Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Rett på inkasso - styr unna

Omtale av  Mari

Glemmer du å betale en regning Èn dag? sendes den direkte til inkasso og kravet blir laaaaangt høyere.

Svar fra NorgesEnergi
21.02.2020 08:57

Hei Mari! Det er leit å høre du har denne opplevelsen og vi ønsker gjerne se nærmere på det. Våre rutiner ved mangel på betaling er at vi alltid sender ut en purring med varsel om inkasso innen et par uker etter forfall. Vennligst ta kontakt så kan vi se nærmere på det. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (3)

Sleip markedsføring

Omtale av  Dale

Strømkonto som skulle bli gratis ga meg masse ekstra kostnader, når jeg prøvd å betaler kom pengene tilbake til kontoen min, så tok de godt betalt for rente😄😄😄helt vilt hvordan kan dette være lovlig???

Svar fra NorgesEnergi
19.02.2020 14:05

Hei Dale! Det er leit å høre du er misfornøyd med Strømkonto. Strømkonto er en fleksibel og forutsigbar måte å betale strømregningen på. Denne løsningen koster 49 kr/mnd, men har ingen bindingstid. Vi skal tydelig informerer om priser og vilkår på avtalen før bestilling så vi ønsker gjerne se nærmere på dette. Vennligst ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi.

Nyttig (3)

Sparepakken

Omtale av  Trond

Jeg har ikke bestilt noe sparepakke selv om den kommer på regningen. Har sendt 2 mailer om dette tidligere uten å få svar. Det er vanskelig å nå frem på kundetelefon også. Derfor er det viktig å sjekke faktura ofte... Ellers så har faktura blitt mer oversiktlig nå enn den var tidligere.

Svar fra NorgesEnergi
19.02.2020 14:04

Hei Trond! Vi ønsker gjerne se nærmere på hva som har skjedd. Sparpakken har ingen bindingtid og kan fjernes dersom det er ønskelig. Vennligst ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi.

Nyttig (4)

Utrygt selskap, prøver å lure deg

Omtale av  Christoffer H. L

Dette er en versting i den useriøse delen av strømbransjen. De har produkter der du betaler 3 ganger så mye som du skal, som de selger aggressivt via telefon uten å være ærlige om betingelsene. Dette er ren svindel, intet mindre. Vi byttet til et tryggere strømselskap som leverer det de lover....

Svar fra NorgesEnergi
14.02.2020 13:42

Hei Christoffer! Det var leit å høre at du har denne opplevelsen. Spotprisen er for tiden unormalt lav til å være på denne tiden av året, dersom du har hatt en annen type strømavtale kan dette være årsaken til at strømprisen din har vært høyere enn innkjøpsprisen. Dersom du har fått feilinformasjon fra selger og at du føler at selger har opptrådd på en agressiv måte beklager vi dette på det sterkeste. Du er velkommen til å kontakte oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected] slik at vi kan ta dette videre. Mvh Marthe NorgesEnergi

Nyttig (2)

Informerer ikke om bruddgebyr og bindingstid, selv om jeg spesifikt stilte spørsmål om dette...

Omtale av  Kurt

Informerer ikke om bruddgebyr og bindingstid, selv om jeg spesifikt stilte spørsmål om dette og hadde det som en forutsetning at det ikke skulle være binding eller gebyr for å skifte leverandør. Når jeg nå har skiftet leverandør etter flere år hos NorgesEnergi, dukker dette opp. Hold dere unna denne leverandøren!

Svar fra NorgesEnergi
10.02.2020 13:29

Hei Kurt! Vi skal alltid informere om bindingstid og hva det eventuelle bruddgebyret vil være på. Dersom dette ikke ble informert om, vil vi gjerne høre hva som har skjedd her slik at vi kan ta det videre. Ta gjerne kontakt med oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected], henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Marthe, NorgesEnergi

Nyttig (2)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Rot fra ende til annen

Omtale av  Ruby

Maken til surr skal en lete lenge etter! Bare tull med fakturaer, feile regninger og det viste seg at det skulle bli veldig vanskelig å få gjort noe så enkelt som å informere dem om stømavlesning. Dette skapte en masse bry over et par måneder. Men etter en del forsøk klarte vi etter hvert å si opp avtalen med Norges Energi. STYR UNNA!!!

Svar fra NorgesEnergi
10.02.2020 13:28

Hei Ruby! Det var leit å høre at du har fått en slik opplevelse. Dersom du har en profiltmålt måler skal måleravlesningene sendes direkte til netteieren din da det er de som eier måleren din, de videresender forbruket til oss. Vi vil gjerne ta en titt på hva som hendte her. Ta gjerne kontakt med oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected], henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Marthe, NorgesEnergi

Nyttig (3)

Useriøs aktør

Omtale av  Andreas

Useriøs aktør. Har nå byttet til annen leverandør, noe som har resultert i titalls telefoner fra NorgesEnergi... Hadde det bare vært noen i andre enden av røret kunne jeg gitt beskjed om at jeg ikke vil bli kontaktet mer, men så proffe er de selvsagt ikke. De ringer og legger på etter noen sekunder. Well done.....

Svar fra NorgesEnergi
10.02.2020 13:22

Hei Andreas! Det var leit å høre at du hadde fått denne opplevelsen. Vi kan så klart fjerne nr ditt fra ringelisten dersom du ønsker det. Ta gjerne kontakt med oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected], henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Marthe, NorgesEnergi

Nyttig (3)

Manipulerende selger og elendig kundeservice

Omtale av  Espen H

Jeg var kunde hos NorgesEnergi i 15 år, og har vært fornøyd med avtalene og strømprisene. Da jeg likevel ønsket å bytte til en leverandør med en bedre avtale ble jeg utsatt for den mest manipulerende selgeren noensinne. Han lovet meg en avtaletype, med priser og vilkår som det viste seg å ikke være reelle. Jeg tok kontakt med kundeservice flere ganger, på telefon og e-post - men de var helt uinteresserte og inkompetente. Til slutt ble jeg lovet en rabatt på 100 kroner på den siste fakturaen. Selv dette klarte de ikke å holde, selv om jeg minnet dem på det. Den siste kontakten fra kundeservice var av typen «det er så mye jobb å kreditere, vil du virkelig ha rabatten?» Nå har i alle fall jeg gjort mitt for å advare andre potensielle kunder mot salgsstrategien til NorgesEnergi.

Svar fra NorgesEnergi
10.02.2020 09:18

Hei Espen! Dette hørtes ikke bra ut. Vi vil gjerne se nærmere på hva som har hendt her. Har du blitt lovet en rabatt, så skal du så klart få denne. Vi vil veldig gjerne høre hva som skjedde med selgeren du snakket med. Ta gjerne kontakt med oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected], henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Marthe, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Fornøyd

Omtale av  Ivar K

Selskapet er til å stole på. De har gunstige tilbud og orden i fakturering.

Nyttig (0)

Lureri

Omtale av  Inge H

Kjøpte router hos Elkjøp og fikk 500,- i rabatt for å bytte strøm til NorgesEnergi. Betaler 260,- ekstra pr mnd hos Norgesenergi (kontra Fjordkraft) pga av månedsbeløp og påslag forbruk. Byttet i dag til Fjordkraft. De har ingen mnd-beløp, kun Spotpris (innkjøpspris) pluss 1,99 pr kWt. De kjøpte meg ut av avtalen med NorgesEnergi, får 500,- i rabatt på første faktura. Elkjøp, Huseiernes Landsforbud og NorgesEnergi samarbeider om å lure folk for mest mulig penger. Styr unna!

Svar fra NorgesEnergi
06.02.2020 10:33

Hei Inge! Så leit å høre at du er misfornøyd. Vi forøker ikke å lure noen, og synes det er trist at du har denne oppfattelsen. Avtalen man får ved avtaleinngåelse på Elkjøp er en spotprisavtale. Da betaler man innkjøpspris for selve strømmen (likt for alle leverandører) + et fastbeløp og påslag som dekker lovpålagte avgifter og elsertifikater. Dette er helt normalt med en spotprisavtale. Dersom du ønsker å gi oss en tilbakemelding som vi skal ta videre, er du så klart velkommen til å kontakte oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected], henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Marthe, NorgesEnergi

Nyttig (1)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Svindyr strøm

Omtale av  Torgrim V

Vi har nå fått skyhøye regninger helt i fra da vi byttet leverandør. Dette er vel ikke helt i samsvar i hva skrotninssene lovte da jeg var så j#%vla dum å gå på slagstrikset hos Elkjøp. De solgte meg forresten en BRUKT blender så det var tidenes deal, Fy f#%n. Vi bytter og kommer ALDRI tilbake

Svar fra NorgesEnergi
30.01.2020 17:48

Hei Torgrim! Det er leit å høre du har hatt en dårlig opplevelse ved bestilling av strøm gjennom Elkjøp. Avtalen man får ved avtaleinngåelse på Elkjøp er en spotprisavtale. Da betaler man innkjøpspris for selve strømmen (likt for alle leverandører) + et fastbeløp og påslag som dekker lovpålagte avgifter og elsertifikater. Du kan gjerne kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected] så kan vi sjekke om det er en bedre strømavtale for deg og ditt forbruk. Du kan gjerne henvise til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi.

Nyttig (1)

Ikke purringer, rett på inkasso!

Omtale av  Vibeke

Dere sier dere har sendt purringer på en regning som er betalt ?! Plutselig inkasso sak, dere er uærlige og lurer kundene deres! Vi er ikke første tilfelle av dette her!! Værste selskapet vi har hatt!!

Svar fra NorgesEnergi
30.01.2020 17:46

Hei Vibeke! Det er leit å høre at du sitter igjen med denne følelsen. Vi forsøker ikke å være uærlige eller lure noen. Jeg ønsker veldig gjerne å se nærmere på dette. Vennligst ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi.

Nyttig (2)

Ikke purringer, rett til Solvencia for inkasso, koster 3000,- og komme ut av avtalen!

Omtale av  Benjamin

Har latt meg lure 2 ganger. Dette er en advarsel, hold dere unna NorgesEnergi. Sa opp for lenge siden fikk nettopp en regning til fra dem. Lureri heile veien. Ser at det dessverre er mange som blir lurt. Er veldig sint er det virkelig lov å drive business, der ideen er å lure og juge.

Svar fra NorgesEnergi
29.01.2020 14:39

Hei Benjamin! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Vi forsøker ikke å være uærlig eller lure noen, og beklager dersom du føler at vi har gjort dette. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected], slik at vi kan ta dette videre. Du kan gjerne henvise til meg og innlegget ditt her. Mvh Marthe, NorgesEnergi

Nyttig (4)

SLU MARKEDSFØRING

Omtale av  Janne

Byttet etter anbefaling og høye regninger leverandør etter 10 år med Norges Energi - trodde jeg hadde Spotpris, men synes allikevel jeg betalte så mye. Ble oppringt før det var gått en måned. De ville ha meg tilbake og sa at den leverandøren jeg hadde valgt var bare ute etter å lure meg. Jeg byttet tilbake, men oppdaget ved en tilfeldighet at NE hadde smelt på med ekstrapakke - sa det var en gave fordi de var så fornøyd med å få meg tilbake. Det var første måned - etterpå kostet det 108, - for noe jeg ikke hadde behov for! Oppdaget i samme slengen at de hadde gitt meg dyreste strøm i alle år. I stedet for å veilede meg -har et meget høyt forbruk - lot de meg fortsette i den tro at jeg gikk tilbake til billigste alternativ. Utrolig slue og kyniske. Slike selgere må man styre unna. Ha spørsmålene klar - de tar opp alt og kun slik kan man bevise hva som har blitt sagt. Jeg føler meg ført bak lyset og er det noe en kunde ikke liker, så er det at en selger har fått en til å virke naiv og dum. Stoler ikke på en k..... heretter!!

Svar fra NorgesEnergi
28.01.2020 12:11

Hei Janne! Det er lei å høre du har hatt denne opplevelsen med oss. Vi er veldig opptatte av at våre selgere skal utgi riktig informasjon. Vi ønsker gjerne ta dette videre og se om det er noe vi kan gjøre for deg. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi.

Nyttig (2)

Lureavtale solgt på Elkjøp

Omtale av  Andy

NorgesEnergi frister med avslag på varer man kjøper på Elkjøp. Selger på Elkjøp har ingen problem med å fortelle at dette er NE sin beste avtale og at de i tillegg har 100% fornøydhetsgaranti. Det de ikke forteller er at marginene i denne avtalen er så stor at de går i pluss uansett hva du velger å gjøre. Dum som jeg var stolte jeg på selger og tegnet avtale med 9 måneders bindingstid. Hadde gitt null stjerner om det var mulig.

Svar fra NorgesEnergi
28.01.2020 12:09

Hei Andy! Det er leit å høre du er missfornøyd med avtalen og opplevelsen du hadde når du bestilte gjennom Elkjøp. Det stemmer at du får med fornøydhetsgaranti som kan benyttes etter 9 måneder dersom du har vært missfornøyd. Om ønskelig så kan vi også endre deg til en annen strømavtale som passer bedre for deg. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected] så kan vi sjekke hvilken avtale som er best for deg. Du kan gjerne henvise til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (1)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

umulig å si opp avtale!

Omtale av  Lea M

Prøver å si opp avtale i mange måneder nå!! Bor på annen adressen(med annen strømleverandør), men uansett får regninger fra NorgesEnergi! Ringte dem mange ganger, snakket med dem, de sier "alt er fikset for deg" men det er bare tull fordi jeg fortsetter å få regninger! Er hel desperat, aner ikke hvordan kan man stoppe abonnement hos dem 😭😫

Svar fra NorgesEnergi
23.01.2020 15:06

Hei Lea! Det er leit å høre du har problemer med å si opp en strømavtale. Det skal ikke være noe problem for oss å avslutte strøm i ditt navn dersom du har flyttet. Strømmen blir etterfakturert så jeg er usikker på om det kan være en sluttfaktura du referer til. Jeg ønsker veldig gjerne å se nærmere på dette. Vennligst ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi.

Nyttig (1)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR