Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Nettet er ustabilt og leverer ofte langt under minstekravet for det jeg betaler for. Da går det så tregt at jeg i praksis ikke har nett-tilgang. Kundeservice klarer ikke å gi en forklaring, men forsøker å selge dyrere løsninger framfor å rette feilen slik at jeg får det jeg betaler for. Men de klarer ikke å sende meg eventuelle tilbud på e-post, for e-postkonto har ikke Telenor, sier de. Seriøse firmaer i 2019 som ønsker tilfredse kunder, klarer vel å sende tilbud, bekreftelser og annet på e-post, vil jeg tro. Forklarer jeg problemet på chat, stenger de chat-en uten å svare på spørsmålet. De har flere ganger ment at feilen ligger hos meg, men det har den ikke gjort. Modemet har blitt byttet flere ganger fordi det ikke fungerer slik det skal. Ringer man den såkalte Telenoreksperten som til ca. 30 kroner minutte skal hjelpe med tekniske spørsmål, tar det lang tid (da betaler du jo mye) uten at de klarer å svare på enkle utfordringer. Best å finne en annen leverandør.
Ved bestilling av bredbånd ble det avdekket linjebrudd på coax i nabolaget som Telenor nekter å reparere. De krever at kunde betaler for å skifte ut HELE kabelen over 3-tre eiendommer. UHØRT å akseptere! Treffer ny person hos kundeservice hver gang som må få repetert saken (8-10 henvendelser til nå og jeg STRYKER TELENOR som aktuell leverandør). UPERSONLIG og 0-NULL INTERESSE FOR KUNDEN. Takk for meg - TELENOR OVER OG UT!!!
Nettet faller ut i ny og ne. Utallige meldinger om utbedringer og stenging av nett. Mye mer å klage på, men gidder ikke en side om hva jeg er misfornøyd med. Nå har de også økt farten med 25Mb og regningen med 40 kr, noe jeg ikke trenger eller spurte om. Merker ikke forskjell om jeg har 50 eller 100Mb.
Har vært stabilt i måndesvis og kundeservice er behjelpelig. Telenor bygget gratis ut fiber til nesten alle i Fana og er utrolig fornøyd med at de gjorde det. I forhold til nett i USA som er sykt ustabile og plaget av mye problemer så fungerer nettet fra Telenor så enormt mye bedre. Nettet i seg selv er dønn stabilt. Ruteren har ingenting med selve nettet å gjøre og hvis du opplever å ha forkorte rekkevidde eller noe, gjør som meg og kjøp et MESH nettverk og få veldig bra WiFi også
Dårlig dialog med montør førte til at vi ikke fikk internett før 2 uker etter lovet oppstart. Mye rot med faktura. Ringt flere ganger til kundeservice uten å få svar/hjelp. Vil ikke anbefale bredbånd fra Telenor. Fikk ikke lovet hastighet.
I nærmere et halvt år har vi hatt ustabilt nett hvor det de siste par månende har vært omtrent fraværende. Vi ringer og ber dem om å fikse opp i dette, noe de sier de skal gjøre, i tillegg sier de at de skal kreditere fakturaen. Vi ser på dette som en selvfølge, da man ikke skal trenge å betale for en tjeneste som ikke fungerer. Dette oppleves som god service, helt til 4. gangen du ringer inn, da problemet fortsatt ikke er løst. Har fått melding av dems reperatør om at problemet er fikset to ganger, uten at det er blitt fikset. Fakturaene er heller ikke blitt kreditert som lovet, og når vi ringer sier de at dette ikke står oppført noe sted så vi er nødt til å betale før det blir inkasso. Når vi sier at internettet ikke fungerer sier de at det skal ha blitt fikset av dems reperatør; noe det selvsagt ikke er blitt, for da hadde vi vel ikke ringt?? Utrolig frustrerende. Telenor skryter av dems "Alltid på nett garanti", det er til å le av! Dette oppleves som svindel, og vi vil bytte vår nett leverandør innen kort tid.
Hastigheten er bra, men det hjelper lite, når nettet er så kronisk ustabilt. Telenor kundeservice og teknikere kommer bare med bortforklaringer og evner/ønsker ikke å hjelpe.
Ustabil nett. Vi får mye mindre enn det vi betale for. Hver gang jeg måler på Nettfart får jeg 10 nedlasting og 3 opplasting. Vi betaler for 100 nedlasting og 20 opplasting. Useriøst... Tenkt å bytte ganske snart.
Vi har ikke hatt internett hjemme hos oss i 10 dager nå og kundeservicen tuller med oss hver gang vi ringer. Teknikker som kom til oss var helt håpløst og gjorde ingenting!
Selve produktet fungerer stort sett fint, hastigheten er som avtalt - men der stopper det. Hittil har det vært feil på hver eneste faktura jeg har mottatt. Ved avtaleinngåelse per telefon ble jeg lovet fri etablering, i tillegg til en fast rabatt hver måned. Kort tid etter mottok vi wifi-ruteren, som det viste seg ikke fungerte med trådløse signaler. Jeg sendte denne tilbake og mottok ny i posten etter noen dager. Den første fakturaen jeg mottok var på etableringsavgiften, som jeg var lovet per telefon at jeg slapp å betale... Neste faktura var for de tre første månedene, full pris - nok en gang avvik fra hva vi avtale ved etablering. På den forrige fakturaen hadde de klart å legge inn (nesten) riktig rabatt, men denne gangen hadde de klart kunststykket å legge inn 1000 kroner erstatningsgebyr for wifi-ruteren som ikke fungerte ved ankomst! Til slutt vil jeg si at det har ordnet seg hver gang, men jeg er svært misfornøyd med at jeg må ringe internett-leverandøren min hver gang jeg mottar faktura fordi de prøver å lure ekstra penger ut av meg. Jeg har hatt inntrykk av Telenor som en seriøs aktør, men der tok jeg tydeligvis feil...
Meget stabilt og raskt nett. Har fått det jeg betaler for og er fornøyd.
Enten så faller nettet ut eller så går det lang tid og nettet surrer rundt når jeg skal se på nett tv. Det er skikkelig irriterende. I starten var det bra, men nå har det blitt værre og værre.
De leverer ikke hastigheten de lover. Har ringt kundeservice utallige ganger, men ikke noe skjer. Noen av kundebehandlerne er dessuten arrogante og yter dårlig service. Ved en anledning ble telefonen lagt på.
Flere ganger jeg har vært uten nett i flere dager om gangen. Hver gang har det vært noe feil fra deres side. Fikk en telefon i dag om at de nå kaster oss ut, hvor jeg spurte "Har ikke jeg allerede sagt opp da?". Sekund senere så legger han på. Frekkeste jeg har vært borti
Telenor har kundeservice som eget forretningsområde som krever pluss på bunnlinjen. Stiller du et spørsmål, får du som svar at dette er utenfor deres kompetanseområde, med henvisning til Telenoreksperten til 30 kr/min. Jeg kjøpe en 4 TB disk og har satte opp en FTP server på min hjemme-PC med backup mot Jottacloud. Dette funker bra, men ettersom jeg ønsker at PC skal kunne gå i dvale ved lenger fravær fra heimen har jeg forsøkt å sette opp Wake-on-Lan. Dette funker innfor husets fire vegger, men jeg får det ikke til over Internett.
Jeg Benytter nett via kabel TV og det har en fantastisk oppetid. TV her virker som det skal. Og når det en sjelden gang går galt får jeg en datapakke eller to til mobilen. Opplever problemer enkelt fikset. Ett minus eller to: - Dyrt PR måned. De får jo også betalt via fellesutgifter, og en vakker sum av meg. - Veldig dyrt med nyere dekoder. Som fast kunde kunne de gitt en god pris på en ny dekoder i ny og ne. - Ufleksibelt. Man må ta det en får i veggen. Ikke andre som leverer Internett via TV enn dem.