Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Vært kunde i flere år og kundeservicen er noe av det værste jag vart borte i. Er i prosess med å bytte bank. Tidligere hadde vi en egen rådgiver som var bra, nå blir man kastet runt og får rett og slett ikke svar eller blir satt i kontakt med noen som kan hjelpe en. Var i en prosess med å bytte perssonr som ble et mareritt i seg sjæl.
Har brukt Nordea i over 20 år nå. Er egentlig godt fornøyd med banken. Men de har sluttet med egen fast kundekontakt. Det liker jeg ikke. Jeg har vært meget fornøyd med min kontaktperson, som jeg ikke har lenger. Det vil jo være til at det blir enklere for meg å bytte om jeg skulle få bedre tilbud andre steder når jeg ikke har en fast kontakt person. Men jeg er godt fornøyd med betingelsene pr i dag.
Ble helt glemt som kunde her. Vurderte å bytte bank og sette over lån til Nordea . Ikke å anbefale «Jaja dette ordner vi senest mandag», «jeg tar saken selv» haha, ikke noen som fulgte opp. Så ikke så viktig for denne banken å få kunder! Gått godt over en uke til nå ja....
Nå har jeg venta i over 22 minutter (får ikke mulighet til å bestille tilbakering når estimert køtid er "2 minutter". Når man bestiller "bli ringt opp av en servicemedarbeider" blir man satt i kø som varer over 5 minutter...!
Det gikk fort og greit å skrive under papirer. Jeg ble lovet at de skulle gjøre alt de kunne for at jeg skulle få lånet 3uker senere. Men nå har det gått 6uker. Jeg får nesten ikke tak i rådgiveren min på mail eller telefon. Og ender opp med å ringe tre ganger til forskjellige konsulenter og rådgivere for å purre på rådgiveren min. 3 dager senere ringer han opp. Viser seg at han enda ikke har sett mailen min. Får lovnader om at det skal ordne seg + en mail med bekreftelse på lån. Nå har det gått 6dager siden det og fortsatt ingenting som har skjedd. Ville skiftet for lenge siden hadde det ikke vært for at jeg har skrevet under på lånet. Mitt største problem er at det ikke finnes noen som helst måte for meg å se hvordan det går med lånet mitt i nettbanken. Jeg må ringe en rådgiver som ikke svarer meg eller leser mail som blir sendt.
Har ventet i 6 uker på kodebrikke. Prøvet å ringe mange ganger men alltid over 1 time ventetid. Hvem har tid til dette? Dette skriver jeg på vegne av min nevø som jeg prøver hjelpe da han ikke kan sitte å vente på telefonsvar i timevis.
Trengte å få kontakt da noe oppsto. Men var 53 min ventetid på telefon og chat kom jeg ikke inn på da pågangen var for stor. Synes dette er dårlig.
Topp kundeservice og lite gebyrer - og ingenting blir trukket fra konto uten godkjenning 😃🤗😁👍🏼
Jeg blir overrasket hver gang jeg går inn på nettbanken, enten på mobil eller pc, og ikke får opp en melding hvor det står at tjenesten er ustabil og de beklager ulempene. Jeg orket ikke styret med å bytte bank nå, men vurderer du å gå over til denne fra en annen bank - ikke gjør det. Da dette ikke har pågått over en liten stund, men i flere år. Så fort jeg selv får anlendning bytter jeg over til en annen bank!
Prøvde to ganger i dag å løse et nettbank-problem for en eldre slektning, via chat. Første gang avsluttet banken chatten uten å svare på spørsmålet. Prøvde igjen med en gang og da ble chatten bare avsluttet med en gang, helt uten videre. Hadde jeg vært kunde selv, hadde jeg byttet bank på dagen. Nettbanken deres er også helt tragisk.
Vanskelige å få tak i. Må ha avtale for å komme inn i banken. Dårlig nettbank, ofte feil på denne spesielt bedrift.
Etter å ha vært kunde i en annen bank i flere år så søkte vi finansieringsbevis i Nordea, ble så oppringt av en svært hyggelig rådgiver. Vi har nå byttet bank, fått ordnet oss hus og vi er strålende fornøyd!
I forbindelse med boligkjøp ble lånebehovet større. Jeg og ny samboer så deretter på alternativer for å få best mulig betingelser. I forbindelse med overføringen var det ganske mye rot, selv om Nordea hadde gode systemer for å få overført AutoGiroer og tilsvarende. Nettbanken er mindre flashy og mer basic, men jeg savner ingen funksjoner, Aksjehandel-systemet går de jeg har forsøkt (Nordnet, DnB) en høy gang. Betingelsene er uslåelige, og da er jeg villig til å gjøre litt mer av jobben selv og være tålmodig når det kommer til systemer. Når jeg har trengt hjelp har jeg truffet på service-minded ansatte som gir effektiv hjelp.
Dårlig tilgjengelighet. Ventetid fra hel#¤te......
Fikk huslån , fikk en del utfordringer med huset, men ingen hjelp etterpå da de takserte ned huset siden jeg fikk det under takst. Men ingen hjelp med å få reparert og få takst opp igjen.. Da hadde jeg vært kunde der 10 år.
Har en veldig god rente i Nordea, men dette koster. For det første har jeg blitt svitsjet mellom 5 forskjellige rådgivere de siste 3 årene. Deretter ble jeg introdusert for den nye ordningen med Team. Jeg har siden i midten av januar jobbet med refinansiering, så jeg kom i kontakt med banken 25 januar, men ikke med teamet som har lokal forankring. Nå var det en ny ordning med telefonmøte med en vilkårlig rådgiver på et kundesenter. Etter å ha sendt utallige dokumenter, med ny boligtakst, selvangivelser, firmaregnskap 2016, lønnslipper på ektefelle, hennes selvangivelse, perioderegnskap, svigermors selvangivelse osv osv. Så må de ha enda mer, det holdt visst ikke lengre med perioderegnskapet. Jeg kan ikke gå i detaljer på hvilke lånebeløpet eller økonomisk situasjon. Men kan si det slik at vi har husholdningsinntekt på 1,2 mill. Har høyere boligtakst over total gjeld. Har i tillegg en kausjonist som ikke har gjeld, og god verdi på bolig som ønsker å stille som tilleggsikkerhet. Hun har inntekt over 5 G. Nå står jeg ved et veiskille. Skal jeg fortsette å sende papirer elektronisk til Nordea, eller skal jeg ta turen til en lokalbank som muligens har litt høyere rente? Jeg er villig til å betale inntil 15.000 i ekstra rente pr år, ved å få en person jeg kan møte ansikt til ansikt, samt kunne ha en forutsigbarhet ved å bruke vedkommende fast i årene framover, uten å bli behandlet som en kasteball. Takk for 10 år Nordea. Jeg har aldri vært forsinket med betaling og jeg har hatt en meget ryddig økonomi, som mine kontaktpersoner har kjent til. Nå er det dessverre slik at historikken min har blitt ukjent ettersom jeg har hatt flere nye kontaktpersoner, og det er veldig synd. Vil gi dere et godt tips. Når dere effektiviserer driften deres, så ikke glem å sjekke ut hvordan kundene opplever de nye strategiene og metodene deres. Og for all del. Ikke glem det menneskelige. Dere kan ikke robotisere alt, selvom vi er i 2018.