Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Gudbrandsdal Energi
4.1
756 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.1
Bra
756 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#3
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#3 av 82 strømselskaper
74%
Bra
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 756 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
446
113
46
35
116
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

strømregninger

Omtale av  Hansen

fikk 3 strømregninger fra oktober til des mnd , de har satt pris øking på 60 kvmleiligheten og det er ikke varmt inne, første 2050, andre 2563, tredje 2785. Bor alene. vanvittig, virker som useriøs.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
14.12.2021 10:05

Hei Hansen, Strømprisene har vært unormalt høye i hele høst. Når det i tillegg blir kaldere ute, øker gjerne strømforbruket og dermed også strømregningen. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 612 94 700 eller [email protected], slik at vi får sett på avtalen din og fakturaene dine. Da er det lettere å forklare hvordan det henger sammen :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

De lurer deg med GE Trygg

Omtale av  Per

Signerte en avtale med de i september og ble enige om en avtale med pristak på 69 øre/kWh. Rett etter at jeg har signert øker de denne til 135 øre/kWh, med to ukers varsel selvfølgelig, men fortsatt nesten en dobling. Nå bestemte de seg for å øke til 175 øre/kWh 23/12, og i januar(7 dager etterpå) øker de igjen til 299 øre/kWh fordi markedet er "usikkert". De bare øker når de vil og overgår spotprisen til og med.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
14.12.2021 10:40

Hei Per, GE Trygg er en variabel strømavtale med pristak. Pristaket gjelder kvartalsvis og settes med utgangspunkt i prisprognoser. Strømprisene har vært unormalt høye i høst. I 4. kvartal ble derfor pristaket satt til 175 øre/kWh. Selve strømprisen har vært 135 øre/kWh, før justering nå den 23/12. For 1. kvartal 2022 er pristaket satt til 299 øre/kWh, ikke strømprisen. Dersom utvikling i markedet tilsier det, vil strømprisen justeres opp - eller ned, men den vil aldri overstige pristaket. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Lav pris og grei app

Omtale av  Tone A

Hatt GE i mange år nå. Fra tid til annen bytter jeg strømavtale hos dem, men har ikke funnet noen som tilbyr lavere pris. Ikke engang via kollektive avtaler. Selvfølgelig må en være bevisst på hvilken avtale en velger. Men de har konsekvent vært billigst. I dag har vi eksempelvis -0.5 øre påslag, mens de fleste andre har +3-9 øre. Ingen faste grunnpriser. Grei app som viser forbruk og pris hittil i mnd. Gjennomfakturering, så alt kommer på en regning. Vi er fornøyd med GE. Selv om strømprisene er vanvittige over hele Europa akkurat nå. Akkurat det er vi ikke så fornøyd med.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
10.12.2021 06:28

Hei Tone, Takk for hyggelig tilbakemelding :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen, Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Lave priser

Omtale av  Nina L

Veldig bra med strøm og mobil fra samme sted og man får rabatter

Svar fra Gudbrandsdal Energi
10.12.2021 06:28

Hei Nina, Takk for hyggelig tilbakemelding :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen, Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Bra erfaring

Omtale av  Paal

Bra erfaring med Gubrandsdalen energi, Kunne vært bedre med å tilby bedre avtaler. Må selv gå inn å sjekke

Svar fra Gudbrandsdal Energi
10.12.2021 06:29

Hei Paal, Takk for hyggelig tilbakemelding og nyttig innspill - vi tar det med oss videre :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen, Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Enkelt og greit++++++++++

Omtale av  Kjell

Hyggelig kundeservice Billigere mobil telefon Ingen forskuddsbetaling

Svar fra Gudbrandsdal Energi
14.12.2021 10:41

Hei Kjell, Takk for hyggelig tilbakemelding :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Svært god kundeservice og bra strømavtale

Omtale av  Hilde H

Betaler nå for en variabel pris, nå er den fast på 135 øre og det sendes Mail med beskjed om endring hver 14 dag. Men pristaket er på 175 øre, kan ikke bli dyrere enn dette. Alle påslag er inkludert. I App’en er det lett å følge med på strømforbruket. Om markedet endrer seg og strømprisene synker, så vil jeg endre til spotpris, men slik det ser ut nå vil det nok være billigst å ha en variabel strømavtale med pristak på 175 øre/kWh

Svar fra Gudbrandsdal Energi
10.12.2021 06:30

Hei Hilde, Takk for hyggelig tilbakemelding :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen, Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Trygg leverandør

Omtale av  Anne

Til å stole på, ingen skjulte kostnader. Bra nettside/app så det er lett å følge med på strømforbruket.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
10.12.2021 06:30

Hei Anne, Takk for hyggelig tilbakemelding :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen, Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Gode priser og alltid god kundeservice

Omtale av  Anne I. B

Jeg har vært kunde hos GE i to ulike perioder over flere år. Har akkurat byttet bort nå, fordi jeg fant enda bedre priser et annet sted, men ser ikke bort fra at jeg kommer tilbake. Jeg hadde GE trygg og har tidligere hatt spotpris. Informasjonen på nettsidene er tydelig og god. Prisvarsling fungerer. Kundeservicen er tipp topp. Et trygt valg!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
10.12.2021 06:32

Hei Anne, Takk for hyggelig tilbakemelding. Du er hjertelig velkommen tilbake som kunde :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen, Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Hyggelig pris og service

Omtale av  Eli

Deilig med lav pris nå om dagen! Lokalt forankret. Løsningsorienterte medarbeidere. Super app som lar meg følge med på forbruket time for time, dag for dag.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
10.12.2021 06:33

Hei Eli, Takk for hyggelig tilbakemelding :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen, Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Gudbrandsdal energi er ikke til å stole på!

Omtale av  Sidsel D

Da min erfaring med Norges Energi begynte å gå meg på nervene valgte jeg å bytte. Ny strømleverandør skulle bli Gudbrandsdal Energi heretter kalt GE. Det ble også et mareritt. Historien er kort fortalt at de sendte meg en slutt faktura. Etter 3 uker. Jeg forsto lite. Men etter 2 uker kom en slags forklaring. Jeg hadde sagt opp kontrakten med dem ble det påstått. Og hvem som hadde endret min kontrakt til å gå tilbake til Norges Energi heretter kalt NE, nei det kunne de ikke fortelle meg. De viste til «personvernet». Det startet slik: Den 23.9.2021 fikk jeg en sms der det står at nå skal GE levere strøm til meg. Skagerak/Lede skulle være ansvarlig for nettleien. Disse bekreftet også at GE heretter var min strømleverandør. Jeg ba om en forklaring fra GE, men nei de hadde fått beskjed om at jeg ville bytte fra dem. Hadde jeg kanskje snakket med en «selger» i det siste? Jeg har skrevet mail til konsernsjef i GE både pr mail og pr manuel post. Jeg blir neglisjert. Og konsernsjef i Skagerak har jeg heller ikke hørt fra!

Jeg føler meg lurt

Omtale av  Stein

Jeg inngikk en avtale med pristak som Gudbrandsdal Energi anbefalte som den beste avtale. Jeg forsto det slik at det var en spotprisavtale med pristak. I september mottok jeg en mail hvor de hevet prisen til 135 øre med en maksprisgaranti på 175 øre. Jeg sendte dem en mail hvor jeg mente de hadde begått en feil i og med at spotprisen da lå rundt 20 øre her. Den mailen besvarte de aldri. Det viser seg i ettertid at de har anbefalt en avtale med Variabel pris. Jeg har nå ordnet meg en spotprisavtale via Trumf.

100 % fornøyd med GE.

Omtale av  Paul F

Har vært kunde hos GE mange år.Veldig fornøyd både med pris og hyggelig kundeservice.Får raskt svar om det er noe du lurer på.GE anbefales 😊😊

Strømleverandør spotavtale

Omtale av  Øyvind

Gir god oversikt via app slik at det er enklere å vurdere eget forbruk.

Fornøyd kunde

Omtale av  Magne H. D

Jeg får god oversikt over mitt strømforbruk til enhver tid.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
26.10.2021 15:36

Hei Magne! Takk for hyggelig tilbakemelding. Med vennlig hilsen Solvår Skar, leder kundeservice

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Lurer deg med krav om Efaktura + Avtalegiro med liten skrift

Omtale av  Kalle

TIl tross for god score på bytt.no er dette fortsatt en søppelbedrift som gjør sitt beste for å skjule kravet om både efaktura + avtalegiro (ja de krever faktisk begge deler). Legg merke til at dette ikke står som et krav på https://www.ge.no/generelle-vilkar. Det kommer heller ikke under avtalevilkårene når man har fylt ut informasjon og klar til å trykke "Kjøp nå" Det er først på avtalebekreftelsen du mottar på epost at du får informasjom om kravet om både efaktura og avtalegiro. Det er altså umulig å få informasjon om dette før du faktisk gjennomfører en bestilling. Dette er en useriøs bedrift som bør unngås som pesten.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
25.10.2021 12:58

Hei Kalle! Kravet om AvtaleGiro og efaktura finnes bare på en avtale i salg nå, og det er Trumf-avtalen. I beskrivelsen av denne avtalen på www.ge.no/trumf: står det "Merk at du må opprette både AvtaleGiro og eFaktura/e-postfaktura for å unngå fakturagebyr". Der man trykker "Bestill", er det også lenke til en Les mer-tekst om avtalen, hvor det står "For å unngå fakturagebyr må det opprettes både AvtaleGiro og eFaktura/e-postfaktura. Dersom det ikke er opprettet tilkommer et fakturagebyr på henholdsvis kr 49,- på manglende AvtaleGiro og kr 49,- for manglende eFaktura/e-postfaktura. Fakturagebyr vil ikke tilkomme på første faktura fra oss." I tillegg står dette i avtalevilkårene du godkjente ved bestilling. Produktene Spotpris, Pristak og Fastpris har ikke krav om AvtaleGiro og efaktura. Med vennlig hilsen Solvår Skar, leder kundeservice

Gudbrandsdal Energi

Har tilegnet profilen
Gudbrandsdal Energi deltar på Bytt.no

Gudbrandsdal Energi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Gudbrandsdal Energi besvarer omtaler

Gudbrandsdal Energi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Gudbrandsdal Energi ønsker tilbakemeldinger

Gudbrandsdal Energi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR