⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 141 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 141 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 140 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
373
161
83
68
455
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Hvilken pris er best ?

Omtale av  Espen

Er fornøyd med strøm prisen jeg betaler, er fastpris mer lønnsomt for meg ?

Svar fra Fortum
12.02.2024 08:36

Hei Espen, Takk for din positive tilbakemelding! Det er flott å høre at du er tilfreds med strømprisen du betaler. Når det gjelder valget mellom fastpris og spotpris, er det flere faktorer å vurdere. Fastpris gir deg stabilitet og forutsigbarhet, da du betaler en fast pris uavhengig av markedssvingninger. Dette kan være gunstig for de som foretrekker å ha en fast månedlig kostnad og unngå potensielle økninger i perioder med høy etterspørsel eller prisvolatilitet. På den andre siden har spotpris vist seg å være mest prisgunstig over tid for mange kunder. Spotpris følger markedet og kan variere basert på tilgjengeligheten av strøm og etterspørselen. Dette gir muligheten for lavere priser i perioder med lav etterspørsel. Mvh Fortum Strøm //Bahar

Dårlig service

Omtale av  Anna

Rabatter du får når du tegner avtalen gjelder plutselig ikke og ingen kan svare på når denne rabatten forsvant. Dårlig kundeservice som ikke svarer på e-post

Svar fra Fortum
12.02.2024 08:40

Hei Anna, Vi beklager ulempene du har opplevd, og vi takker for at du tar deg tid til å dele dine bekymringer med oss. Vi vil gjerne undersøke dette nærmere for å løse problemet. Vi prøver å besvare alle e-poster innen 48t, men i perioder med økt trafikk blir responstiden dessverre noe utsatt. Prøv gjerne å ta kontakt med oss på alternative metoder, slik som chat eller telefon 21 49 49 49 dersom du fortsatt ikke har mottatt en tilbakemelding på din henvendelse. Mvh Fortum Strøm //Bahar

Fortum er ok!

Omtale av  Elisabet

Grei oversikt på appen over strømforbruket og prisen på kWh for dagen og kommende dager.

Svar fra Fortum
06.02.2024 12:54

Hei Elisabet, Takk for hyggelig anmeldelse. Vi er glade for å høre at forbrukshistorikken og prisoversikten i appen fungerer godt for deg. Ønsker deg en fin dag! Mvh Fortum Strøm //Bahar

Det sikreste valget:

Omtale av  Kåre N

Pålitelig og forutsigbar, tross skiftende strømpriser. Har alltid vært opptatt av sikre leverandører, og jeg har aldri hoppet på uforutsigbare leverandører.

Svar fra Fortum
06.02.2024 14:03

Hei Kåre, Takk hyggelig anmeldelse. Vi setter pris på tilliten! Ønsker deg en riktig god dag! Mvh Fortum Strøm //Bahar

Veldig fornøyd

Omtale av  Cecilie R

Kjempefornøyd, fikk veldig bra service over tlf. :D

Svar fra Fortum
06.02.2024 14:05

Hei Cecilie, Takk for hyggelig tilbakemelding! Dersom du har spørsmål eller trenger hjelp i fremtiden må du ikke nøle med å kontakte oss. Mvh Fortum Strøm //Bahar

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Egentlig helt grei

Omtale av  Helgen M. B

En helt grei strømleverandør. Likte ikke prisøkningen med påslag og fastavgift.

Svar fra Fortum
06.02.2024 12:47

Hei Helgen, Takk for at du deler din opplevelse. Vi er stadig på utkikk etter måter å balansere kostnader og tilby verdi til våre kunder. Din tilbakemelding er svært verdifull for oss i dette arbeidet, og vi vil fortsette å søke løsninger som både ivaretar våre kunders behov og sikrer bærekraftig drift. Ønsker deg en fin dag! Mvh Fortum Strøm //Bahar

Helt greit!

Omtale av  Liv

Som du forstår , bruker jeg ikke mye tid på appen.

Svar fra Fortum
06.02.2024 12:41

Hei Liv, Takk for hyggelig omtale. Ta gjerne kontakt med oss dersom du ønsker en gjennomgang av appen og funksjonene må du gjerne ta kontakt med vår kundeservice. Ønsker deg en riktig fin dag! Mvh Fortum Strøm //Bahar

Dårlig kundeservice.

Omtale av  Sverre

Alt fungerte greit, frem til jeg bestilte tjenesten smart lading av bil. Det virket ikke og jeg tok kontakt med kundeservice. De lovet meg tilbakemelding, men etter 3 ukers venting samt at jeg purret på dem 6 ganger, byttet jeg leverandør. Jeg ønsker ikke å være kunde hos noen som ikke verdsetter sin kunder.

Svar fra Fortum
06.02.2024 12:52

Hei Sverre, Takk for din tilbakemelding vedrørende tjenesten Smartlading. Vi beklager ulempene du opplevde og forsinkelsen i vår respons. Selv om vi bestreber oss på å tilby rettidig og effektiv support, ser det ut til at vi ikke møtte dine forventninger denne gangen. Din tilbakemelding er svært viktig for oss. Dersom du vurderer oss igjen ved en senere anledning håper vi at vi kan gjenopprette tilliten. Ønsker deg en fin dag! Mvh Fortum Strøm //Bahar

Det finnes billigere og bedre alternativ. Dårlig kundeservice.

Omtale av  Jonathan M

Kundeservice tar deg ikke seriøst. Appen fungerte ikke før halvveis inn i måneden jeg skulle prøve Fortum. Jeg skulle bli ringt opp men det skjedde aldri. Jeg måtte purre på det før de endelig fikset det.

Svar fra Fortum
06.02.2024 12:40

Hei Jonathan, Vi har dessverre opplevd noen tekniske utfordringer ifm. med forbrukshistorikken på appen den siste tiden. Dette problemet skal nå være løst og forbruket skal nå være tilgjengelig. Vi beklager utfordringene du har møtt på med både appen og hos vår kundeservice. Takk for din ærlige tilbakemelding, den er avgjørende for vår kontinuerlige forbedring. Mvh Fortum Strøm //Bahar

Fortum helt OK

Omtale av  Erik L

Oversiktlig app og greit det meste. Hyggelig kundebsenter

Svar fra Fortum
06.02.2024 12:37

Hei Erik, Takk for din positive tilbakemelding! Vi er glade for å høre at du finner vår app oversiktlig og er fornøyd med servicen fra vårt kundesenter. Ønsker deg en fin dag! Mvh Fortum Strøm //Bahar

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Grei leverandør

Omtale av  Rein L. S

Grei strømleverandør. Ingen overraskelser. Har ikke planer om å skifte

Svar fra Fortum
06.02.2024 12:36

Hei Rein, Takk for hyggelig omtale. Dersom det dukker opp spørsmål eller du ønsker å gi oss en tilbakemelding må du ikke nøle med å kontakte oss i fremtiden. Ønsker deg en riktig fin dag! Mvh Fortum Strøm //Bahar

uoversikelig

Omtale av  Gunnar R

ikke god avtale, får ikke opp årsforbruk. +++ får ikke opp app for mercedes eqa. ellading

Svar fra Fortum
05.02.2024 14:54

Hei Gunnar, Du finner årsforbruk i appen under energirapport. Der kan du velge dag, måned eller år. Velger du "år" kan du nederst velge året du ønsker forbrukstall fra. Det er flere biler som ikke støttes av Smartlading siden vi er avhengig av systemstøtte fra bilprodusenten sin side. Så fort produsenten har det nødvendige på plass vil vi lage støtte for smartlading for disse bilene. Vi jobber dermed med å få støttet flere biler, men vi kan dessverre ikke si sikkert når det blir enda. Vi beklager dersom våre eksisterende avtaler ikke har møtt dine forventninger. Vi ønsker å finne den beste avtalen som passer dine spesifikke behov. Vennligst ta kontakt med oss direkte på [email protected] eller på telefon 21494949. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Seriøst selskap

Omtale av  Jan P

Stort sett fungerer alt bra. Men når jeg spurte om avtalen «Spot smart» fikk jeg ikke godt nok svar

Svar fra Fortum
06.02.2024 14:08

Hei Jan, Takk for hyggelig tilbakemelding. Så leit å høre at du ikke fikk tilstrekkelig informasjon vedrørende våre tjenester. Kort fortalt er Sport Smart en spotprisavtale med kr. 99 i fastbeløp og 0øre/kWh i påslag. Tjenesten gir deg full tilgang til appens funksjoner og det er ingen bindingstid på avtalen. Håper dette ga noe klarhet i bilde. Mvh Fortum Strøm //Bahar

Ligg unna useriøse, juksende Fortum!!

Omtale av  Thor F

Jeg ville bytte strømleverandør på grunn av den fine appen til Fortum. Ble enig med selgeren om en spotprisavtale pluss fast lite månedlig påslag. Da regningen kom var det lagt til flere tjenester vi ikke var enige om. Da jeg ba om opptaket av salgssamtalen kunne jeg ikke få den, på grunn av personvernet! Personvernet til selgeren!!! Senere ble opptaket plutselig borte! Andre strømleverandører sier at det ikke er mulig uten aktive grep. Jeg spurte Fortum om hvilke goder jeg fikk ved de tjenestene de ekstrafakturerte. Jeg fikk aldri noe svar på det. Jeg har rettet mange spørsmål til Fortum, men får aldri svar. Utrolig arrogante. Da jeg sa opp avtalen fikk jeg "avbruddsgebyr" på flere tusen kroner fordi den avtalen jeg ble satt opp på (uten min vilje eller vitende) var en 12måneders avtale. Vi skal nå møtes i Forliksrådet. Det skal bli en deilig opplevelse! Hold deg unna Fortum. Det kan bli en tidkrevende, omfattende og dyr opplevelse for deg!! Nå du leser andre anmeldelser her inne, så ser du at jukset gjentar seg gang på gang. Det er altså en systematisk gjentagelse som viser at Fortum jukser når de kan! Ligg unna Fortum. Jukser systematisk. Ikke tro på forsikringene deres om seriøsitet. Det kan koste deg dyrt!

Svar fra Fortum
06.02.2024 12:35

Hei Thor, Vi beklager på det sterkeste de problemene du har opplevd og den frustrasjonen dette har medført. Det du beskriver, reflekterer ikke den standarden for kundeservice og transparens vi streber etter hos Fortum. Vi takker for din tilbakemelding og tar det med oss videre i vårt kontinuerlige forbedringsarbeid. Mvh Fortum Strøm //Bahar

Veldig bra

Omtale av  Luisi

Jeg har sagt opp men gikk tilbakke for det var nok det beste Så har dem en veldig fin.app

Svar fra Fortum
01.02.2024 11:44

Hei Luisi, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding og at du har valgt oss som strømleverandør igjen. Ikke nøl med å kontakte oss dersom du har ytterligere spørsmål eller forslag til forbedring. Med vennlig hilsen Fortum Strøm //Bahar

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Flott

Omtale av  Kåre R. J

Enkel app, som gjør at du kan følge med på strømbruken din daglig. Mulighet for 14 dager ekstra utsettelse på strømregninga👍

Svar fra Fortum
01.02.2024 14:44

Hei Kåre, Takk for hyggelig tilbakemelding! Fint å høre at forbrukshistorikken og prisoversikten er enkel og oversiktlig for deg. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Fortum Strøm

Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR