Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Fjordkraft
2.2
1 347 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 347 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#81
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#81 av 82 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 347 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
209
156
101
131
750
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bare bra.

Omtale av  Jon R

Ikke noe å klage på. Har tilbud på det meste, også mobil. Det viktigste er at dei har solkonto kwh mot kwh og avtale med agrol som er landets beste avtale. Samlet sett ingen over.

Svar fra Fjordkraft
06.09.2023 10:55

Hei! Takk for din tilbakemelding. Kjekt å lese at du er fornøyd med tilbud fra oss, benytter deg av solkonto og ikke minst organisasjonsavtalen til agrol :) Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Veldig skuffende, føler oss skikkelig lurt

Omtale av  Elisabeth

Da min mann inngikk avtale m Fjordkraft ga han klart uttrykk til selger at han ikke ønsket noe bindingstid, dette bekreftet selger flere ganger at det ikke var noe binding. Vi takket derfor ja til å bli kunder, vi er selvstendig næringsdrivende og takket da ja til forvaltningsavtale, noe vi ALDRI skulle gjort! Da vi etter en tid investerte i solcelleanlegg, valgte vi å bytte strømleverandør og regnet med dette gikk greit uten noe merkostnad, da vi var lovet at det ikke var noen binding. Vi sa opp, og etter noe måneder får vi sjokk regning på 44000 kr. Dette begrunner de med at når vi hadde forvaltningsavtale så hadde de kjøpt opp strøm til oss, som de regnet med vi skulle bruke, og vi måtte da betale for denne selv oM vi ikke brukte den. Strømmen var også dyr pr kwh, noe de begrunner i at de kjøote strømmen når den var dyr. Vi er bare i sjokk, komner ingen vei, de svarer elendig på mail og pr telefon, lang svartid, bare beklager men trekker ikke regningen tilbake. Sender purring og inkasso, som gjør at vi ikke tør annet enn å betale. Noen som har et godt råd, hva vi gjør videre, vurdere media og event advokat. Styr unns Fjordkraft og forvaltningsavtale på strøm, LURERI!!

Svar fra Fjordkraft
28.08.2023 11:54

Hei! Takk for din henvendelse. Først og fremst beklager vi for at dere har hatt denne opplevelsen med oss. Vi kan dessverre ikke se enkelt saker her. Vi anbefaler at din mann tar kontakt med oss slik at vi kan gå inn på saken og finne en løsning. Skulle dere vært informert om at det ikke er noe bindingstid, så er det klart at dere ikke skal ha det. Da må vi rydde opp i det. Ønsker deg en god dag. Med Vennlig hilsen Fjordkraft

Prøvde å lure til seg bruddgebyr.

Omtale av  Strømshopper

Jeg hadde avtalen spotpris med forvaltning, men da opp denne 19.04 og hadde da bindingstid til 18.07. Jeg bestilte da en annen strømleverandør ifra 19.07. Da jeg fikk regning ifra Fjordkraft hadde de lagt på et bruddgebyr på 500,- kr. Jeg ringte de, men de hevdet fortsatt at jeg hadde brutt avtalen. Da sa jeg at jeg satt å så på mailen der datoene stod, da lurte de på om jeg kunne sende mailen. Jeg sendte da mail og fikk svar dagen etter at bruddgebyret var feilfakturert.. Hvis de gjør dette med 500 kunder og 20 betaler gebyret tar de inn mange kroner urettmessig. Til dere andre som sier opp avtalen, sjekk fakturaen deres og ta vare på mailer dere får med datoer.

Svar fra Fjordkraft
22.08.2023 09:11

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi kan ikke se enkelt saker her, så vi kan ikke se hva som har skjedd i din sak. Det er 3 måneder oppsigelsestid, dersom den holdes skal en så klart ikke ha bruddgebyr og systemet skal ikke generere det. Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft

Dyrt og uoversiktlig

Omtale av  Sondre N. A

Dyre avtaler. Dårlig service. Holder ikke det de lover. Kundeservicen har også altfor korte opningstider. Dårlig system for bytting.

Svar fra Fjordkraft
22.08.2023 09:14

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi jobber alltid med å forbedre oss og da er det viktig med tilbakemeldinger. Når det er sagt så beklager vi for at du har denne opplevelsen av oss. Ha en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.

For dyr selv med LO Favør Spotpris

Omtale av  Svein A. F

Nå har jeg bytta til en strømleverandør med endelig 0 i både Fastdel og Påslag pr md og kunden kan selv velge om man vil ha en avtale inkl smarte funksjoner, men da til 39kr/md.

Svar fra Fjordkraft
18.08.2023 15:26

Hei! Takk for din tilbakemelding. LO Favør spotpris er en svært konkurransedyktig avtale hvor du får full tilgang i appen vår, fordelser hos ulike samarbeidspartnere, smartlading, billigere mobil abonnement og god kundeservice. Du står så klart fritt til å velge hvor du ønsker å være kunde :) Ønsker deg en god dag Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Uoversiktelig app og avtale

Omtale av  Egil

Spotpris med forvaltning er et dårlig valg. Avtalen tar ikke utgangspunkt i en reell spotpris, og summen av forvaltningsresultatet har vist at de faller dårligere ut en mange andre strømtilbydere. I tillegg har de en lite stabil og uoversiktelig app. Styr unna!

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 13:15

Hei! Takk for din tilbakemelding. Avtalen følger spotprisen i markedet time for time. Spotprisen er lik for alle strømleverandører i Norge. Dersom våre forvaltere oppnår en bedre pris enn spotprisen forrige måned, får du fradrag på strømregningen. Noen måneder kan prisen bli høyere enn spotprisen, men aldri mer enn 12,5 øre/kWh over. Påslag og fastbeløp kommer i tillegg, mva er inkludert. Strømavtalen følger spotpris og den spotprisen du ser på faktura er din gjennomsnittlige spotpris basert på når og hvor mye i forbruk du har hatt. Ta gjerne kontakt med oss så kan vi forklare avtalen for deg. Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.

Endret avtale

Omtale av  Karl E. J

Etter ett år utgår avtalen min. Da ser jeg meg om etter ny avtale. Enkelt og greit !

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 13:12

Hei! Takk for din tilbakemelding. Det er alltid lurt å sjekke strømavtalen sin en gang i året, uansett hvor en er kunde. Om du er organisert i fagforening eller bolig byggerlag o.l, kan du gjerne ta kontakt med oss for å se om vi har en avtale der å tilby deg :) Ønsker deg en god dag :) Med vennlighilsen Fjordkraft

FJORDKRAFT RANER KUNDER

Omtale av  Jarle

Inngikk en avtale "Forutsigbar" med lovnad om at den hadde slått markedet i lang tid. Ingen bindingstid eller oppsigelsestid. Resultatet etter 8 måneder er mye høyere regninger enn konkurentene, og når jeg ønsker å si opp avtalen får jeg beskjed om at det koster mange tusen å bytte avtale/leverandør. Ved nettsøk om denne avtalen, ser jeg at selv Forbrukerrådet sier at Fjordkraft er FORBRUKEFIENDTILIG. HOLD DERE UNNA FJORDKRAFT!

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 13:00

Hei! Takk for din tilbakemelding. Strømavtalen du har hatt fungerte på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Om du ser tilbake på tidligere fakturaer så kan du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for enkelte periode var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Løsningen fremover er å bytte til en spotpris-avtale som da følger det lave strømmarkedet time for time, og å bruke en app/nettside som er verktøy til å følge med om strømprisene skulle øke igjen. Om du ønsker å gå nærmere inn på din sak, så ta gjerne kontakt med oss :) Ha en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.

uakseptabelt

Omtale av  Richard

Fjordkraft sier selv opp avtalen de ikke er fornøyd med. Dette er ikke akseptabelt !!

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 11:51

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi kan ikke se enkelt saker her, ta gjerne kontakt med oss så kan vi se nærmere på din sak. Dersom en avtale endres blir det sendt ut informasjon til kunden i forkant etter vilkårene. Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.

Nå har vi gjort strøm enklere og billigere.

Omtale av  Tom

Når jeg går inn på appen får jeg nesten alltid beskjed om enklere og billigere strøm. Det tar veldig lang tid og sjeldent jeg kommer inn og ser forbruk, puls og hva strømprisen er akkurat nå, altså den siden som er mest interresant for meg. Hvorfor? Mvh Tom

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 11:49

Hei! Takk for din tilbakemelding. Det hender så klart at det kan være rusk i maskineriet, men appen skal fungere raskt og gi deg informasjonen du trenger på kort tid. Kan du ikke ta kontakt med oss så kan vi se på saken din? Ha en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Styr unna Fjordkraft!

Omtale av  Tord

Hva er det som gjør at mange nordmenn er så naive og lettlurte? Fjordkraft hadde for et par år siden over 700 000 kunder og var derved Norges største strømselskap. Etter omtalene jeg leser her på Bytt.no og egne erfaringer så er dette helt uforståelig! Er det all markedsføringen og agressive selgere som lurer folk til å bli kunde hos Fjordkraft? Selskapet er langt fra billigst og har en elendig kundeservice. En god spotprisavtale skal kun bestå av strømpris og maks. kr. 49 i fast månedsavgift (finnes flere billigere). Fjordkraft tar i tillegg til månedsprisen på 49 kr. også et påslag på 4,9 øre pr. kwt. Påslaget høres lite ut men utgjør kr. 1225 i året ved et forbruk på 25 000 kwt. I tillegg må en regne med at de har lagt på div tillegg enten på egenhånd eller lurt kundene til å gå med på å betale for strømforsikring med 2 kr pr. dag og noe de kaller for Norsk Vannkraft med 11,9 øre pr. kwt. Flere jeg kjenner har betalt for slike tulle-tillegg som utgjør flere tusen kr. i året, i lengre tid uten å være klar over det. Jeg har en klar anbefaling : Styr unna Fjordkraft!

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 11:37

Hei! Takk for din tilbakemelding. Beklager for at du har dette inntrykket og opplevelsen av oss. Vi jobber alltid for å bli bedre både når det kommer til app, konkurranse dyktige avtaler, organsiasjonsavtaler og levere god kundeservice. Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.

Fornøyd

Omtale av  Håvard D. L

Alt fungerte som det skulle og som forventet i app osv, men ser at prisen er noe høy.

Helt greit

Omtale av  Aleks

Prisen virker grei. Fin app Lett å se hva man betaler for. Estimerer ganske riktig i appen.

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 11:31

Hei! Takk for hyggelig tilbakemelding, flott å lese at du liker appen vår :) Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.

Full kontroll - nei takk

Omtale av  Laila

Har hatt full kontroll gjennom Fjordkraft. Skal nå si opp. Viser seg at jeg har negativ saldo på kr 15000,- 🥵

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 11:30

Hei! Takk for din tilbakemelding. Forutsigbar betaling er en betalingsløsning hvor du betaler inn et fastbeløp i måned basert på ditt forventende årsforbruk også trekker vi ditt faktiske forbruk fra din innbetaling. I noen måneder, typisk vinter halvåret, vil en bruke mer strøm og nettleie enn det fastbeløpet dekker, dette skaper en minussaldo. På sommerhalvåret er prisene lavere, vi bruker mindre strøm og mer av det fastbeløpet du betaler inn går til å dekke saldo, slik at saldo går mot null og evt pluss til vinteren. Du kan alltid se din saldo på faktura side 1. Vi kan ikke se enkelt saker her, om du ønsker å se nærmere på din sak så ta kontakt med oss. Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.

Mistet all tro... Anbefales ikke. Styr unna.

Omtale av  Thomas

Ble kunde 19 des. Hadde da tibber og ble lei av å forskuddtere for strøm. Selger ville gi meg ett bedrift abm på strøm, på ett foretak som ikke er i drift, og på en annen adresse enn der jeg bor. Ble enig om att jeg ville ha strøm privat, og på riktig adresse. Og med riktig målerid. Dette skulle selger ordne. Jeg måtte bare bekrefte med ok på avtalen. Fikk en sms att første regning var forfalt, og faktura adressen var feil. Sto self på bedrift og en helt annen adresse enn der jeg bor. Prøvde flere timer å få kontakt å få byttet om på adresse og abm. Sendte Mail med null respons. Byttet vekk fra fjordkraft den 26 januar. Fikk for ca en mnd siden ny sms att faktura har forfalt, og vennligst betalt 11400kr prøvde igjen å få tak i dem, og fikk til slutt tak i en som sendte meg en faktura kopi. Og utsatt regningen forde jeg lurte på h a dette var for noe tull. Jeg skulle ikke vært på bedrift uansett, og fikk bruddgebyr... Etter flere samtaler og blitt lovet svar om hva som skjer blir jeg møtt av en så tungrodd system som ikke kan uttale seg om noen verdens ting. Det var laget en sak på dette, men får ikke gjort noe mer. Forfall er i dag. Så får bare betale det gebyret, og advare alle mot fjordkraft. Så 1,5 mnd kunde kom på nesten 30k så anbefales på det sterkeste ikke… og er du kunde. Bytt før du også sitter i saksa, for det er null hjelp å få på det elendige kundemottaket…

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 11:26

Hei! Takk for din tilbakemelding. Beklager for at du har hatt en slik opplevelse med oss. Vi kan dessverre ikke se enkelt saker her inne, så det anbefales at du tar kontakt med oss så vi kan se på saken din sammen og finne en løsning. Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ble lovet spot pris fikk garantistrøm

Omtale av  Ole K. S

Ble lovet spot uten påslag og fikk garantistrøm istedet men tok en stund før jeg oppdaget feilen

Svar fra Fjordkraft
15.08.2023 11:18

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi kan dessverre ikke se enkelt saker her, anbefale deg å ta kontakt med oss så vi kan se på saken din sammen. Ha en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft

Fjordkraft

Har tilegnet profilen
Fjordkraft deltar på Bytt.no

Fjordkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fjordkraft besvarer omtaler

Fjordkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Fjordkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Fjordkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR