Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Tegnet avtale "Agva variabel valgfri" basert på at den kom best ut i pristest. Fikk da 19 øre kWh i 6 dager før det økte til 49 øre kWh de neste 25 dager og 63 øre fra neste måned. Altså gikk prisen fra 19 til 63 øre på en måned. Når jeg nå søker etter dette produktet på nettsidene deres, så kommer det ikke opp lengre. Det er bare 2 måneder siden jeg byttet.
Byttet til Agva spot et par mnd før jul. Etter kort tid fikk jeg en saftig regning med forskuddsbetaling på 2 mnd. Hadde da enda ikke oppgitt/blitt bedt om noen målerstand. En mnd senere fikk jeg en ny regning med forskuddsbetaling for to nye mnd. Ikke har selskapet noen ordentlig nettside der man kan holde oversikt heller. Det hele endte opp med at jeg sa opp strømavtalen etter kort tid. Har fått brev om at jeg har over 3000 kr til gode hos dem som vil bli utbetalt til min konto. Dette er nå to uker siden brevet kom, ikke fått pengene enda.
Kunde service er møtekommende, hyggelig, tydelig i sinn forklaring, og rydder straks opp problemer som er oppstått og står ved sine avtaler.
Hei Kristin, Vi setter pris på dine hyggelige kommentarer og skal gjøre vårt ytterste for at du fortsetter å være fornøyd. Det er bare å ta kontakt dersom det skulle være noe mer. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Har vært innom en del strømselskap, men Agva er noe av det verste vi har vært borti!! Elendig kundeservice, etter åtte dager fikk vi kontakt etter utallige mail og telefoner! Sjonglerer med prisene som de vil, bytter som de vil, tar plutselig forhåndsbetalt og trekker uanstendige beløp som ikke stemmer overens med forbruket, - siste pris nå var 68 øre kwh!!! -det er mye. Godt råd til ALLE som vurderer å bytte, - IKKE gjør det!
Lokker til seg kunder med lave priser, og plutselig får du en annen avtale med mye høyere pris. Du må ikke finne på å bli kunde uten å få dokumentert bestilling og all kommunikasjon med selskapet.
Nesten umulig å få kontakt med per tlf. og per mail. Lokketilbud som endres uten at de gir beskjed til det mangedobbelte. Kundeservice som når man til slutt får tak i de, ikke finnes behjelpelige, men er gode på å gå rundt grøten å forsvare sine egne interesser.. Håpløst useriøst selskap.
Var veldig fornøyd de første 2 mnd, lav pris, anbefalte de til venner og kjente. Så kom neste regning og da var prisen gått opp fra 9 øre til nesten 60 øre, er inneforstått med at prisen varierer, men ser ikke hvordan de kan forsvare en pris som er 50% dyrere enn konkurrenter med lignende avtaler på samme tidspunkt (under 40 øre). Byttet umiddelbart, men skaden var allerede gjort.
Lave priser som lokketilbud 9 øre og så auker prisen til 63 øre utan begrunnelse eller varsling så som avtalt, finn ikkje fram "min side".
Det skal varsles 14 dager i før prisendring, men de operer med 7 dager. Finner heller ikke den gjeldende prisen og økningen på sidene deres. Bestilte til 17 øre/kWh - men ble brått 49øre/kWh. STYR UNNA!
Ligger på topp på strømpris.no, men det er ofte kampanjer som går ut etter en gitt periode og da får man høyere priser med høyere påslag. Veldig treg å svare på kundeservice og svarer ikke på spørsmål. Tok også lang tid før avtalen trådte i kraft.
Lokker med billig strøm, men bytter strømavtale uten noen tilbakemelding. Prøver du å kontakte dem på mail eller telefon bør du ha god tid. Veldig vanskelig å få kontakt med om du ikke benytter deg av facebook. Svarer da kjapt og prøver å ordne opp. Men uten hell. Styr unna.
Hei Sverre, Jeg tror det du viser til er at noen avtaler har krav om avtalegiro/efaktura. Dette gjør vi for å spare kostnader, noe som reflekteres i våre svært lave priser. Hvis du trenger hjelp til dette gjør vi det raskt om du kontakter oss. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Var en dørselger og ga tilbud på strøm og jeg kunne si opp avtalen innen 3 månder hvis jeg ikke var tilfres. Han så det ikke var forskuds betalt for strømmen men det er det så ville si opp etter 2 månder men de siger at jeg ikke kan uten at jeg betaler et gebyr for brud på avtalen. Så alle se på hva andre skriver om dem og ikke kjøp strøm fra dem...
Hei Kim, Du blander oss nok med et annet selskap. Vi har ingen dørselgere. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
De rottet ved innregistrering til Agva Spot Online. De endret til Agva Flyt etter en måned uten varsel - dobbel pris! De doblet forventet forbruk i forskuddbetalingen. De svarer ikke på telefon. De fikk mulighet til å rette opp, det ville de ikke så da ble det veldig enkelt - et bytte! Jeg oppfordrer alle som har skrevet omtale her om å sende saken til Forbrukerrådet!!
Hei Ivar, De aller lavest prisede avtalene har krav om efaktura/avtalegiro for å holde kostnadene nede både for deg og oss. Bare ring eller skriv, så ordner vi dette enkelt for deg. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Veldig gjenkjennelig når jeg leser andres erfaringer. Bortsett fra at jeg etter noen forsøk ble ringt tilbake av en medarbeider. Men da var det allerede for sent. I utgangspunkt ville jeg ha strøm fra garantert fornybare kilder. Men etter å ha fått et krav om å betale ut februar før januar er slutt med en ekstrem høy pris, har jeg også begynt å tvile på ovennevnte garanti. Har byttet til en lokal leverandør, hvor jeg også betaler nettleie til. Muligens ikke den aller billigste, men der treffer jeg noen jeg kan snakke med, når jeg ønsker det.
Hei Ron, Beklager at vi hadde for lang kø den perioden du sikter til. Dette er bra igjen nå og du er velkommen tilbake ved en annen anledning. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Agva har nå kommet med en ny avtale som de kaller Agva Nyttårskampanje. Finner den ikke på hjemmesiden til Agva men den kommer frem på strompris. No Prisen er 8, 90/kwh som jo er meget hyggelig. Dette er sikkert et lokketilbud og prisen kommer sikkert til å øke. Fom 1/1 så skal jo også kunden varsles 14 dager før en evt pris endring så dette må jo Agva forholde seg til. Dette kan det leses om her. https://erate.no/prisendring-ma-varsles-direkte-til-stromkunden/ Må være enig i at Agva ikke er enkel å forholde seg til og det krever en del jobb fra kunde for å få en lav strømpris. Svar på mail er nesten håpløs å få til men det ser ut som de er litt raskere hvis man benytter Facebook og slik skal det ikke være. For min del sendte jeg en mail 29/12/16 og har purret på svar 3 ganger men den blir ikke besvart. Telefon til dem er ikke aktuelt da jeg ønsker å ha kommunikasjon skriftlig. Savner også "min side" på Agva.
Jeg startet med Agva i sommer da det var lave priser. Etter to mnd skrudde Agva pris/abonnement i været, angivelig fordi jeg ikke hadde tegnet avtalegiro/efaktura. Problemet er bare at forslag om noe slikt kommer først i nettbanken når det er noe å betale - å det hadde ikke jeg for min faktura var på 0,- og var kun sendt på papir. Snedig trekk av Agva. Etter klaging gikk det greit men nå har jeg plutselig skyhøy kraft-pris, mye høyere enn de Agva lokker med på nettet. Jeg bytter - Agvas kundebehandlere er hyggelige men tilbudet er upålitelig!
Hei, Her har det nok vært en misforståelse. Når fakturaen er under 100 blir den overført til neste regning. Men spesifikasjonen du får (som ikke skal betales) inneholder det du trenger for å opprette avtalegiro og efaktura. Ring oss gjerne, så hjelper vi deg med dette. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice