Tibber har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Var lenge fornøyd og valgte for 2 år siden Tibber fordi de var en stabil leverandør som ikke økte priser uten videre. Nå som de vil forskuddsfakturere var det over og ut for dette. Tyder på at de har dårlig med kapital når de ikke kan benytte egne penger på å handle inn strøm, men må låne av både banker og kunder.
Dårlige vibber tibber! Om tibber går konkurs så taper man forskuddet. Måten de har gått frem på er jo mildt sagt heller ikke greit etter min mening. For kort varsel på forandring i avtalevilkårene, 2 dager er helt Loco! Tibber ribber!
Jeg vet hva jeg betale, noe som har vært bortimot umulig å oversikt over hva man betaler fra de øvrig e leverandørene man har prøvd. I det hele tatt forstår jeg hvorfor det er flere 10-talls selgere av en tjeneste som er identisk, siden det er spotpris som gjelder i dag. Dette kunne være ivaretatt av et offentlig selskap. Jeg er absolutt for konkurranse - men da må den være reell. Konkurranse om strøm burde være et gode som kom alle norske brukere til gode basert på en pris som følger produksjonsprisene i Norge. Å dele Norge i strømsoner hvor naboer på hver sin side av veien får vidt forskjellig pris er totalt idiotisk - og minner mest om galskapen da Europerne stykket opp Afrika og grensene ble laget med linjal.
Jeg har vært kunde lenge og har gitt Tibber mange nye kunder etter verving. Men nå føler jeg ikke så stolt av å vise folk hva Tibber er og står for. Ble skuffet over den siste meldingen vi har fått. Nå vurdere jeg å bytte selskap hvis Tibber ikke snur om dette fort. Det er mange selskaper ute som fortsatt vil ha betalt etterskuddsvis.
Et useriøst strømselskap som tar seg plutselig forskuddsbetalt fra kunder! Med bare 2 dagers varsel! Noe som ikke er lov i følge forbrukertilsynet! I tillegg til det, er de dyre på strøm i forhold til konkurrenter. Det drøyer ikke lenge før de er konkurs slik de holder på og da taper kundene sine forskuddsbetalte penger! Så bytt til et annet strømselskap, før du taper dine penger!
Var kjempefornøyd med tibber, helt til de gjorde kundene sine til bank, fordi økonomien dems går dårlig, ikke umulig økonomien er så dårlig nå at de går konk...
Har lenge vært fornøyd med Tibber, helt til den sjokkerende e-posten ramlet inn. Å kreve forskuddsbetaling med en dags forvarsel er uaktuelt. Ha det bra Tibber.
Har akkurat byttet til Tibber, men etter siste kreative måte med forskudd, skal jeg snarest bytte fra Tibber. Blir for dumt det dem innfører for min del!
Appen har vært helt grei. Nå krever de å låne penger fra kundene sine. Dette er helt uaktuelt. Den nye avtalen kom i tillegg på to (2) dagers varsel. Ikke til å stole på.
Likte selskapet fra starten men nå skilles våre veier. Kan ikke på en dag skifte betalingsløsning.
Endrer vilkår på kort varsel, ikke mulig å få kontakt med kundeservice. Fra topp til bunn på noen få dager 👏
Etter å ha mistet penger til et selskap med forskuddsbetaling en gang før, ser jeg ikke noen grunn til å fortsette å være kunde hos dere. Kan heller ikke se at 1 dags varsling om denne store endringen i avtalevilkår, kan være lovlig. Og det er jo Forbrukertilsynet også enig i, viser det seg. Men det positive for meg er jo at det viser seg at jeg kunne få en langt bedre og billigere avtale et annet sted! Så penger spart for meg altså.
Bra selskap, men forlanger dessverre forskuddsbetaling for strøm i halv måned. Dette blir for stor risiko for meg. Derfor byttet.
Jeg er ikke din bank, og nekter å betale forskudd. Takk for et godt samarbeid
Når de i brevs form kommer med uriktige opplysninger for å måtte ha forskuddsbetaling, da de ikke handler på nordpool og har denne utgiften for No3. Så ble jeg skuffet og byttet. Har alltid likt tibber fra jeg ble kunde til nå.
Det de nå gjør er særdeles uheldig og omdømme deres, som til nå har vært bra, vil ha problemer med å komme seg over dette.