OBOS Nett har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kanskje dårligste kundeservicen jeg har vært borti noen gang. De lyver gang på gang og holder ikke det som blir lovet.
Hei, Matias. Det er leit å høre om opplevelsen din. Vi ønsker å hjelpe deg, men finner deg dessverre ikke i systemet vårt. Vennligst send oss en e-post på [email protected] med mer informasjon, så ser vi på saken. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Opplever brud flere ganger daglig. Sitter på laptop og bildet blir svart noen sekunder og kommer tilbake. Det samme skjer når man ser på tv, bildet fryser eller blir svart og kommer tilbake etter noen sekunder. Har vært i kontakt med kundeservice en hel haug med ganger til ingen nytte. Elendig kundeservice, gjør ikke noe med det, påstår fibernettet er «perfekt».
Hei, Irene. Det er leit å høre at du opplever problemer med brudd flere ganger daglig. Vi har forsøkt å finne deg i systemet, men har dessverre ikke klart det. For å hjelpe deg best mulig, ber vi deg ta kontakt med oss når du er hjemme, slik at vi kan feilsøke sammen. Våre åpningstider er: Mandag–fredag: 08.00–20.00 Lørdag: 10.00–14.00 Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Veldig upålitelig og ustabilt, spesielt om kvelden... at jeg må jobbe og kjøre tungt analyser...ingen håp! Mange dager i rekke hastighet var så sakte så kunne jeg ikke koble via Teams i det hele tatt Dessverre er styret som bestemte å bytte til Obos nett ellers jeg skulle ha styret unnå lenge siden...
Hei, Janis. Vi streber etter å levere en stabil tjeneste, så det er leit å høre om din opplevelse. Vi ønsker gjerne å kontakte deg for å undersøke problemet. Vi finner deg dessverre ikke i systemet vårt, men ta gjerne kontakt med oss når du har tid, så skal vi få orden på det. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Veldig ustabilt nett. Og når det faller helt bort en søndag kveld, er det ikke noen mulighet for å få hjelp pga stengt kundeservice. Dårlig opplegg
Hei, Anne. Vi har forsøkt å kontakte deg per telefon uten hell og ønsker gjerne å hjelpe deg med feilsøking. Vennligst ta kontakt med oss via chat, e-post, eller telefon på 21 01 61 50 når du er hjemme og har tid, så kan vi hjelpe deg videre. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
dowload er veldig bra og upload men når ms er 500-800 så for jeg ikke spilt noe online, dette skjer vær kveld vi er i 2024 og har fiber nett. takket været boretslagget ellers hadde jeg byttet nett for lenge siden.
Hei! Vi har flere som benytter seg av vårt nett for å spille online regelmessig, og vi ønsker at du også skal kunne bruke nettet på lik linje som alle andre. Vi finner deg dessverre ikke i systemet vårt uten kontaktinformasjon, men ta gjerne kontakt med oss når du har tid så skal vi sørge for å få orden på det. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Fungerer de fleste gangene, men ekstremt frustrerende at nettet ikke er like stabilt som Telia/Get. Man kan ikke stole på at nettet fungerer 99% av tiden. ville holdt meg langt unna med hvis du har muligheten selv å velge. Eneste grunnen til de har klart å blitt så store er for de har lurt de fleste borettslagene/sameie med prisene sine.
Hei Chow, Vi strever etter å levere en stabil og velfungerende tjeneste med høy hastighet. Det er leit å lese om din opplevelse med nettet vårt, vi ønsker veldig gjerne å kontakte deg. Jeg håper at det passer at vi tar kontakt med deg i ettermiddag for å se nærmere på dette. Ønsker deg en fin dag og takk for tilbakemeldingen. Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Er et helt ok nettverk. Men å bruke LAN-kabel til spilling er det bare å glemme. Kobler seg ut hele tiden, er ikke stabilt nett når det først funker. Og de siste 3 dagene så har hele modemet skrudd seg av uten noen som helst grunn. Er forferdelig irriterende når jeg er avhengig av nettverk. Og nettverkshastighet er bare løgn. 1000/1000 er det hvertfall ikke. Her heldig kommer jeg meg over 200/200
Hei Tobias, det er leit å høre at du ikke er fornøyd med vår tjeneste. Har du mulighet til å kontakte oss angående dette slik at vi får feilsøkt? Du kan også legge igjen en kommentar her så kontakter vi deg. Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Bra når det fungerer, men det virker som at det er noe hver annen til tredje dag som gjør at det faller ut. Ingen statusoppdateringer på driftsmeldinger og sen sms varsling gjør det vanskelig å forholde seg til. Dette var en økonomisk vurdering av et inkompetent styre, vurderer snart å flytte, da jeg jobber hjemmefra og er avhengig av stabilitet.
Hei R, takk for tilbakemeldingen! Vi vil veldig gjerne se nærmere på dette, sånn skal det ikke være ofte- på fredag hadde vi en enkelthendelse som førte til noen minutter med nedetid hos enkelte kunder. Kjempefint om du kan ta kontakt med oss på telefonnummer: 21016150 og referere til denne anmeldelsen så skal vi gjøre vårt ytterste for å stabilisere tjenesten hos deg. Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Byttet til obosnett for 2 mnd siden, og er kjempefornøyd. Spiller en del onlinespill hvor det er viktig med lite forsinkelse. Her har obosnett levert helt supert! 5/5
Hei Harald, Takk for den positive tilbakemeldingen! Det er godt å høre at du er fornøyd med oss, spesielt når det gjelder onlinespill og lav forsinkelse. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å dele din erfaring, og vi skal fortsette å levere en stabil og rask tjeneste. Ønsker deg en riktig fin dag videre. Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Måtte legge ut for datapakke pga nettet var nede og har ikke sett noe til pengene. Jeg sendte inn 11.sept. de på kundeservice vet ingenting som vanlig, ikke heller når pengene kommer. Tviler på jeg får pengene egentlig. Har purret mange uten det har ført til noe. De burde egentlig erstattet tapet for alle selv de som ikke sendte inn erstatingskrav.
Hei Dave, Takk for din tilbakemelding. Når det gjelder saken fra Vestlitoppen, kan vi bekrefte at dersom du har sendt inn dokumentasjon for utlegg på datapakke via e-post, vil dette bli refundert. Vær oppmerksom på at dette er en ekstra gode vi har valgt å tilby i denne situasjonen, og det er ikke en fast ordning ved alle tilfeller med nedetid. Vi setter pris på din tålmodighet mens vi behandler saken. Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Konstant pakketap på 10% og 400-700ms. Ikke egnet til alt som krever raskt og stabilt nett. Alle som gamer, ser live streams (sport o.l) eller har hjemmekontor med teamsmøter burde styre unna. Kundesupport hjelper ikke. Eneste grunnen til at jeg fortsatt er kunde er fordi boretlaget byttet alle leilighetene til Obos nett, desssverre.
Hei Olav. Sånn skal det ikke være og vi ønsker veldig gjerne å ta tak i dette så fort som mulig. Jeg ser at du har snakket med en kollega og han kommer til å følge dette opp tett. Takk for at du tok deg tid til å gi tilbakemelding, ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Opplever altfor ofte betydelig treghet/DELAY med ms/ping på 450-700.. For de som ikke vet hva det er så er det responstid når du sender forespørsler ut mot nettet. I praksis betyr det at man trykker seg inn på nett uten å få lastet siden, og må kanskje vente i 5-10 sek. De to siste dagene har det periodevis vært slik at jeg ikke får lastet sider i det hele tatt på flere minutter. Altså blir nettet ubrukelig i de periodene det skjer. Dette har jeg opplevd 3x kvelder på under 1 måned. I prinsippet skal dette aldri skje. De siste 10 årene med andre nett-leverandører har jeg ikke opplevd det én eneste gang. Dette er den typen feil man ofte slet med tidlig på 2000-tallet med ADSL-linjer, altså når dette var helt ny teknologi. Det er uakseptabelt, og jeg skulle likt og høre hvilken forklaring de har på dette.
Hei Lars, Takk for at du deler din opplevelse. Vi forstår at slike situasjoner kan være frustrerende, og vi tar tilbakemeldingene dine på alvor. Vi jobber kontinuerlig med å opprettholde en stabil og rask internettforbindelse, og det du beskriver med forsinkelser og høye responstider er ikke det vi ønsker at kundene våre skal oppleve. Når det er sagt, kan det være flere faktorer som påvirker nettet i perioder, og vi ser nærmere på dette for å identifisere og løse eventuelle problemer. Vi anbefaler også å ta kontakt med vår kundeservice direkte, slik at vi kan se nærmere på ditt spesifikke tilfelle og eventuelt hjelpe med konkrete tiltak for å forbedre opplevelsen din. Igjen, takk for at du tok deg tid til å gi tilbakemelding – vi jobber for å sikre en best mulig tjeneste for alle våre kunder. Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Veldig bra hastighet på nettet! Utrolig god oppgradering fra det vi hadde! Vært i kontakt med kundeservice, der fikk jeg utmerket service. Enkelt å forholde seg til, da man får god hjelp der det trengs.
Hei Umut, Takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det er fantastisk å høre at du er fornøyd med oppgraderingen og opplever høyere hastighet på nettet. Vi setter stor pris på at du også er fornøyd med kundeservicen vår, og at du føler du får den hjelpen du trenger. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Etter å ha stabilt nett i mange år fra Get/Telia så byttet styret til Obos OpenNet for snart ett år siden. Etter det hsr nettet vært ustabilt og stadig utkoblinger i området og at modem henger seg og ikke har kontakt med nett. I tilegg har de levert trådløst modem som mange enheter ikke finner / får kontakt med. Når ting er oppe er hastighet bra, og wifi gir god dekning.
Hei Gaute, Vi beklager de problemene du har opplevd med vår tjeneste – slik skal det selvfølgelig ikke være. Vi ønsker å levere stabile tjenester til enhver tid, og vi ønsker derfor å komme i kontakt med deg. Vi vil ringe deg i morgen, 11.09, etter kl. 15:00 for å undersøke. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Styret i borettslaget som ikke aner hva de driver med valgte å bytte internettleverandør uten å sjekke hva resten synes om dette. Router vi fikk er en Heimgard AX3600 som ikke finnes dokumentasjon på, hverken hos OBOS eller hos produsent. Mistenker at dette er en rebrand av noe kinesiske greier. De kjører CGNat så port forwarding slik at jeg ikke kan få tilgang til resurser som står i mitt hjem som feks. NAS når jeg utenfor husets fire vegger. Ikke kan jeg spille hvis jeg er avhengig at andres klienter må koble til min pc. Fra å ha en fiberkabel rett fra veggen og inn i min router fra altibox, er jeg nå så heldig at jeg har et ekstra steg med et modem/router som gjør at alle instillinger i Heimgard routeren når det kommer til NAT og port forwarding er null verd. Makkverk.
Hei Sindre, Det er leit å høre at du er misfornøyd med vår tjeneste. Her har du link til informasjon om Heimgard ruteren på vår nettside: https://www.obos.no/boligforvaltning/tjenester/opennet/kundeservice/bruksanvisninger/heimgard-elite-hx40me/ . Det er en norsk utviklet ruter med sikkerhet og dekning i fokus. Dessverre så ble en gammel tjeneste lagt på når kundebilde skulle opprettes som førte til noen utfordringer hos enkelte. Det er nå rettet oppi og du skal ha mulighet til å spille uten at andres klienter skal koble seg til din pc. Vi ser på muligheter for å utvikle ruteren sånn som du beskriver her med kun en kabel rett fra veggen og kommer tilbake til det etter hvert. Jeg kan ikke se at du har kontaktet oss tidligere, men det er bare å ringe oss på telefonnummer: 21016150, chat eller kontaktskjema her: https://www.obos.no/boligforvaltning/tjenester/opennet/kundeservice/kontakt-oss/ om det er noe vi kan hjelpe deg med. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Folk i borettslaget var bekymret før overgangen grunnet dårlige tilbakemeldinger. Det har vist seg å være unødvendig, nå har vi et ekstremt mye raskere og betydelig billigere internett enn hva Telenor har gitt oss de siste årene. Vi hadde en runde hvor internett forsvant, da fikk vi raskt SMS og ble holdt oppdatert den perioden nedetiden varte. De som "klager" nå er ekstremt lite tekniske personer som sliter med å koble nettbrett/PC/Mobil til det ny WIFI. Ser ut som om hoveddelen av de dårlige tilbakemeldingene her går på ting som er brukerfeil og ikke problemer med internettet i seg selv - ønsker å være en motvekt til dette da vi kun har positive opplevelser så langt i våre snart 4 måneder med Opennet som leverandør.
Hei, Bjørn. Takk for din tilbakemelding. Vi setter stor pris på å høre at dere har hatt en positiv opplevelse med OBOS OpenNet, og at dere nå har raskere og rimeligere internett. Det er også godt å vite at våre SMS-oppdateringer ved nedetid har vært til hjelp. Takk for at du deler dine erfaringer og bidrar til et balansert bilde av tjenesten vår. Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet