Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Intet å klage på, men greit å sjekke markedet en gang i blant.
Hyggelig å høre at du er fornøyd, Thomas! Kjekt når også glade kunder lar høre fra seg!
Väldigt dåligt försäkringssällskap, ska vara styr att få kontantoppgör och fixa sin egen bil där man vill och vet man får god service. Här betalar man för försäkring men får ingenting tillbaka bara skit!
Et utrolig useriøst ved skade saker. Har en på gående tvist med advokat hos de. Får tektmemelding på lørdag om at alle mine kjøretøy er uforsikret og ingen mulighet til å kontakte frende i helga. Så jeg får da bøter for uforsikret kjøretøy. Hva slags måte er dette .styr langt unna frende.
Hei Ragnar, dette har ingenting med en skade å gjøre. Det er påbudt å ha gyldig forsikring for alle registrerte kjøretøy. Hvis du ikke betaler forsikring (etter gjentatte purringer) og trafikkforsikringsavgiften (årsavgift) for kjøretøyet ditt, utløper forsikringen, og du får et gebyr fra Staten for hver dag kjøretøyet er uforsikret.
Frende er ikke bare rimeligst for oss. de er også helt suverene på kundeservice
Hei Torfinn, så kjekt å høre! Takk for at du tok deg tid til å rangere oss i Frende!
Oppdaget råteskade i konstruksjon i huset. Forklarte saken for Frende forsikringsansatt. Ble lett satt over til råte og skadedyr firma som jobber for Frende. Fikk klar avvisning av sak. Fikk beskjed at råten burde vært oppdaget før og ikke var inn under det Frende dekker. Ville ikke komme å se på skaden engang. Valgte ikke å gå videre med saken fordi jeg skjønte at jeg ikke ville få medhold uten å gå rettens vei. Har sett tilfeller av slike saker og har inntrykk av at slike rettsaker kan være svært krevende økonomisk og psykisk. Mener at når et forsikringsselskap sier at de har en topp dekning; fullverdi inkl råte og skadedyr - så må de holde det. Hvis ikke, er det ingen vits å tegne en slik forsikring. Mulig det er en strategi for Frende å gi et brutalt negativt svar for å unngå utbetaling av skade, ikke vet jeg.... Uansett skaden i mitt hus oppdaget jeg ikke før den dagen jeg meldte skaden inn. Kanskje andre forsikringsselskap har en bedre løsning?
Hei Tom, så leit at råteskaden hos deg ikke var dekket. Det kan du gjerne klage på, hvis du vil vi skal se på det på nytt. De fleste norske forsikringsselskapene samarbeider med Norsk Hussopp Forsikring om denne dekningen, så vurderingene av hva som er dekket og ikke er nok ganske like.
Raskt og greit skadeoppgjør, men veldig firkantet i forhold til valg av bil båt etc. har du en litt spesiell bil eller båt, vil de ikke ha deg som kunde. I for seg greit, men som en voksen mann med veldig få skader blir dette litt dumt. Synd å avslutte et langt forhold, men når man ikke får forsikret bilen, må man bytte.
Hei Aril, du har helt rett, og dette jobber vi med. Gode kunder vil vi jo ikke miste!
Vi sto midt i stua med kloakk langt opp over anklene. Boligen erklæres som ubeboelig av saneringsfirma og bygningsforsikringens takstmann som kommer. Da er det bra at vi har innboforsikring tenkte vi. Frende avskriver seg imidlertid alt ansvar og ber forsikringstaker klare seg selv. Helt ordrett sier de: Dere er ikke vårt ansvar. Dette til tross for at Frendes egne vilkår påstår at denne typen hendelser dekkes. Frende peker på byggforsikring- Byggforsikring vil ikke vil hjelpe oss da vi kun er leietakere, og peker tilbake på Frende. Frende opererer med falske vilkår og driver svik mot egne betalende kunder. Innboforsikring fra Frende er null verdt da det er ingen hjelp å få. Har du ikke kapasitet til å hjelpe deg selv ut av krisa befinner du deg ganske raskt på gata. Vi byttet selvfølgelig forsikring så raskt som mulig. Selv da forsøkte Frende flere teknikaliteter i boka for å forhindre overgang til nytt selskap. Styr unna dette selskapet.
Hei, vi vil gjerne se nærmere på saken din, men vi har for lite informasjon til å finne deg i systemet og følge opp. Det vanlige i slike saker er at skadene på selve bygningen (det vil si gulv, vegger, kjøkkeninnredning og alt som anses som bygning) vil være dekket under bygningsforsikringen til huseier. Leietaker skal da ikke betale husleie i den perioden leiligheten er ubeboelig. Huseier får da dekket husleietapet / tapte leieinntekter via sitt forsikringsselskap. Når det gjelder leietaker vil han få dekket skader på løsøre som eies av han (sofa, tv etc etc). Videre omfattes også merkostnader som kunden har ved at leiligheten er ubeboelig. Det vil si at dersom han betalte kr 7000 i mnd for den leiligheten som er skadet, men må nå betale 11 000 i mnd. for tilsvarende leilighet når den gamle er ubeboelig – så vil innboforsikringen dekke kr 4 000. Det er det som er vanlig praksis i slike saker, og som også står i vilkårene.
Har knapt snakket med dem - vår relasjon var kun basert på pris 😁
Hei Stefan, vi er kjent for våre stabile priser, og lokketilbud har vi ikke. Ta gjerne kontakt om du vil ha forklaring på en prisøkning, det henger som regel sammen med feks pris på byggevarer, deler, reparasjoner eller økende alder, avhengig av type forsikring du har, og er en indeks alle selskaper følger.
Veldig enkle og rask kundeservice. Oversikt på nettsiden er god. Sjelden gjennomgang på forsikring gjør att man sjekker pris hos andre.
Tusen takk for fin tilbakemelding og godt innspill til forbedring, Morten! Vi blir veldig glade når også fornøyde kunder tar seg tid til å rangere. 👍
Oppfører seg som motpart mot kunde selv om andre forsikringsselskaper har påtatt seg ansvar og er erstatningsansvarlig etter skade.
Hei Johan, det gir jo ikke mening at du skal oppleve oss som motpart når du er kunde hos oss. Fint om du sier fra til saksbehandleren din om det, så kan vi se på rutinene her.
Trekker bonus på parkerings skade. Til tross for vilkår sier det motsatte. Styr unna.
Dette som så ut som en "grei "sak å løse,ble istedenfor en sak der selskapet i mente at pga div vilkår IKKE kunne dekke denne skaden 😒 var i kontakt med flere fagpersoner på denne Saken, b.a.takstmannen som takserte skaden. Han var hoderystende til dette avslaget. Så FRENDE her mister dere 2 solide kunder Vi som huseiere og leietager som måtte vente på denne avgjørelsen i 14 dager. Vi snakker om en skade til rundt 45/50 tusen kroner, kommer aldri til å anbefale dette selskapet til NOEN andre
Hei Inge, vi skjuler oss ikke bak paragrafer og vilkår. Det som avgjør om en skade er dekket er avtalen din for forsikringen du har kjøpt. Hvis du vil at vi skal vurdere saken på nytt kan du kontakte oss.
For ett selskap. Får håpe man aldri har innbrudd i bil når man er forsikret der, for saksbehandler er aldri på jobb, og de andre vet ingenting. Forferdelig frekke, og kan ikke jobben sin. Betaler gledelig 10000kr mer i året for å ha ett annet selskap. Aldri mer!
Hei «Konis», dette kjenner vi oss ikke helt igjen i. Hvis du vil vi skal se på saken din, er det fint om du tar kontakt med oss direkte.
Frende mener at jeg som kunde ikke kan si opp reiseforsikring MED EN MÅNEDS VARSEL. Dette er en klar brudd på lov, etter loven kan oppsigelse gjelde som følgende Kunden kan når som helst si opp en forsikring med én måneds varsel men dette praktisere ikke Frende. Veldig beklagelig at jeg som kunde nå må bruke advokat for ordene opp i dette.
Dette praktiserer vi akkurat som alle andre selskaper, så det er jeg helt sikker på at lar seg løse.
Har hatt ett par ganske store og ett par mindre skader. Frende har alltid stilt opp, med rask og god hjelp.
Så veldig hyggelig å høre, Lise. Takk for fin tilbakemelding! Det fint å vite at vi har stått til forventningene når du har trengt oss.
Ekstremt dårlig når det kommer til ett oppgjør. Vanskelig og arrogant han vi fikk i vår skadesak, fikk på toppen av alt beskjed at jeg var uansvarlig som sendte dattera vår ut på en GAMMEL atv , som er en 2016 modell og veldig godt passa på. Fikk mere dritt enn støtte. Dette burde de holdt seg for gode til ! Nå blir det bytting av forsikringsselskap for vår del
Håper det går bra med både datter og ATV etter skaden. Vi tar med oss tilbakemeldingen din videre.