⚠️
Blakk Week på
strøm mobil bredbånd forsikring lån
Spar opptil 20 000 kr
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

For mange faste tillegg

Omtale av  Geir K

De har 3 tillegg a ca. 45 kr pr stykk pr. Mnd. De beskylder meg for å ha stjålet strøm fra de. Det er ikke mulig å få de i tale. Alt de gjør er å sende til innkassofirma, og svarer ikke engang til min advokat. Jeg lar det gå til retten.

Svar fra NorgesEnergi
20.10.2021 14:55

Hei Geir, Jeg beklager dersom du har opplevd vansker med å få tak på oss. Da det dessverre er litt vanskelig å besvare din kommentar uten nærmere informasjon om saken håper jeg du har mulighet til å kontakte oss per tlf slik at vi kan undersøke dette nærmere. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. Vi har åpent mandag-fredag. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (1)

Forklarende samtale

Omtale av  Alv M. H

Greit selskap. Har svar på det de blir spurt om så langt.

Svar fra NorgesEnergi
20.10.2021 14:55

Hei Alv! Så flott å høre at du er fornøyd med strømavtalen din hos oss! Skulle det være noe du lurer på er du velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter per tlf: 38 10 00 80. Vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Dårligste i Norge på kundeservice

Omtale av  Evan O

Meget utilfredsstillende og useriøs mangel på kundeservice. Kundegaranti Lover gull, for og få kunder og etterpå er kunden glemt

Svar fra NorgesEnergi
20.10.2021 14:55

Hei Evan, Det er svært beklagelig å høre at du ikke har vært fornøyd med din strømavtale hos oss - det ønsker vi selvsagt ikke. Vi ønsker at du som kunde skal være fornøyd med din strømavtale samt at du føler du får god hjelp ved kontakt med vårt kundesenter. Jeg håper du har mulighet til å kontakte oss igjen dersom det skulle være noe mer vi kan hjelpe deg med. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. Vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (1)

svært fornøyd

Omtale av  Ragnar

er fornøyd med priser og service, og oversiktelig faktura Har hatt Norges Energi i mange år, og vil ikke bytte da jeg er svært fornøyd.

Svar fra NorgesEnergi
08.11.2021 13:02

Hei Ragnar! Tusen takk for din tilbakemelding. Vi er takknemlig for at du er fornøyd med din avtale hos oss. Ha en strålende dag! Mvh Dag Martin - NorgesEnergi

Nyttig (0)

första vintern med NE så jag kan ikke uttala mig mer lonkret ännu

Omtale av  Hans P

Under den tid jag har haft NE som lwverantör har jag ikke haft några problem..vid behov för hjälp av kundeeservice var de lätta atr få tag på och gav ett yrkeskunnigt intryck. Hasse. P

Svar fra NorgesEnergi
15.10.2021 15:15

Hei Hans, Takk for at du har tatt deg tid til å legge igjen en hyggelig tilbakemelding- det setter vi stor pris på! Så hyggelig å høre at du er fornøyd med din strømavtale hos oss! Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Stabilt fornøyd

Omtale av  Linda

Trygghet med strømkonto for å jevne ut utgifter. Og pluss at man kan prismatche.

Svar fra NorgesEnergi
15.10.2021 15:15

Hei Linda! Takk for hyggelig tilbakmelding! Så flott å høre at du er fornøyd med vår betalingstjeneste Strømkonto, samt vårt tilbud om prismatch! Ønsker deg en god høst! Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Får ikke registrert e-faktura

Omtale av  Sissel

Flere henvendelser til både Norges-energi og banken min, over flere måneder. Fortsatt står det at e-faktura er under behandling. Norges-energi sine hjemmesider fungerer ikke. Svar på mail tar ukevis. Svar på telefon resulterer i null og niks.

Svar fra NorgesEnergi
15.10.2021 15:14

Hei Sissel, Vi opplever for tiden stor pågang i alle våre kanaler, vi har derfor dessverre lengre behandlingstid enn normalt og jeg beklager at du da har hatt vansker med å få tak på oss. Vi ønsker gjerne å undersøke hvorfor din efaktura ikke er aktiv, jeg håper derfor du har anledning til å kontakte oss igjen. Ring oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (2)

Kontraktsbrudd og elendig kundeservice!

Omtale av  Kvinne45

Jeg ble av selger over telefonen tilbudt strøm for de første 1000 kroner gratis. Da fakturaen kom, var dette ikke trukket fra. Jeg kontaktet kundeservice først en gang, men da det gikk over en uke uten svar, forsøkte jeg igjen. Det har nå gått nesten en måned siden første henvendelse, og jeg får bare beskjed om at Norges Energi skal sjekke avtalen selger har inngått med meg, men det blir ikke gjort. Jeg har fra første stund også tilbudt meg å sende over opptak av hele samtale med selger, da alle samtaler inn/ut av min telefon blir tatt opp(med unntak av de nummer/personer jeg har valgt bort i opptaksfunksjonen). Men dette burde strengt tatt være unødvendig, da Norges Energi selv gjør opptak av kontraktsinngåelsen, og enkelt kan sjekke dette i eget system. Det virker dessverre på meg som om Norges Energi har selgere som sier hva som helst for å få et salg, og inngår avtaler selskapet ikke har planer om å innfri. Og at man så satser på at kunden skal gi opp/ikke ha ressurser, forstand, overskudd til å klage, men bare betale fakturaen på tross av feil/mangler fra selskapet side. Dette er i beste fall uryddig forretningsvirksomhet, i verste fall bevisst brudd på markedsføringsloven og grovt uetisk.

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:21

Hei Kvinne45! Det er utrolig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med NorgesEnergi - det ønsker vi selvsagt ikke. Vi ønsker gjerne å undersøke hva som har skjedd i saken din og håper du kan ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 Vi har åpent mandag - fredag kl. 08.00 - 16.00. Mvh Linn, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Evig jag etter å få det man har krav på.

Omtale av  Rune J

Ble vervet til Norges Energi, og etter 3 måneder som kunde har de fortsatt ikke greid å få med ververabatt på faktura. "neste måned" er svaret, enda man minner dem på ververabatten gang på gang. Får heller aldri bekreftelse på prismatch med variabel avtale. Styr unna. Norges energi var bra for noen år siden, men har tydeligvis ikke tålt tidens tann...

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:20

Hei Rune J! Det er utrolig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med NorgesEnergi - det ønsker vi selvsagt ikke. Vi ønsker gjerne å undersøke hva som har skjedd i saken din og håper du kan ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 Vi har åpent mandag - fredag kl. 08.00 - 16.00. Mvh Linn, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Løgn og bløff fra dag 1. ble lovet 3 dager gratis strøm, fikk Inkassovarsel.Ingen svarer på mailer,

Omtale av  Kyrre E. O

Forferdelig, uten fungerende kundeservice Bløff og løgn! Ble lovet 3 mnd gratis strøm, av selger. Fikk Inkasdogebyrer i stedet! Fikk beskjed og klage på Mail, ingen svar på over 1 mnd, etterpå Inkasso

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:20

Hei Kyrre E.O Jeg beklager dersom du har opplevd å ikke få tilstrekkelig hjelp ved kontakt med vårt kundesenter - slik skal det selvfølgelig ikke være. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80, vi har åpent mandag-fredag 08-16, så kan vi se nærmere på strømavtalen din. Mvh Linn, NorgesEnergi

Nyttig (1)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Veldig fornøyd

Omtale av  Tore

Fordel att jeg får strøm og nettleie på samme faktura for da er det lettere og følge med særlig for vi eldre.

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:20

Hei Tore! Så hyggelig å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør! Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar. Ønsker deg en fin dag! Mvh Linn, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Expensive power. It worthies less than 1 star.

Omtale av  Xin

Expensive power. It worthies less than 1 star. Very complicated bill system.

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:20

Hi Xin! I am sorry to hear that you are not satisfied with NorgesEnergi as your electricity supplier. Of course, we want you as a customer to trust that your agreement with us is favorable and that you have an overview of what you pay for. Feel free to contact us by e-mail: [email protected] or tel: 38 10 00 80 so we can take a closer look at your agreement. Sincerely Linn, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Alt for Norge..senersgi!

Omtale av  Odd R

Det har vel blitt veldig klart for oss strømkunder at strømselskapene først og fremst tenker fortjeneste, og fortjeneste det får de jo ved å selge strøm dyrt til utlandet, og deretter, når magasinene er tappet ned, importere og selge oss kunder like dyr strøm. Det ble to stjerner under tvil, siden Norgesenergi tross alt ikke er av de dyreste selskapene.

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:20

Hei Odd R! Takk for din tilbakemelding! Strøm er litt komplisert siden det er mange aktører som har ansvar for ulike deler av produksjon og salg. NorgesEnergi, og alle andre strømleverandører, er ikke involvert i verken å sette strømpris eller eksport/import av strøm. Vi må forholde oss til prisene fra strømbørsen NordPool og er like frustrerte som våre kunder over de høye strømprisene. Vi ønsker å tilby våre kunder billigst mulig strøm. Derfor har vi kuttet alle ørepåslag på strømmen på våre nye avtaler. Vi tjener ikke noe mer om strømprisen er lav eller høy - fastbeløpet er 49 kroner uansett og det inkluderer alle kostnader vi har, inkludert lovpålagte elsertifikater. Her er link til en nyttig artikkel som forklarer litt mer om hvordan strømmarkedet fungerer: https://norgesenergi.no/stromsmart/hva-bestar-stromregningen-av/

Nyttig (0)

Hatt selskapet i maaange år, fornøyd

Omtale av  Bertil

Ingen negative anmerkninger. Har 10- på topp garanti. Og (nesten) alltid brukt spotpris. Har noen ganger fått tilbud om fastpris, men unngått dette. Virker som spotpris generelt er klokest. :)

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:20

Hei Bertil! Vi setter stor pris på at du har tatt deg tid til å legge igjen en så hyggelig tilbakemelding! Vi jobber hver dag med å gjøre strøm både billig og enkelt for våre kunder :) Mvh Linn, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Positive erfaringer

Omtale av  Bjarne

Ingen skjulte påslag eller negative overraskelser.

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:20

Hei Bjarne! Så hyggelig å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør! Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar. Ønsker deg en fin dag! Mvh Linn, NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Student sitt abonoment hos NorgesEnergi

Omtale av  Jakob M. V

Startet bra, men over tid har avtalen sakte med sikkert blitt skrudd oppover. Føler meg meget lurt etter et punkt, derimot er det dessverre ingen soleklar avtale som det for meg som student lønner seg å gå over på

Svar fra NorgesEnergi
14.10.2021 13:20

Hei Jakob M.V Takk for din tilbakemelding! Gjerne kontakt oss per e-post: [email protected] eller tlf: 38 10 00 80, så kan vi gå igjennom avtalen din. Mvh Linn, NorgesEnergi

Nyttig (0)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR