NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Disse selger seg inn med en billig startavtale, men informerer lite eller ingenting om at prisene snart skrus opp. I en periode hvor strømprisene har vært rekordlave - med spotpris mellom 10 og 15 øre per kwh, har de tatt seg betalt 60-70 øre per kwh. Pga reklame på tv og nett om rekordlave strømpriser, sjekket jeg (burde oppdaget det tidligere), men de har overfakturert grovt i månedsvis. Aldri mer NorgesEnergi. Pliktstrøm fra Hafslund hadde sannsynligvis vært billigere.
Hei Bjarne! Vi er veldig opptatte av at våre selgere utgir riktig informasjon og syns det er leit at du sitter med den opplevelsen. Vi tilbyr to forskjellige typer avtaler, spotpris og variabel. Hvilken strømavtale som vil være gunstigst vil avhenge av blant annet forbruk. Forskjell på strømavtalene har derimot ikke vært så høy som du referer til så vi ønsker gjerne sjekke hva som har hendt og om det er noe vi kan gjøre for deg. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Norges Energi sendte faktura til gammel adresse de fått fra gammel telefon katalog. Forliksrådet i Aurskog Høland mange år senere mente dette var god nok og domte for Norges energi... Dårlig selskap og korrupt foliksråddømmere som tror de sitter på høyestrett uten at de følger landets lover.
Hei Eugene! Det er veldig leit at du sitter igjen med denne opplevelsen. Vi skal ikke sende faktura til feil adresse dersom du har informert oss om riktig. Om vi har gjort en feil så ønsker vi gjerne rette opp i det.. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected] så kan vi se nærmere på saken din. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Har nylig mottatt brev i posten som ønsker meg velkommen som ny kunde... Kundenummer og greier. Jeg har aldri signert noen avtale og aner ikke hvor de har fått mitt navn fra. Er fornøyd med Glitre hvor jeg har vært kunde i over 15 år. Ringte kundeservice og snakket med (anonymisert), hun lovet meg en e-post snarest som skulle bekrefte at jeg hadde kansellert «avtalen»! Har ikke fått denne e-posten og vurderer anmeldelse. Dette er så frekt og skremmende. Hvordan går dette an???
Hei Hilde! Det er veldig leit å høre. Ingen skal bli kunde hos oss mot sin vilje. Vi ønsker gjerne undersøke hva som har skjedd og rette opp i feilen. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Da jeg kjøpte ny bolig ble jeg narret inn i en topp10 avtale med Norgesenergi en hel måned før jeg fikk oversikt over hvor kritisk man blir narret til å betale overpris. Jeg har aldri hatt høyere strøm pr kwh en måned i differanse til lavest pris noen gang i livet. Etter min mening så er hele strukturen på strømavtaler bygget på en måte som skal få kunden til å betale for mye i en jungel av misinformasjon og liten tekst. Unngå selskapet for enhver pris og let etter en spotpris-avtale fra et selskap som ikke har liten skrift om at de vil flytte deg "til en bedre avtale" kort tid etter. For min del gikk jeg for Tibber som selger spotpris og samtidig gir ekstrem god oversikt i appen og strømbruk og mange smarthusintegrasjoner.
Hei Anders! Det er veldig leit at du har hatt denne opplevelsen. Spotprisavtale og Variabelavtale som Topp 10 Garanti er to forskjellige typer avtaler som vi tilbyr. Hvilken avtale som lønner seg vil avhenge av blant annet forbruk. Vi er selvfølgelig veldig opptatte av at våre selgere utgir riktig informasjon og det er leit du føler deg narret. Vi ønsker gjerne sjekke hva som har hendt og om det er noe vi kan gjøre for deg. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Strømpris med påslag er OK priset, men de tilbyr ekstratjenester som aldri vil lønne seg. Jeg har en pendlehybel med rundt 20 kr/måned på det meste i strømutgifter, og ble tilbudt en tjeneste som kostet 49kr/mnd. Tjenesten går ut på å sende ut tilbud om å binde strømpris for en periode. Dette vil aldri lønne seg for meg, og det burde de vite. Det er også vanskelig å finne god informasjon om hva ekstratejenestene innebærer på deres hjemmesider. Dessverre.
Hei Per! Vi setter stor pris på din tilbakemelding og vi beklager veldig for at denne fordelen er blitt tilbudt til deg. Vi er enig at en slik fordel ikke vil være gunstig med et så lavt strømforbruk. Tjenesten Vintertrygghet er en fordel som gir deg mulighet til å velge en trygg og forutsigbar fastpris i de kalde vintermånedene. På denne måten er du kan du unngå høye pristopper og eventuelle strømkrisen. Vintertrygghet koster 49,-/mnd. Du er velkommen til å kontakte oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected], om det er noe vi kan gjøre for det. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Norges dyreste strømavtale, hold avstand fra Norges energi de svindler deg på en ulovlig måte der de selv gjøre det til lovlig, jeg byttet strømavtale fra Norges energi til et annet selskap da ble jeg oppringt fra Norges energi og fikk høre mye dritt fra selgeren fordi jeg hadde byttet flyttet fra Norges energi! Aldri mer Norges energi dere er ekte svindlere.
Hei Awara! Vi ønsker ikke at du skal sitte igjen med å føle seg lurt og syns det er leit at du sitter med denne opplevelsen. Vi setter pris på din tilbakemelding og syns ikke det er greit at selger har vært ufin under samtale og ønsker gjerne se nærmere på det. Vennligst ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi.
Hei! SMS fra dere, sa jeg var ny kunde! Fy! Nei! Er kunde hos Fjordkraft, blir der! Vedkommende som var på min dør i kveld, sa at ikke bandt med til noen avtale. 😒
Hei Britt! Det er veldig leit å høre at du er blitt kunde dersom du ikke ønsker det. Ingen skal bli kunde hos oss mot sin vilje og vi starter aldri opp med mindre det foreligger en skriftlig aksept på avtale fra kunden. Jeg ønsker derfor å undersøke nærmere for å sjekke hva som har hendt. Vennligst ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi.
Som flere har beskrevet her, driver Norges Energi med lureri og svindel. Jeg var en av ofrene på Elkjøp og skulle kjøpe beskyttelse for mobil skjermen da Elkjøp selgeren kom med et fristende tilbud: bytt til norges energi som er garantert billigst i landet og ikke betal ett rødt øre for ditt kjøp (på 400kr). Etterpå viste han meg en nettside hvor Norges Energi var nominert som norges billigste strøm selskap. I ettertid har jeg skjønt at den nettsiden var fake (sannsynligvis laget av NE for å lure folk). Strøm regningen for meg ble minst 3 ganger dyrere enn før (hadde fjordkraft fra før). Det Elkjøp-selgeren ikke sier til deg er at du har 9 måneders binding og må betale 1000kr for å komme deg ut av dette lureriet. Fy, fyyyy at det går an drive med sånt svindel i Norge.
Hei Espen! Det er veldig leit å høre du er missfornøyd med avtalen bestilt på Elkjøp. Avtalen man får ved avtaleinngåelse på Elkjøp er en spotprisavtale. Da betaler man innkjøpspris for selve strømmen + et fastbeløp og påslag som dekker lovpålagte avgifter og elsertifikater. Avtalen har en avtaleperiode på 9 måneder. Om avtalen avsluttes før dette så er det et avtalebrudd som kun tilsvarer rabatten du mottok hos Elkjøp. Vi forsøker ikke å være uærlig eller lure noen. Dessverre har ikke vi kunnskap vedrørende noen nettsider som har nominert oss til dette, men vi jobber hver dag for å levere billig strøm til våre kunder. Vi setter stor pris på din tilbakemelding og du er velkommen til å kontakte oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected], henvis gjerne til dette innlegget og meg.
Jeg byttet til Fjordkraft i går pga bedre tilbud. I dag ringte en fra NorgesEnergi og ville ha meg tilbake. Da jeg sa at jeg dessverre hadde bestemt meg for å bytte, og han skjønte at han ikke ville klare å overtale meg til å komme tilbake, sa han bare greit og la på uten å engang si ha det. Veldig uhøflig, og det gjør at jeg i hvert fall aldri vil gå tilbake til NorgesEnergi. Har vært fornøyd med NorgesEnergi den tiden jeg har hatt dem, men denne samtalen ødela hele det inntrykket.
Hei Kjetil! Vi setter stor pris på din tilbakemelding. Det er veldig leit at du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selger og vi ønsker ikke at du skal sitte igjen med denne opplevelsen. Vennligst ta kontakt med oss så kan vi se om det er noe vi kan gjøre for deg. Du kan komme i kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Hvis du bryr deg om å redusere kostnader bør du nok ikke velge norgesenergi. Selskapet har skjulte kostnader, bindingstid og sleipe telefonselgere som ikke holder det de lover i telefonen. Stay away
Hei Kristoffer! Det er leit å høre du sitter igjen med den følelsen. Vi er veldig opptatte av at selgerne våre skal utgi riktig informasjon. Dersom du har fått feil eller mangel på informasjon, vil vi gjerne ta dette videre og se om det er noe vi kan gjøre for deg. Vennligst ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi.
Aldri betalt så mye for strømmen noengang som her. Kundeservicen er blant de dårligste jeg har vært borti, med ingen som helst interesse av at kunden skal bli fornøyd. Anbefaler på det sterkeste å ikke inngå noen strømavtale her, det finnes langt bedre strømtilbydere i markedet. Det er en grunn til at anmeldelsene er så dårlig som dem er.
Hei Aleksander! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Vi jobber alltid for å bli bedre og vi trenger tilbakemeldinger for å klare dette. Vi synes det er leit å høre at du synes kundeservicen vår er dårlig. Vi ønsker gjerne se nærmere på din avtale og setter pris på om du kan ta kontakt med oss så kan vi se om det er en avtale som vil passe deg bedre. Du kan ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Svindel. Hvem som helst kan skrive opp ditt navn på en adresse som ikke er din gjennom NorgesEnergi sine skjemaer, og uten samtykke eller bekreftelse, vil NorgesEnergi fakturere deg. Rent juridisk og i praksis er dette definert som fakturasvindel. Vi har rapportert NorgesEnergi til forskjellige etater og forventer en nærmere undersøkelse i NorgesEnergi sine ulovlige praksiser.
Jeg ble "lokket" til Norges energi med lovnad om de beste spotprisene. Snitt markedspris i Jan 2020 er 24øre +mva. Snitt spotpris som Norges energi markedsfører for Jan 2020 er 30øre ink mva. Så langt alt bra. Min faktura lyder på 65øre ink mva. Dette er mer enn dobbelt så mye som lovet. Hadde det vært mulig å gi vurdering med minus stjerner, så skulle Norges energi fått denne vurderingen. Jeg vurderer ikke å bytte strømleverandør. JEG SKAL BYTTE. (Har tre abonnement. Alle ryker nå)
Hei! Det er leit å høre at du sitter igjen med denne følelsen. Spotprisen er den samme som vi kjøper strømmen for hos strømbørsen Nord Pool og som er lik hos alle leverandører. Jeg ønsker derfor å se nærmere på din faktura og avtale. Vennligst ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg og innlegget ditt her. Mvh Kate, NorgesEnergi.
For en del år siden ble jeg overtalt av NorgesEnergi til å velge topp 5. Dette skulle være unikt billig. Sannheten er at det slett ikke er rimeligere enn en ren spotavtale. Verre blir det når jeg desember 2018 blir oppringt av NorgesEnergi med et fantastisk tilbud om vinteravtale. Jeg svarte at jeg kun vil akseptere hvis de kan garantere at jeg får rimeligere strøm. Til tross for et gebyr på 49,- pr mnd var svaret et klart ja. Dette har vist seg å være ren løgn. Slår heller ikke en ren spotavtale. Jeg har sannsynligvis betalt flere tusen kroner for mye til NorgesEnergi gjennom flere år. Utrolig skuffende når jeg oppdager dette. Jeg må dessverre fraråde enhver om å tegne en avtale ned NorgesEnergi. Dette på grunn av en meget tvilsom forretningsmoral.
Jeg har fått flere telefoner fra Norgesenergi med spørsmål om div. tilleggspakker. Hver gang sier jeg klart NEI. Nå ser jeg at både Vinterpakken og Sparepakken er lagt inn i mitt abonnement. Dette kan umulig være lov, de bør jo rett og slett anmeldes? Regner med noen selgere tar seg friheter her for å tjene noen ekstra penger.
Hei! Det er leit å høre du har hatt denne opplevelsen med en av våre selgere. Det høres ikke greit ut og vi ønsker gjerne ta en titt på hva som har skjedd. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Helt motbydelig selskap. Dette selskapet har fakturert meg for en periode på 8 måneder på en eiendom som jeg ikke lenger bor i. De har sendt dette til inkasso og når jeg ringer til dem forstår de ikke problemet til tross for at hafslund har trukket sin del. Nå har jeg trekk på lønn og de rydder fortsatt ikke opp i rotet sitt. Hold dere langt unna dette selskapet. De er ikke strøm leverandør, men et skam selskap.
Hei Daniel! Det er veldig leit å høre du har hatt en dårlig opplevelse. Vi ønsker veldig gjerne se nærmere på saken din. Helt generelt så blir strømavtalen avsluttet så fort man gir beskjed om flytting. Om uhellet har skjedd og man glemmer å si opp strømavtalen, må du påse at de som nå bor i din gamle bolig bestiller strøm fra datoen de flyttet inn. Når de har bestilt strøm, vil strømabonnementet ditt automatisk avsluttes fra riktig dato. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected] Mvh Kate, NorgesEnergi