Kilden Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Høy pris, 1,07 pr kwh, mens strømprisen hele tida er mye lavere.
Hei Robert. Det høres ut som at du kanskje har en fastpris avtale, med fastpris avtaler så vil du alltid ha samme pris per kwh uavhengig av hva spotprisen er. Plutselig så kan spotprisen gå langt over 1,07 øre/kwh, og da vil fastpris avtalene som har en pris lavere enn spotprisen fort bli meget gunstige på en kald dag! Du kan alltids kontakte oss på Telefon: 21651000 eller E-post: [email protected] om du skulle lure på noe rundt din avtale.
Kilden Kraft ville i utgangspunktet foreslå en kontrakt, med flere feil, og utelatelser på betingelser. Etter kraftige rettelser, og kun underskrift på riktig kontrakt, rapporterer de i flere dager «feil ved registrering, derfor vil et annet prisnivå bli brukt». Dette er åpenbart svindel, siden hvis de har feil i registreringen, kan de ikke registrere en annen pris. Data ble alltid gjentatte ganger formidlet korrekt, og når de ble gjentatt, insisterer de etter noen dager på å sende bokstavelig samme kommunikasjon om "feil ved registrering, derfor vil et annet prisnivå bli brukt".
Hei Privacy. Takk for at du deler din erfaring. Dette høres absolutt ikke ut som en tilfredsstillende opplevelse, og vi tar slike tilbakemeldinger på alvor. Vi vil se nærmere på hva som har skjedd her. Du kan nå oss på Telefon: 21651000 eller E-post: [email protected] om du har noen spørsmål. Hilsen Kilden Kraft.
Ba om oppstart av strømavtale 31.08.24. Så får jeg beskjed om at de plutselig har begynt å levere strøm 2 uker før, altså 15.08.24? Jeg vil bytte leverandør etter å ha lest hvor dårlig kilden kraft er- benytter meg av angreretten, men da får jeg e-post om at jeg vi få et gebyr på 1499,- for å bryte avtalen? Dette er et meget dårlige selskap- styr unna.
Hei Terje. Dette hørtes ut som en uvanlig situasjon, ta gjerne kontakt med oss på Kundeservice Telefon: 21651000 så kan vi finne ut av hva som har skjedd her. Hilsen Kilden Kraft.
Sa at jeg hadde blitt trukket ut. Og skulle komme med en bedre avtale en min leverandør. Så visst ikke min leverandør ringte meg innen 24 timer, så klarte ikke min leverandør å matche tilbudet dems fortale de... Hallo, tror dere at jeg er født i går??? STYR UNNA. De har ingen dårlig samvittighet når de serverer deg den ene etter den andre løgnen. Bare ute etter å få en avtale i boks... veldig dyrt
Hei Kjell. Vi beklager virkelig opplevelsen du har hatt med selger. Slik oppførsel er ikke i tråd med våre verdier, og vi vil ta dette videre med den aktuelle selgeren. Takk for at du gjorde oss oppmerksomme på dette, vi ønsker at alle kunder skal føle seg trygge og godt ivaretatt. Hilsen Kilden Kraft.
Veldig fornøyd med dette selskapet. Ikke av de største aktørene så en god app og mange ansatte i kunde avdelingen har de ikke, ønsker noen dette får de være i Fjordkraft eller noe annet. Jeg har bundet i ett år til 1,06 og får strømstøtte for alt over 0.91, nå på sommer’n har det ikke noe å si om en betaler 0,50 eller 1,06, men når vinter’n kommer er det en bra for lommeboka, kan fort bli 1,50-2,50 i vinter og bruker du 28000-30000 kw i året er det lett å se att dette er bra og da med strømstøtte for spot prisen :)
Hei Kai! Tusen takk for en flott tilbakemelding! Det er godt å høre at du er fornøyd med avtalen og ser verdien i fastprisavtalen når vi går inn i vintermånedene. Vi setter pris på at du har valgt oss som strømleverandør, og håper vi kan fortsette å bidra til en stabil og forutsigbar strømregning for deg. Hilsen Kilden Kraft.
Dette går ikke ann! Jeg benyttet meg av angreretten dagen etter når jeg leste om hvor utrolig uprofesjonelle dere er! Jeg fikk en svar om at avtalen ble kansellert dagen etter. Fint 👍🏼 Uke etterpå sender dere meg kundenummer. Jeg ringer inn om dette å dere beklager. Greit nok. Uke etterpå får jeg Mail om at det snart er klart for å skifte av strøm. Jeg ringer inn igjen. «Det må være feil, beklager» Idag ringer dere meg om samme greia! Har dere ikke kommunikasjon eller er det tidenes scam dere driver med ?? Skjerp dere !!
Hei Johan. Vi beklager virkelig for alt bryderiet du har opplevd. Vi forstår at det må ha vært frustrerende å oppleve slike gjentatte feil, spesielt etter at du allerede hadde benyttet angreretten. Takk for at du gjør oss oppmerksomme på dette, vi tar tilbakemeldingen din på alvor og vil jobbe for å unngå slike feil fremover. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice hvis det er noe vi kan hjelpe deg med. Hilsen Kilden Kraft.
Villedende salgsargumenter. Mener jeg ville spart mye på å bytte til fastpris fra spotpris. Dette stemmer ikke. Selger klarte ikke å argumentere mot tallene jeg har fra nåværende strømleverandør og jeg kunne endt opp med å betale dobbelt så mye som jeg gjør i dag. Dette er ikke bra da man lett kan gå på limpinnen i en travel hverdag.
Hei, takk for din tilbakemelding. Her har nok ikke selger fått frem sitt budskap med fastpris. Siden strømprisene har blitt mye mer volatile, så kan fastpris være et godt og trygt alternativ for de som ønsker forutsigbarhet. Men ingen kan på forhånd si om det vil være billigere eller dyrere med fastpris enn spot, for ingen kan spå fremtiden. Vi har også kampanje på spot som er veldig bra, om det kunne vært noe for deg :) Ta gjerne kontakt med vår kundeservice om du har noen spørsmål. Hilsen Kilden Kraft
Selger lover en ting, men det du får er noe helt annet. Styr langt unna dette selskapet.
Hei, Ta gjerne kontakt med vår kundeservice slik at vi kan finne ut av denne saken. Hilsen Kilden Kraft
At de i tillegg beregner noe som heter Forvaltningsresultat. Det står at Forvaltningsresultat er "en pris avtalt i perioden". Dette gjør jo at du betaler omtrent 2 ganger spotprisen. Helt vanvittig.
Dårlig service. Ingen hjelp da jeg ville si opp avtalen. Hun la bare på røret 2 ganger.
Hei Kari, Dette er ikke slik vår kundeservice opererer, her må det ha skjedd en misforståelse. Vår kundeservice ønsker alltid å hjelpe, ta gjerne kontakt igjen så vi kan få ryddet opp om dette har vært en misforståelse.
Ble oppringt og lovet gull og grønne skoger, men etter å ha sjekket ønsket jeg å kansellere. Forferdelig kundeservice! Først finner de ikke at de har ringt meg, så finner de ikke avtale, så sier de at de ikke har mottatt epost. Først da jeg sa at jeg ville ta dette videre fant de dette og motvillig godtok angre skjema. Hold dere unna disse!!! Ble oppringt
Ble oppringt av deres selger som blant annet påstod at jeg med et årsforbuk på 18000 kWh kunne spart kr. 12000 i 2023, med deres forvaltningsavtale. Altså spart 72 øre pr KWh i forhold til spotprisen, slik han uttrykte det. Jeg har hatt ca. 60 øre i snitt kraftpris i 2023, og vil på stå at hans salgsmetoder ligner mer på svindel og villedning. Styr unna Kilden kraft uansett 🥲🥲
Kilden kraft er gamle GNP, finnes ingen større svindel selskap en dem. De selger nå forvaltnings avtaler som er + 50% dyrere en spotpris. og informere ikke om det. Bedre å betale bruddgebyr på 150kr pr gjenværende mnd av bindingstiden enn å være kunde. selgerne forteller at du har vunnet konkurranse som bare er tull.
Ble flyttet over til forvaltningsavtale fordi mitt produkt (spot) ikke lenger var mulig. Ble forespeilet at prisen kunne variere, men det var profesjonelle aktører som forvaltet dette. Resultatet var 50 % påslag på allerede svindyre priser. Dette skjedde to måneder på rad før jeg byttet leverandør.
Regningen for november var over dobbelt av det vi er vant med, og ved en enkel sjekk i markedet, viste det seg at de fleste (alle som jeg var i kontakt med) var ca 50% billigere. Helt uhørt! Slik jeg ser det har prisene deres bare økt i det stille og vi betalte slett ikke så mye for samme forbruk for et år siden, selvom da spotpris var tilsvarende samme. Vi bytter så raskt som mulig. Anders G.
Hei Anders, Vi ønsker ikke at du skal ha en slik opplevelse av oss, så ta veldig gjerne kontakt med kundeservice på telefon 21 65 10 00 eller e-post [email protected] så vi kan se nærmere på saken din. Vennlig hilsen Kundeservice, Kilden Kraft
Da GNP byttet til kilden kraft økte prisen fra rundt 2700kr mnd, til et forskudd på 7700kr mnd. Sendte mail om at de skulle stoppe faktura og jeg ville bytte strømleverandør. En uke etter ble beløpet likevel trukket fra konto. Vil ikke anbefale Kilden Kraft til noen! Skal sies at jeg har vært fornøyd kunde av GNP siden 2019.
Hei Rikard, Det er synd å høre at du har en sånn opplevelse av oss som din strømleverandør. Vi ønsker ikke at du skal ha en slik opplevelse av oss, så ta veldig gjerne kontakt med oss på kundeservice på telefon 21 65 10 00 eller e-post [email protected] så vi kan se nærmere på saken din. Vennlig hilsen Kundeservice, Kilden Kraft