⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 371 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 371 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 371 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
997
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kynisk oppkjøpsbank med overbetalt ledelse

Omtale av  Marte

DNB har i flere år hatt de minst fornøyde bankundene i landet. Min erfaring er at de ikke svarer på telefon, er de første til å sette opp lånerenta og tar seg godt betalt for sine tjenester. De har lav rente på sparekonto, og prøver du å avslutte ditt forhold til banken tar de betalt for det også. De får en stjerne for Vipps.

Svar fra DNB Bank
22.03.2022 22:30

Hei Marte og takk for din tilbakemelding. Vi er kjent med at det for øyeblikket tar litt lengre tid for å komme i kontakt med oss, men vi jobber kontinuerlig med å se etter bedre løsninger som vil styrke både tilgjengelighet og selve prosessen med å kontakte banken. Vi setter pris på dine andre innspill og vil jobbe mer målrettet mot å bli en bank som appellerer mer til befolkningen i tiden fremover. Ha en fin kveld videre. /Stian

Oppdatering av informasjon

Omtale av  Tom N. G

Fikk brev fra DNB om at jeg måtte oppdatere kundeinformasjonen. Jeg har ikke hatt noe med den banken å gjøre de siste 15 årene. Hvorfor sender de dette til meg? Har forsøkt å nå gjennom på Kundeservice for å spørre om dette. Umulig, med mindre du ønsker å vente en halv time i telefonen. Forsøkte flere ganger. Prøvde meg på chatten. Der kunne de ikke svare på "sånt". De ba meg ringe Kundeservice! Morsomt, eller heller tragisk. Tragisk er det også at de fikk kjøpe Sbanken, som jeg har vært svært fornøyd med. Til DNB skal jeg ikke!!! Har bare hatt dårlige erfaringer med dem i de årene jeg var kunde, fra DnC og videre. Oppfordrer øverste sjef til å lese kommentarfeltene, ringe Kundeservice og få et innblikk i hvor dårlig denne banken er.

Svar fra DNB Bank
22.03.2022 22:40

Hei Tom og takk for din tilbakemelding. Dersom du er blitt kontaktet av oss for å oppdatere din kundeinformasjon, betyr dette at du enten har en aktiv tjeneste, produkt eller rolle i DNB. Vi kan gjerne hjelpe deg med å få avsluttet denne og kundeforholdet ditt, men du vil da måtte ta kontakt med oss direkte. Vi er kjent med at det er litt lengre ventetid inn til våre kunderådgivere for øyeblikket og synes dette er en veldig beklagelig situasjon. Vi ser kontinuerlig på løsninger for å forbedre situasjonen og setter pris på våre kunders tålmodighet. Fint om du kan forsøke å starte en chat eller ringe oss på 915 04800 ved åpningstid 07.00 eller nærmere stengetid 23.00 om mulig. Det vil som regel være raskere å få kontakt med en kunderådgiver på disse tidspunktene. Kunderådgivere på chat skal kunne svare på nøyaktig det samme som våre kunderådgivere på telefon, med mindre du viser til andre avdelinger i DNB. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Krever legitimasjon, men det fungerer ikke.

Omtale av  Helge

Prøver å legitimere, men det kommer kun feilmelding ved spørsmål etter QR-kode. Når jeg spør chatrobot kommer en link til samme side som gir samme feilmelding. Håpløst!

Svar fra DNB Bank
22.03.2022 22:19

Hei Helge. Det er noen telefontyper som ikke vil være mulig å legitimere seg med, eksempelvis Iphone 6/6s. Du kan legitimere deg på andre måter, eksempelvis ved å be om nettbankmelding fra rådgiver, eller oppmøte på kontor som har åpnet for drop-in. Veldig fint om du kan kontakte oss, så vi kan undersøke dette nærmere og eventuelt feilsøke BankID-applikasjonen din. Vi er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00, både på chat og telefon. Du finner åpningstider for kontorene som nå har åpnet for drop-in her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/opplysninger-kundeforhold/apningstider-dropin Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Helt elendig, ikke mulig å få kontakt

Omtale av  Linda M. F

Over 50 min ventetid på tlf, de svarer ikke på kundeservice chatten, jeg får ikke logget inn, og det finnes ingen epost. Det vil si at det er INGEN mulighet å få kontakt... Dette er ikke greit, så vi har bestemt oss å si opp alle forhold til DNB, men det lar seg jo ikke gjøre uten kontakt...Vi er 3 stk i familien m forhold til DNB og vil si opp alt bare vi får kontakt

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 18:31

Hei Linda og takk for din henvendelse, vi setter pris på det. Det er beklagelig at det tar lengre tid å komme inn til oss enn ordinært, som følge av legitimeringsprosjektet vi nå befinner oss i. Vi ønsker å få hjulpet alle våre kunder på en god og effektiv måte og ser kontinuerlig på tiltak vi kan gjøre for å forbedre situasjonen. Forsøk gjerne å ring oss like etter åpningstid eller utpå kvelden, om mulig. Vi ser av erfaring at det her vil være lavere kø inn til oss, som medfører at vi får bistått kundene raskere. Jeg er imidlertid ikke kjent med at det foreligger problemer på chat-løsningen vår, spurte du om å bli satt over til en kunderådgiver? Det er viktig at du er innlogget i nettbanken for at du skal få pratet med en kunderådgiver. Kunder som tar kontakt uten å være innlogget i nettbanken vil kun få valg om bistand fra chat-robot. Det er også mulig å ta kontakt med oss fra postkassen din, men ta gjerne forbehold om at det her foreligger et par virkedagers behandlingstid. Du kan sende oss en skriftlig henvendelse ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Det er veldig leit å høre at dere vurderer bankbytte, vi håper imidlertid at dere fortsetter som kunder i DNB og at vi i tiden fremover får forsterket deres inntrykk og tillit rundt banktjenestene vi leverer. Ha en fin dag videre. /Stian

Sky unna som pesten!

Omtale av  Troglodytten

Det er mange grunner til at DNB har vært den minst likte banken de siste 20 årene i følge Norsk Kundebarometer, gjør et Google søk dersom du vil bekrefte denne påstanden, jeg får neppe lov til å legge inn linker i denne omtalen. Høye gebyrer, dårlig og upersonlig kundeservice, tjenester avsluttes uten at man blir informert.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 18:50

Hei og takk for dine tilbakemeldinger. Leit å høre at du ikke er fornøyd med DNB som bank. Som alle andre banker har vi tjenester og produkter som er prislagt. Her har vi i hovedsak alternativer til de samme tjenestene og produktene som ikke medfører gebyrer, gjerne ved at disse tjenestene er selvbetjente i nettbank eller mobilbank. For å få et bedre overblikk over hvilke gebyrer vi har, er det mulig for kundene våre å ta en titt på prislisten vår: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . Her er alle prislagte tjenester listet opp. Ved avslutning av tjenester sender vi alltid ut bekreftelse eller varsel på forhånd, slik at våre kunder er informert i god tid. Er du misfornøyd i møte med en kundebehandler oppfordrer vi deg til å sende oss en tilbakemelding på dette fra nettbanken din, ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Vi ønsker bestandig å forbedre oss for kundene våre, slik at bankhverdagen blir best mulig. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Har firmakonto

Omtale av  Bjørn T

Kjeltringer! Dere trenger ikke suge ut penger fra kontoen vår for de minste ting vi ønsker å gjøre som feks å betale en faktura. De fleste andre banker idag tar null og nix for slikt! Har lite positivt å nevne her desverre!

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 18:53

Hei Bjørn og takk for dine tilbakemeldinger, det setter vi pris på. Ta gjerne en titt over vår prisliste tilknyttet produkter og tjenester for bedriftskunder: https://www.dnb.no/bedrift/priser . Dette vil kunne gi deg en oversikt over hvilke tjenester og produkter som medfører gebyr. Vi oppfordrer deg gjerne å ta kontakt med oss direkte, dersom du er misfornøyd med enkelte tjenester eller produkter. På denne måten kan vi sammen med deg undersøke om vi har alternativer som er mer gunstig for dere, eller om det er tiltak vi kan få gjort for å levere en bedre bankhverdag for bedriftskundene vår. Ha en fin kveld videre. /Stian

Gebyrer, tidlig renteheving og dårlig kundeoppfølging

Omtale av  Trond A

Plutselige gebyrer, liten vilje til hjelp på kundeservice og generelt dårlige betingelser. Alltid tidlig ute med rentehevinger

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 17:54

Hei Trond A og takk for dine tilbakemeldinger, vi setter pris på det. Det er beklagelig at du har et slikt inntrykk av DNB, vi ønsker jo nettopp å være det stikk motsatte for deg og alle andre kunder. Som de fleste andre banker tilbyr vi tjenester og produkter som er prislagte, men vi opererer ikke med plutselige gebyrer. Alt av prislagte tjenester informeres om i vår prisliste, ta gjerne en titt på denne her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . Vi jobber bestandig mot å bli Norges beste kundesenter og ønsker levere effektiv og god service i møte med kundene. Opplever du dårlig kundebehandling er det veldig fint om du registrerer en tilbakemelding på dette, innspill fra kunder er svært viktig for at vi som bank skal kunne videreutvikle oss i riktig retning. Det er mulig å sende inn en klage til oss i nettbanken ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Vi er kjent for å være tidlig ute med varsling dersom det skjer renteheving på boliglån, men dette anser vi som en positiv ting. Renteheving påvirker bankene generelt og ikke kun DNB spesifikt. Vi ønsker derfor at kundene våre får informasjon om dette tidligst mulig, for at kundene våre skal få tid til å venne seg til justeringen som inntreffer. Ønsker deg en riktig fin dag videre. /Stian

Dårlig bank.

Omtale av  Janne

Dårlig nettbank, moblibank som mangler mange funksjoner, dyrt med gebyrer, høy rente, lang svartid på telefon, elendig robot. Tungvindt med signering av dokumenter. Det er vel stort sett dette man trenger av banken i det daglige. Vurderer å bytte.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 19:14

Hei Janne og takk for dine tilbakemeldinger. Leit å høre at du ikke er fornøyd med våre løsninger, service, produkter og tjenester. Send gjerne innspill til oss om du har forslag til hvordan vi kunne blitt bedre på disse områdene, så skal vi ta en nærmere titt på dette. Du kan sende en melding på kritikkverdige forhold og registrere innspill fra nettbanken din, ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre løsninger, produkter og tjenester i DNB, slik at kundene våre skal gå en enklere hverdag i møte. Som andre banker har vi prislagte tjenester, men vi har også fått på plass selvbetjente løsninger som er kostnadsfri å gjennomføre. Mobilbanken vår er i forandring og det implementeres stadig nye spennende funksjoner her, blant annet fikk vi nylig på plass transaksjonssøk i mobilbanken. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Forferdelig

Omtale av  Halvard F

En helt forferdelig bank og være kunde i. Elendig kundeservice, skyhøye gebyrer, de siste som setter ned rente på lån hvis de i det hele tatt gjør det, men de første som øker den umiddelbart. Styr unna denne banken.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 20:20

Hei Halvard og takk for din tilbakemelding. Det stemmer som du sier at vi på lik linje med andre banker i Norge har vært nødt å heve lånerenten tidligere. Vi ønsker imidlertid varsle dette tidlig slik at kundene våre får tid til å forberede seg på justeringen. Det stemmer ikke at vi var de første som økte renten i siste omgang, men vi som alle andre banker så oss nødt til å justere etter at styringsrenten ble økt av Sentralbanken. Mange av gebyrene våre er knyttet opp mot prislagte tjenester som i hovedsak er valgfri, du finner en oversikt her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . For mange av disse tjenestene har vi alternativer som er kostnadsfri, men som gjerne er selvbetjente løsninger enten via mobilbank eller nettbank. Eksempelvis kan man som alternativ til SMS-tjenester rundt saldo benytte seg av Widget via Mobilbanken. Vi har registrert innspillet ditt på at vår kundeservice ikke er tilstrekkelig og vil jobbe kontinuerlig for å forbedre denne. Det er vårt mål at kundene våre skal være stolte av å være kunder i DNB og at de får den hjelpen de behøver. Ha en fin kveld videre. /Stian

Profittjagende

Omtale av  Kurt

En bank som har flere milliarder i overskudd har en totalt annen strategi enn å være opptatt av betingelsene til private bruker- og lånekunder. Styr unna…

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 20:11

Hei Kurt og takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke føler vår strategi innebærer fokus på betingelsene hos våre private kunder og her spesifikt lånekunder. Vi jobber kontinuerlig med å tilby bedre betingelser og løsninger for alle våre kunder, uavhengig om de har lån eller andre produkter hos oss. Vi ønsker å være en bank for flertallet og levere tjenester og produkter som bidrar til en enklere hverdag. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Høy rente

Omtale av  T

Høy rente, dårlig nettbank og dårlig mobilbank løsninger. Lite info om bytte lån med tanke på renter, men veldig flinke til å promotere dyre pakker m dårlige betingelser.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 19:29

Hei og takk for din tilbakemelding, vi setter pris på det. Leit å høre at du ikke er fornøyd med nettbank, mobilbank og lånerente. Dersom du tar kontakt med en lånerådgiver direkte vil vi kunne undersøke om vi kan gjøre justeringer på renten din. Du kan komme i kontakt med en lånerådgiver ved å ringe 915 04800, eller sende en melding fra nettbanken din (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss). Har du forslag eller mulighet til å utdype hva du er misfornøyd med rundt mobil - og nettbanken vår, hører vi gjerne på deg. Send oss gjerne en nettbankmelding på dette, slik at vi får sørget for at det havner hos riktig instans. Det jobbes for øvrig løpende med endringer for både mobil og nettbank per i dag og vi lanserte eksempelvis nylig mulighet for transaksjonssøk i mobilbanken vår. Ønsker deg en riktig fin dag videre. /Stian

Brev fra DNB

Omtale av  Asbjørn V

Jeg er ikke kunde i DNB men i Sbanken. Jeg fikk brev i posten fra DNB om å oppdatere informasjonen min. Men ingen forklaring/info hvorfor. Har det med bankoppkjøpet å gjøre?. Da jeg sendte beskjed og sa jeg ikke er kunde fikk jeg beskjed tilbake "ok, da kan du bare se vekk i fra det". Greitt, mye styr for ingenting altså, hva er hensikten med dette DNB?

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 17:42

Hei Asbjørn og takk for at du tar kontakt med oss her, vi setter pris på dine tilbakemeldinger. Her kan det høres ut som du har fått en motstridende melding. Dersom du har mottatt beskjed fra DNB om at du vil måtte oppdatere din informasjon, skyldes dette at vi er lovpålagt til å innhente manglende informasjon fra deg. Årsak til at du har blitt kontaktet kan skyldes flere årsaker, eksempelvis en inaktiv konto, rolle eller tjeneste som ikke er blitt helt avsluttet enda. Fint om du tar kontakt med oss på nytt så vi får undersøkt dette nærmere, meldingen er ikke i forbindelse med oppkjøpet av Sbanken, dette gjelder spesifikt til DNB. Våre rådgivere er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00 og bistår deg gledelig via chat eller telefon (915 04800). Ønsker deg en riktig fin dag videre. /Stian

Drittbank fra A til Å

Omtale av  Rune D

Alltid først med å øke renten når den går opp og sist med å senke den når den går ned! Gebyrer på all jobb man selv gjør i nettbanken! Millionlønninger til sjefer🤮

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 21:53

Hei Rune. Vi setter pris på din tilbakemelding. Det stemmer at vi er tidlig ute med å varsle om renteendringer, dette gjør vi for at kundene våre skal være informert i tilstrekkelig tid før endringen inntreffer. På lik linje med andre banker så vi oss nødt til å gjøre justeringer på renten etter Sentralbankens beslutning om å heve styringsrenten. Det var annen bank som var først ute å varsle om renteoppgang sist. Det er kjent praksis at det foreligger prislagte tjenester for banker i Norge, for våre prislagte tjenester finnes det her en prisliste med full oversikt over tjenester og produkter som medfører gebyr: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris Flere av våre prislagte tjenester har kostnadsfrie alternativer, som tar utgangspunkt i selvbetjente løsninger i mobil eller nettbank. Om du er usikker på om vi har alternativer til en prislagt tjeneste du bruker hos oss, som vil være kostnadsfri, er det fint om du tar kontakt direkte med en av våre kunderådgivere. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Håpløs

Omtale av  Lei

Vanskelig å navigere på siden, dårlig kundeservice. Utrolig lang ventetid for å få kontakt på tlf

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 20:39

Hei og takk for tilbakemelding. Kjipt å høre at du synes det er vanskelig å navigere på siden vår, har du prøvd å søke etter det du ønsker å finne? Vi har et søkefelt med filtrering som vil gjøre det enklere for deg å finne direkte fram til informasjonen du behøver å finne. Vi er kjent med at det for øyeblikket er økt ventetid for å komme i kontakt med rådgiver. Dette er selvfølgelig utrolig beklagelig, da vi ønsker å få hjulpet alle våre kunder på en effektiv og god måte. Vi ser kontinuerlig på måter vi kan forenkle måten kunder kommer i kontakt med oss på og tilgjengeligheten vår. Vi setter imidlertid stor pris på din tålmodighet og oppfordrer deg til å forsøke å kontakte oss på chat neste gang du opplever stor ventetid på telefon. Vi har kunderådgivere på chat i samme tidsrom (07.00-23.00) som bistår deg gledelig. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Underlig at en bank kan være så dårlig

Omtale av  Martin

Kundefokus: katastrofe. Svært vanskelig å komme i kontakt med et menneske som kan hjelpe. Om man er så heldig til slutt, så er imøtekommenheten fraværende. Og hvorfor ikke ha en e-post man kan nå dem på? I mange tilfeller mye bedre enn endeløs telefonkø eller chat, for kunden (men det betyr visst ikke noe). Priser: Masse gebyrer, og først med å sette opp lånerenten, og dårlig innskuddsrente. Troverdighet/moral: Dømt for å ha svindlet privatkunder, og 400 mill i gebyr for manglende etterlevelse av hvitvaskingsloven. Det er helt utenfor min fatteevne at de overhode har privatkunder. Jeg ble kunde der pga. et "lokketilbud" for studenter, men kom meg raskt ut.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 22:00

Hei Martin. Vi er kjent med at det for øyeblikket er lengre ventetid enn ordinært for å komme i kontakt med rådgiver via telefon og chat. Vi ser kontinuerlig på løsninger for å forenkle måten kunder kan komme i kontakt med oss på. Vi ønsker naturligvis å hjelpe alle våre kunder på en effektiv og god måte. Årsaken til at vi ikke benytter e-post er for banken og kundens egen sikkerhet. E-post anses ikke som sikker kanal for deling av sensitive opplysninger, men kunder vil kunne sende skriftlig henvendelse fra nettbanken sin (Dagligbank og lån - postkasse - skriv til oss). Leit å høre at du opplever at våre produkter ikke er tilfredsstillende. Vi har masse produkter med ulike betingelser hos oss, men innskuddsrenten er felles for alle våre kunder. Ønsker man likevel høyere avkastning vil man på egen risiko kunne investere alternativt. Her har vi en rekke verktøy for å gjøre det enklere for kunden, blant annet vår egen Spare-app, nyhetsbrev fra DNB Markets og autoriserte sparerådgivere som tilbyr fondsrådgivning. Det stemmer at vi har vært tidlig ute med å sette opp lånerenten, men dette gjøres med utgangspunkt i at det skal komme kundene til fordel. Vi så oss nødt på lik linje med de fleste andre banker i Norge å øke lånerenten, etter Sentralbanken sin beslutning om å heve styringsrenten. Vår tanke var at en tidlig varsling av dette ville gi våre kunder lengre tid til å forberede seg til justeringen inntraff. Under siste økning stemmer det imidlertid ikke at DnB var først ute med varsling om dette. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Skuffet fra A til Å

Omtale av  Niels

Kort beskrivelsen 1. Ventetiden på telefonen, for å snakke med noen er ekstremt lang, samt at man tilstadighet blir brutt. 2. Dnb brukte 14 dager for å overføre MINE penger fra MITT spareprodukter, til MIN brukskonto!!!! Som betydde at jeg måtte ta opp forbrukslån i konkurrende bank 3. Alltid først til å sette opp boligrenta. 4. Gebyrer som ikke ligner noen annen bank. 5. De kaller det finansiellrådgivning når det ikke rådgivning men kun en salgskanaler som anbefaler de fondene dere tjener mest på.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 22:29

Hei Niels og takk for din henvendelse. Utrolig dumt å høre at du opplever å bli brutt inn til oss, slik skal det selvfølgelig ikke være. Vi er kjent med at det for øyeblikket foreligger lengre ventetid inn til oss enn normalt, grunnet legitimering. Vi vil at du skal vite at vi jobber kontinuerlig med å finne løsninger som vil gjøre det enklere for kunde å komme i kontakt med kunderådgiver. Dersom det gjelder salg av fondsandeler vil det være en behandlingstid opp til 10 virkedager, avhengig om dette er et internt fond eller eksternt fond. Her får vi dessverre ikke gjort noe for å få fortgang i prosessen, men har registrert innspill om at vi kan bli tydeligere på dette. Når det gjelder gebyrer vil alle prislagte tjenester være referert til i vår prisliste, som du finner her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . Mange av våre prislagte tjenester er valgfri og flere av disse vil i tillegg ha kostnadsfrie alternativer. Ta gjerne kontakt med en kunderådgiver direkte om du er usikker på hvilke disse er og hvilke alternativer vi har tilgjengelig som er kostnadsfrie. Det er riktig at vi tidligere har vært en av de første med å sette opp utlånsrente, noe vi så oss nødt til på lik linje med mange andre banker i landet, etter Sentralbanken sin beslutning om å heve styringsrenten. På denne måten fikk kundene våre beskjed i god tid før endringen inntraff, for å bedre kunne forberede seg på justeringen. Dersom du mot formodning skulle fortsette å oppleve problemer med å komme i kontakt med oss på telefon, anbefaler jeg at du prøver å komme i kontakt med oss på chat. Vi har kunderådgivere som er tilgjengelig på chat alle dager mellom 07.00-23.00, en kollega av meg bistår deg gledelig. Det er også mulig å sende en skriftlig henvendelse fra postkassen din, ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR