NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Byttet leverandør pga oppgitt lavere pris. Har målt hastigheten til ca 20, mens jeg tidligere hadde 300 både ned og opp. Har videre problemer med å betjene tilbudet. (Kanalvalg, strømmetjenester, stoppe og igangkjøre programmer, hopp over reklamer, osv). Dette finner jeg vel ut av etterhvert, men det hadde vært fint med en oppskrift. Telenor installerte og leverte bredbåndstjenester fiks ferdig. For å få tjenesten fra dere igang har jeg måtte benytte Telenors linje terminal, som jeg regner er ok, men også linjeterminal (A/D-konverter?) Wi-fi boksen og programlagringsboksen skal vel Telenor ha tilbake. Hvor skal disse leveres? Tror ellers neppe jeg vil fortsette med dere utover "tilbudstiden".
Fungerer utmerket, har vært bedre enn det jeg tidligere har fått fra telenor. Kjempe fornøyd😂
Mye surr! Utstyr kom meget sent. Og det var ikke det utstyret som ble avtalt. TV boks fra Riks TV kom ikke i det hele tatt før etter purring. Feil router ble sendt i retur. Nå har jeg fått purring på at den ikke er returnrt. Men det er den. Derimot ligger det en sendig til meg hos posten. Denne har jeg ikke anelse om hva er. Selve nettet fungerer ok, men servicen er elendig.
Det er dobbeltbooket og vanskelig å få kontakt.Fått meldinger om at nå skal jeg få internett ogda har jeg hatt det i 14 dager......
Kan ikke bruke telenor sin router. Dårlig veiledning på hvordan man bruker å setter opp andre routere. Ikke kjempefornøyd med signaler og vanskelig oppsett.
Ny bruker, overgangen fra Telenor gikk hent smartefritt.
Helt sømløst bytte fra tidligere leverandør. God kommunikasjon. Tjenester fungerte perfekt fra første sekund
Dårlig fiber klaget mange ganger før jeg sa dere opp
Fungerer fint av og til tregt på iPad men stort sett fornøyd
Hei, Geir Tusen takk for at du deler din tilbakemelding med oss her på Bytt.no! Veldig kjekt å se at du gir kundeservicen vår full pott på rangeringen 💚 Ser du skriver at internett fungerer fint, og det er jo veldig bra! Hvis du ønsker at vi skal ta en titt på hvorfor det kan være tregt på iPaden hos deg, så hjelper vi gjerne med det! Så skal det sies at hvis det kun er på enkelte enheter (f.eks.: en mobil eller iPad eller annet) det oppleves tregt mens alt annet fungerer som det skal, så er det gjerne en oppdatering eller annet som må til på akkurat den enheten. Ta kontakt med oss på MinSide eller telefon 98707979 hvis det er noe vi kan bidra med 😊 Ønsker deg en strålende dag Jenny NextGenTel
Utstyr (TV og PC) får ikke kontakt med nettet. Hver gang disse slås på er det mye søk og reset av det meste før DHCP og IP-adresser er funnet. Når de først er logget på funker det bra, men så er det på han igjen ved neste pålogging.
Jeg ba om serviceteknikker til å koble opp og det ble jeg lovet av selger, men det kom ingen.
Jeg finner det trådløse systemet å fungere svært godt. Er svært skuffet over samarbeidet med Riks TV. Lokalsendingene er kun for Østlandet. Jeg bor på Sørlandet, Sørlandssendingen er svært viktig for meg vurderer derfor å gå tilbake til min forrige bredbånds leverandør.
Hei, Thorleif! Takk for at du er kunde hos oss, og for at du deler opplevelsen din på Bytt.no 💚 Jeg forstår veldig godt at lokalsendingen er viktig for deg 😊 Når du har dekoder koblet til internett vil det kun være Østlandssendingen på kanalplass 1 hos RiksTV, men det finnes heldigvis en løsning! 𝐓𝐚𝐬𝐭 𝐢𝐧𝐧 𝐤𝐚𝐧𝐚𝐥 992 𝐩å 𝐟𝐣𝐞𝐫𝐧𝐤𝐨𝐧𝐭𝐫𝐨𝐥𝐥𝐞𝐧, 𝐨𝐠 𝐝𝐞𝐫 𝐟𝐢𝐧𝐧𝐞𝐫 𝐝𝐮 𝐍𝐑𝐊1 𝐒ø𝐫𝐥𝐚𝐧𝐝𝐞𝐭 🤗 RiksTV har samlet en oversikt som forklarer lokalsendingene for NRK her: https://www.rikstv.no/kundeservice/det-virker-ikke-som-det-skal/internett/smart-boks-iii/problem-med-kanaler/feil-lokalsending-pa-nrk/ Ellers er det veldig kjekt å se at du opplever WiFi-boksen fra oss som svært god, og at du er fornøyd med hastigheten på fiberen 🌟 Jeg håper at du finner frem til riktig lokalsending, og at det løser problemet du har opplevd. Jeg ønsker deg en nydelig torsdag på det vakre sørlandet! Beste hilsen Martin, NextGenTel
Ingen store merkbare forskjeller fra forrige leverandører
Vanskelig å få installert. Dårlig formulert info. 95 min å vente på å komme gjennom på telefon for support.
Bare hatt det i 8 dager, men godt fornøyd så langt
NextGenTel skiller seg foreløpig ikke i kvalitet fra Telenor, som var leverandør tidligere, men er noe rimeligere. Sparer vel ca kr 2000 pr år.