Vardia Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har ikke blitt trekt som jeg skal hver gang i avtalegiro, og endte opp med å stå uforsikret, men har nå tatt kontakt med de.
Mottok nettopp en fornyet forsikringsavtale fra Vardia, og med 15% økning i premie fra i fjor på samme to forsikringsobjekter (2 småbåter). Avventer nå svar pr epost fra Vardia på en forklaring på økningen i premie. Økningen i forsikringspremie fra 2016 (første gang forsikret i Vardia og fremdeles samme to forsikringsobjekter) til 2017 var i utgangspunktet enda høyere, dvs 18,9%. Jeg kommer tilbake med oppdatering etter svar fra Vardia.
Det ringer og ringer og ringer og ringer, men ingen har åpenbart lyst til å svare...
Når dem ikke på telefon eller Mail! Hårreisende! Har måttet betale mye i bot til Forsikringsnemnda for uforsikret polise. Prisen på forsikringa er gunstig.
Ikke besvares epost og ikke tar de telefonen. I hvert fall må det være uhyggelig lang ventetid der. (Jeg ga opp etter 10 minutter.) Tenker med gru hvordan et skadeoppgjør vil være med dette selskapet. Skygg unna!
Etter en båtskade leide Vardia takstmann for besiktigelse av skaden. Konklusjonen fra takstmannen var diffus og vag som passet Vardia bra for å nekte utbetaling. Er det noen andre som har opplevd det samme??
Meget dårlig kundeservice. Bortimot umulig å ringe på telefon. Sender varsel om purring en uke før forfall. Dersom jeg ikke betaler vil jeg få et purregebyr sier de på melding på min telefon. Vanskelig å forstå at Fjordkraft er involvert i denne forsikringsselskap. Kort fortalt : høye priser og meget dårlig kundebehandling.
Bruker godt over 3 måneder på et enkelt skadeoppgjør. Har nerva til å fortelle at jeg lyver og saksbehandleren sluttet i jobben uten noen form for informasjon til meg noe som førte til enda lengere behandlingstid.
I forbindelse med min manns bortgang fikk jeg skjemaer som skulle fylles ut etter at jeg hadde levert skifteattest. På et og samme skjema skal jeg oppgi kontonummer OG underskrive på at jeg har mottatt oppgjør!! What?? Og de måtte også ha fullmakt til å kontakte politi og/eller andre forsikrings-selskap for å få bekreftet at min mann virkelig var i den dødsulykken! Ingen andre forsikringsselskap har bedt om dette. Jeg synes det burde være helt innlysende at når de har fått en skifteattest hvor det står at personen er meldt død, så skal de foreta utbetaling. Og ikke presse pårørende inn i et skjemavelde som ser ut til å være laget i en barnehage.
Vi var på vei til Spania med fly da min mann fikk hjerneslag. Heldigvis like før vi skulle lande. På flyplassen ventet ambulanse og vi ble kjørt til sykehus. Vi brukte vårt norske helsekort, da det offentlige sykehus var nærmest. Tok kontakt med Vardia. De har avtale med Falck Global, Oslo. Telefoner fram og tilbake med norske og spanske leger. De spanske ville han skulle opereres i Spania, men vi ville hjem til Norge. Etter samråd med Vardia og Falcks leger gikk det i orden, og det ble bestilt ambulansefly. Og hjem kom vi, og han ble operert. Det gikk bra. Sendte regning på alle utgifter ifb med hotell og mat ++. Etter ca 1 uke kom oppgjøret på konto. Meget bra! Falck Global skal også ha takk for god oppfølging av meg og hele saken. Vi har bare positiv erfaring med Vardia forsikring og Falck Global. Grete
Dette er forsikringsselskapet fra helvete. HOLD DEG LANGT UNNA! De gjør alt for å trenere saken din når du har vært i uhell. Svarer ikke på henvendelser og sender takstmannen fra samme h....... Har du forsikringer i dette svindelselskapet i dag: BYTT! Den dagen du trenger hjelp, får du det ikke!
Fikk kjapp tilbakemld om hvor jeg skulle sende bil ved skade. Bra kundebehandler.
Meldte om tyveri i Spania. De rotet vekk anmeldelsen og tyveri listen, ikke store beløpet ca 11000 kr. De skar seg mellom ett jern gitter pluss sikkerhetsdør
Skuffet over behandlingen og utbetalingen under skaden for 2 år siden! Ble ikke i varetatt når vi sto midt oppi det!
Jeg skulle bytte forsikringsselskap pga pris og fikk et veldig godt tilbud fra Vardia. Jeg leste på denne siden at mange var misfornøyde med de, men snakket med en veldig god selger som forklarte masse om at de hadde gjort endringer og blitt så mye bedre og jeg lot meg lure. Alle forsikringer ble overført, trodde jeg. Jeg begynte hvertfall å få fakturaer fra de. Jeg hadde ikke sagt opp min gamle livsforsikring etter oppfordring fra selger, for den måtte jeg ikke si opp før det var OK hos dem. Da jeg så at det stod Liv på den ene linja på fakturaen fra Vardia ringte jeg de og snakket med en konsulent som kunne bekrefte at det var OK og jeg kunne si opp min livsforsikring hos det andre selskapet, noe jeg gjorde. Etter en stund fikk jeg en mail fra Vardia om at de manglet noen opplysninger på min søknad om livsforsikring, og jeg sendte det til de. Da fikk jeg svar at jeg ikke kunne få livsforsikring hos de pga et dagkirurgisk inngrep jeg skulle gjøre, men at jeg kunne søke etter det. De trodde tydeligvis at jeg skulle dø på sykehuset. Jeg ble ganske fortvilet for jeg hadde sendt mail og sagt at jeg ville si opp alle mine gamle forsikringer, og jeg ville ikke stå uten livsforsikring i et par måneder. Jeg klagde selvfølgelig til Vardia, men fikk da en meget frekk mail tilbake. Jeg sendte mange mailer fram og tilbake. Jeg sendte tilslutt en klage og skrev at jeg ønsket de skulle sjekke samtalen jeg hadde hatt med en av deres konsulenter, men de loggfører tydeligvis ikke samtalene de har med kundene sine for jeg fikk ikke noe svar fra de. Etter det hørte jeg ikke noe mer. Jeg tok kontakt med mitt gamle forsikringsselskap, og fikk tilbake min gamle avtale på dagen. Jeg tenker med skrekk på hvordan de ville håndtert en forsikringsssak når de var så vanskelige allerede før jeg fikk på plass forsikringene mine. NB. Jeg overlevde det dagkirurgiske inngrepet og ble ikke engang sykemeldt.
Prisen øker, selv om man kjører skadefritt og ingen goder av å ha mange forsikringer hos dem