GlobalConnect opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
nettet faller ut flere ganger i timen og er veldig tregt. homenet var ille men det verre etter at de ble GlobalConnect.
Fikk tilsendt utstyr og koblet opp selv, ruteren jeg fikk hadde ikke wifi og det tok meg litt tid å forstå. Det stod heller ingen forklaring på hvordan alt skulle kobles (mulig jeg manglet en brosjyre?) så måtte ty til google. Du kobler til en ekstern wifi sender til ruteren (fulgte med 2 stk), noe som for meg fungerte langt bedre en den ruteren jeg hadde før med wifi integrert. Etter at alt var koblet opp har det fungert 100% uten noe avbrudd eller nedetid, dekningen i boligen min ble mye bedre og hastigheten er mye bedre en før, selv om jeg betalte for høyere hastighet hos tidligere leverandør. Som noen kritiserer forhåndsfakturerer de for 3 mnd med en gang, personlig ser jeg ikke problemet i dette. Eneste som trekker en stjerne ned er at det er vanskelig å komme gjennom på telefon og kontaktsjema, men alt i alt veldig fornøyd med bytte til globalconnect!
Veldig stabilt nett, aldri noe surr. Montør var flink, utstyret funket bra og service.
Påstår vi må betale for bruddgebyr på bestilling utført av en tilfeldig person. Helt håpløst å komme til enighet og å få svar. Saken har pågått siden 14. februar. Krav oppunder 100 000 kr.
Fekk eit godt tilbud fra globalconnect om levering via telenor fiberen som vi allerede var kunde hos. Utstyret kom i posten noen dager før telenor drog ut pluggen. Og etter eit par timer nede var det bare å plugge i utstyret og vere tilbake på nett. Har no vore dønn stabilt i 2 måneder.
De leverer god hastighet til en billig penge, men klarer ikke å holde det stabilt i mer enn to uker i strekk. Konstant fellesfeil hvor dem sender ut montører og kan derfor ikke estimere nedetid. Fikk beskjed det kunne ta opp til 3 arbeidsdager to ganger på rad. Helt useriøst, og ingen måter å fikse opp i noe selv. Styr unda og betal litt mer for et selskap som klarer bedre oppetid enn disse. Får totalt nextgentel vibes av dette selskapet. Kundeservicen har også ofte 40min ventetid, så det er bare å smøre seg med tolmodighet når nettet først kollapser
Flyttet til adresse hvor GlobalConnect ikke kunne levere, må fortsatt betale for alle gjenværende måneder av bindingstid etter oppsigelse. Styr unna.
De kutter nettet uten å sende faktura også tar de gebyr for å åpne igjen. Kontakter kunde service - de sier de skal ordne opp i det også hører jeg ingenting
De lurte oss inn i en avtale som viste seg å ha helt feil premisser, og som derfor ble 4 ganger så dyr som naboens internett-tilgang-avtaler. De sender fortsatt store regninger selv etter at vi har forsøkt si opp avtalen flere ganger, og etter å ha flyttet fra leiligheten for snart 1 år siden! De tar nesten aldri telefonen og er ikke interessert i dialog. Hold dere langt unna disse!
Nettet har vært stabilt med god wifi-dekning. Hastigheten er mer en stor nok. Kundeservice har vært raske da jeg har ringt dem.
Flyttet fra våre lokaler, Global connect kunne ikke levere på ny adresse. Får ikke terminert kontrakten da de står på oppsiglesestiden sin (24 mnd).. Må være lite kunder hos dette selskapet da de tvangsholder på kundene sine slik.. Elendig service. ALDRI kunde her igjen!! -Terje L-
De leverer ikke opplyst hastighet og skylder på kunden. Når du klager så sier de at de har sjekket og at alt er i orden. Det må være noe hos kunden. Når du sier at det var de som installerte alt utstyret, så svarer de ikke på dette. Styr unna dette firmaet, hvis du ønsker god nett-tilgang.
Styr unna… de sier at de aldrig gjør noen feil og sier at ting er i orden men det er ikke i orden når linja ikke er oppe å går gang på gang hver dag.
Vi har vært kunde hos globalconnect(Gjennom mange oppkjøp) i samlet sett over 10år. Dessverre havnet vi i en situasjon etter at det ble besluttet at bygget vi leide ble revet, og globalconnect kunne ikke levere linje på vår nye lokalisering. Dem var da behjelpelig med å sette oss i kontakt med annen leverandør, slik at vi dermed fikk byttet leverandør og fikk ny linje levert på vår nye lokasjon(Signal). Så langt tenkte jeg at dette var virkelig bra kundeservice, men den opplevelsen snudde raskt når jeg oppdager at de velger å beholde bindingstiden på leveransen, på tross av at dem ikke kan levere oss linje på ny lokasjon, samt at kundesentret hos globalconnect var de som besørget at vi ble oppringt av nyleverandør. Så nå er vi så heldige at vi betaler dobbelt linjeleie i 24 mnd. Takk for god service til lojal kunde over 10 år! Årets kaktuser går utelukket til Globalconnect. Ingen av mine selskap skal noen gang være kunder der igjen!
Har aldri vært mer misfornøyd.. Ble lovt avslag pga hastigheten er lavere(25%)enn jeg betaler for. Men da må jeg binde meg for 12 mnd. Snakker om koselige kundebehandlere. 😡
Man betaler for 1000/1000, men den hastigheten kan man se langt etter: Målt mot nærmeste node (for mitt vedkommende Broadnet Tromsø) så får jeg 909/929 Mbps. Det samme gjør de jeg kjenner som bruker Homenet. Så det er altså ingen flaskehals lokalt, eller på utstyret innenfor MCen til Broadnet. Men så kommer problemet: Målt mot f.eks. Telenor i Oslo er hastigheten elendig. En sjelden gang får man hastighet opp mot 400 Mbps, men vanligvis under 300. Hastigheten opp er langt bedre, vanligvis rundt 800 Mbps. Homenet påstår etter gjentatte klager at det ikke er noe feil, og prøver å skylde på kundene, til tross for at det er åpenbart at kapasiteten i nettet deres er for dårlig.