Brdy har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
De greier å holde avtaler slik at du mister angrerett og betaler 1400 som du kaster i søpla, de oppgir ikke informasjon du borde ha. De sier at du kan få trådløst nett hos deg, i mitt tilfelle moss, men de har kun 1 antenne som ikke rekker til deg. Da er det bare å koste på seg fastbredbånd (adsl). Du vil angre dersom du ikke sier ifra innen 14 dager, håper de som prøver kobler opp og ringer og klager samme dag. De tilbyr ikke fast bredbånd, så du må nok prøve noen andre.
Vi har vært kunde siden 2009. Det har til tider vært myyyye frustrasjon. Men - i rettferdighetens navn må jeg si at det siste året har de levert en stabil og god tjeneste (10/2 antennebredbånd). Dette henger sammen med at de har etablert ny "modersender" i nærheten der vi bor, med fiber inn og bedre kapasitet enn den forrige hovedsenderen vi var tilknyttet. Dessuten er det nå "bare" tre repeatere mellom hovedsenter og veggantenne. Ønske for fremtiden: enda mer fart og gjerne litt lavere pris. Siste året har jeg bare hatt god erfaring med kundeservice.
Breiband strekker ut en hånd til de som ellers ville sittet med utdaterte adsl linjer og andre dinosaurløsninger. De tilbyr en ukonvensjonell og teknisk utfordrende løsning som de fleste andre tilbydere ikke engang ville turt å prøve seg på å levere. Og i mine øyne klarer de dette veldig bra. Jeg har vært kunde hos Breiband 2 ganger. Den første gangen gikk ikke veldig bra. Avstanden mellom sender og mottaker var akkurat litt for lang, noe som førte til at det ikke ble noe av, og vi avsluttet kundeforholdet der. Vinteren 2017 ble vi kontaktet av Breiband igjen. De skulle sette opp en ny sender i nærheten av oss, og lurte på om vi ville prøve på nytt. Litt nølende takket vi ja, men det har utvilsomt vært riktig valg. Kontakten med Breiband har vært svært profesjonell, og har klart å svare på mine tekniske spørsmål i større grad enn noen annen tjenestetilbyder har kunne svare meg før. Supporten er dyktig og gir god hjelp, om man gjør det riktig. Om man forklarer problemstillingen nøyaktig og riktig, så er det kort vei til målet.
Har hatt breiband i flere år, har aldri vert så frustrert og sint på noenting noengang. Det funkerer som de lover fra 23.30-07.00 og helt OK fra 07.00-15.00 fra 15.00-23.30 er det faktisk ikke mulig å bruke nettet da det blir borte i 15 minutter 2-3 ganger i TIMEN Styr unna.
Har breiband via radio 10/2 mbs fra breiband.no. Opplever god hastighet og stabilitet. Kundesupport ved behov for hjelp til mere avansert oppsett av antenne og router, etter at jeg hadde sletta konfigen av lokal router, har vært super. Ikke opplevd så bra support hos andre og større leverandører. Supert👍😊.
Jeg hadde sett noen av disse omtalene, så jeg var veldig skeptisk. Før jeg bestilte, forsøkte jeg å sette en del forutsetninger for å unngå kostnader om vi ikke ønsket å benytte dem. De lovet først hastighet på 10, men da jeg spurte om de kunne love dette, fikk jeg beskjed om at de kunne ikke love mer enn 5. Da vi undersøkte mottaket, med fri sikt til senderen, viste den ikke mer enn så vidt 4. Dette mente montøren ville kunne bli dårligere når flere i distriktet logget seg på om ettermiddag/kveld. Dette gjorde at vi ikke ville montere utstyret på veggen, da vi har et gammelt tømmerhus med ny panel - for kanskje å ta det ned igjen etter prøveperiode. Dette var det liten forståelse for hos Breiband og vi fikk faktura på over 1000 kr. Det nytter ikke å snakke med de. Hold dere borte fra det firmaet.
Jeg har en tvist med Breiband.no og hastigheten på satelittbredbåndet. I følge nettsidene gir de inntrykk av at hastigheten stort sett er 5-20 Mbps. Når jeg klager på, dokumenterer og krever kompensasjon for at faktisk hastighet stort sett er 0,6 Mbps viser de til abonnementsvilkårene punkt 26, der det står: "Kunde har ikke krav på kompensasjon som følge av at opplevd hastighet ligger under angitt maksimalhastighet." Dårlig kundeservice, lang svartid på telefon og mail, dårlig hastighet og elendige vilkår.
Lang nedetid når det første er nede og lite hjelp fra support. Gikk av og til en hel helg uten nett. Byttet da over til Telia og vært kunde der i noen år og anbefaler heller det hvis du har enten 3g eller 4g dekning. Kjøpte heller en ekstra 4G antenne utenom og monterte den på loftet og mottar mellom 30-60mb/s download og 10-30mb/s upload. Gjennomsnittsfarten vil eg si er på midten mellom hastighetene og det beste er at jeg kan få det enda raskere ved å montere antennen utenfor.
Ustabilt nett og ikke eksisterende i flere timer. Kommer opp og funker bra - i noen timer. Ikke tilfredsstillende kundeservice.
Hastighet 10mbit er stabilt som lovet på natten og når folk er på jobb. Fra 16:30 til leggetid er det sneglefart, ikke brukbart for streaming. Lysbildeshow på Netflix, knapt nok brukbart for vanlig surfing i perioder. Har vanskelig for å tro at dette skyldes noe annet enn at de overselger kapasiteten i nettet. Tragisk at det virker som om dette er vanlig ut fra andre kundeerfaringer, og synd for breiband.no som sitter på en god ide, med en elendig gjennomføring. Det må være en sikker oppskrift for stø vei til konkurs hvis de fortsetter på denne måten.
Firmaet har så langt gitt et godt inntrykk ved å sende et tilbud på mail, svart bra på support og snakket om de mindre gode sidene ved systemet også. Nå får jeg et tilbud pr mail, noe som i seg selv er tillitsvekkende i forhold til useriøse telefonselgere, og har 14 dagers åpent kjøp om jeg bestemmer meg for å prøve det ut.... BRA!!
Breiband fungerer bra når jeg er aleine i "dalen". Jeg har breiband på hytten og problemet er jo at alle er her samtidig og da går ikke mobile enheter rundt. Synd at de er eneste leverandør. Tror jeg kutter det uansett... Bare problemer.
De leverer på langt nær den hastigheten de lover, greier ikke streame filmer, serier eller lignende.. Hender også at det er så dårlig at det ikke holder å surfe på..!
Fryktelig dårlig support, alltid kundens feil, bryr seg ikke om va kunden mener er heller ikke villig til å finne feilen, feilloggene pyntes på og ikke minst men verst, om de finner det ut så stenger de nettet til kunden FØR betalingsfristen går ut!! Det er noe som er galt i de selskapet! Om jeg har hatt mulighet for andre leverandører har eg byttet, eller det vil si, jeg har ikke nett, det er stengt 5 dager før betalingsfrist???
Hatt lite problem med Breiband, skaffet dette istedet for Nextgentel 5 mbit linje. Orket ikke å resette router hver dag lenger, har kun resatt router 3 ganger med breiband, men dette er over 2 måneder siden nå.
Har tidligere hatt Nextgentel på jobber med 5mbit linje (fikk vel ca 2.5). Har nå gått over til premium bredbånd fra Breiband.no. Nå har jeg 20mbit. :-D Takk!