Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 479 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
324
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig kundeservice

Omtale av  Finn

Nordea bør skjerpe seg, elendig kundeservice. Noe har skjedd de to siste årene. Vurderer å bytte bank.

Service

Omtale av  Forbannet

Det er helt forferdelig vanskelig å få hjelp når man ikke er totalkunde i Nordea. Fikk estimert ventetid på 34 minutter i telefonen, og valgte å bli ringt opp. Nå har det gått over 1 time, og fortsatt ikke noe hjelp. Chatten er også nede fordi pågangen er så stor. På andre fora som Facebook er det mange som klager og alle får til svar at "akkurat for øyeblikket er det stor pågang".. Men det "akkurat for øyeblikket" er et fryktelig langt øyeblikk som har vart i 3 mnd..

Fra topp til bunn på få år

Omtale av  Rolf E

Jeg er såkalt prioritert premiumkunde i Nordea. Lojal kunde i 35 år, likevel bytter jeg til annen bank. Nordea er nå en topptung, byråkratisk bank, fjernt fra kundene. 😩

Helt ok bank

Omtale av  David

Har vært kunde i Nordea hele livet. Renten på sparekontoen har ikke vært spesielt bra, så har ikke tjent noe særlig på å ha pengene mine hos dem. De har en del gebyrer her og der, og har ikke de beste rentene generelt. Nett- og nettbankløsningen deres er rett og slett utdatert, og føles verken oversiktlig eller brukervennlig. Kommer derimot ikke til å bytte bank med det første. Hovedsakelig pga. deres (mer eller mindre) gebyrfrie studenttilbud, som jeg er ganske fornøyd med. De har også mange minibanker og innskuddsautomater spredt rundt omkring. Har ellers ingenting negativt å si om min erfaring med kundeservicen, uten at jeg er føler meg imponert av den heller. Ville personlig ikke anbefalt banken, med mindre du er student og kan takle nettløsningen.

Styr for guds skyld unna denne elendige banken med elendig kundeservice!!

Omtale av  Linn

Det finnes absolutt INGENTING bra med denne banken. Den har ødelagt så utrolig mye for meg og min familie. Havnet i en vanskelig situasjon og de kunne ha hjulpet oss men lot være. De er umulig å få tak og når vi legger igjen beskjeder blir de ikke fulgt opp. Saksbehandler lyver kronisk og sier h*n har ringt når dette absolutt ikke er sant. Lista er så ufattelig lang med feil og mangler med denne banken, men det verste er at de har sviktet så til de grader hvor vi kunne ha fått hjelp.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Gjennomført dårlig

Omtale av  Mats L. H

Det er ikke noe annet å si enn at det er helt ræva i alle ledd. Trekker ikke auto-trekk, som er på 3500kr/mnd fordi det mangler penger på konto (dagen etter lønningsdatoen, som er autotrekk-datoen er det alltid over 30,000 der) Men får alltid brev om at det mangler penger på konto. Jeg har hatt Nordea i over 10 år, men etter at min tidligere rådgiver pensjonerte seg, har jeg kun negativt å komme med. Hadde Nordea drevet i en annen bransje hadde de gått konkurs for lenge siden...

Fort Knox har vært nevnt

Omtale av  Ragnvald

Mine erfaringer er mye de samme som andre, nesten umulige å komme i kontakt med. Deres avdeling her byen ble forskanset i høst. Man må avtale møte med kunderådgiver hvis man er heldig å få fatt i denne. Kundeservicen blir dårligere og dårligere men når sant skal sies er de ikke alene om det, det ser ut til å være et tegn i tiden at bankene fjerner seg mer og mer fra kundene. Har lyst til å bytte men vet ikke helt om jeg tør å ta skrittet.

Ganske fornøyd

Omtale av  Erik

Utenom at jeg synes nettbankløsningen kunne vært noen hakk bedre er jeg ellers fornøyd. Har fått god oppfølging av kundekonsulenter i lokal bank og bra lånevilkår. Kundeservice på telefon har jeg også gode erfaringer med.

Dyr og dårlig

Omtale av  Finn K

Har ikke så mye med banken å gjøre da jeg ordner det meste på nettet, men vurderer å bytte bank.

Kundeservice

Omtale av  Mr M

Elendig kundeservice, stort forbedringspotensiale. Tar lang tid å få hjelp, samt at denne er lite kompetent. Skuffet.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

'Håpløs kundeservice'

Omtale av  Tore

Veldig misfornøyd med Nordea. Dårlig kundeservice. Treg hjelp. VELDIG dyrt. Rett å slett ett selskap som ikke bryr seg om kunden, men vil tjene masse penger. Aldri igjen :)

Dårligst banka i Norge

Omtale av  Gama

Nordea er den verste banken i Norge. Jeg hadde en dårlig erfaring med de som jobber på kundeservice. De er uprofesjonell og de vet ikke hvordan å behandle sine kunder. Jeg anbefaler ikke noen denne banken.

Dårlig kompetanse hos Rådgiver

Omtale av  Svein

Opplever elendig kompetanse hos rådgiver. Når en klager, er Nordea utrolig arrogant, likgyldig og stenger døren. Flytter til annen bank.

Bånn i bøtta-bank!

Omtale av  Svein S

Min far opprettet en barnekonto i daværende Fiskernes Bank til min eldste sønn da han ble født, og han selv i tillegg til meg ble satt som disponenter inntil gutten ble 18 år. Av ukjente grunner ble en tilsvarende konto ikke opprettet til yngstemann. Da jeg for et drøyt års tid ville stikke innom Nordea i Larvik for å sjekke saldo ble jeg først møtt med en låst dør midt på formiddagen! Jøss, har de lagt ned, tenkte jeg... Så: et ringeapparat! Jeg måtte bestille en rådgiver som kom ut og tok meg imot! En underlig bank... Vel inne fikk jeg beskjed om at både jeg og min far var slettet som disponenter, bare gutten selv kunne disponere kontoen - herunder få ut saldo - etter han var fylt 18 år. Ja, hva med å sende noen et varsel om det?? Nå har gutten fylt 18 og jeg har fulgt med han til Nordea i Tønsberg. Lurte et øyeblikk på om vi var kommet inn i Fort Knox, og da jeg etter et par korridorer og en heistur fant et calling-apparat hørte jeg en irritert damestemme bak ryggen spørre hva vi ville... Jeg ble rimelig forfjamset og stotret i full fart ut hva vi var der for. Om vi hadde gjort en avtale på forhånd? Vel, de fleste (dvs alle) banker jeg har besøkt i mitt liv tar i mot kundene med åpne dører, et smil og en kø-automat. Men ikke Nordea. Denne damen tok oss med inn på et kontor der min sønn fikk vite saldo mot legitimasjon, alt vel og bra så langt. Da jeg fortalte min historie fra Larviks-avdelingen nærmest hånlo hun av meg mens jeg nærmest ble irettesatt: det er umulig for besteforeldre å opprette konti for barnebarn nå til dags. Javel, mulig det, jeg har ikke hatt behovet for slikt foreløpig så dette er ukjent for meg. Men hva med å informere om at man ikke lenger er disponent av kontoen da? Det var ikke like enkelt å svare på... Jeg anbefalte min sønn å flytte pengene over til sin ordinære konto i DnB, og det hørtes ingen innsigelser fra damen på dette. Jeg jobber selv på et kundesenter, og må bare si at dette er totalt elendig kundeservice!! Nordea ønsker ikke kunder, det er min konklusjon...

Dårlig

Omtale av  Lauras

Super dårlig kundeservice. De lovet å kontakte meg på tlf minst 5 ganger, fikk aldri svar.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Som forventet

Omtale av  Johanne

Tilgjengelig hele døgnet, greie betingelser og OK vilkår. Banker er mye like i dag så tilgjengelighet og service er viktig.

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR