Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg ble kontakten av Frende forsikring i 2018. Vi hadde et veldig ryddig og fin gjennomgang av mine forsikringer og jeg mottok et konkurransedyktig tilbud som jeg slo til på. Nå på nyåret fikk jeg min første faktura etter at tilbudsperioden var over. Overraskelsen var stor når jeg så at forsikringene mine hadde økt med hele 14% totalt! "Norges beste kundeservice" eller lojalitetsbonus på 5% etter 3 år blir da helt meningsløs ...
Hei John, jeg skjønner at det er frustrerende når prisen går opp, men akkurat det er noe svært mange norske forsikringskunder, hos alle selskap, har opplevd i år. Primært og generelt skyldes det fjorårets heftige skadeutbetalinger, både som følge av frost- og vannskader etter kald vinter, mange store branner og svært mange bilskader - dette påvirker prisene for alle. At Frende i et så travelt år likevel får strålende tilbakemeldinger fra kundene både på forsikringsoppgjør og kundeservice, og faktisk gir lojalitetsbonus etter tre år som kunde håper vi er betryggende for kundene våre. Det viser jo at vi er der for deg, om noe skulle skje.
Prøvde å avslutte forholdet med frende etter en hendelse med bil, først var de trege med bilen, måtte ringe å mase.. deretter nektet de meg å avslutte resterende forsikringer.. oppdaget nå at det lå inne trekk over 1 år etter at avtalen skulle avsluttes.
Hei Thor, dette høres pussig ut! Ta gjerne kontakt med oss direkte, slik at vi kan sjekke opp i det.
Har ringt til selskapet ang en sak om mine høreapparater, fordi jeg syntes att jeg fikk ett elendig oppgjør på disse, jeg hadde hatt i tre år., høreapparatene blir da ikke utslitt på og bli brukt ca tre timer pr dag i tre år. Har undersøkt med Hørselsentralen og de syntes også att dette var ett merkelig oppgjør.
Jeg hadde 3 forsikringer i selskapet bla hytteforsikring. Inngangsdøren var ikke til å åpne da låsekassen hadde gått i vranglås. Låsesmed måtte rekvireres. Meldte skade til selskapet, ble blankt avvist da selskapet hadde lagt inn i sine forsikringsvilkår at den type skade ikke ble dekket. Det var et blåmandagsprodukt, og kunden ble skadelidende og måtte punge ut kr 12500! Ved telefonkontakt ble jeg møtt på en svært uhøflig og uvennlig måte: du får ikke dekket skaden!! Ble nærmest behandlet som en fiende. Et godt råd: Styr unna dette selskapet for enhver pris.
Hei Ellen, jeg skjønner at det er skuffende at ikke låsekassen var dekket på forsikringen, og du har flere muligheter til å klage når du er uenig med oppgjøret. Men vi kjenner oss ikke igjen av beskrivelsen din av kundebehandlingen vår. Vel kan også vi ha en dårlig dag og synes det er leit å få kjeft i telefonen, men vi er aldri fiendtlige i møte med en kunde. Dette er jobben vår, og vi lever av fornøyde kunder, derfor strekker vi oss langt, og bryr oss litt ekstra.
Veldig bra kundeservice, de kan jobben sin og gir meg tilbud som hittil ingen kan slå på alle forsikringer jeg har nå.
Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss en hyggelig tilbakemelding Knut!
Veldig dårlig personer som vi er kontakt med om min skade, jeg fikk ikke min rett, som jeg tror vi er rett.
Kan bli bedre på priser. Synes bilforsikringen er spesielt dyr, dårlig startbonus
Frende er veldig flinke med skadeoppgjør. Tar saken seriøst og veldig raskt
Så godt å høre at du er fornøyd, takk Xhavid!
Best på dekning og kundeservice. Reiseforsikringen er super. Landets beste.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!
Veldig fornøyd om den selskap! Jeg anbefalte til alle mine venner.
Takk for at du tok deg tid til å sende oss en hyggelig tilbakemelding, Constantin!
Lang saksbehandlingstid og dårlig serviceinnstilling. Har selv nylig hatt noen saker der, hvor hver bidige sak har vært en kamp.
Har alle forsikringene mine hos Frende. Kjøpte bil og skulle forsikre den også. Blodpris og laveste bonus. Når saksbehandleren attpåtil er lite hyggelig og bare ute etter å selge dyreste forsikring så er det bytte på meg. Jeg forsikrer alt jeg eier (bil,hus,barn, hund) til samme sum som jeg fikk kun for bilen i Frende. Jeg gikk fra 20% bonus hos Frende til 75% hos IF. Bytter alle mine forsikringer på mandag. Dette holder ikke Frende!
Stort sett veldig bra bortsett fra egenandelen på steinsprut bilglass
Raskt oppgjør, enkelt og greit. Lett å komme i kontakt med og ringer kjapt tilbake
Etter å ha brukt Frende som forsikringsselskap i flere år, kuttet jeg dem ut etter at de sviktet totalt da jeg trengte deres hjelp ved vannlekkasje i huset. De dekket ikke utvendig skade, og dekket kun en tredjedel av rehab skaden innvendig! Jeg trodde jeg hadde en god forsikringsavtale, men Frende hjelper ingen andre enn seg selv! Mitt råd er: Styr langt unna dette selskapet om du er menig mann uten juridisk dybdeinnsikt i forsikringsjargongen ; det finnes andre selskaper som faktisk forteller deg på forhånd hva du trenger å vite om avtalene dine og som faktisk hjelper deg når du trenger det uten at du har kasko i fleng på alt du eier/forsikrer. Frende kan være stolte av sine saksbehandlere; disse hjelper ingen andre enn seg selv! Hurra.. det er så en blir kvalm..
Hei Wenche, det er leit å høre at du ikke er fornøyd med dekningsomfanget, men vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen din av oss og medarbeiderne våre. Jeg kan ikke gå inn i detaljene i skadesaken din her, men du er velkommen til å ta kontakt med oss om du trenger en forklaring på hva som dekkes (plutselige og uforutsette skader feks, ikke slitasje, elde) og hvorfor det er slik.
Frekke på telefon, og lite samarbeidsvillige kundeservice. Jeg føler meg mistenkt av kundebehandlerne og det er ikke hva jeg ønsker av et forsikringsselskap. Vi trenger forsikringselskap når vi er i sårbare situasjoner. Vi trenger ikke å attpåtil føle seg ignorert og mistenkeliggjort.