Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telenor Bredbånd
2.2
897 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
897 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#63
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#63 av 67 fiberleverandørerer
12%
Forferdelig
12% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 897 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
64
52
100
139
542
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kundeservice?

Omtale av  Magnus

Ubrukelig chatrobot, bemanning stenger tidlig og laaaang ventetid for å komme igjennom på tlf.

Burde ikke hatt 1 stjerne engang

Omtale av  Odin

Hvis du kan unngå Telenor så bør du styre unna. Hvis du ikke har noe annet valg, styr også unna. Hvis ikke alt går knirkefritt så finnes det ikke én kompetent kundeveileder som kan fikse problemet ditt. Du blir sittende som svarteper. Forsøkt å få de til å ordne meg fiberboks 5 ganger. De har sendt meg router, TV-boks og 5. gang så får jeg beskjed at de sitter ikke på sånt utstyr. Det må en montør til, selvom jeg eksplisitt etterlyste en montør for å få fiberen på plass 2. gangen de ble kontaktet. Venter enda. Gått 5 uker siden jeg bestilte fiber.

Nå er jeg lei!

Omtale av  Kristian

Har nå ventet i over 1 år etter forventet tid av levering av fiber. Bestilte fiber i August 2018. Regnet med at vi skulle få det et par måneder etter bestilling. Fikk beskjed om at det skulle komme etter jul. Gledet meg til dette skulle komme, så får jeg beskjed om ny utsettelse. Denne gangen så får vi det til våren. Når våren kom ble det utsatt til etter sommerferien. Nå har jeg fått melding om at det ikke kommer før i Oktober. Jeg stoler ikke på Telenor for fem øre! Sitter her med rett og slett udugelig nett (fra Telenor) og kunne sårt ha trengt fiber! 150-1200 ping (en velsignelse om jeg får under 100) 1.53Mbps Download og 0,39Mbps Upload. Anbefaler ikke Telenor dersom du ikke er villig til å vente resten av livet på å få fiber!

Monopol på fiber nett

Omtale av  Stian

Ringte og bestilte Telenor fiber da de var de eneste som kunne levere på min adresse (Telenor var siste valget mitt). Da ble jeg møtt av en overivrig kar som bare ville selge meg nett raskest mulig. Han lovet meg fiber nett før innflytting (jeg ringte en måned i forveien pga dette har skjedd meg før). Da vi flyttet inn fikk vi beskjed at det var problemer med linjen og at det skulle løses innen 2 ekstra måneder. Når jeg ringte for å klage fikk jeg beskjed at det ikke var sikkert at jeg kunne få nett i det hele tatt. Ringte da på nytt en uke senere og fikk en ny beskjed om at feilen lå i kapasitet på sentralen, noe de skulle få oppgradert. Sitter fremdelen uten nett og ingen andre muligheter, de ville attpåtil prøve å utnytte situasjonen ved å selge meg et dyrt mobilt bredbånd selv når det er dårlig dekning her! Ville gledelig byttet om jeg kunne, men pga telenor er eneste leverandør her i nabolaget må jeg heller vurdere å flytte.

Elendig tjeneste og kundeservice!

Omtale av  Nerium

Jeg har hatt Telenor ufrivillig fordi de var leverandør av fiber på det nye huset mitt, og jeg må si dette var like jæ%#ig som jeg har hørt fra andre. Etter Snart 2 år har de ikke ennå klart å gi meg fullverdig tilgang til T-WE tjenesten. Jeg er ganske teknisk kyndig, og har gjort alt korrekt. Etter å ha kontaktet dem minst 10 ganger om problemet, gir jeg opp. Det er ingen hos dem som klarer å løse det eller forstår hva som har skjedd. Det henger igjen noe brukerdata i systemet fra de het Canal Digital, så jeg er i limbo på tv-tjenestene. Jeg får ikke tilgang som bruker på Telenor men samtidig står det at jeg er "canal digital" bruker uten tilgang til tjenesten. Det har også vært masse rot med fakturaer. De startet å fakturere meg 3 måneder før huset mitt var bygget ferdig... Jeg har betalt 1.500 kr i mnd for 500 mbit og en helt ubrukelig tv/nett-tjeneste tilgang. Etter august er jeg over i et nytt selskap jeg har hatt god erfaring med! STYR UNNA! Det er nok av andre leverandører som leverer bedre og billigere!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Umulig å få hjelp når de ikke leverer lovet hastighet

Omtale av  Bjørn E

Har forsøkt å få hjelp siden 2.7 (nå er det 21.8!) jeg har bestillt høyeste hastighet, men får langt under den hastighet som bestillt. Forsøk å få nett hos en annen leverandør! Stort sett hyggelige samtaler med kundeservice som er like fortvilet over sin underleverandør Relacom som meg.

Dårlig service, dårlig produkt

Omtale av  Klaus

Etter flere år med Telenor slo lynet ned i området og jeg mistet internett. Jeg ringte kundeservice for å få dette korrigert; der fikk jeg fint vite at jeg som enkeltkunde ikke kom til å få hjelp til å få internett igjen, da kobberledningene "ikke skal vedlikeholdes lenger". Da jeg er i et område uten kabel eller fiber så foreslo kundeservice "mobilt bredbånd" som har en begrenset mengde data og ut ifra det jeg ser på telenor sin side dyrere enn det jeg betalte for. Unngå Telenor for all pris, makan til griske strategier.

Betaler for mye

Omtale av  Fredrik

Jeg betaler over 500 kr for Internettet mitt som er levert av Telenor, men jeg får kun 4mb/s. Når jeg snakker med kundeservicen sier de at de ikke skjønner hva jeg snakker om og det ender med at de legger på. Etter denne opplevelsen med Telenor kommer jeg aldri til å bruke de til noe igjen. De ville heller ikke prøve å hjelpe meg engang.

Et gjennomført søppelselskap, en skam for et sivilisert samfunn

Omtale av  Fevik

Etter å ha ventet på installasjon av fiberkabel i 7 måneder og mer enn 30 purringer, så ble plutselig ordren bare kansellert av Canal Digital/Telenor uten begrunnelse eller tilbakemelding. Selskapet følger aldri opp henvendelser, "saksbehandlerne" lyver konsekvent og ingen tar ansvar. Hadde det ikke vært for at de har monopol og det ikke finnes alternativer, så ville et slikt selskap aldri kunne overleve.

Uprofesjonell selskap og uerfarne ansatte

Omtale av  Hero

Om du ringer for å bli kunde så møter du på «hyggelige» ansatte som manipulerer deg til å bli medlem. Dersom du er eksisterende kunde vil de nedprioritere deg, avslutter som oftest samtaler før kunden har dekket sitt behov og hjelp er ikke å få dessverre. Er meget skuffet over servicen samt kompetansen Telenor-ansatte har. Hilsen En skuffet kunde som vil meddele sin erfaring med dere når som helst deres merke skulle dukke opp.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Feil ved bredbånd, dårlig hjelp å få

Omtale av  Anne S

Skal sende inn skjema med hva som ikke fungerer og det er ikke mulig for » send inn « knappen virker ikke. Ikke mulig å få hjelp på oppgitt nr. Blir bare henvist til en nettside.

Dårlig

Omtale av  Anne

Får å få inn 5 GHz båndet må du ha TV. De holder ikke avtaler. Skal du ha hjelp da må du ringe Telenor eksperten til Kr 26 i minuttet

Grusomt

Omtale av  Vanessa

Internett er oftest dårlig. Har tendenser til å hoppe av ett par ganger om dagen til tross for bra dekning og alt skal tilsynelatende være i orden. Med andre ord, ubegrunnet årsak. Dette er helt forferdelig irriterende fordi du får seriøst ikke fullført noen ting. Skrur du da på data derimot fungerer alt som det skal. Dermed er Telenor lureri. Kundeservice var hyggelig i stemmen men løy om bindingstid. Jeg har alltid hatt Telenor fra jeg var lita men eneste grunnen til at jeg holder meg her etter at jeg ble 18 er fordi jeg har kun data abonnement og ikke WiFi. Yng goodie er det som passer meg best som abonnement akkurat nå, da får jeg faktisk grei menge data pluss goodie til en ok pris. Data fungerer 'overraskende' nok alltid. Jeg leier hybel ett sted hvor (bra) WiFi er inkludert, men hadde jeg måtte hatt eget WiFi hadde jeg ikke nølt med å bytte med en gang.

Forferdelig service

Omtale av  Lisbeth

Aldri opplevd så dårlig service før. Og aldri hadde jeg trodd det skulle bli så mye styr rundt det å få installert nettverk. Telenor er rett og slett ikke til å stole på. De sier du skal få gratis ditt og datt, og i neste øyeblikk kommer det en skyhøy faktura i postkassen din. De styrer fælt med fakturaer og det virker ikke som de har peiling på hva de driver med. Veldig dårlig kommunikasjon mellom Telenor og deres montører, noe som bør forbedres. Hastigheten de lovet oss holder ikke mål rett og slett. Etter mine erfaringer ville jeg holdt meg langt unna Telenor.

Ustabilt

Omtale av  Hans

Får ikke hjelp. 😥 Virker ikke. Har besøk fra utlandet som trenger å kontakte folk hjemme.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundebehandling

Omtale av  Thomas

Kundeservice opptrer direkte spydig og ønsker kun å få deg forbi i telefonkø.

Telenor Bredbånd

Har tilegnet profilen
Telenor Bredbånd deltar på Bytt.no

Telenor Bredbånd har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telenor Bredbånd besvarer ikke omtaler

Telenor Bredbånd har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telenor Bredbånd henter ikke inn tilbakemeldinger

Telenor Bredbånd benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR