Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Alltid hyggelige kundebehandlere. forsikringene dekker hva som er mine ønsker og behov. Ønsker tilbud fra andre selskap for å se om det er penger å tjene på de samme forsikringene hos andre selskap.
Å få svar på noe her er like vanskelig som å få et konkret svar på noe fra en politiker... Spør om noe å får et svar om ikke omhandler din sak, når du har sittet lenge nok med dette så kommer og fått forståelse så kommer en regning som ikke minner noe om samtalen man har hat! saksbehandlere er lite behjelpelig, slappe og virker ikke interessert i din sak eller å beholde kundene sine. Ble beskyldt for å være Frekk og Amper, noen som kanskje ikke er så rart nå feilen ligger hos dem og kunden blir offeret for dem sine feil! dette er det mest tåpeligste firmaet jeg har vært en del av, skade saken jeg ville få en orden på orket jeg ikke å ta gjennom forsikringen og dermed ble jeg å betale fra egen lomme denne gangen... møkka opplegg!!!
Er ganske fornøy med kundebehandlingen av det jeg har erfart, samt. grei og oversiktlig nettside og "min side". Ikke noe tull med utbetalinger på de sakene vi har hatt. For det meste har det vært i forbindelse med hund og dyrelege besøk, og en frastjålet mobiltelefon.
Jeg har hatt Gjensidige som selskap i mer enn 25 år og betaler ca 35k i året i forsikringer. Nå er det komplett umulig å få tak i et levende menneske å snakke med med mindre du venter i telefonkø i mer enn 45 min... Skal du ha noe hjelp MÅ du logge deg inn med bankID. Til og med Chat'en må det logges inn for å oppnå kontakt. Før kunne man ringe sitt lokalkontor, men de har ikke telefon lengre. Ikke engang en email er å oppdrive. Jeg kommer til å be om tilbud fra forsikringsselskaper som har mennesker ansatt - som har tid til sin kunde! Gjensidige anbefales IKKE!
Fra 2019->2020 mellom 15% og 18% stigning på alle forsikringer. Fra 2020->2021 mellom 10% og 14% stigning på alle forsikringer
De viser til nordmenn at de har kundeutbytte. Men alt dette er juks. Det øket min årsfaktura selv om jeg har aldri hatt bil ulykker. Hvem jobber på økonomisk del? Han skjønte ingenting. Unngå forsikring hos Gjensidige!
Men tilbudet var ikke det billigste, siden jeg har funnet bedre tilbud på andre forsikringselskaper
Hyggelige folk, ryddige, seriøse og raske. Skulle gjerne hatt lavere pris.
God oppfølging. Selskapet viser tillit. Jeg er godt fornøyd med selskapet. Mottar bonusutbetalinger.
Har vært fornøyd med Gjensidige i alle år (10-15 år?), og kun benyttet meg av innboforsikring ved stålet sykkel, da med rask saksgang. Derfor veldig overrasket når de velger å gi bonustap på første ulykke (bil), selv når det ikke var nødvendig å nytte seg av kasko. Totalkostnader under kr 15 000. Saksgang ca 2 mnd (vet ikke hva som er normalt).
Har i mange år hatt full helse og behandlingsforsikring hos Gjensidige. Der var jeg garantert behandling for alvorlig sykdom innen 10 dager. Da jeg ifjor ble diagnosert med kreft spanderte de time hos Urolog som henviste meg til sykehus. Jeg kontaktet da Gjensidige og ble først fortalt de ikke hadde noen avtale med kreftbehandlere i Norge. Løgn, de hadde Alleris. Neste mente jeg måtte bruke offentlig sykehus da de uansett ikke tilbyr noe annet enn hva de gjør. Sånn holdt de på så da sykehuset kallte meg inn måtte jeg kjøre på det. Gjensidige brukte alle sleipe midler til å holde meg på avstand, til slutt fikk jeg time for en second opinion hos Alleris, det var omtrent 2mnd senere og etter jeg hadde startet med cellegift. Jeg er nå ferdig behandlet etter tøffe runder med cellegift og operasjoner. Jeg klagde Gjensidige inn for finansklagenemda, det var omtrent som når Politiet etterforsker seg sjøl. Advokater på begge sider som kjørte på meg med at de hadde kreft eksperter på sin side, enda jeg bare hadde snakket med unge damer som er forsikringsagenter hos dem. Jeg ga opp dette da det ikke førte til noe. Men jeg vil advare alle som har eller tenker skaffe slik forsikring, det er ren svindel og å kaste pengene ut av vinduet. De gir deg billige ting men dyre behandlinger vil du aldri få.
Betaler nesten 100.000 i året i forsikring, kunde i 40 år, millioner inn i systemet. Så fikk skade. Gipstaket med festeramme raste ned inne i huset. De påstår "håndverkerfeil", men ingen håndverkere har vært der siste 20 år. Taket var festet med spiker som var vanlig 20 år siden. De sier jeg måtte ha "pluss"-ordning for å få dekket dette. Jeg får sikkert ikke medhold i Finansklagenemda, så må nok ta bryet med rettssak for at vi forbrukere ikke skal bli overkjørt av slike store selskaper. Det skal ikke være lønnsomt å drive inn penger i årlig forsikring for så å la kunden i stikken når skaden kommer. Jeg starter å flytte alle forsikringene mine. Håper å finne noen anbefalinger om selskap som er å stole på her inne.
Har måttet være i kontakt fire fem ganger i løpet av ett helt år for å få avklart noe så enkelt som forsikringsvilkår, og fikk mange motstridende svar. Opplever at kundeservice er lite imøtekommende, og ikke har lyst til å hjelpe til. Når betalingen plutselig blir tre ganger så høy som normalt ved endring av forsikring, så måtte jeg snakke med to kundebehandlere før vi fikk en løsning, da uten noe særlig god forklaring.
De er best i pris, ikke så mye mer enn det. Når en først trenger de, så svarer de verken på telefon eller e-post. Og alt går generelt sent, og blir ofte feil. Haster noe voldsomt når det er snakk om att de skal ha penger inn, men penger ut, da går det fort ett halvt år.
Skulle forsikre min importerte mustang noe som andre firma slet med eller kunne ikke forsikre eller var rett og slett extremt dyre. Med en chat med Gjensidige fikset de forsikring til billigste pris av alle selskap og raskeste. Pluss at den då tredde i fullkraft med en gang jeg fikk skiltene.
Gjensidige er meget seriøst og trygt også når uventede ting oppstår.