Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
På første faktura hadde mitt abonnement blitt endret til Agva Flyt selv om jeg hadde registrert E-faktura og Avtalegiro. Dette gir ett dårlig førsteinntrykk. Ringte kundeservice og fikk raskt svar. Kundebehandler ordnet raskt opp i fakturaproblemene. Venter nå ny faktura med korrekt sum.
Korrigerte avtaleendring for hele perioden etter at jeg hadde glemt e-faktura.
Jeg er ganske fornøyd, både når det gjeder pris og super-service når jeg ringer. Bare fortsett det gode arbeidet dere gjør! Ønsker dere strålende solfylt sommer!
Da jeg hadde byttet til Agva Kraft, fikk jeg en bekreftelse fra selskapet. Jeg var usikker på om jeg hadde tastet inn riktige opplysninger, og ville gjerne sjekke det. Men bekreftelsen var en standardtekst som ikke inneholdt noen detaljer om min bestilling. Det er heller ikke mulig å logge seg på fra nettsidene for å finne detaljer om min kontrakt eller bestilling. Da jeg etterlyste detaljer på e-post, fikk jeg dem etter noen dager. Det hadde vært fint å få, automatisk, en bekreftelse med en oppsummering av bestillingen, eller en mulighet til å logge meg på "Mine sider" eller noe slikt på nettet for å sjekke detaljene.
Likte ikke at jeg ble overført til Agva flyt med akonto m grisepriser fordi jeg ikke hadde lagt inn efaktura, bare autogiro! Kunne gjerne varslet meg først.
Bra: pris, kundesupport, tilbud på nett, rask tilbakemelding.
Hei Robert, Sånt er alltid hyggelig å høre, ha en fin dag! Agva Kundeservice
Ikke forbli kunde hos dette selskapet! Dersom en ikke oppretter både avtalegiro og e-faktura endrer de uten forvarsel avtalen til en dyrere avtale. Jeg inngikk avtale med Spot Online, men fikk senere faktura på avtalen Flyt. Denne avtalen er 23,8 øre/kWh dyrere. Agva Flyt er også en avtale hvor man forskuddsfaktureres basert på et stipulert forbruk. Dette "lånet" er penger som mest sannsynlig er tapt dersom selskapet f. eks. skulle gå konkurs etc. Sist, men ikke minst har selskapet ikke informert meg om at jeg har betalt dobbel pris i flere måneder, ettersom jeg har blitt trekt fra avtalegiro i tillegg til at jeg har betalt manuelt via nettgiro. Behandlingen fra kundeservicen er heller ikke noe å skryte av.
Hei Runar, Vi beklager at du har hatt en negativ opplevelse. Agva sine billigste produkter har krav om avtalegiro/efaktura. Det sparer oss for kostnader og gjør at vi kan holde de lave prisene. Vi beklager om du mener å ikke ha blitt godt nok informert om dette. Det er imidlertid aldri noe problem å bytte tilbake til opprinnelig avtale når avtalegiro og efaktura er tegnet.
Tragisk at en så useriøs aktør har link fra sidene til Forbrukerrådet. Reklamerer som billigste strømleverandør, og er dobbelt så dyr som andre. I tillegg er avtalen å betale etterskuddsvis, men de sender krav på forskuddsbetaling. De svarer ikke på epost, ei heller telefon, så dette selskapet er det bare å komme seg vekk fra så fort som mulig. Men regner med at de snart sender inkassokrav, så vi tar saken inn for forliksrådet. Styr unna disse. Dessverre har jeg ikke noe bra å si.
Dette må bero på en misforståelse. Alle avtalene som markedsføres med etterskuddsvis betaling har etterskuddsvis betaling. Hvis du har opplevd kø på telefonen, så beklager vi dette. Bruk vår tilbakeringsfunksjon, så tar vi kontakt.
Endret fra spotpris til flyt og fikk dyrere kW-pris enn forventet.. Skulle egentlig vært den billigste, men det er i praksis langt fra sannheten. Også vanskelig å forstå faktura når den inneholder forskuddbetaling, faktisk bruk og etterbetaling i samme faktura.
Hei, Jeg antar at årsaken til bytte er at du ikke har oppfylt kriteriet om avtalegiro/efaktura som vi må ha på de aller billigste avtalene. Bare send oss en epost, dette er lett å ordne opp i! Mvh Agva Kundeservice
Skifter abonnementet ditt uten å si ifra.... Jeg gikk fra 5 ører per kWh til 49.... Forbrukerrådet neste!
Hei Leif, Det er i bestillingsprosessen formidlet at det er et digitalt abonnement som krever avtalegiro og efaktura. Bare å ta kontakt, så hjelper vi deg med dette! Agva Kundeservice
Tar for lang tid før en får svar, og tilbakering funksjonen er uklar vedrørende hvilken tast. Heldigvis traff jeg tilslutt en kjempehyggelig dame, som ordnet opp.
Hei Liv, Takk for konstruktiv tilbakemelding, det skal vi se nærmere på. Agva Kundeservice
Hadde Agva Spot Online, plutselig står det Agva Flyt på fakturaen med dobbel så høy pris per kilowatt time. Dette er lureri, så i ettertid at i vilkårene står det at Spot Online blir byttet til Flyt etter 12 måneder, men jeg har bare vært kunde i 6. Kommer til å bytte leverandør. Kundeservice svarer ikke på epost og de har et 815-nummer på telefon som jeg ikke har tenkt å ringe.
Hei Erlend, Her har det enten vært en misforståelse eller en feil. 815-nummeret kan du bruke til å be om tilbakering, det koster nok en krone avhengig av din teleoperatør. Vi har noen ganger et par dagers responstid på mail, men vi svarer absolutt. Skriv gjerne en ny, i tilfelle den ikke har kommet frem.
Sjekk den første og andre regningen din! Det ser ut som om de spekulerer i å gi deg en dyrere avtale enn det du er forespeilet. Skulle få spotpris avtale og etterskuddsbetaling, men endte opp med en en dyrere avtale med varabel pris og forskuddsbetaling.
Hei Raymond, Vi spekulerer ikke i noe som helst, vi ønsker jo å beholde våre kunder. Ta kontakt, så hjelper vi deg!
Hadde ett problem knyttet til en faktura grunnet en misforståelse mellom meg å Agva. Damen i kundeservice var veldig hyggelig og behjelpelig, og ryddet raskt opp. Agva kunne gjerne hatt en personlig innloggingsside så man fikk enda bedre kontroll på fakturaene sine, ellers er jeg veldig fornøyd.
Hei Henrik, Det var hyggelig å høre!
Agva kraft er en strømleverandør som leverer av høy kvalitet med høyt kommentente og erfarne lulikee ledere og ulike medarbeidere.
Når første regning fra dere er feil og jeg selv må ta kontakt med dere, får å rette det opp er dette en negativt inntrykk og at dere også bruker et 855 nummer så jeg også får et ekstra utlegg på kr 28, 60. Så dette er ikke bra. Men til gjengjeld kom jeg raskt i kontakt med kundeservice, der en hyggelig dame ordnet for opp i misforståelsene med regningen fra dere. Mvh Geir O.