⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Er fornøyd (etter forholdene som råder)

Omtale av  Wera F

Fikk anbefalt via SMS å bytte fra topp 10 til spotpris. Har ikke peiling, 85 år. Tror på det jeg får anbefalt.

Svar fra NorgesEnergi
09.01.2023 10:52

Hei Wera F Så hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss. Topp 10 garanti er dessverre en avtale som er på vei ut av vårt sortiment, men avtalen Spotpris er et fullgodt alternativ til denne. Med Spotpris får du strømmen til innkjøpspris til en hver tid og er med det sikret at du har en god pris sammenlignet med prisene i strømmarkedet til en hver tid. Over tid er det også historisk sett Spotpris som lønner seg da man får med seg alle prissvingningene i markedet. Vit at du kan ta kontakt med vårt kundesenter dersom det skulle være noe. Vi hjelper deg gjerne. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Trygg, god og hjelpsom strømleverandør!

Omtale av  Siv E

De ga meg den totale trygghetsfølelsen med at de ga meg en grundig gjennomgang av avtalen og fordelene. Blide og imøtekommende kumderådgivere og gode fordeler😊

Svar fra NorgesEnergi
09.01.2023 10:44

Hei Siv E Tusen takk for fine ord. Vi synes det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss og at du har fått god hjelp i kontakt med vårt kundesenter. Det er viktig for oss. Vit at vi er her om det skulle være noe. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Får ikke byttet avtale ☹️

Omtale av  Elisabeth N

Nå har jeg bedt om å få bytte til spotpris fire ganger, uten at endringen er gjort. Vi har fått endret på hytta, men ikke på huset der forbruket er høyest. Begynner å bli ganske oppgitt og vurderer å droppe Norges Energi etter minst 10 år som kunde. Hvis endringen ikke skjer innen utgangen av i morgen, bytter jeg selskap! 😬😖🤬

Svar fra NorgesEnergi
09.01.2023 10:36

Hei Elisabeth N Vi har full forståelse for at dette oppleves frustrerende. Man skal stå fritt til å endre sin avtale når man måtte ønske. Du skriver ikke noe om hvordan du har forsøkt å endre din avtale, om det er via min side eller vårt kundesenter. Det er vanlig at det kan ta noen dager før man kan se avtaleendringen på min side. Ved endring via vårt kundesenter skal man motta en bekreftelse på avtaleendring på epost kort tid etter. Dersom du fremdeles ikke kan se at din avtale har blitt endret håper vi du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken og hjelpe deg med dette. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

NorgesEnergi - Telllier Strømkonto - Styr unna

Omtale av  Reidar

Har betalt inn fast beløp i alle år, aldri hørt noe fra NorgesEnergi, før jeg byttet strømleverandør. Da tar de kontakt og spør hva de kan gjøre for å beholde meg som kunde. Når de ikke får beholde meg som kunde, så smeller de ut en sluttregning på kr 5200,- som takk for et langt kundeforhold. Fastbeløp tydeligvis vært for lite, pluss renter av dette. LURERI = NorgesEnergi . Ødelegger for hele strømnæringen, kunden er ikke i fokus i det hele tatt. Skal aldri tilbake og har nå avsluttet både primærbolig og sekundærbolig. Trist som F………!

Svar fra NorgesEnergi
09.01.2023 10:24

Hei Reidar Vi synes det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med din strømavtale hos oss. Det høres ut som du har hatt en betalingsløsning hos oss som heter Strømkonto. Denne fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker dine fakturaer fra. Vi tar da utgangspunkt i ditt årsforbruk og deler dette i tolv like deler slik at du betaler det samme hver måned hele året. Dette er for å gi mer forutsigbarhet og for å unngå høye fakturaer på vinterhalvåret som for noen kan være en utfordring å få betalt. Man vil jo da vanligvis betale litt mindre enn man bruker på vinteren og litt mer enn man bruker på sommeren så vil dette jevne seg ut i gjennom året. Det er veldig vanlig å ligge litt i minus på saldo etter vinteren. Dette vil vanligvis gå i pluss igjen i løpet av sommeren/høsten. Saldo oppdateres på hver faktura slik at man til en hver tid kan få oversikt over hvordan man ligger an med innbetalinger. Man kan velge å betale mer eller mindre enn anbefalt månedsbeløp om ønskelig. Strømkonto er valgfritt hos oss og man kan når som helst avslutte denne og faktureres for reelt forbruk om ønskelig. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du ønsker en utsettelse/oppdeling av faktura eller om det er noe annet vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Vi håper du tar kontakt med oss igjen slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Dritbra

Omtale av  Lee L. E

Virkelig bra mao. Er raske på det meste har nå også bestilt mobilabbonement gjennom de billigst i landet anbefales på det varmeste. Lee

Svar fra NorgesEnergi
04.01.2023 13:15

Heisann! Tusen takk for tilbakemeldingen din :) Godt å høre at du er fornøyd med våre tjenester. effektivitet er utrolig viktig for oss, det skal jo være enkelt og greit å ha NorgesEnergi! Hvis du noen gang møter på et problem, må du bare kontakte oss. ha en fin dag videre! Mvh Morten NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Oversiktlig

Omtale av  Lise T

Det eneste jeg savner er en oversikt hva man har brukt i penger hver dag. Der har Tibber en veldig fin app

Svar fra NorgesEnergi
04.01.2023 13:11

Heisann! Takk for din tilbakemelding :) Det er helt supert at du gir oss feedback på appen, det er en del ting vi kan forbedre oss på. Appen er fortsatt relativt ny og mange oppdateringer skal komme. Planen er å implementere en oversikt over hva strømregningen blir snarest. Bra at du sytes ting er oversiktelig dette er målet. Ha en fantastisk fin dag videre! Mvh Morten NorgesEnergi

Nyttig (0)

Førnøyd med Norges Energi👍

Omtale av  Martin

Norges energi oppfyller mine forventinger. Lett å få kontakt, hyggelig og bra service.

Svar fra NorgesEnergi
04.01.2023 11:23

Heisann! Tusen takk for din gode tilbakemelding :) Vi setter virkelig pris på å høre dette Martin. Vi prøver vårt beste for at du skal ha et godt forhold til oss. Det var bra å høre at du også har hatt en god serviceopplevelse hos oss. Bare å ta kontakt i fremtiden om du opplever noen problemer, så skal vi gjøre alt vi kan for å hjelpe deg! Mvh Morten NorgesEnergi

Nyttig (0)

Veldig dårlig informasjon og oppfølging

Omtale av  Ingrid

Utrolig dårlig informasjon og oppfølging. Vi gikk over fra "sesongpris" til spotpris 14. november 2022. Jeg fikk da beskjed om at pengene jeg hadde på min strømkonto skulle overføres til min bankkonto umiddelbart. Det har fortsatt ikke skjedd. Jeg får fortsatt mail (senest i dag) om at mitt "anbefalte månedsbeløp" har endret seg. Da er spørsmålet mitt: 1. Hvorfor får jeg ikke pengene fra strømkonto overført slik kundebehandleren opplyste om? 2. Hvorfor får jeg anbefalt månedsbeløp når jeg har gått over til spotpris? 3. Hvor i all verden finner jeg informasjon om dette månedsbeløpet og hva som står på strømkonto? - i mail fra Tellier Service står at jeg finner det på "min side" hos Norges Energi. Informasjon om saldo finner jeg kun i faktura fra Tellier service (sendt ut 1.12 - altså over to uker etter at jeg gikk over til spotpris). 3. Til slutt: Jeg kan ikke finne informasjon om mitt faktiske strømforbruk desember 2022. Har lett, men finner det ikke noen steder på "min side". Derimot kan jeg lett finne hva "gjennomsnittpriser og effekttopper" er - fullstendig uinteressant for meg. Jeg finner "Totalt forbruk for perioden" oppgitt i KwH, men ikke hva det kostet - informasjon i kroner og øre? Ser det er oppgitt hva jeg brukte per dag. Er det forventet at jeg skal legge sammen mitt daglige forbruk og regne det ut selv? Hvorfor ikke oppgi dette rett ved siden av total bruk av Kwh i desember? Slik andre selskap gjør. Oppsummert synes jeg at Norges Energi har en elendig kundeoppfølging og dårlig informasjon, og en hjemmeside som gir mye (unyttig) informasjon, som er mer egnet til å forvirre enn å informere. Vil ikke anbefale Norges Energi til noen.

Svar fra NorgesEnergi
04.01.2023 13:05

Heisann! Leit å høre at du ikke vil anbefale oss videre. Når du bytter fra "Sesongpris" over til "spotpris" avsluttes ikke strømkontoen din. Strømkonto er bare en alternativ betalingsmetode. Du får tilbake det som ligger inne på saldoen hvis strømkontoen avsluttes eller hvis du spesifikt ber om det. Tilbakeføringen skjer ikke umiddelbart, som du sikkert vet så tar transaksjoner via bank opp til et par dager. Med strømkonto får du en kreditt løsning, det anbefalte beløpet er et "anbefalt" beløp du betaler for at du ikke skal gå i minus. Merker du at betalingene er større enn den faktiske strømregningen din koster, kan du selv justere beløpet du betaler. Alt av informasjon om saldo og forbruk er mulig å se inne på min side. Under dashbordet finner du strømkonto saldoen din og under forbruk tabben finner du alt av informasjon om forbruk nå og tidligere måneder. Det er såklart ikke noe greit hvis du føler deg feilinformert av kundebehandler, men du kan gjerne kontakte oss igjen via mail eller telefon så kan vi gå gjennom saken din og prøve å hjelpe deg så godt som bare mulig :) Mvh Morten NorgesEnergi

Nyttig (0)

Umulig å få i tale. Setter kunder på den mest ufordelaktige avtale.

Omtale av  Cato S

De informerer ikke om den bestte avtale, men setter deg på den dårligste. De svarer ikke på tlf/mail

Svar fra NorgesEnergi
04.01.2023 11:17

Heisann! Det var leit å høre at du opplever oss slikt. Vi prøver alltid vårt beste når det kommer til å informere om viktige detaljer i våre avtaler. Vi setter deg ikke aktivt på en dårlig avtale, det er viktig at du gir oss input i forhold til hva du ønsker fra strømavtalen din. Vi opplever ekstremt høy pågang i den siste perioden og det er derfor det har vært vanskelig og komme gjennom til oss raskt, både på mail og telefon. Vi har veldig mange funksjoner inne min side så du kan administrere abonnementet ditt selv der inne. Hvis du trenger en dypere forklaring på avtalen din og hvorfor du fikk avtalen din, så kan du gjerne kontakte kundesenteret vår så tidlig som mulig for å komme gjennom raskere til oss. Mvh Morten NorgesEnergi

Nyttig (0)

Fastpris avtale

Omtale av  Abdullah

Norgesenergi sendt meg en e post i forbindelse med fast strøm avtale. Selv om de trengte ikke å sende meg en sånn e post. Slik skrev de i eposten. En fastpris avtale 569,48 kr pkwh. Det betyr at 569 kr p k på en time. Jeg ble lurt og misforstått. Da jeg takket ja til den fastpris avtale. Jeg fikk en faktura på 6500 kr for bruk av 1170 kW. Dette er bedrageri og svindel at de sender slike tilbud til en privat person.

Svar fra NorgesEnergi
04.01.2023 10:41

Heisann! Kjipt at du opplever fastpris som "svindel" Vi har forvaltere som kjøper inn fastprisen på forhånd, dette vil si at 569 øre per kwh var prisen vi fikk fra strømbørsen. Dette gir også store indikasjoner på at spotprisen var på vei opp i denne perioden. Selve fastprisen slo ikke bra ut og prisen ble lavere en forventet. Når det er så store svingninger i markedet så kan fastpris slå bra og dårlig ut. Vi merket tidlig at dette ikke slo bra ut så vi lot alle kundene som ville gå ut av fastprisen ii November. Tidlig i Desember sendte vi ut en melding til de siste kundene med fastpris at de kunne gjøre dette nå iløpet av 14 dager. Alle kundene som ikke valgte å benytte seg av dette ble stående. Vi kan ikke fjerne avtalen for deg uten din tillatelse, derfor kan vi dessverre ikke gjøre noe mer angående dette. Har du noen flere spørsmål, gjerne ta kontakt med kundeseneteret vår på telefonnr: 38100080 Mvh Morten NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Norgesenergi gir ikke kundene sine råd

Omtale av  Espen

Norgesenergi kaller produktene sine noe annet enn de er og gir ikke kundene råd som gjør det mulig å velge riktig produkt, for kunden. Har betalt overpris i mange måneder på et tjeneste jeg trodde var noe annet enn det det var

Svar fra NorgesEnergi
04.01.2023 10:29

Heisann Espen! Leit at du opplever oss slikt. VI har kun hatt 2 avtaler vi tilbyr over en god stund nå. Avtalene heter Spotpris og Sesongpris. Hvis du hadde noen spørsmål angående avtalene våre kunne du gjerne kontaktet oss så kunne vi gått gjennom alt med deg :) Tidligere så hadde vi avtalene top 10 og top 5 garanti som vi valgte å endre til Variabelpris for at det skal være mer transparent for kundene. Disse avtalene har ikke alltid vært dyrere, men det har alltid variert i forhold til hva som er gunstigst i forskjellige perioder. Hvis du ønsker noe forklart så kan du gjerne kontakte oss på telefonnr: 38100080 så kan vi forklare deg litt mer angående dette :) Mvh Morten NorgesEnergi

Nyttig (0)

Faktura

Omtale av  Rodi

Vi ble lurt av norges energi samme andre familie vi kjenner , Vi fikk email fra dem at vi kan binde pris og trodde vi skal få minimum pris pr Kw for november og disember ,men vi fikk sjokk etter faktura ble sendt det var dyrere 3 ganger en vanlige nesten 35% av våres lønn skal betales bare til strøm regning.

Svar fra NorgesEnergi
02.01.2023 08:33

Hei Rodi, Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi kjøper inn strømmen på forhånd til prisen du betaler for den. Det vil alltid være en risiko når det kommer til å låse den. Tidligere måneder har den slått ut bra for kundene, det gjorde den dessverre ikke denne gangen. Vi lot alle kundene som kontaktet oss i november, gå ut av fastprisen. i tillegg sendte vi også ut mail i desember, da ga vi de siste med fastpris 2 uker på å ta kontakt. De kundene som ikke tok kontakt fikk dessverre prisen. Vi kan ikke fjerne fastprisen deres uten samtykke. Vi har virkelig gitt en god mulighet på å gå ut av avtalen. Ha en fin dag videre! Mvh Thomas NorgesEnergi

Nyttig (0)

Lurt av selger

Omtale av  Perkristian

Når jeg snakket med selger som solgte meg avtalen lovte han meg 3 ting. 1) Jeg kunne koble Tibber Pulse opp mot app. 2) kunne sette opp app med smartlading av bil. Ikke noe av dette er mulig. 3) live oppdatering time for time av forbruk. Selger burde få sparken for å ha løyet til kunde. Dere får aldri fornøyde kunder på denne måten.

Svar fra NorgesEnergi
02.01.2023 08:51

Hei Per Kristian, Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med avtalen! Tibber Pulse er ikke et produkt som vi opererer med. Smartlading av bil er heller ikke noe vi tilbyr. Dersom du logger inn i appen vår vil du kunne se hvor mye du forbruker time for time. Dersom du tar kontakt med oss igjen så kan vi sjekke opp i saken her og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/. Mvh Thomas NorgesEnergi

Nyttig (1)

Fornøyd kunde hos.NorgesEnergi

Omtale av  Gunnar S. V

Har hatt kundeforhold i mange år og er godt fornøyd. Har anbefalt for andre.

Svar fra NorgesEnergi
28.12.2022 08:45

Heisann Gunnar! Takk for din tilbakemelding. Så bra å høre at du er fornøyd med oss. Vi prøver alltid å strekke oss ut for kundene. Hvis du noen gang møter på noen problemer, gjerne kontakt oss! Mvh Morten NorgesEnergi

Nyttig (0)

God sørvis? Rask oppfølging

Omtale av  Erik

Kjappe på kundesørvis ? Gpd rådgiving .gode avtaler

Svar fra NorgesEnergi
27.12.2022 09:10

Hei Erik! Tusen takk for en hyggelig anmeldelse. Ønsker de en fin romjulsfeiring. Ha en god dag :) Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Elendig kundeveiledning

Omtale av  Bjørn H

Venter 45min. for å få kontakt. Ingen tilbud om tilbakeringing. Når en endelig får kontakt prater de bare svada, legger skylden på spotprisen og at det er abonnents ansvar å rydde opp i villedende informasjon. Min anbefalinger å holde seg unna norgesenergi

Svar fra NorgesEnergi
23.12.2022 11:01

Hei Bjørn H Vi synes det er leit å høre at du ikke er fonøyd med oss og din strømavtale hos oss. Alle våre strømmavtaler er konkurransedyktige i dagens strømmarked. Når det gjelder ventetiden har vi dessverre hatt større pågang til vårt kundesenter enn normalt den siste tiden og dette har ført til lenger ventetid enn vi ønsker. Vi har satt i gang tiltak som vi håper vil hjelpe kundene våre med å komme raskere i kontakt med oss. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen slik at vi kan sjekke opp i saken her og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste avtalen for deg og ditt forbruk. Mvh Monica NorgesEnergi

Nyttig (0)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR