Telenor Mobil opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
En Telenorselger, som jeg på det tidspunktet feilaktig trodde det gikk ann å stole på, ringte på døren min hjemme og lurte på om det ville være interessant for meg å ha fiberlinje hvis det ble aktuelt for Telenor å legge inn fiberlinje i området der jeg bor. Han kunne ellers skryte denne nye teknologien opp i skyene og mente det ikke kunne sammenlignes med dagens kvalitet (som for min del var en dsl-linje levert av telenor på 30 opp/20 ned - den fungerte fint nok etter mitt behov). Jo, det tenkte jeg hørtes greit ut og svart at JA på sms´en som skulle bekrefte at jeg ville kunne være interessert i å kjøpe denne linjen dersom de fikk aksept fra flere i mitt litt grisgrendte nabolag. Ca et år senere dukker Telenor opp med en ordrebekreftelse i hånden hvor de sier at jeg har inngått en bindende avtale om levering av fiberlinje med kapasitet 20/20 til en pris på kr 1725 (inkl mva) med en bindingstid på 3 år. En avtale som jeg overholde ikke har visst at jeg skal ha inngått. Min tidligere linje kostet godt under halvparten og hadde bedre kapasitet - uten bindingstid. Telenor-svindelen medførte at jeg satt med en linje som var dobbelt så dyr, dårligere enn den jeg hadde ført (så dårlig at den ikke fungerte for mine behov) med en bindingstid på 36 måneder. Reklamasjon med forsøk på å få gehør for at jeg her har blitt lurt av en selger, førte ikke frem (heller ikke i Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon hvor representanten fra Telenor-giganten utgjør 1 av 3 beslutningstakere i den såkalte uavhengige nemda. Så nå sitter jeg med en regning på over 60 tusen for et ubrukelig produkt. Gjett om jeg føler meg svindlet og grundig lurt. Jeg ser ellers at Telenor har svært dårlig omdømme og at det er flere enn meg som følger seg svindlet. Så dette er mitt bidrag til forbrukerstemmen hvor jeg håper vi forbrukere fremdeles har noe vi skulle sagt og at vi ønsker et ordentlig og ærlig samfunn der gigantene ikke kan råde som de vil. Mvh Anett B.
Telenor er alt for dyrt, dette gjør det nødvendig å skifte leverandør dersom man ikke endrer prisstrategi. Når man bruker i snitt ca 0,5 GB, da har man ikke behov for 2 GB og en høyere pris. Og det for noe man ikke har bruk for.
Har vært kunde hos Telenor i alskens tid. Er i grunn veldig fornøyd. Enkelt å endre abonnement eller handle andre tjenester på "mitt telenor" Hyggelig og hjelpsom kundeservice. Det eneste jeg har stusset over er hastigheten på mobildata, i og med at de skryter av at de har verdens raskeste...🤔 Vel, jeg bor sentralt og under sjekk har jeg kanskje 20-30 mbps.. skulle det ikke være nærmere 100 mon tro!? Prisene dems er kanskje noe stive i forhold til konkurrentene, men så har vi jo "Min sky" med ubegrenset lagring inkl. så alt i alt, fornøyd!
Telenor valgte å avslutte sine Frihet-abonnement og fant da ut at det var naturlig å erstatte et Frihet 4GB abonnement med et 6GB Original abonnement som koster 50kr mer pr måned. Kontaktet kundeservice og fikk beskjed om at Frihet ikke svarer til utviklingen i markedet og at kundenes dataforbruk øker og at de derfor inkluderer mer data i abonnementene. Hadde 6GB Original kostet omtrent det samme skulle jeg forstått det, men her er det snakk om et annet abonnement til en vesentlig høyere pris! Etter en rask sjekk fant kundeservice ut at min samboer egentlig klarer seg fint met et 3GB abonnement. Hvorfor i huleste oppgraderer de da til 6GB???
De kutter ut abonnement og "tilbyr" et nytt med mer data..som du ikke trenger, og må betale for. På tide å finne en seriøs leverandør for min del !
I juli mottok jeg en faktura fra Telenor, adressert til firmatelefonen(samme adresse som hjemmeadressen der firmaet er registrert). Fakturaen var på noen hundrelapper, ingen stor sum, men for en tjeneste som jeg IKKE hadde bestilt, nemlig SAFE. Jeg ringte inn til telenor bedrift og ble omsider satt videre til telenor privat da den nye tjenesten var satt på meg som privatperson, ikke bedrift der abonnementet er. Etter mye frem og tilbake fikk jeg beskjed om at jeg kunne se bort fra denne og fikk en sms bekreftelse(jeg ba om å få dette skriftlig) på at det var OK og at tjenesten var kansellert. I August kom det jaggu meg en ny faktura på kr 208, samme tjeneste!!!!! Jeg ringte inn igjen og ble satt over til "SAFE avdelingen" og meldte fra om dette igjen samt sa at jeg hadde pratet med de forrige måned om det samme. "Joda, du pratet med oss da, jeg ser det i systemet....det skal da være mulig å avbryte tjenesten". Fikk ny sms bekreftelse om at tjenesten var avsluttet og at jeg kunne se bort fra fakturaen. Venter nå spent på September og om det kommer enda en faktura. Det er verdt å nevne at jeg har hatt telenor i mange år og jeg har vær strålende fornøyd med de generelt sett med tank på dekning både innland og utland, men det å dytte på en tjeneste som man ikke har bedt om eeller trenger for den saks skyld er direkte frekt!!!!! Man må kanskje til slutt si opp for å få slutt på SAFE faenskapet en gang for alle. Forstår iallfall hva navnet tilsier: SAFE måte å tjene penger på....for Telenor!
Har allerede gjort det!! Svært dårlig dekning i høyfjellet. Mine venner bruker Telia og har ingen problemer.
Fikk beskjed om at kobbernettet skul legges ned Men skulle få mobilnett i stedet til litt høyere pris, men ble nesten 200 kr dyrere. Kunne ikke levere høyere hastighet. I ukedagene går det litt bedre men i helgene er det veldig opp og ned. Det er allerede fult på denne masta selv om den er forholdsvis ny. Bygger nytt som har for liten kapasitet i tillegg til dårlig dekning. Blir ikke noen langvarig kunde hos Telenor nei.
Brukes på hytta i Mandal og erfarer at dekning ofte faller ut. Ikke stabilt og bruker masse tid på å klage uten at det hjelper besynderlig.
Hadde noe vært bra så skulle jeg skrivd det, Men min mening er at telenor bare er søppel! 😡 Folka bryr seg kun om penger, driter fullstendig i kundene sine og gidder på ingen måte å yte noen som helst form for service! Aldri vært så missfornøyd med operatør noensinne!! 😡😡😡 Hvis noen trenger mer info så send gjerne en melding til (anonymisert), så skal jeg fortelle!
Jag tycker det helt vansinne att dom äldre i Norge som knappt ringer och inte bruker data fortsatt betalar 499:- i månaden för sina abbonomang hos telenor. Detta är scam!
Jeg ringte kundeservice for å høre om mobiltbredbånd til huset, og om det var mulig å få twe pakke fra dem også. Fikk beskjed at det gikk helt fint. Så bestilte da begge deler. Mobiltbredbånd kom ganske så fort. Ringte så for å høre om hvor twe blei av. Fikk da beskjed etter 1t i kundeservice og omtrent 6stk forskjellige folk at det ikke var mulig å få til. Blei da sent inn sak til reklamasjon hos Telenor. Fikk tlf fra de idag at jeg kunne sende inn ruter for å få tilbake pengene. Så sitter nå her med triste unger uten Internett, uten tv og ett hull i vinduskarmen etter ledning fra antenna. For det var ikke aktuelt som ett plaster på såret for at de solgte ett produkt som ikke gikk. Å da få beholde Internett til jeg fant en ny leverandør.
Jeg har ingenting bra å si, jeg blir ringt opp minst 2 ganger i uka der de ringer en gang hver dag, til 5 dager i uka og Opptil tre ganger med oppringning pr dag. Jeg er så virkelig lei av at de skal tigge til seg kunder på den måten, ikke minst bli ringt opp hver j#%la dag når jeg sier jeg har binding hos et annet selskap. Bare drit å dra Telenor, skjerp dere, dere er verre enn de personene i kirka som tigger om penger gjennom en gudstjeneste.
Det strevet virker på meg som det er "første dag på jobben". Har kjøpt en mobil hjemmetelefon som ikke virker. Har strevet med dette i flere måneder. De klarer å sende faktura! De må få det inn med teskjeer! Jeg har av alle ting fått beskjed om at de har registrert "feil på Bredbånd!! Ikke noe feil der. Bruker Get.
Telenor fungerer greit, men jeg syntes det er alt for dyrt og veldig varierende i pris. 8 gb til 399 er greit nok, men dyrt iforhold til andre operatører?.. Det som derimot irriterer meg mest er når jeg har brukt opp dataen min så får jeg melding av Telenor at Måndens data pakke er brukt opp og at jeg automatisk får en ny data pakke til 199? uten og få muligheten til og takke ja eller nei? Syntes Telenor burde ha en for godkjenning før man får en ny data pakke? Telenor fungerer ok, men når jeg får regninger som varierer fra 900-1200 stiller jeg meg noen spørsmål? Vurderer og se etter en rimeligere operatør.
Overpriset alle tjenester, begriper ikke at de har kunder. Viden kjent for dårlig kundeservice.