sette opp rente på lån, sist til å sette ned
Hei. Leit å høre at du ikke har vært fornøyd med oss. Vi ønsker gjerne å se om vi kan få til å endre inntrykket ditt, så ta gjerne kontakt med oss igjen dersom du har videre spørsmål til en tidligere sak, produktene våre eller lignende, så skal vi gjøre det vi kan for å overbevise deg om at vi faktisk ikke er så verst :) /Even