Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Fjordkraft
2.2
1 347 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 347 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#81
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#81 av 82 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 347 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
209
156
101
131
750
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Skjulte gebyrer og elendig service

Omtale av  Jonas G

Selv om jeg bestilte fjordkraft med autogiro og de har registrert min epost, sender de ut papirfaktura med gebyr på 59 kr måneden istedetfor å sende en gratis pdf. Dette er ren melking av kunder. Herved bytter jeg leverandør.

Fornøyd

Omtale av  Tom K

Ælt har blitt som lovet og avtalt, ingen negative overraskelser. Billig å bra.

Svar fra Fjordkraft
05.05.2020 19:46

Hei Tom! Så godt å høre at du er fornøyd med oss. Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en anmeldelse! Ønsker deg en fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Hever prisen etter hvert - Prismatcher ikke engang egen nettpris

Omtale av  Arne

Fjordkraft er som alle leverandører. Følger du ikke med så hever de prisen. Tilbud på spot var 6 øre i tillegg. Etter noen måneder økte det til 8 øre /kW. De hevder å ha prismatch. Dagens tilbud på nettsiden er 6 øre i tillegg... Ikke mye penger, men irriterende over denne småligheten til "seriøse" aktører.

Svar fra Fjordkraft
22.05.2020 10:02

Hei Arne! Det høres ut som du kan ha hatt en av våre eldre spotprisavtaler, og har sammenlignet med en av våre nyere spotprisavtaler. Da er det helt fritt frem å selv bytte til den nye avtalen, eller til å kontakte oss for å få hjelp til dette. Den gamle avtalen din hadde ingen bindingstid. Vi prismatcher ikke automatisk, men er svært behjelpelige med dette når både gamle og nye kunder kontakter oss. Her kan du lese mer om prismatch: https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/ Jeg håper dette var oppklarende! Med vennlig hilsen Fjordkraft

Trippelgarantisvindel

Omtale av  Espen O

Strømfakturaen er ikke den jeg sjekker oftest, men da jeg sjekket den nylig er jeg også ilagt tulleproduktet Trippelgaranti. Når jeg prøver å kontakte kundeservice fikk jeg beskjed om at jeg hadde tegnet avtalen via en megler (selv om avtalen ble tegnet via fjordkrafts egne nettsider). Det er bare småbeløp, men jeg irriterer meg over at dette blir ilagt fakturaen uten mitt samtykke, og viser en useriøst holdning. Bye bye Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
22.05.2020 10:02

Hei Espen. Vi legger aldri til Trippelgaranti uten kunden samtykke. Vi har avtale med noen meglere, som på overtagelse enten har med et fysisk skjema for bestilling eller en iPad hvor kunden fyller ut bestillingsinformasjon. Der signerer man på at man ønsker oss som leverandør, og her er det også informasjon om Trippelgaranti. Den samme informasjonen finnes på våre nettsider, som regel via en tydelig avkrysningsboks nederst i bestillingsskjemaet. Det er veldig leit å høre at du ikke har vært fornøyd med oss, særlig med tanke på at det virker som det kan ha vært en misforståelse inne i bildet. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Dårlig service

Omtale av  Irritert-Forbruker

Svarer ikke på henvendelser, vanskelig å komme frem på telefon. Sen med å endre strømprisen etter nedgang i spotpris.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10:10

Hei, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Jeg ser at du skrev denne anmeldelsen like over påske, og dagene etter påsken er blant de travleste dagene på kundeservice hos oss. På det lengste hadde vi like over 2 minutter ventetid på telefonen. Hvis man ikke ønsker å vente i telefonkø kan man heldigvis også nå oss på chat eller via Facebook. Når det gjelder spotprisen er jeg litt usikker på hva du mener, for når spotprisen endres i markedet endres den samtidig hos oss. Hvis du tenker på variable avtaler så settes prisene for disse med litt lengre tidshorisont - vanligvis 2 uker - men disse har også nettopp blitt skrudd ned. Jeg håper dette var oppklarende. Om det er noe som helst vi kan hjelpe deg med er det selvsagt bare å ta kontakt. Ønsker deg en fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

"Garantert fornøyd" er blitt til "Garantert lurt" !!

Omtale av  Christian

Vi ble ble lurt trill rundt av en selger fra Fjordkraft som lovet oss rimeligste strøm. Det viste seg ikke å stemme. Dessverre fant vi ut av dette et år etter at vi inngikk avtalen. I dag byttet vi til Ishavskraft og gikk fra 60 øre til 15 øre /Kwh. Snakk om å bli lurt. "Garantert aldri mer Fjordkraft" !!

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10:10

Hei Christian, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med tiden du har vært kunde hos oss. Vi anbefaler alltid at man setter seg inn i avtalen man blir tilbudt, og om den passer til eget bruk og ønsker. Garantert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoeyd/) er en variabel avtale, og denne typen avtaler gir større forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Prisen fastsettes for en kortere periode, vanligvis 14 dager, slik at du slipper å oppleve hyppige prissvingninger. Dette føles trygt for noen, mens andre heller ønsker en spotprisavtale som hele tiden følger svingningene i markedet. Her oppfordrer vi til å velge det man selv foretrekker. Vi beklager at vi ikke har greid å leve opp til forventningene dine. Ønsker deg en god uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Beste strømleverandøren jeg har opplevd

Omtale av  Lynneth

Jeg er en krevende kunde med "onkel-skrue"-tendenser når det kommer til privatøkonomien, og har i flere år praktisert å bytte strømselskapet ettersom hva som er billigst. Har erfaring med flere tilbydere b.la A-kraft, Norgesenergi, Agva,, Hafslund & GNP. Men jeg havner ALLTID tilbake på Fjordkraft igjen da de over tid har vist seg å blant de rimligste, og når de innførte "prismatch" trenger jeg ikke bytte selskap lenger heller om jeg kommer over et bedre tilbud :) Min erfaring med Fjordkraft gang på gang (siden jeg byttet ca hver 6 måned før) er utrolig bra og rask kundeservice, med tålmodige medarbeidere som tar seg tid til å besvare alle spørsmål ned til minste detalj. I tillegg har kundeservicen lang åpningstid, bedre enn majoriteten av de andre tilbyderne jeg har vært borti. I tillegg har de ingen " liten skrift" på avtalene sine med ubehagelige overraskelser, som f.eks bindingstid m bruddgebyr, forskuddsbetaling kvartalsvis(!,) eller uforståelige fakturaer. Appen deres er super også om man ønsker å følge med på strømforbruket sitt på detaljnivå. Om jeg skal trekke frem noen savn er det utvidet historikk på forbruket i appen på dagsnivå, og mer effektiv innlogging til minside.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10:09

Hei Lynneth, og tusen takk for den grundige anmeldelsen! Bevisste kunder er noe av det beste vi vet. Det er godt å høre at du er såpass fornøyd med Prismatch - vi har noen kunder som benytter seg av denne muligheten svært aktivt, og det er tydelig at du er en av dem. Når det gjelder ønskene dine for app og Min side kan jeg ikke si annet enn at vi jobber med å få svært mange nye funksjoner på plass i tiden som kommer. Målet er å kunne oppdatere appen vår annenhver uke fremover, og jeg håper og tror at ønsket ditt vil komme på plass etter hvert. Ønsker deg en fin uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft

Kundebehandler la på

Omtale av  Trond

Prøvde å få prismatchet min strømavtale, som jeg har synes har vært alt for dyr. Fikk aldri svar. Ringte kundeservice og sa jeg ikke var fornøyd med min avtale. Da jeg sa jeg vurderte å bytte, la kundebehandleren (en mann) på. Tror faktisk ikke det er mulig å gi dårligere service enn det. Slik beholder en i hvert fall ikke kunder. Adjø Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10:09

Hei Trond, og tusen takk skal du ha for tilbakemeldingen. Du har helt rett, slik skal det ikke være. Her vil jeg tro samtalen rett og slett har blitt brutt og at ikke kundebehandleren faktisk har lagt på, for Prismatch er noe vi aktivt promoterer og ønsker at både nye og gamle kunder skal benytte seg av. Særlig den siste måneden har vi mottatt svært mange forespørsler rundt Prismatch, og så lenge kriteriene for tjenesten er oppfylt blir disse innvilget. Men jeg vil uansett beklage for at du har hatt denne opplevelsen med oss, for jeg skjønner godt at det ikke er slik man ønsker å bli mottatt. Jeg håper du vil gi oss og Prismatch en ny sjanse ved en senere anledning. Ønsker deg en fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Trist å måtte gi dem en hel stjerne - rett og slett svindel

Omtale av  Leon E. D

Ble kontaktet av Fjordkraft for lenge siden for å tegne strømavtale. Lovnaden var spot, minimalt påslag, gull og grønne skoger. Etter hvert ble strømregningene større enn jeg kunne ant, men vi hadde flyttet fra leilighet til tomannsbolig og tenkte at javel, slik er den nye tilværelsen. Dum som jeg var tenkte jeg at jeg har en spotavtale med et lite påslag, og at det var lite å hente andre steder. Når jeg først tar meg tid til å se på fakturaene og hva strømprisene er i dag, ser jeg at Fjordkraft har hatt mellom 100 og 200 % påslag på strømprisene alene. I oppsigelsestiden smeller de til med Fjordkraft OPPHØR og fakturerer 69 øre pr kwh i ren strøm, når de selv oppgir på sin nettside at dagens strømpris på min adresse er 6,27 øre pr kwh. Useriøst. Uærlig. Uredelig. Utrolig. Kort fortalt har jeg uvitende donerte mange tusenvis av kroner til Fjordkraft over det siste året. Jeg ønsker ikke for noen å bli utsatt for det samme.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10:09

Hei Leon, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Jeg vet ikke konkret hva det er som har skjedd her, siden jeg ikke vet hvem du er og dermed heller ikke har innsyn i kundeinformasjonen din. Det blir dermed også vanskelig å gi deg et hjelpsomt svar. Jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice slik at vi kan få sett skikkelig på dette sammen med deg, og finne ut av hva som har skjedd. Håper vi hører fra deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Prismatch

Omtale av  Hans P

Sende de mail flere ganger om dette, men fikk aldri svar. De lover svar innen 48 timer. Byttet leverandør etter dette. Holder ikke det de lover.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10:08

Hei Hans, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Vi beklager at vi ikke har svart deg på forespørslene dine innen rimelig tid - her vet jeg rett og slett ikke hva som kan ha skjedd, men det kan tenkes at vi var inne i en periode med svært mange henvendelser. Jeg kan forsikre deg om at vi innvilger Prismatch til alle som ønsker det, så lenge avtalene som skal matches oppfyller kriteriene for tjenesten. Jeg beklager at vi ikke greide å leve opp til forventningene dine, og håper du kannskje kan gi oss en ny sjanse en gang i fremtiden. Ønsker deg uansett en fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Supert

Omtale av  Heine

Leser andre anmeldelser her om mye negativitet - har vært strøm og mobil kunde hos Fjordkraft i lang tid, ingen ting å klage på, billig strøm og mobil som er det biligste som er på markedet.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10:08

Hei Heine. Tusen takk skal du ha for tilbakemeldingen! Jeg håper vi greier å fortsette å gjøre deg like fornøyd også fremover. Hvis det skulle være noe som helst vi kan hjelpe deg med er det selvsagt bare å ta kontakt. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Forferdelig kundeservice

Omtale av  Petter P

Totalt useriøst selskap som plutselig fakturerer i hytt og gevær. Ingen ydmykhet for egne feil, lite løsnings-orienterte og generelt en dårlig leverandør. Gjør dere selv en tjeneste og finn et annet selskap å være kunde hos eller bytt selskap!

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10:07

Hei Petter. Det er leit å høre at du har hatt en såpass dårlig opplevelse med oss. Slik skal det ikke være. Siden jeg ikke vet hvem du er, vet jeg dessverre ikke heller hva det er som hra skjedd i situasjonen din, og jeg har heller ikke mulighet til å ta kontakt med deg. Jeg håper du tar kontakt med vår kundeservice hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fakturerer igjen og igjen illegale gebyr!

Omtale av  Maj B. H

Verste strømselskap ever!!! Fakturerer meg igjen og igjen for et gebyr på kr 500,-, som nå har steget til kr 700! OG som ble avgjort i høst at jeg IKKE skal betale!!!

Svar fra Fjordkraft
01.04.2020 15:09

Hei Maj, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er blir det vanskelig å svare på hva det er som kan ha skjedd her. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fantastisk strøm og mobil

Omtale av  Knut

Leser andre anmeldelser her om mye negativitet - har vært strøm og mobil kunde hos Fjordkraft i lang tid, ingen ting å klage på, billig strøm og mobil, så enkelt er det

Svar fra Fjordkraft
26.03.2020 08:07

Tusen takk for den gode tilbakemeldingen Knut. Det setter vi enormt stor pris på. Hvis det skulle være noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden er det selvsagt bare å ta kontakt. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Jeg ble lurt i dårligere avtale

Omtale av  Svetlana M

Jeg ble lurt av Fjordkraft. Kasserer i elektrovarebutikk lurte meg ved å mase fælt mens jeg var dårlig, til en strømavtale. Det ble skjult prispåslag, bindingstid osv. Jeg fikk ikke se og lese avtalen an gang, hun bare snakket mye. Jeg kan ikke huske at jeg signerte noe fordi jeg var dårlig. Dette var rent lureri.

Svar fra Fjordkraft
26.03.2020 08:04

Hei Svetlana. Så leit å høre at du er misfornøyd med avtalen som du har fått via forhandler. Når man velger å takke ja til et av disse tilbudene får man en SMS som man må svare på for å godkjenne avtalen, så her er det ikke nok å bare takke ja i kassen - man må også selv gå inn og bekrefte kjøpet av avtalen via SMS. I denne SMSen er det også tydelig linket til avtalevilkårene. Ingenting er skjult, ettersom alt står forklart i disse vilkårene. Alle avtaler som er inngått hos Power har bindingstid grunnet rabatten, men den eneste konsekvensen ved å bryte bindingstiden er at man må tilbakebetale rabatten som man fikk. Jeg håper dette var oppklarende, og ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Bryter angrefristloven og oppgir gale premisser for å bytte til de

Omtale av  Strømkunde

Jeg ville bytte til LOS pga Coop strømavtale er en av de beste i Norge. Dagen etter ble jeg oppringt av Fjordkraft, de ville ha meg tilbake. De påstod at LOS ikke kunne gi denne gode avtalen over lengre tid, og tilbød 6 måneder med prismatch. Jeg svarte derfor JA på sms fra Fjordkraft. Neste dag avkreftet LOS påstanden til Fjordkraft! Los sa at de kan gi den avtalen i lang tid fremover, sannsynligvis flere ÅR. Jeg hadde derfor takket Ja til Fjordkraft på GALE premisser. Jeg sa til kundebehandleren i LOS at Fjordkraft hadde bruddgebyr på 500,- i sms-en jeg svarte Ja på. LOS sa til dette at man har 14 dagers angrefrist, og jeg var innenfor fristen. Jeg byttet derfor til LOS, som planlagt. I dag fikk jeg ny sms fra Fjordkraft der de sier at jeg må betale 500 i bruddgebyr! STYR UNNA FJORDKRAFT! Er du Coop medlem, velg heller LOS og få spotpris + 3,45 øre påslag, 9 kr i fastbeløp pr måned, 2 % medlemsbonus av det du bruker på strøm, og 200 kr i velkomstbonus.

Svar fra Fjordkraft
12.03.2020 15:06

Hei, og takk for tilbakemeldingen. Hvis vår selger har opptrådt uprofesjonelt når du ble solgt inn på strømavtalen hos oss beklager vi det, for slik skal det ikke være. Vi skal opptre ærlig og redelig i møte med både nye og eksisterende kunder. Når det gjelder bruddgebyret håper jeg du tar kontakt med oss, for dette høres ikke riktig ut. Jeg håper vi hører fra deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft

Har tilegnet profilen
Fjordkraft deltar på Bytt.no

Fjordkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fjordkraft besvarer omtaler

Fjordkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Fjordkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Fjordkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR